Pagina 2 van 2
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 23 jul 2011 08:33
door Those who teach
Om wat tegenwicht te bieden tegenover alle negatieve berichten hier: wij hebben ook een Bruynzeel keuken en zijn erg tevreden. Zowel over de keuken zelf, als over de wijze van levering. Ook ik was licht huiverig over het feit dat je de hele keuken tien dagen voor levering diende te betalen, maar dit bleek geen probleem. Toen bij de montage bleek dat de gaskookplaat ontbrak, was een telefoontje genoeg om deze twee dagen later alsnog geleverd te krijgen. Maak je dus niet onnodig druk, want er zijn ook mensen met positieve ervaringen met Bruynzeel.
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 02 sep 2011 15:13
door robbedoezzz
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook van Bruynzeel een Cyprus Optima keuken gekocht. Ik heb echter niets dan lof voor de manier waarop ik hier behandeld ben.
Na een hele hele slecht ervaring met Brugman, waar we het pand zowat niet mogen verlaten zonder te tekenen, was het bezoek bij Bruynzeel een verademing. Ze hebben een schets en een 3d tekening voor ons gemaakt en na wat prijsonderhandelingen wij liepen met een geheel vrijblijvende offerte de deur uit. We werden in het geheel niet gepushed om ook maar iets te tekenen, we moesten er eerst maar rustig over nadenken zo werd gezegd. Week later teruggekomen en getekend. Oplevering erg netjes verzorgd. Zulke zaken gaan echter nooit zonder slag of stoot. Bij ons verkeerde kraan geleverd en achterwand van het aanrecht stond blijkbaar niet in de order. Geleider van 1 lade schoof niet helemaal dicht op 0.3cm na en 1 zijwand bleek 0.5cm te kort te zijn, maar dit viel mij eigenlijk niet eens op, maar dat noteerde de monteur. Alles is op korte termijn kosteloos vervangen en/of toegevoegd.
Ik heb dus eigenlijk alleen zeer goede ervaringen met Bruynzeel. Echter alle bedrijven achter Mandemakers, zoals Brugman heb ik alleen maar slechte ervaringen mee. Producten zijn daar misschien wel ok, maar de benadering van potentiele klanten is waardeloos. Ligt denk ik aan de medewerkers die allemaal op (deels) op provisiebasis werken. Geloof dat dat bij Bruynzeel niet zo is.
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 02 sep 2011 15:18
door robbedoezzz
o ja, maar wel alles van te voren betaald.
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 17 nov 2011 13:28
door Keukenprinsesje10
Ik ben blij voor de mensen die het vorige bericht schreven en wel blij waren met Bruynzeel. Ik ben dit zeer zeker niet.
Toen onze keuken een tijdje geleden werd geplaatst, bleek er een aantal kleine wijzigingen nodig te zijn (stopcontacten die niet op de juiste plaats zaten). Dit was een paar uur werk. De rekening die Bruynzeel hiervoor probeert te presenteren is 800 euro... Blijkbaar kosten de monteurs van Bruynzeel meer dan 150 euro per uur.
Moraal van dit verhaal. Als je een keuken bij Bruynzeel koopt, houd er dan rekening mee dat het bedrag op de factuur zomaar 5 of 10% hoger kan zijn. Tot zover de tip van de dag.
Oplichterij?!
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 18 nov 2011 21:00
door SD_70
Vervelend keukenprinses, hebben jullie van Bruynzeel dan geen goede tekening gekregen waar alle stopcontacten een aansluitingen komen te zitten? Verder zou ik geen cent meer betalen dat is afgesproken, zeker als de tekeningen niet kloppen die zij zelf hebben aangeleverd.
Wij hebben inmiddels een oplever-prognose van ons nieuwe huis en de keuken op afroep laten plaatsen (16weken van te voren). Bruynzeel is inmiddels al komen inmeten en we hebben vanmiddag de puntjes op de i gezet met de verkoper. We wachten nu ook op de tekening voor alle aansluitingen, hopelijk gaat alles goed. Ik heb er tot nu toe nog steeds een goed gevoel over.
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 25 nov 2011 15:55
door sacredfour
Ik heb nu al 7 jaar een bruinzeel keuken staan. Nooit geen probleem gehad. Alleen een paar maanden geleden begon de plastic/verf laaf op sommige kastjes los te komen. Ik hoorde van andere mensen die dit probleem ook hebben gehad met dezelfde soort keuken en naar de leverancier terug zijn gegaan met hun klachten en nieuwe kastdeurtjes hebben gekregen. Ik heb dit ook gedaan en ze vertelde mij dat dit een bekend probleem was met een bepaalde lijn deurtjes. Dit had iets te maken met een verkeerde primer die ze gebruikt hadden. Nu, ze deden er verder niet moeilijk over en bestelden een complete set nieuwe deurtjes voor mij. Na 7 jaar nog steeds een Goede service van Bruinzeel!
Re: slechte ervaring met Bruynzeel
Geplaatst: 23 jun 2012 22:04
door SD_70
Onze Bruynzeel Optima keuken is inmiddels geplaatst in Maart'12, er waren wel wat problemen maar die heeft Bruynzeel zeer keurig opgelost. Deze week het laatste puntje in onze keuken afgehandeld. Ondanks dat we best wel e.e.a. bij ze hebben neergelegd, deden helemaal nergens moeilijk over. Échte service, het bestaat nog. Super ! Ik kan derhalve iedereen Bruynzeel keukens in Villa ArenA Amsterdam van harte aanbevelen. (al werd de after sales geregeld vanuit Bergen op Zoom)