LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug
Re: S. Oliver betaalt retour gestuurde artikelen niet terug
riddert
Als je heel precies leest, wat ik schrijf, dan heb ik gelijk. Ik schrijf niet dat het vermelden wettelijk verplicht is, maar dat het hebben van een bezoekadres wettelijk verplicht is (Zie BW7).
Met collegiale groet, Maxiem.
Als je heel precies leest, wat ik schrijf, dan heb ik gelijk. Ik schrijf niet dat het vermelden wettelijk verplicht is, maar dat het hebben van een bezoekadres wettelijk verplicht is (Zie BW7).
Met collegiale groet, Maxiem.
De verkoper hoeft pas een bezoekadres te geven op het moment dat het pakketje geleverd wordt. Wanneer de verkoper bedongen heeft dat een gedeelte vooruit moet betalen moet hij een adres opgeven, maar dat mag ook een postadres zijn. Dit is na te lezen in art. 7:26c BWriddert schreef:Voor eens en voor altijd: Wie heeft er nu gelijk? Maxiem, die altijd hamert op een vermelding van een adres en een bezoekadres, of Alfatrion, die zegt dat het vermelden van zo'n extra bezoekadres niet wettelijk verplicht is.
Persoonlijk lijkt het me wat overdreven om 2 adressen op te geven, zeker als de firma 1 adres heeft. Daarnaast is de hele essentie van webwinkels dat je er niet naar toe hoeft als je een product wilt kopen, maar dat ze het verzenden per post. Als je iets besteld bij een webwinkel dan heb je helemaal niet de intentie om daar langs te gaan, dus wat moet je dan met een bezoekadres?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 21 jan 2012 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
riddert
BW7/46c/2c:
[] c. het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen; []
Dat wat er staat, staat er! óf op z'n Cruijffiaans gezegd: als het buiten regent, dan regent het buiten.
Maxiem.
BW7/46c/2c:
[] c. het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen; []
Dat wat er staat, staat er! óf op z'n Cruijffiaans gezegd: als het buiten regent, dan regent het buiten.
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 21 jan 2012 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom citeer je de aanhef niet mee?
-
Hallo,
Ik heb ook spullen via de webshop ( s.Oliver)besteld en ontvangen maar nu wil ik een artikel terugsturen maar kan nergens vinden hoe dit moet. Op het telefoonnummer geven zij geen gehoor en ook via de email krijg ik geen reactie.
Heeft iemand nog een tip? Welke pakketdienst hebben zij?
Alvast bedankt
Ik heb ook spullen via de webshop ( s.Oliver)besteld en ontvangen maar nu wil ik een artikel terugsturen maar kan nergens vinden hoe dit moet. Op het telefoonnummer geven zij geen gehoor en ook via de email krijg ik geen reactie.
Alvast bedankt
Het staat in de FAQ:jacqueline0705 schreef:Hallo,
Alvast bedankt
http://www.soliver.nl/Retourzenden_en_o ... NL,pg.html
Aan die uitleg daar heb je trouwens niets als je ze telefonisch niet kunt bereiken. Wat is de reden van het retourneren?
jacqueline0705
Als het goed is, heb je bij ontvangst van de bestelling een bericht gehad over het herroepingsrecht. De bedenktijd is in dit geval 7 werkdagen en tevens had in dat bericht moeten staan naar welk adres je het produkt of de produkten kan terug sturen.
Maxiem.
Als het goed is, heb je bij ontvangst van de bestelling een bericht gehad over het herroepingsrecht. De bedenktijd is in dit geval 7 werkdagen en tevens had in dat bericht moeten staan naar welk adres je het produkt of de produkten kan terug sturen.
Maxiem.
-
Ook ik heb dit recentelijk ervaren. Ik heb mijn bestelling in juni ontvangen en teruggestuurd. Ik heb alle bewijzen overlegd zoals : verzendbewijs van het verstuurde pakket. Daarna moest ik een verklaring onder ede invullen en ondertekenen en daarna was er een radiostilte. Ik heb al enkele mailtjes verstuurd maar er komt geen reactie meer. Ben ik dit geld nu gewoon kwijt en is daar niets meer aan te doen?
Dini
Dini
Incasso bureau inschakelenBeerendien schreef:Ook ik heb dit recentelijk ervaren. Ik heb mijn bestelling in juni ontvangen en teruggestuurd. Ik heb alle bewijzen overlegd zoals : verzendbewijs van het verstuurde pakket. Daarna moest ik een verklaring onder ede invullen en ondertekenen en daarna was er een radiostilte. Ik heb al enkele mailtjes verstuurd maar er komt geen reactie meer. Ben ik dit geld nu gewoon kwijt en is daar niets meer aan te doen?
Dini
Als het een bedrag is van max. €900 en Duits is niet een al te groot probleem, dan kun je voor €23,- griffierecht een Europees of nationaal betalingsbevel (Mahnverfahren) krijgen van respectievelijk het Amtsgericht Wedding of het Amtsgericht Coburg.
-
Gelukkig is het bedrag niet zo hoog, maar ook een bedrag van bijna € 50,00 wil ik op deze manier niet zomaar 'wegschenken'. Ik zou graag willen dat hier meer ruchtbaarheid aan gegeven kon worden. Het zou goed zijn als er een lijst gepubliceerd zou worden van internet shops die regelmatig in gebreke blijven. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee.
-
- Contacteer:
Dat zou dan een lijst worden die minimaal 2x daags word bijgewerkt, en vervolgens door hele volksstammen genegeerd word. Want, heel veel mensen doen niet of nauwelijks onderzoek alvorens ergens te bestellen.Beerendien schreef:Gelukkig is het bedrag niet zo hoog, maar ook een bedrag van bijna € 50,00 wil ik op deze manier niet zomaar 'wegschenken'. Ik zou graag willen dat hier meer ruchtbaarheid aan gegeven kon worden. Het zou goed zijn als er een lijst gepubliceerd zou worden van internet shops die regelmatig in gebreke blijven. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee.
Ook ik krijg het geld van retour gestuurde goederen niet terug van S.Oliver. Ze gaven per mail aan dat ze het pakket (inmiddels 3,5 week geleden dat ik het retour gestuurd heb) nog niet retour hadden ontvangen. Nadat ik een boze mail heb teruggestuurd dat ik juridische stappen ga ondernemen als ze het geld deze week niet terugstorten reageerden ze dat ik het verzendbewijs moest mailen. Dit heb ik gedaan, en S.Oliver reageerde dat men het zou doorsturen naar de financiele adminstratie die het geld na controle aan mij zou overmaken.
De week is nu om en ik heb het geld (€ 308,--) nog steeds niet ontvangen.
Als je op internet zoekt blijkt dat er veel mensen hetzelfde probleem hebben bij S.Oliver. Die webshop is 1 grote puinhoop. Blijkbaar kunnen ze dit zomaar ongestraft blijven doen. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee en ga nu maar de rechtsbijstand inschakelen.
De week is nu om en ik heb het geld (€ 308,--) nog steeds niet ontvangen.
Als je op internet zoekt blijkt dat er veel mensen hetzelfde probleem hebben bij S.Oliver. Die webshop is 1 grote puinhoop. Blijkbaar kunnen ze dit zomaar ongestraft blijven doen. Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee en ga nu maar de rechtsbijstand inschakelen.