lurvi09 schreef:Laat ik beginnen met te zeggen dat ik blij met te lezen dat ik niet de enige ben met een Frontline-probleem. Wij gebruiken voor de katten al 10 jaar Frontline, tot begin dit jaar met succes, maar in juni/juli dit jaar ging het mis en toen nog zo naief om te denken dat Frontline-Combo de oplossing kon zijn, gevolg een enorme plaag in onze vakantie. Ik heb een schadeclaim ingediend bij de dierenspeciaalzaak, maar die geven me weinig kans, niet dat zij niet willen, maar Merial geeft niet thuis.
Of het resistentie is of iets anders weet ik niet, maar ik weet heel zeker dat ik Frontline goed toedien (met aardige dame van Merial zelfs alle mogelijkheden van verkeerd toedienen doorlopen en ik had alles goed gedaan) toch kwamen we met Frontline niet van de vlooien af en onze dierenarts zegt hier ook veel klachten over te krijgen, zij heeft idd Frontline ook uit het assortiment genomen. Nu hebben we een andere spot-on (toedienen gaat exact het zelfde als bij Frontline) en die werkt wel.
Het meest storende vind ik nog de "wij-doen-nooit-iets-fout"-houding van de fabrikant in dit geheel. Natuurlijk zijn er mensen die het middel niet goed toe dienen, maar als je al 10 jaar trouw een product gebruikt, precies zoals aangegeven op de verpakking, dan lijkt het me sterk dat ik het toedienen op beide katten ineens fout doe.
Bovendien denk ik dat, als 80% te maken heeft met verkeerd toedienen, de fabrikant dan ook eens moet kijken naar de instructies, misschien zijn die niet duidelijk genoeg als zoveel mensen het fout doen.
in het begin gebruikte ik voor mijn hond ook Frontline, maar nadat ik van mijn dierenarst (!) gehoord had
dat dat spul maar 3 weken ipv de 4 , die op het pakj staat , werkt, ben ik overstapt op wat anders
En dat klopte ook,
want in de 4de week kreeg hij weer teken , en dan wist ik dat het uitgewerkt was !
Maar het was een zwemhond , en met Frontline konden honden blijven zwemmen , met Advantege,
dat is de beste volgens hem,
konden ze niet zwemmen, want dan had het geen effect meer , dat geloof ik ook wel.
Daarna ben ik Scalibor gaan gebruiken, een heel goede anti-tekenband ,
en voor de vlooien deed ik nog wel eens Frontline af en toe
Maar ik vond het erg belangrijk dat mijn hond geen teken meer had .
En over het toedienen ?..
bij die pipetten moet je heel geduldig zijn, je moet het goed op de huid druppelen , en verspreidend
.