Pagina 2 van 2
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 18 nov 2010 19:37
door michel11
Jochem1977 schreef:Iemand post hier een bericht van consuwijzer over ontbinding;
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost. Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd. Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed. Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
Is dat hier wel aan de orde dan? Als ik e.e.a. goed begrijp is de winkelier wel bereid het apparaat te ruilen voor een nieuw exemplaar?
jochem,
toevallig werkzaam als medewerker consumentenbelangen?...De
zelfde voornaam in ieder geval en binnen 1 uur na het email contact tussen mij en ene Jochem van de Block meld jij je aan en reageert met een eerste posting...bijzonder!
Na twee koelkasten die NIET aan voldeden en makkementen had, plus het bizarre contact met verscheidene medewerkers van de Block ben ik het zaken doen met deze firma zat en wil ik gewoon mijn geld terug. Waarom zou een derde koelkast WEL voldoen aan de Wettelijke eisen?...ik heb geen vertrouwen meer in deze zaak. maar dat is volgens mij wel duidelijk. Dus heb ik graag mijn geld terug
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 18 nov 2010 19:43
door michel11
seconds-out schreef:michel11 schreef:Uuiteindelijk toch een schriftelijke reactie van Block...
de inhoud was de volgende:
Halfweg, 8 november 2010
Geachte mijnheer Brands,
Block heeft uw schrijven d.d. 23 oktober jl. in goede orde ontvangen en met aandacht gelezen.
Het eerste aparaat is op technische gronden uiteindelijk afgekeurd, waardoor u in de gelegenheid werd gesteld het aangeschafbedrag opnieuw te besteden. Indien u een apparaat uitzoekt die duurder is dan dient het verschil te worden voldaan. Uiteindelijk heeft u er toen voor gekozen een ander exemplaat van hetzelfde type te ontvangen welke op 21 oktober bij jullie is afgeleverd.
Op de afleverbon heeft u zonder op of aanmerkingen getekend voor correcte ontvangst. U meldt nu achteraf een schade. Op basis van onze voorwaarden hoeven wij uw schademelding NIET in behandeling te nemen.
Uit coulance is Block bereid nogmaals, een omruiling uit te voeren. U mag voor het aanschafbedrag van 216 euro wederom opnieuw besteden. Neemt u voor het maken van verdere afspraken contact op met het filiaal te Den Helder.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
De blocks technisch handelsbedrijf BV.
bedrag opnieuw besteden bij deze ballewinkel...???
ik wil gewoon mijn geld terug!!!
Formeel heeft de Block gelijk.
Ze bieden een vervangend (in dit geval hetzelfde) produkt aan en daar moet je genoegen meenemen.
Pas als De Block niet in staat is om een je een vervangend produkt te leveren, kan je ontbinding van de koopovereenkomst eisen. (geld terug)
second out,
Dank je voor je feedback,
Ik conformeer me aan een uitspraak van de geschillencommissie, als dit zo is accepteer ik dat.
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 18 nov 2010 23:47
door Jochem1977
michel11 schreef:
jochem,
toevallig werkzaam als medewerker consumentenbelangen?...De
zelfde voornaam in ieder geval en binnen 1 uur na het email contact tussen mij en ene Jochem van de Block meld jij je aan en reageert met een eerste posting...bijzonder!
Dat is inderdaad bijzonder, te meer omdat die voornaam niet heel veel voorkomt. Maar je kent het gezegde; er zijn meer hondjes die Fikkie heten.
Op zich zou het wel goed zijn denk ik als er iemand van de Block op dit forum inhoudelijk zou reageren. Vaak worden in dit soort forums de handelaar/winkelier/leverancier door de klant beschuldigd van alles en nog wat zonder dat de handelaar/winkelier/leverancier kans heeft een weerwoord te geven.
Met bovenstaande wil ik overigens niet beweren dat Block gelijk heeft en jij niet (of andersom) want dat weet ik niet, ik ken niet alle feiten...ik ken alleen jouw versie van de feiten, die staan hier immers vermeld.
Zo op het eerste gezicht moet ik het eens zijn met eerdere berichten, als Block wel kan en wil vervangen is er mijn inziens geen aanleiding tot ontbinding.
Gr. Jochem
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 19 nov 2010 10:46
door michel11
Jochem1977 schreef:michel11 schreef:
jochem,
toevallig werkzaam als medewerker consumentenbelangen?...De
zelfde voornaam in ieder geval en binnen 1 uur na het email contact tussen mij en ene Jochem van de Block meld jij je aan en reageert met een eerste posting...bijzonder!
Dat is inderdaad bijzonder, te meer omdat die voornaam niet heel veel voorkomt. Maar je kent het gezegde; er zijn meer hondjes die Fikkie heten.
Op zich zou het wel goed zijn denk ik als er iemand van de Block op dit forum inhoudelijk zou reageren. Vaak worden in dit soort forums de handelaar/winkelier/leverancier door de klant beschuldigd van alles en nog wat zonder dat de handelaar/winkelier/leverancier kans heeft een weerwoord te geven.
Met bovenstaande wil ik overigens niet beweren dat Block gelijk heeft en jij niet (of andersom) want dat weet ik niet, ik ken niet alle feiten...ik ken alleen jouw versie van de feiten, die staan hier immers vermeld.
