Ziinga doet het nog steeds....
ik heb via een reclame (wat ik normaal niet doe, maar in dit geval dus wel heb gedaan..stomstomstom natuurlijk) geklikt op Ziinga...het zag er interessant uit. Gelukkig voor mij heb ik geen credit card, dus kan er niks bij mij afgeschreven worden...(in ieder geval wat geleerd!!
. hieronder zien jullie mijn mailwisseling met Ziinga (scammers dus):
Verstuurd op: 6 juni 2012 om 13.28 uur.
Hello Mark,
Okay, that means i wont be able to buy it, i am sorry to hear that because i dont have a credit card and not intended to get one.
I trust on your good will that I wont be charged for not buying the camera, and the 3 months membership I did not ask for. Because I still believe the information on your website is not sufficient in that matter. The price of that membership is only mentioned after the winning of a bid, not before what it should be to inform people properly (In my opinion its not what the Dutch law allows here).
I am sorry it goes that way, I was willing to pay, and could even be satisfied with a membership (if business is satisfying with your company), but not for almost 70 € a month, as not knowing what the price is.
Furthermore I am dissappointed in not getting an answer in my own language.
regards,
Paula
Poellie1, who will cancel the subscription at Ziinga.
--------------------------------------------------------------------------------
Date: Wed, 6 Jun 2012 00:47:42 +0000
From:
[email protected]
To:
Subject: [Ziinga Customer Service] Re: betalen op een gewonnen veiling (ticket #196566)
Your request (#196566) has been deemed solved.
You can always reply back to this message to reopen your ticket.
--------------------------------------------------------------------------------
Mark, Jun 06 02:47 (CEST):
Hi poellie1,
Thank you for contacting Ziinga Customer Support.
We understand your situation and have considered all possibilities to have this resolved. The product item you won for is a part of a promotional campaign that offers the winner a chance to avail our exclusive Platinum membership.
All the details about the membership, its benefits and charges, are shown on the Payment page and in your receipt. More information are included in the Terms & Conditions, FAQs and How To page. How the website works and complete policies are made available and are clearly provided to our users. We encourage our customers to read all necessary information before completing any transaction. Furthermore, an e-mail receipt is sent to our customers upon purchase as a reminder about the membership charges. There is no intention to deceive as all necessary information is communicated to our customers.
The Platinum membership is a 3-month binding contract which gives you exclusive Bid for Free auctions, an additional 10% on all bid package purchases, FREE shipping on all products, 7 free bid added to your account daily and another 8 free bid on each calendar day you log on to ziinga.com. It is 67.99EUR monthly as normal rate. As this is a binding contract, you will receive membership benefits for 3 months and will be charged the subsequent fees.
As for your concern about our payment options, we are working on implementing more payment options in the near future. At this point in time we only accept Credit Card payment namely Visa, MasterCard, Visa Electron and Maestro. We also accept Visa Electron debit cards.
But you may always try to pay for your won auction using the card/s that you have in your possession to see if it will push through.
For further assistance, you can call, chat, or email us. We are open 24/7.
Regards,
Mark
Ziinga Customer Support
--------------------------------------------------------------------------------
Paula , Jun 05 15:49 (CEST): Hallo opnieuw, ik merk dat er wat onduidelijkheid is. KLopt het dat er bij een bieding verwacht wordt (zo niet verplicht gesteld wordt) dat je minimaal 3 maanden een platinum membership aangaat van bijna 70,- per maand? (het addertje onder het gras noem ik dat maar) Dat heb ik op jullie site nergens terug kunnen vinden. Ik zou het jammer vinden dat door dat verplicht te stellen die camera niet meer zo goedkoop is als de veiling doet vermoeden. Ik heb de voorwaarden gelezen, er staat wel iets vermeld over memberships (diverse zelfs) maar er staan geen prijzen bij vermeld. Dat is misleiding. Als jullie daar vantevoren duidelijk melding van hadden gemaakt, had ik waarschijnlijk niet geboden en had ik nu niet zoveel moeite hoeven doen dit te vragen. Ik ben best bereid de camera af te nemen, ik wilde het eens proberen, maar 3 maanden lang bijna 70 euro betalen vind ik niet meer in proportie tot de reclame die jullie maken. Nogmaals, ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan een credit card aan te schaffen voor de enkele aankoop die ik via internet doe. Als dat betekent dat ik de bieding in moet trekken dan zij het zo. met vr.gr. Paula
From: @hotmail.com
To:
[email protected]
Subject: betalen op een gewonnen veiling
Date: Tue, 5 Jun 2012 13:16:28 +0000
Hallo,
ik wilde graag betalen, maar merk dat jullie alleen met credit card werken? ik kan nu nergens anders meer komen op de site (voor bijv. FAQ enzovoort) want ik heb geen credit card. Ik ben ook niet van plan een creditcard aan te schaffen, want betalen als ik via internet koop doe ik het liefst met Ideal van mijn Rabobank. Is er daar een mogelijkheid toe bij jullie. Zou het wel jammer vinden als dit cameraatje waar ik op geboden heb aan mn neus voorbij gaat nl.
Ik hoop spoedig van jullie te horen. Het zou jammer zijn als meerdere mensen die geen credit card hebben, niet van jullie veilingsite gebruik zouden kunnen maken natuurlijk.
vr.gr.
Paula