LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rebellian

Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP

Ongelezen bericht door Rebellian »

thaak schreef:echter per mail gegaan is het lastig aantonen voor jou.tip!!! je provider houd data verkeer bij. dus naar je provider.dan kan je iets aantonen.!!!
Bovenstaande is incorrect overigens, een provider houdt geen dataverkeer bij, tenminste niet voor de klant zelf, hooguit voor de overheid en zelfs daar is teveel bewijs dat het niet werkt (en niet kan gezien de grote hoeveelheid data die door de lijnen gaat).

Als Corendon een online boeking heeft ontvangen kan Corendon een IP nummer (uniek nummer waarmee de computer 'online' is) overleggen, als je geen vast IP nummer hebt zal de provider dus in de logs van maanden geleden moeten onderzoeken of je toen dat IP nummer hebt gekregen, als die logs er uberhaubt zijn. Als je een vast IP nummer hebt en die komt overeen met het bewijs van Corendon zal het lastig zijn om te bewijzen dat je niets hebt besteld.

lecock

Ongelezen bericht door lecock »

Zelfs al boek je op jou pc met een fictieve naam dan nog zal de touroperator bij jou uitkomen vie je ip adress.Er zal wel geboekt zijn vanaf jou pc anders zou corendon nooit iemand op je af sturen en zelfs dreigen met vervolging.
Boek je moet je betalen zo simpel is het!
Onzin wat je hier schrijft.

Als het IP-adres toebehoort aan een internet service provider (ISP). De ISP beschikt uiteraard over de klantgegevens van de abonnee die gebruik maakt van het IP-adres, maar zal deze informatie niet aan derden beschikbaar mogen stellen. Dan blijven er weinig legale manieren over om de verblijfplaats te achterhalen.

De bewijslast ligt niet bij de consument maar bij Corendon.
De vraag is nu waarom diverse mensen de dupe worden van spook vordingen van Corendon?

wlx

Ongelezen bericht door wlx »

IK ZIT MET HETZELFDE PROBLEEM!!

Corendon belde me plots in oktober op, om te zeggen dat ik nog moest betalen voor een reis die ik heb geboekt naar Turkije. Ik wist van niets!
Ze vroegen dan of ik de reis wilde annuleren, tuurlijk, logisch. Maar nu moet ik de annuleringskosten betalen. Slaagt op niks, want ik heb geen reis geboekt.
Ze zeggen dat ze een mail hebben gestuurd met een bevestiging van mijn boeking. Maar ik heb die nooit gekregen (en zelfs al had ik die gekregen, het kon ook in mijn junk zijn terecht gekomen..).
Nu zou ik de annuleringskosten én de kosten van het incassobureau moeten betalen.
Dit is echt onzin, want ik heb niks gedaan, maar ze oefenen zoveel druk op me, dat ik er gewoon aan begin te twijfelen en dat ik de kosten gewoon al wil betalen om er van af te zijn.
Er zit gewoon een fout in hun systeem en ik moet daar de kosten van dragen!
Bij elke bestelling die je online doet, geven ze een betalingstermijn van zo lang en als je voor die datum niet hebt betaald, vervalt die bestelling. Dat zou toch ook moeten zijn met zoiets?
Ik heb niets bevestigd, niet via mail, niet via betaling,..

Ik ben echt wanhopig..

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wanhopig? je hebt toch geen reis geboekt?
Laat Corendon maar bluffen en vervoeg je bij de geschillencommissie :mrgreen:

lecock

Geen paniek. Vraag corendon om een kopie van de mail die ze hebben gestuurd met de z.g bevestiging van deze boeking.
Doen ze dat niet dan zal het wel weer vallen onder de noemer vage en duistere praktijken van een vliegtuig maatschappij.
Als U er heilig van overtuigd bent, dat U niet heeft geboekt, laat het dan tot een rechtszaak komen. Laat corendon maar naar de rechter stappen.
Als Uw verhaal klopt dan zullen ze het nooit op een rechtszaak laten aankomen, want ook zij hebben de plicht om het een en ander te moeten bewijzen.
De directeur van corendon, Atilay Uslu wil graag integer en betrouwbaar overkomen en zal zich eens moeten bezinnen waar zijn ondergeschikten of mogelijk hij zelf mee bezig is.
Voor een incasso-bureau moet U niet bang zijn, die kunnen mensen alleen bang maken met wat dreigbrieven om mensen te bewegen de vordering van hun opdrachtgever te innen. Verder hebben ze gelukkig geen mogelijkheden als de vordering onterecht is.

