LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik raad iedereen aan niet vooruit te betalen. Infurn opereert onder een Engelse Limited. Dit is erg vaag en bied de consument geen enkele verhaalsmogelijkheid.
Elk serieus buitenlands bedrijf opereert in ons land onder een Nederlandse rechtspersoon zoals een BV.

Google maar eens op een Engelse Limited. Deze hebben een heel slechte naam en worden vanwege de geringe oprichtingskosten en vrijwel geen verplichtingen vaak door vage en criminele bedrijven gebruikt.

Verhaalsmogelijkheden bij een klacht zijn ook nihil.

Tip voor Infurn, Als je zoveel klanten hebt zoals als je zegt, pak het dan wat serieuzer aan 8) Ben je van deze voor jullie vervelende discussie af. :D
Laatst gewijzigd door sjoegel op 14 mei 2013 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik sluit me bij maxiem en sjoegel aan.

Ltd=vaag, er is geen positieve reden te verzinnen waarom iemand die in Nederland opereert dit via een Ltd. doet.

Matz
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 23:39

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Matz »

Ik heb een bestelling geplaatst en de levertijd is destijds aangegeven, tot op de dag van vandaag nog niks ontvangen, terwijl ze al geleverd zouden moeten zijn...alles moest vooraf betaald.
Er wordt gezegd dat het bij de douane in Londen staat en dat daar een verscherpte controle is vanwege terreurdreiging, inmiddels meer dan 3 weken geleden verscheen er bij mijn bestellingsgegevens dat de goederen de haven van Londen hadden bereikt en zodra deze door de douane zijn gecheckt en bij Infurn in het magazijn binnen zouden zijn direct op transport zouden gaan....nu maak ik mij toch ernstig zorgen, want ik krijg elke keer wel reactie op mijn mail van de alleraardigste xxxxx, daar heeft Infurn zeker een goeie aan, maar geen antwoord en ook geen leverdatum, dus ik weet nog steeds helemaal niks!
Ik hoorde vandaag van iemand dat je heel vaak bij een bestelling een track en trace nummer krijgt, wat ik ook weet, maar hier dus niet heb gekregen en denk ook niet te gaan krijgen, maar wel zo transparant zou zijn, zodat ik kan zien of de bestelde goederen in ieder geval op shipment zijn gegaan en bij de douane staan.
Wil of kan iemand mij helpen of antwoord geven op bovenstaande onzekerheid, ik vind dat mensen hier echt weet van moeten hebben voordat ze niet oprecht worden voorgelicht of zelfs, misschien wel worden ..gelicht!
Ik wacht in spanning mijn bestelling af, tot nu toe alleenmaar hele slimme en mooie marketing, maar nog geen product gezien!
:( :( :( [/size]
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2012 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Pete10
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2011 21:45

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Pete10 »

Misschien toch iets harder werken om klanten tevreden te houden.
http://www.freeindex.co.uk/profile(infurn)_312788.htm

TonyD1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2011 22:50

Re: INFURN

Ongelezen bericht door TonyD1984 »

Ondertussen heb ik zelf mooie reproducties gekocht van de DSW eetkamerstoel van Eames in Antwerpen voor €79 per stuk! Geen internetsite, gewoon recht uit de winkel! Op infurn kost die minstens dubbel zoveel..

Heb ook nog een Nederlandse site gevonden http://www.dominidesign.com , lijkt me ook wel interessant!

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Als gezegd, eerder in deze 'thread', zou ik mijn ervaring met het bestellen bij Infurn kenbaar maken. Tot nog toe ben ik nogal sceptisch over de daadwerkelijke levering van de door mij bestelde stoel, omdat ik al enige weken, ten minste vier, de volgende melding zie, wanneer ik details over de levering op de Infurn-website opvraag:
Huidige Verzend Status: Uw product heeft de haven in Londen bereikt en wordt nu door de douane verwerkt. Direct nadat het product in ons magazijn is aangekomen, verzenden wij deze naar u.


