Pagina 2 van 3

Re: ziinga.com

Geplaatst: 16 sep 2011 09:29
door Nadia26
Zojuist 2 keer antwoord gehad, best vreemd.

Dear Nadia,

U ontvangt dit bericht ter bevestiging dat uw rekening bij Ziinga opgeheven is. Als u op toekomstige veilingen wilt bieden kunt u zich registreren op www.ziinga.com..

Met vriendelijke groet,
Ziinga.com

En

Hi

As per your request your account has been deactivated. Please note that by deactivating your account right now, all the bid credits will be erased immediately and you will not be able to take advantage of using the remaining bids.

If you have further inquiries, please do not hesitate to send us an email.

Regards,

Sharon
Ziinga Customer Support

In iedergeval blij dat ik niks gekocht heb bij ze...

Re: ziinga.com

Geplaatst: 08 okt 2011 19:59
door Mrsbolan
Ik drukte ook voor de gein op een IPOD. Won deze voor 1,84 en kreeg toen een melding dat ik 6,95 moest betalen en een verplicht lidmaatschap voor 3 maanden krijg van tegen de 70 euro. Ik wil dit helemaal niet en heb dus ook geen creditcardnummer ingevuld (heb niet eens een creditcard). Kortom, heeft iemand een idee of ze dan wel op de een of andere manier bij je geld kunnen komen??? Of zou dit aflopen met een sisser?

Re: ziinga.com

Geplaatst: 10 okt 2011 15:54
door roxanna-zanny
Mrsbolan schreef:Ik drukte ook voor de gein op een IPOD. Won deze voor 1,84 en kreeg toen een melding dat ik 6,95 moest betalen en een verplicht lidmaatschap voor 3 maanden krijg van tegen de 70 euro. Ik wil dit helemaal niet en heb dus ook geen creditcardnummer ingevuld (heb niet eens een creditcard). Kortom, heeft iemand een idee of ze dan wel op de een of andere manier bij je geld kunnen komen??? Of zou dit aflopen met een sisser?
dat is dus ook mijn vraag!!! maar denk niet dat dat kan..

Re: ziinga.com

Geplaatst: 15 okt 2011 12:44
door Michiel63
Ook ik won een ipod voor weinig geld. Wel zo dom geweest een creditkaartnummer in te vullen (spijt van!!). Wanneer je echter je spullen toegestuurd wilt hebben moet je kopieen van je creditkaart en je ID toesturen samen met een machtiging voor het afschrijven van geld van je rekening. Ik heb nergens zien staan dat het eenmalig zou zijn, dus heb dit niet gedaan. Als je dan ook merkt dat er op een telefoonummer in Nederland in het Engels gecommuniceerd wordt en correspondentie naar Malta gaat is bij mij het vertrouwen weg! snel lidmaatschap opzeggen en het verlies nemen! Waar blijft overheidscontrole op deze praktijken?

Re: ziinga.com

Geplaatst: 15 okt 2011 13:19
door Michiel63
Zojuist via de mail een bevestiging ontvangen dat mijn lidmaatschap opgeheven is en dat er geen verdere kosten in rekening gebracht zullen worden. We wachten af.........

Re: ziinga.com

Geplaatst: 31 okt 2011 13:44
door vessie
ook hier een gedeputeerde van ziinga
vanaf januari 2011 is er maandelijks een bedrag van onze creditcard afgetrokken..
Voor mijn gevoel hebben we te maken met flinke oplichters
kunnen we niet met zijn allen aangifte gaan doen of hebben jullie dat al gedaan?

Re: ziinga.com

Geplaatst: 31 okt 2011 14:22
door Michiel63
Vandaag weer bezig geweest met deze heerlijke partij. Buiten een incassering van het lidmaatschap is gelijk ook maar het bedrag voor mijn "gewonnen"prijs afgeschreven. Vervelende bijzaak: ik heb nog steeds niets ontvangen! Het blijkt nu dat je, wanneer je geen lid meer bent, ook geen aanspraak kunt maken op "gewonnen" prijzen, ook al heb je hier al voor betaald! Dit kan volgens mij dus echt niet! Wie helpt??????

Re: ziinga.com

Geplaatst: 01 nov 2011 14:35
door vessie
heeft er iemand al daadwerkelijk aangifte bij de politie gedaan? of hebben we geen schijn van kans

ik ga vanmiddag de politie eens even bellen om te vragen hoe sterk we staan

Re: ziinga.com

Geplaatst: 01 nov 2011 14:48
door Michiel63
Suc6! Ben benieuwd wat ze zullen zeggen. Zal wel neerkomen op het invullen van een eindeloze rij formulieren, een half jaar wachten en dan het deksel op je neus omdat het verjaard is.......
Waar blijft die uitzending van RADAR met aandacht voor dit probleem????

Re: ziinga.com

Geplaatst: 18 nov 2011 14:54
door Sandraxxx
Ook ik ben een "lidmaatschap"aangegaan met Ziinga, zonder mijn weten... Bij de betaling zou duidelijk hebben gestaan dat ik daarmee een lidmaatschap aanging. Ik ben ervan overtuigd dat dit NIET het geval is geweest. Ik heb inmiddels het lidmaatschap stopgezet, maar ik krijg dus GEEN REFUND...