Groeten LeCock

wlx

Ja, een bevestiging van de boeking...
Maar die kan er toch altijd zijn geweest? Als iemand nu heeft geboekt onder mijn naam, mijn email adres en mijn adres heeft ingegeven, en ze hebben een bevestiging gestuurd, maar die is mijn junk terecht gekomen..
Zo denk ik dat het althans is gegaan. Ik krijg zoveel junk, dat ik het vaak gewoon in 1 keer weg doe.
Je zou toch ook van een bedrijf moeten denken dat als iemand iets bestelt en dit niet binnen de zoveel dagen betaalt, deze bestelling dan gewoon vervalt? Dat zou er toch zijn moeten gebeuren?

En wat is die uitleg over dat IP-adres? Ik begrijp er niet veel van.. haha..

Ik ben echt bang voor een rechtzaak. Ik wil heel dat gedoe niet.
Misschien is het makkelijker om het geld te betalen.. Voor alles opgeblazen wordt en ik nog meer zou moeten betalen voor niks.
Maar €218 betalen voor iets dat je niet hebt gedaan, is zoveel..

Henri42

wlx schreef:Ja, een bevestiging van de boeking...
Maar die kan er toch altijd zijn geweest? Als iemand nu heeft geboekt onder mijn naam, mijn email adres en mijn adres heeft ingegeven, en ze hebben een bevestiging gestuurd, maar die is mijn junk terecht gekomen..
Zo denk ik dat het althans is gegaan. Ik krijg zoveel junk, dat ik het vaak gewoon in 1 keer weg doe.
Je zou toch ook van een bedrijf moeten denken dat als iemand iets bestelt en dit niet binnen de zoveel dagen betaalt, deze bestelling dan gewoon vervalt? Dat zou er toch zijn moeten gebeuren?

En wat is die uitleg over dat IP-adres? Ik begrijp er niet veel van.. haha..

Ik ben echt bang voor een rechtzaak. Ik wil heel dat gedoe niet.
Misschien is het makkelijker om het geld te betalen.. Voor alles opgeblazen wordt en ik nog meer zou moeten betalen voor niks.
Maar €218 betalen voor iets dat je niet hebt gedaan, is zoveel..
Weet je zeker datv je niet geboekt hebt???

Bij elke boeking staat je banknummer vermeld, hoeveel vrienden heb je in huis die op je pc komen ?.Junk legen zonder er over heen te kijken ???.
Het komt me allemaal erg ongeloofwaardig over.
Bellen met Corendon en naar je boekingsnummer vragen lijkt me heel simpel, ik denk dat je voorstaande niet doet :lol: :mrgreen:

wlx

Nope, geen bankrekeningnummer.
Ze hebben achteraf een factuur gemaild van de annuleringskosten en daar staat ook niets op van bankrekeningnummer.
Ik heb een mail gestuurd naar Corendon met de vraag naar een kopie van mijn boeking en hun bevestiging, maar heb nog geen antwoord gekregen.

En ik krijg echt enorm veel junk. Ik kijk snel even wat er allemaal in zit, maar 9 van de 10 is het reclame voor vanalles en nog wat of een virus.

Henri42

wlx schreef:Nope, geen bankrekeningnummer.
Ze hebben achteraf een factuur gemaild van de annuleringskosten en daar staat ook niets op van bankrekeningnummer.
Ik heb een mail gestuurd naar Corendon met de vraag naar een kopie van mijn boeking en hun bevestiging, maar heb nog geen antwoord gekregen.

En ik krijg echt enorm veel junk. Ik kijk snel even wat er allemaal in zit, maar 9 van de 10 is het reclame voor vanalles en nog wat of een virus.
Succes met het factuur story, staat op de ontvangen factuur geen boekingsnummer, naam mailadres etc etc ?
Spam en virus ? virusscanner en spam hunter installeren :mrgreen:

wlx

wat story? ik verzin dit niet hoor?
Er staan idd naam en mail adres op, maar dat wil toch nog niets zeggen?
men kan eender wiens naam en adres opgeven. verdere gegevens heeft corendon niet van mij.

en virusscanner en spam hunter? zelfs als ik dat nog heb, moet ik toch niet elke junkmail openen en lezen?
wie doet dat nu bij 100 mails?

Ik hoef echt geen commentaar bovenop de situatie. Het is al lastig genoeg.
Ik vroeg gewoon om hulp of raad.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Tel naar corendon,zeg dat je een bewijs van boeking wil en dat je niet geboekt hebt en niets zal betalen.Laat hen dan maar eens met een bewijs komen.
Hier in Belgie hebben wij geen incasso bureau maar het lijken mij gewoon boeven die mensen afdreigen in hun brieven en voor de rest geen macht hebben.
Stap een advocaten kantoor binnen en vraag raad,een eerste consultatie is altijd gratis.
Wees niet zo bang,dat is waar ze mensen op pakken,ze maken ze zo bang dat ze wel betalen.
NIET DOEN,heb je echt niet geboekt niet toegeven en zeker niet betalen.

wlx

ik ben ook van belgië!
ik heb het incassobureau opgezocht waar ze mee samen werken en zij werken blijkbaar niet internationaal.
ik wacht nog tot vanavond voor ze me terug mailen met dat bewijs en anders bel ik morgen!

bedankt!