Dit terwijl een medewerker van de firma Infurn, via een telefonisch contact - gesprek in het Duits (voor mij als bewoner van de grensstreek gelukkig geen probleem) via internationaal nummer - aan mij meedeelde dat de stoel nog maximaal een week bij de douane zou blijven en vervolgens verscheept zou worden. Een gesprek dat overigens inmiddels twee weken geleden plaatsvond.

Nogmaals: wanneer de stoel uiteindelijk geleverd wordt, zal ik hier uiteraard van berichten, maar vooralsnog heb ik mijn bedenkingen. Wanneer er geen levering plaatsvindt, hoop ik dat de firma zich aan deze, hier eerder gedane uitspraak houdt:
Wij leveren 4000 producten per maand bij onze klanten af. En natuurlijk gaat er bij ons ook wel eens wat mis; denk aan een verkeerde levering, door transport beschadigde producten of vertraging bij het douane-proces [sic]. Al onze gedupeerde klanten worden netjes gecompenseert [sic] of krijgen bij annulering direct hun geld terug.

Alex H.
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 11:04

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Alex H. »

Na het plaatsen van mijn bestelling (eind december) heb ook ik dit
forum goed in de gaten gehouden. Werd toch wel onzeker van al de verhalen. Maar pardoes, gister mijn 4 Charles Eames type DSW stoeltjes netjes binnengekregen. Dus mensen, er is niets mis mee met die jongens van Infurn. Even een bericht van een tevreden klant. mag ook wel eens.

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

hallo,

ik heb 7 november 2010 een bestelling gedaan bij infurn voor 6 x Charles Eames Style DCW Chair, in totaal bijna 1000 euro, onmiddellijk betaald met visa.
ik kreeg onmiddellijk een betalingsbevestiging en proformafactuur en een orderbevestiging met het bericht dat de levertermijn 12 tot 18 zou bedragen. daarna kon ik met mijn log-in mijn bestelling volgen en zou de levering week 14 zijn, binnen 14 dagen dus. ondertussen heb ik wel heel toevallig onderstaand bericht gekregen wanneer ik inlog voor mijn bestelling te volgen : voor mij is dit quasi zeker dat er stront aan de knikker zit en ik in de zak ben gezet door een mallafide internetfirma. het wordt zelfs lachwekkend als ik op hun site ga kijken wat er zou gebeuren als na 8 weken weer zou blijken dat mijn order niet door hun quality control team wordt aanvaard ! ach ja dan komen er nog eens 8 weken bij de levertermijn en krijg ik terug 10 % op mijn acount om bij hen te kopen. allé zo kunnen ze de mensen natuulijk een jaar aan het lijntje houden en zijn zij lekker met uw geld lopen.
tenzij er volgende week een mirakel uit de lucht valt en de stoelen alsnog in mijn bezit geraken zou ik zeggen "weg met infurn!"

We would like to inform you that your order will unfortunately be delayed by a maximum of 8 weeks. Our quality control team has not accepted the order from the factory and already ordered that a new one be produced for you at our expense. We at Infurn would rather carry this extra cost so that you receive only the best quality product.

bart c.

We not only ask for your understanding in this matter, but also offer you a 10% credit to be added to your account to show our appreciation of your patience in this delay.You can activate the 10% credit by clicking on the link below, and use the credit on your next purchase.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit had ik al voorspeld.
Beetje dom om alles van te voren te betalen aan een bedrijf wat onvindbaar is.

Bianca_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2011 12:50

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Bianca_S »

Ik ben een interieur ontwerper uit Amsterdam. Ben zeer tevreden over de werkwijze van infurn. Tuurlijk is een onlinewinkel anders en best eng. Even een winkel of showroom inlopen is makkelijker en betrouwbaarder, zeker in mijn vak. Maar ik heb de gok gewaagd en ben super blij (ook mijn klant!! :D ), de meubels zien er top uit. Hoogstaande kwaliteit. Beste lezers van dit forum: trek je niets aan van al het negatieve geblog. Ik heb een weekje extra moeten wachten, maar dat was het zeer waard. @Infurn: ik bestel snel weer..!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Beste Bianca, Een weekje langer ? :lol: :lol:

Bianca_S
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2011 12:50

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Bianca_S »

Beste Sjoegel. Dat klopt, een weekje, ik heb besteld via de 'snel leverbare' pagina, 6-8 weken en kreeg de stoelen binnen in week 9..!

