Pagina 2 van 2
Re: Dell computer
Geplaatst: 04 nov 2010 22:45
door Moppentappers
Tsja, ik vind het allemaal een merkwaardig verhaal, en wat ik eigenlijk nog wel een van de raarste dingen vind is dat uw schoonzoon niet de oorzaak van het probleem kan vinden. Zo kundig als u claimt dat hij is zou hij toch wel moeten kunnen uitvinden wat de oorzaak is van dit probleem of in ieder geval moeten kunnen concluderen wat de oorzaak niet is. Maar van de troubleshooting resultaten zie ik in uw berichten niets terug. Graag zou ik willen weten wat uw schoonzoon gedaan heeft, dan krijgen we misschien een beter beeld van wat de oorzaak kan zijn. Mogelijk dat uw schoonzoon ergens een foutje maakt of iets over het hoofd ziet.
Re: Dell computer
Geplaatst: 05 nov 2010 09:53
door dklein01
Het is niet mijn schoonzoon die de troubleshooting gedaan heeft maar een medewerker van de technical support die heeft mijn computer op afstand overgenomen. En hij heeft de laatste tijd steeds met mij proberen dit probleem op te lossen. Mijn schoonzoon wil zijn handen niet branden aan dit product omdat ik dan geen garantie meer heb, daaromdoet hij hier niets aan.
Maar in ieder geval is gisteren een monteur van Dell aan huis geweest en heeft de computer nagekeken. Na het opgestart te hebben is het ook bij hem 3 keer vastgelopen. En hij zei dat de harde schijf kapot was. Dus hij heeft er weer (dat is inmiddels de derde harde schijf) een nieuwe harde schijf en (de 2e) moederbord in geplaatst. Nadat het allemaal update,s draaide ging het goed. Toen moest er nog 4 update,s binnenkomen en hij vertelde mij dat het wel een tijdje duurde voordat die binnen kwamen en ging weg.
Na het steeds controleren van deze update,s liep het na 2 uur weer vast. Computer uit en weer aan gezet en de problemen begonnen weer keer op keer. Vanmorgen heeft de medewerker gebeld naar de toestand van de computer en hij gaat nu proberen om een oplossing te vinden of mijn geld terug of een nieuwe computer. Word vervolg.
Re: Dell computer
Geplaatst: 06 nov 2010 16:43
door immetjes
thobe schreef:
[...]
Neemt niet weg dat het vervelend is dat uw PC zo snel kapot is, maar omdat het na 7 dagen is, is Dell niet verplciht om uw pc te vervangen, Dell mag de pc gewoon eerst repareren. Vaak na 3 reparaties kunt u een neiuwe computer krijgen.
Ik ben gewoon eerlijk naar u toe, Dell maakt prima computers maar als je echt goede service verwacht ga dan gewoon naar een echte winkel toe.
3x mogen repareren is uit de lucht gegrepen en onjuist. Een consument mag altijd kiezen: Repareren of vervangen (Zie hier:
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... verstanden het laatste misverstand)
Er kan slechts volstaan worden met reparatie als vervanging in een specifiek geval niet redelijk zou zijn. Het gebrek aan het product zou dan (zeer) beperkt moeten zijn, waardoor het onredelijk is om een geheel nieuw product te leveren.
Conclusie hier: DELL had meteen een monteur moeten sturen en nu dat niet blijkt te werken en de PC stuk blijkt gaan moet die PC vervangen worden. Er wordt onevenredig schade geleden door de koper. Gebeurd dat niet dan kan de koop worden ontbonden en krijgt TS z'n geld terug bij inlevering van de PC.
U
w laatste opmerking dat je beter naar de PC shop op de hoek kan vind ik te kort door de bocht. Ik heb zelf 1x een PC van DELL gehad en de service (monteur langs huis geweest, HDD vervangen) was prima. Er werd nergens moeilijk over gedaan.
Re: Dell computer
Geplaatst: 09 nov 2010 14:57
door dklein01
Dank u wel voor de tip van de link naar de website. Zaterdag 6 november heb ik een aangetekende brief geschreven naar DELL die opgesteld is door een vriend van ons en Jurist is.
Om mijn koop te ontbinden omdat ik een ondeugdelijk product heb gekregen en mijn geld weer terug wil.