Henri42

wlx schreef:ik ben ook van belgië!
ik heb het incassobureau opgezocht waar ze mee samen werken en zij werken blijkbaar niet internationaal.ik wacht nog tot vanavond voor ze me terug mailen met dat bewijs en anders bel ik morgen!

bedankt!
WLx sorry hoor ik geloof jewel hoe merkwaardig het ook klinkt.

Het incassoburo is geen parij, de deur dicht houden.

Corendon een aangetekende brief sturen met je bezwaren, ik zou om een coulance vergoeding vragen.

Elk PC heeft een IP nummer, dus de mail is te traceren, heb jij geen onduigende huisgenoot ??. Succes en m,n einde vannreageren :wink:

wlx

nee, het boeken is via een website, daarom dat eender wie het zou kunnen hebben gedaan. sorry, dit was misschien onduidelijk van mij!

wlx

ok, nog een update :
ze hebben de bevestiging gestuurd op 22 juli.
dus ik neem aan dat de zogezegd boeking ook rond die datum moet zijn gebeurd?
ik was heel de maand juli op vakantie.. Hier heb ik bewijzen voor, uiteraard.
Zij kunnen mij echter de boeking en de bevestiging niet mailen, omwille van de werking van hun systeem.

BAHA..

Henri42

wlx schreef:ok, nog een update :
ze hebben de bevestiging gestuurd op 22 juli.
dus ik neem aan dat de zogezegd boeking ook rond die datum moet zijn gebeurd?
ik was heel de maand juli op vakantie.. Hier heb ik bewijzen voor, uiteraard.
Zij kunnen mij echter de boeking en de bevestiging niet mailen, omwille van de werking van hun systeem.

BAHA..

22 juli ? en nu een incasso ontvangen, zelfs de boekhouding van Corendon is in de war:)
vakanties kun je overal vandaan boeken zelfs vanuit Timboekoe, heb jij een huisgenoot ? :mrgreen:

lecock

Feit blijft inderdaad dat CORENDON moet kunnen aantonen dat de overeenkomst daadwerkelijk is afgesloten met de contractant zelf en niet met een derde partij; dit betekent in feite dus dat de bewijslast bij CORENDON ligt en niet bij de 'klant'. Als CORENDON dit niet kan aantonen (bv. door middel van het eerder genoemde IP adres) dan zijn zij feitelijk tekort geschoten en zou ik inderdaad geen cent betalen en ze inderdaad aangetekend aanschrijven met verzoek tot reactie.
Als ze niet reageren op jouw aangetekende brief dan sta je sowieso sterk, maar laat je niet gek maken door het falende boekingsbeleid van CORENDON.
Als jij in je recht staat dan is dit topic geen reclame voor CORENDON en wat de praktijk heeft bewezen dat onze vrienden van CORENDON deze topics lezen.
Misschien dat ze er iets van leren anders zou het wel eens een "long hot summer"
voor ze kunnen worden.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Ten eerste een incasso bureau kan in Belgie niets,nul,nada.
geboekt tijdens jou vakantie,was er dan iemand in jou huis.
Stuur een aangetekende brief waarin je stellig ontkent geboekt te hebben en maak een copie voor jezelf en zeg in geen geval te willen betalen.
Wees niet bang van de rechter,wil corendon procederen moet dat in Belgie,jij kan bewijzen dat je toen op vakantie wasWat kan je verliezen..Dat corendon dan maar eens bewijst dat jij en geen ander een eventuele boeking heeft gedaan.
Ga zelf eventueel klacht meerleggen tegen corendon en eis een schadevergoeding omdat ze u en u familie de stuipen op het lijf hebben gejaagd en je nachtrust hebben verstoord (wegens je voordurend getob)Speel het zelf nu eens hard.
Probeer er zelf je voordeel mee te doen.
En bovenal wees niet bang,laat je niet afschrikken.
Zoiets mogen ze bij mij altijd proberen.Ik zou zelf nooit bij corendon boeken,zo een bagger maatschappij.

wlx

Wij zijn met heel de familie op vakantie geweest, dus nee, er was niemand thuis.

Maar ik ga hen inderdaad een aangetekende brief sturen!
Ik heb er terug moed in nu!

Dank je wel allemaal!

Henri42

wlx schreef:Wij zijn met heel de familie op vakantie geweest, dus nee, er was niemand thuis.

Maar ik ga hen inderdaad een aangetekende brief sturen!
Ik heb er terug moed in nu!

Dank je wel allemaal!

ben je daar niet niet mee :shock: begonnen??

Gesloten