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

beste sjoegel,
het is echt niet de eerste keer dat ik iets op het internet besteld heb met directe visa betaling. tot op heden geen enkel probleem mee gehad. ik zal voor mezelf wel uitmaken of het dom was dit bij infurn te doen, deze webmeubelwinkel was me door een vriend aangeraden.
wat alex h. en bianca_s betreft, wie zegt er niet dat jullie van infurn zelf zijn die proberen toch nog mensen te misleiden en in het bedrog van infurn te laten lopen. ik geloof er pas terug in als mijn 6 stoelen daadwerkelijk rond mijn tafel staan, dan zal ik de eerste zijn om een zéér positieve feedback op deze blog te zetten.

groeten,
bart

sytskerixt
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2011 11:05

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sytskerixt »

ik heb in okt stoelen besteld, nog steeds niet gekregen. In het begin wel kontakt met hun kunnen krijgen nu geen mail meer ze nemen de tel. niet op.
Site is wel ontzettend aktief overal. Ik maak me wel zorgen, heeft iemand afgelopen dagen nog iets van zijn of haar bestelling gehoordof uberhaupt kontakt met hun kunnen krijgen? Wat ik ook raar vind dat ik voor de rest op internet ook niets of meer gedupeerden kan vinden ?
gr sytske

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

sytskerixt schreef:ik heb in okt stoelen besteld, nog steeds niet gekregen. In het begin wel kontakt met hun kunnen krijgen nu geen mail meer ze nemen de tel. niet op.
Site is wel ontzettend aktief overal. Ik maak me wel zorgen, heeft iemand afgelopen dagen nog iets van zijn of haar bestelling gehoordof uberhaupt kontakt met hun kunnen krijgen? Wat ik ook raar vind dat ik voor de rest op internet ook niets of meer gedupeerden kan vinden ?
gr sytske
Google maar eens 'erfahrungen mit Infurn'. Tegen beter weten in wacht ik nog op mogelijke levering. Wanneer de levertermijn verstreken is en mijn bestelling nog niet geleverd, dien ik bezwaar in bij mijn creditcard-maatschappij.

jkarelsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:50

Re: INFURN

Ongelezen bericht door jkarelsen »

Helaas is infurn.com ook bij ons in gebreke gebleven. De order is geplaatst en betaald, in oktober 2010. Omdat wij een bedrijf zijn kunnen wij relatief gemakkelijker een procedure opstarten tegen deze firma. Wij hebben veld onderzoek laten verrichten en hebben meer gegevens over deze lui. Wie meer wil weten kan ons een mail sturen om misschien samen collectief te procederen. In ieder geval gaat het erom dat de betaling wordt teruggestort. Een ltd is wel degelijk aan te pakken, ondanks de "schimmige" status hiervan.

Infurn beweert telefonisch wel te gaan leveren en hebben eerder op een mail gereageerd, echter ze willen niets terugbetalen. De wet voorziet dat een klant na 3 maanden alsnog kosteloos kan annuleren.

bijgaand ook de reactie van een eerdere email over het bedrijf infurn naar aanleiding van onze reactie:
Beste heer ,

Ik geloof dat we niet meer willen wachten op jullie levering, ik draai het om, als jullie kunnen leveren bellen jullie ons en vergoeden wij vooraf de stoelen.
Gaarne willen wij in maximaal 14 werkdagen de aanbetaling retour ontvangen van 599,80 EUR, op rekeningnummer
Iban
Bic
etc...

Indien wij geen respons of betaling ontvangen dan zullen wij infurn aansprakelijk stellen en met de media hierop naar buiten treden.
Beste xxxx,

Hartelijk dank voor je email.

Het Duitse Keurmerk `Verbraucherschutz 2011` is op onze duitse pagina te vinden.

