Re: Unive zorgverzekering Zekur
Geplaatst: 27 dec 2011 18:18
Ik schreef mij in bij Unive Zekur, met het extra zorg polis, omdat dat goedkoper leek te zijn dan mijn huidige zorgverzekering. Alles leek goed te gaan, tot ik daadwerkelijk een keer in het ziekenhuis terecht kwam en zeer hard tegen een muur opliep bij Zekur. Ik kwam op de Spoedeisende Hulp aan met een ernstig gebroken vinger, de vinger was gebroken, verbrijzeld en 180 graden gedraaid. Omdat ik op het moment ook in verwachting was moest er snel worden gehandeld om te voorkomen dat er infectie op zou treden. Op de Spoed Eisende Hulp werd dan ook snel besloten dat er binnen 4 dagen een operatie nodig was. Deze werd gepland, en in afwachting werd in naar huis gestuurd (met het nodige gips om mijn hand) Thuis kon ik geen wijs worden uit het polisoverzicht op de site, dus besloot ik ze te bellen. Er werd mij vervolgens verteld dat ik naar een ander ziekenhuis moest, met mijn ziekenhuis, in mijn woonplaats hadden ze geen contracten. Het probleem was dat het ziekenhuis in kwestie waar ik naartoe zou moeten een wachtlijst had van 3 tot 4 weken voor mijn operatie. Deze operatie kon alleen niet wachten, dan konden ze net zo goed mijn vinger afzetten (zeiden ook de artsen bij de second opinion). Ik belde Unive Zekur dus weer op aangezien deze situatie niet kon wachten. Dit maal werd ik keihard uitgelachen aan de telefoon, er werd mij verteld dat ik een drama schopte en dat ik dan de polis eens had moeten doorlezen. In de polis staat alleen niks over dit soort situaties. Toen ik de mevrouw die mij zo onbeleefd behandelde vroeg om haar naam, weigerde ze deze te geven en vertelde ze mij dat ze nu de verbinding ging verbreken. Bij later terug bellen werd mij verweten dat ik zou liegen, zo kon ik niet behandeld zijn. Ik had geen keuze meer, dus belde ik het ziekenhuis bij mij in de buurt om de operatie af te zeggen. Na 2 uur werd ik terug gebeld door de Orthopedisch Chirurg met de vraag waarom ik in godsnaam zo'n belangrijke operatie af wilde zeggen. In tranen legde ik het verhaal uit, dat ik geen geld had om 20% van de operatie te betalen zoals Zekur van mij aan het eisen was. De Chirurg werd woedend, niet op mij, maar op Zekur. Hij is met de directeur van het ziekenhuis bij mij in de buurt gaan overleggen, en samen met de advocaat kwamen ze binnen een dag tot de conclusie dat een verzekering dit soort eisen niet eens mag stellen in het geval van een spoedoperatie. We hebben besloten de operatie door te laten gaan, en dan maar af te wachten. Nadat er een advocaat op was gezet kon ik wel opeens worden geopereerd, Unive Zekur beweerde zelfs dat ik het hele verhaal verkeerd had begrepen. Ik ben een vrouw die altijd haar polis heeft betaald, zelfs nooit een achterstand. Ik heb mij altijd keurig aan de voorwaarden gehouden maar ben wel als oud vuil behandeld op het moment dat ik ze nodig had. Ik ben voor leugenaar uitgemaakt, iemand die een drama schopte om niks, ik ben voor aansteller uitgemaakt en er is nooit ook maar een persoon menselijk genoeg geweest om de situatie te bekijken. Ik raad iedereen ten zeerste af om deze verzekering te nemen, zelfs met het extra zorg polis kost het je een vermogen op het moment er daadwerkelijk iets misgaat.