Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??
Geplaatst: 05 nov 2010 22:37
Moet zeggen dat ik ook niet echt gecharmeerd was van de service van de ING.
Had via MijnING een nieuwe rekening aangevraagd. Binnen een paar dagen stond de nieuwe rekening bij mijn rekeningoverzicht, en weer 2 dagen kreeg ik een pas en weer een dag hierna een afhaalbericht voor de pincode. Tot dusverre geen probleem. De dag hierna verschijnt een grote enveloppe, met folders met voorwaarden, aanvraagformulier creditcard en rekeninginformatie. Als laatste pagina (blijkt achteraf) nog een formulier dat getekend terug moet worden gestuurd om de rekening te activeren.
Ik pincode afhalen, gelegitimeerd, en weer naar huis. Vervolgens geld op nieuwe rekening overgemaakt, en dat stond er volgens MijnING direct op. Bij de pinautomaat echter melding "rekening geblokkeerd". Na contact met de ING bleek ik inderdaad tussen de stapels voorwaarden die ene pagina te hebben gemist die ik moest terugsturen. Het geld dat ik had gestort kon ik echter niet terugkrijgen. De rekening was immers geblokkeerd. Formulier ondertekend, en bij de ING balie ingeleverd. Wachten...en na 5 dagen bij internetbankieren nog steeds de foutmelding "rekening geblokkeerd" bij het overboeken. Volgens de klantenservice hadden ze nooit het formulier ontvangen, en moest ik een nieuw formulier ondertekenen dat zou worden opgestuurd. Na een paar dagen, waarin ik inmiddels het geld om mijn nieuwe rekening wel nodig begon te krijgen, nieuw formulier ontvangen en naar de ING balie. De medewerkster gaf toe dat er ergens iemand zat die op een grote rode knop kon drukken om mijn rekening te deblokkeren, maar dat mocht diegene echt niet doen. Faxen van formulieren en dergelijke vanuit ING bank zou hierbij niet helpen....het moest echt middels interne post. Ook nog zelf een kopie per post verstuurd om ontvangst te garanderen...en nu wederom hadden ze 4 dagen nodig om een rekening waarvan ik al lang de pas, pin en weet ik het had te deblokkeren.
ING...is het nu echt nodig om zo bureaucratisch om te gaan met je klanten? Ik besef me goed dat ik me beter door het papierwerk heen had moeten worstelen maar goed....waarom alle funtionaliteiten van een rekening al activeren behalve OPNAME als je op nog zo'n blijkbaar crutiaal document zit te wachten? Blokkeer die rekening dan direct ook voor stortingen, of activeer de rekening als je met legitimatie bij het ING kantoor de pincode ophaalt.
Had via MijnING een nieuwe rekening aangevraagd. Binnen een paar dagen stond de nieuwe rekening bij mijn rekeningoverzicht, en weer 2 dagen kreeg ik een pas en weer een dag hierna een afhaalbericht voor de pincode. Tot dusverre geen probleem. De dag hierna verschijnt een grote enveloppe, met folders met voorwaarden, aanvraagformulier creditcard en rekeninginformatie. Als laatste pagina (blijkt achteraf) nog een formulier dat getekend terug moet worden gestuurd om de rekening te activeren.
Ik pincode afhalen, gelegitimeerd, en weer naar huis. Vervolgens geld op nieuwe rekening overgemaakt, en dat stond er volgens MijnING direct op. Bij de pinautomaat echter melding "rekening geblokkeerd". Na contact met de ING bleek ik inderdaad tussen de stapels voorwaarden die ene pagina te hebben gemist die ik moest terugsturen. Het geld dat ik had gestort kon ik echter niet terugkrijgen. De rekening was immers geblokkeerd. Formulier ondertekend, en bij de ING balie ingeleverd. Wachten...en na 5 dagen bij internetbankieren nog steeds de foutmelding "rekening geblokkeerd" bij het overboeken. Volgens de klantenservice hadden ze nooit het formulier ontvangen, en moest ik een nieuw formulier ondertekenen dat zou worden opgestuurd. Na een paar dagen, waarin ik inmiddels het geld om mijn nieuwe rekening wel nodig begon te krijgen, nieuw formulier ontvangen en naar de ING balie. De medewerkster gaf toe dat er ergens iemand zat die op een grote rode knop kon drukken om mijn rekening te deblokkeren, maar dat mocht diegene echt niet doen. Faxen van formulieren en dergelijke vanuit ING bank zou hierbij niet helpen....het moest echt middels interne post. Ook nog zelf een kopie per post verstuurd om ontvangst te garanderen...en nu wederom hadden ze 4 dagen nodig om een rekening waarvan ik al lang de pas, pin en weet ik het had te deblokkeren.
ING...is het nu echt nodig om zo bureaucratisch om te gaan met je klanten? Ik besef me goed dat ik me beter door het papierwerk heen had moeten worstelen maar goed....waarom alle funtionaliteiten van een rekening al activeren behalve OPNAME als je op nog zo'n blijkbaar crutiaal document zit te wachten? Blokkeer die rekening dan direct ook voor stortingen, of activeer de rekening als je met legitimatie bij het ING kantoor de pincode ophaalt.