Designfurn Ltd.
1A Pope Street
London, SE1 2PH
United Kingdom

BTW Nr: VAT number GB980064520
Competent Court: London
Kvk UK: Commercial Register 06912272

Magazijn:
Karry Logistics Ltd.
INFURN Sea Freight & Warehouse Division
Crossways Cargo Centre
Galleon Boulevard
Dartford
Kent DA2 6QE
United Kingdom

Jullie hebben op 07.10.2010 de bestelling gemaakt.
Jullie hebben op 17.11.2010 de bestelling gewijzigd.
Jullie hebben op 17.11.2010 de bestelling betaald.

Na betaling gaat het productie proces van start. Daar wij op bestelling produceren.
Special naar wens van de klant op kleur & materiaal. En met de hand gemaakt.

De computer geeft nu nog de totale productie/levertijd van 18 weken aan.
Op dit moment ligt onze productie/levertijd op ongeveer 13 weken.

Zodra jullie bestelling op transport gaat, verspringt de week indicator Zodra jullie bestelling aankomt in Engeland en DHL hem ophaalt, verspringt wederom de week indicator en ontvangen jullie traceernummers van DHL.

Jullie kunnen ook zelf de bestelling online volgen op www.infurn.com ->

Mvg,

xxxxxxxx
Sales & Service Team Leader Europe/USA
Country Rep. NL BE UK
--
INFURN
www.infurn.com

Service Hotline: +44 207 193 86 82
[email protected] / [email protected]


Zie ook deze melding vandaag dd 28-03-2011 aan ons via de website na inloggen op ons klanten paneel:
Het spijt ons zeer u te moeten mededelen dat de levering van uw bestelling met een maximum van acht weken is uitgesteld. Uw bestelde artikel(en) is(zijn) gecontroleerd door onze Quality Management en voldoet(n) helaas niet aan onze hoge kwaliteitsnormen. Omdat we alleen perfecte producten willen leveren, hebben we nu op onze kosten opdracht gegeven voor het produceren van een nieuw product. Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden op de onze levertijden pagina op de website.

Als kleine vergoeding bieden wij u een krediet aan van 10% van de prijs van uw bestelling. Klik op de onderstaande link, dan schrijven we dit bedrag direct bij op uw klantenaccount. U kunt deze gebruiken bij uw volgende aankoop.

Krediet is beschikbaar

ElsyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2011 10:29

Re: INFURN

Ongelezen bericht door ElsyB »

Beste,

Reeds enkele weken probeer ik een antwoord te krijgen op de levering van mijn goederen...
Verschillende mails werden verzonden maar nooit beantwoord!

Nog altijd hopend op de levering, maar toch met enige onrust denk ik werkelijk dat we hier te maken hebben met een malafide firma.

Nota: Infurn reageert sneller op een Forum dan op zijn eigen klanten.

Indien ik ooit nog antwoord krijg of mijn bestelling, dan zal ik de eerste zijn om op dit forum Infurn toe te juichen.

TIP: Zolang je niet van mij hoort... PLAATS GEEN BESTELLING!!!!

ElsyB
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2011 10:29

Re: INFURN

Ongelezen bericht door ElsyB »

Beste Infurn,

Ik zal de eerste zijn die positief zal reageren indien U mijn bestelling levert, reageert of terugbetaald...
Tot dan geef ik ieder de raad " Bestel niet bij Infurn" tot ik met enig positief nieuws kom aandraven...

Aangezien ik me niet kenbaar zal maken, heeft Infurn er alle belang bij, om zo spoedig mogelijk alle mensen te helpen die in de kou zijn blijven staan.
Hoe eerder U naar mij toe reageert, hoe eerder ik positief kan zijn...

Mvg,

ElsyB

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Zojuist heb ik naar Infurn gebeld, net als enige dagen geleden. Kreeg net als toen geen gehoor, maar kon nu, in tegenstelling tot toen, geen voicemailbericht meer inspreken. In het Engels kreeg ik te horen dat de voicemailbox van deze gebruiker vol was en er geen nieuwe berichten achtergelaten konden worden.

Op het mailtje dat ik een kleine week geleden heb gestuurd om opheldering te krijgen over de status van mijn bestelling heb ik ook geen reactie gehad.
Laatst gewijzigd door Those who teach op 01 apr 2011 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Dagmar987
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:27

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Dagmar987 »

Hallo, mogen tevreden klanten hier ook een reactie achterlaten?

Gesloten