Vanmorgen 9 nov. ben ik weer gebeld door de medewerker van Dell support. Hij deelde mij mede dat er nog een reparatie uitgevoerd wordt en dat gebeurd morgen de 10e nov. dan komt er weer een monteur en er wordt een nieuwe processor in geplaatst. Ik vertelde hem kan het niet aan de videokaart liggen en vroeg verbaast hoe komt u daar nou bij
Ja ik spreek veel mensen over dit onderwerp en zij vroegen zich af waarom dat er alleen maar naar de harde schijf en moederbord werd gekeken. Na overleg met zijn mentor komt er morgen een nieuwe processor en een nieuwe videokaart in.Van de brief die ik gestuurd had wist hij nog niets van, dat kan natuurlijk.Maar ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat dit echt de laatste keer is dat het gerepareerd wordt. Mijn geduld raakt nu echt op.
(
aan de medewerker is niets aan te merken hij doet ook maar wat hem gezegd wordt van hogere hand, hij is er ook helemaal flauw van)
word vervolgd
Re: Dell computer
Geplaatst: 09 nov 2010 16:04
door Guardian72
dklein01 schreef:Ik vertelde hem kan het niet aan de videokaart liggen en vroeg verbaast hoe komt u daar nou bij
Ja ik spreek veel mensen over dit onderwerp en zij vroegen zich af waarom dat er alleen maar naar de harde schijf en moederbord werd gekeken. Na overleg met zijn mentor komt er morgen een nieuwe processor en een nieuwe videokaart in.
Kan het zo zijn dat de videokaart geintegreerd is op het moederbord?
Of heeft u een systeem met echt een aparte kaart?
Re: Dell computer
Geplaatst: 09 nov 2010 16:17
door dklein01
Ik zou het niet weten. Vraag het morgen aan de monteur.
Re: Dell computer
Geplaatst: 10 nov 2010 16:44
door dklein01
Vandaag de 10e november is de montuer geweest. Hij heeft de processor en de videokaart vervangen.Hopelijk blijft die het nu doen. (de videokaart is een apart onderdeel)
Re: Dell computer
Geplaatst: 10 nov 2010 16:55
door Janneke52
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg
Re: Dell computer
Geplaatst: 12 nov 2010 16:24
door dklein01
De computer doet het nog steeds. Er zijn geen rare dingen meer gebeurd, zoals vastlopen. De Dell medewerker heeft gisteren en vandaag gebelt om te vragen naar de toestand van de computer. Maandag belt hij weer om te kijken of er nog problemen zijn zo niet dan belt hij volgende week nog en als er dan nog geen problemen zijn sluit hij de case.
Ik moet zeggen HEEL NETJES.
Re: Dell computer
Geplaatst: 12 nov 2010 16:31
door immetjes
Gefeliciteerd! Zo kan het dus ook. Uiteindelijk goed opgelost van DELL.
Re: Dell computer
Geplaatst: 12 nov 2010 16:40
door FamRenz
//dell///helden
Re: Dell computer
Geplaatst: 12 nov 2010 16:56
door dklein01
Als er niets gebeurd laat ik nog een update achter volgende week.
Bedankt voor alle steun en reacties zowel de leuke als de minder leuke.
Tot volgende week
Re: Dell computer
Geplaatst: 29 nov 2010 13:55
door immetjes
En, doet ie het nog?
Re: Dell computer
Geplaatst: 29 nov 2010 13:58
door GJvdZ
dklein01 schreef:Je koopt toch bij een groot bekend bedrijf??? dan mag je toch aannemen dat het goed is. Kijkt u maar eens verder op deze site wat ze van Dell vinden ik ben niet de enige, en kort door de bocht? Dank u. Werkt u soms bij Dell?? Voor bedrijven zijn ze misschien wel goed maar partuculier valt er heel wat te verbeteren.
Ik denk dat u de essentie van het vorige bericht mist: u geeft zelf al aan dat u er niet zoveel verstand van heeft, en dat uw schoonzoon moet helpen. In zo'n geval is het gewoon niet handig om op afstand te kopen.
Re: Dell computer
Geplaatst: 30 nov 2010 11:09
door dklein01
De computer doet het nog steeds. Gelukkig maar.