Zo op het eerste gezicht moet ik het eens zijn met eerdere berichten, als Block wel kan en wil vervangen is er mijn inziens geen aanleiding tot ontbinding.
Gr. Jochem
hoi jochem,
Voor de duidelijkheid op zich is dit een consumentenforum, Ik zie niet in waarom winkeliers zich hier moeten melden.
ik heb deze firma ongelovelijk veel kansen gegeven om zich te verantwoorden, maar dit heb je waarschijnlijk ook wel gelezen. Voortdurend stootte ik mijn neus, zie mijn ervaringen over "klantvriendelijkheid" Het is niet voor niks dat ik deze topic ben begonnen met de woorden "klantvriendelijkheid". Dit zijn ze dus absoluut niet en mede hierdoor wil ik niks meer met ze te maken hebben.
Als je goed gelezen hebt wordt je door deze firma afgescheept als er problemen zijn, voordat je krijgt waar je recht op hebt moet je eerst een barriere van onwil, afschuivingen en leugens overwinnen. Dat vind ik schandalig. DIt is ook de reden dat met deze topic begonnen ben.
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 07 dec 2010 18:07
door michel11
ff update,
nog in afwachting van de geschillencommissie.
Na twee mislukte kansen die deze firma gekregen heeft om een deugdelijk apparaat af leveren ben ben ik zeer benieuwd of ik door de geschillencommissie verplicht wordt om voor een derde keer een koelkast bij de block af te nemen.
even afwachten nog dus...
Onze Jochem van klantenbelangen (hoofdkantoor de block) houdt zich ook rustig op dit forum
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 07 dec 2010 18:27
door berooid
seconds-out schreef:Formeel heeft de Block gelijk.
Ze bieden een vervangend (in dit geval hetzelfde) produkt aan en daar moet je genoegen meenemen.
Pas als De Block niet in staat is om een je een vervangend produkt te leveren, kan je ontbinding van de koopovereenkomst eisen. (geld terug)
Dat valt te bezien. Wanneer een produkt afgeleverd wordt teken je voor aflevering aan de chauffeur. Je kunt niet verwachten van de chauffeur dat hij afwacht tot jij het produkt hebt uitgepakt en onderworpen hebt aan een ellenlange controle.
Dus je tekent voor aflevering en niet voor correct en werkend afgeleverd. Dat valt gewoon binnen de garantie. En daarvoor moet de Block borgen.
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 21 feb 2011 20:34
door michel11
even voor de duidelijkheid deze brief is van 20 januari
reactie geschillencommissie:
Geachte heer brands,
Hierbij laten wij u weten het geschil verder in behandeling te hebben
genomen.
Wij hebben de van u ontvangen stukken doorgestuurd naar de wederpartij.
De wederpartij heeft de gelegenheid hierop binnen een maand te reageren.
Verkort weergegeven verloopt de procedure verder als volgt.
Schikking:
Het is mogelijk dat de wederpartij u benadert om alsnog te proberen met u tot
een schikking te komen. In dat geval dient u hierover rechtstreeks met de
wederpartij te communiceren. Indien u alsnog tot een schikking komt en dus
wilt afzien van verdere behandeling van het geschil door de Commissie, dan
is de wederpartij verzocht ons dit kenbaar te maken middels een door beide
partijen voor akkoord ondertekende schikking. Houdt u er rekening mee dat
het door u betaalde klachtengeld in dit stadium van de procedure door de
Commissie niet wordt teruggestort, zodat u dit eventueel bij de bespreking
van het schikkingsvoorstel zou kunnen betrekken.
Wordt er een schikking bereikt dan is een uitspraak van de Commissie niet
nodig en sluiten wij het dossier.
Verweer:
Wordt er binnen 1 maand na dagtekening van dit bericht geen schikking
bereikt of ontvangen wij binnen deze termijn al dan niet het verweer van de
wederpartij dan zullen wij voortgang geven aan de behandeling van het
geschil. Ontvangen wij het verweer van de wederpartij dan zullen wij u deze
doen toekomen.
Deskundigenonderzoek:
Zonodig wordt een deskundigenrapport opgemaakt, waarvan beide partijen
een exemplaar ontvangen. In dat geval ontvangt u daarover eerst bericht.
Zitting:
Vervolgens komt het geschil klaar te staan voor agendering voor een
eerstvolgende zittingsgelegenheid. Circa 14 dagen voor de zitting van de
Commissie zullen wij u daarvoor een uitnodiging sturen. Op de zitting krijgen
beide partijen de gelegenheid mondeling hun standpunt toe te lichten.
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 21 feb 2011 20:39
door michel11
Wat mij geenszins verbaast is dat de block inmiddels GEEN moeite heeft genomen om tijdig aan de geschillencommissie te reageren.
Ondanks dat zij zich conformeerde aan de voorwaarden van de geschillencommissie hebben zij ook deze gentlemens agrement aan hun laars gelapt....
brief van de geschillencommissie waarin ze de procedure uitleggen, plaats ik morgen..
Re: klantvriendelijkheid De Block den helder en hoofdkantoor
Geplaatst: 13 jun 2011 20:46
door Fleurtjuh666
Hmm, ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe het uiteindelijk is afgelopen, moet ik eerlijk zeggen. Zou de TS misschien zo vriendelijk willen zijn een update te geven? Ik hoop voor de TS dat alles nu netjes is opgelost!