Ik probeer nu via VISA mijn geld terug te krijgen, maar heb tevens via mijnpolitie.nl melding gedaan van deze oplichterspraktijken. Ik hoop dat er meerdere van jullie dit willen gaan doen, zodat de politie kan overgaan tot opnemen van daadwerkelijke aangiftes....

Ziinga uit de lucht!!!! Ik hoop dat jullie met me meedoen...

Re: ziinga.com

Geplaatst: 21 nov 2011 13:50
door vessie
hmm blijkbaar is mijn laatste bericht verwijderd.. ik denk omdat ik een link plaatste naar een website die me probeert te helpen het geld van ziinga terug te krijgen en deze oplichters te ontmantelen..
als jullie nu massaal een bericht plaatsen op die site (stuur me even een bericht zodat ik je kan mailen)
dan komen we misschien een stap verder

ziinga uit de lucht!!

Re: ziinga.com

Geplaatst: 18 jan 2012 18:53
door moniquevandijk7
Ik ben vandaag ook door Ziinga opgelicht. Mijn zoon die vandaag met de site kwam en graag op een spotgoedkope Ipod Shuffle wilde bieden had ik toestemming gegeven zonder er eigenlijk bij na te denken (na aanleiding van het grote succes van vakantieveilingen dacht ik dat het wel goed zat). Dus hij deed het bod en ik vulde mijn creditcard nummer in, heel stom van mij natuurlijk. Ik won en 8 euro werd van mijn creditcard afgeschreven. Helaas was het kwaad al geschied voordat ik erachter kwam wat voor een oplichters het zijn. Dus ik nam zo snel mogelijk contact met ze op via de online livechat. Hier voerde ik een gesprek met iemand van de helpdesk.
you: Hello

Annie: How can I help you?

you: My son has recently registered an account and bought an ipod nano, i do not approve of this. How can i cancel this membership and this purchase?

Annie: May I have your username?

ik: ik

Annie: Please hold for a moment while I check that for you.

Annie: As stated on our Terms and Conditions, "All Platinum memberships come with a 3-month binding contract. Customers who breach the 3-month binding contract will be charged a cancellation fee of € 31,00. Note that cancellation of the contract will void any free promotional gift offer."

Annie: I have sent a voluntary unsubscription request to your email address. Please open it and follow the link provided. This will cancel your membership. Let me know if you are done so I can recheck your account.

ik: I have received the mail, however I do not comply with this so called terms and conditions. I have not received anything from your company yet, so I'm not legally obliged.

Annie: When you paid for the won auction and tick on the little box on I agree on the Terms and Conditions that means you had already agreed on it.

Annie: Please be advised that if we are unable to take or received payment for the cancellation fee, you will be still bound by the contract thus charging you for the subscription fee.

ik: To remind you: that was my son's fault. However even if I'd the box myself, wouldn't mean your company isn't bound by nationwide laws. If you had written "We've the right to kill you" in the terms, you still wouldn't have the right. Don't you agree?

Annie: Please be informed that it is stated in our Terms and Conditions that Ziinga shall not be liable or responsible for any action taken by a user on our website or the action of any other person who may have read or been informed of any such information or other written material.

Annie: We make use of 3D Secure before accepting payments so as to ensure that no person uses the credit card without the user's consent.

ik: I have to admit that I've studied law in the Netherlands (where i'm located). And we have strict laws about Internet purchases, and I will certainly put these to use. So I will cancel the purchase with help of my bank and credit card company.

Annie: We respect your decision.

ik: Well thank you, you've been a great help. Best wishes to you and your company.

Annie: You're welcome.

Annie: Is there anything else I can help you with?

ik: No, you've done more than enough.

Annie: Thank you for chatting. Good-bye.
Ik geef toe dat ik wat gebluft heb over mijn rechtenstudie (ik was boos en probeerde er een beetje druk op te zetten), ik heb namelijk geen idee wat mijn rechten zijn bij zaken zoals dit. Zoals Annie zei moet ik of een 3-maandig opzegtermijn verduren (3*70=210 euro) of een 31 euro "contractbreuk" bedrag betalen.

Ik wil uiteraard beide bedragen niet betalen (de 8 euro die ze kregen voor mijn bod mogen ze houden, en ik hoef de Ipod niet te hebben).

Kan ik mijn creditcard blokkeren en hoe sterk sta ik rechtelijk in mijn schoenen?

Re: ziinga.com

Geplaatst: 04 feb 2012 19:04
door irina1980
Hallo.

Mijn dochter van 9 jaar had zich,zonder dat ik het wist,aangemeld.
Ik ben meteen gaan chatte,en het probleem was binnen 10 min opgelost.
Dus het kan ook goed.

Hay

Re: ziinga.com

Geplaatst: 23 feb 2012 13:45
door schorpioen82
helaas ben ik er ook ingetrapt.
vorige maand kwam ik op de site terecht en dacht laat ik het eens proberen..
en ja hoor ik won een camera, en mijn moeder wilde er graag een voor haar verjaardag dus ik dacht MOOI!
maar ik heb geen creditcard en mocht die van me moeder gebruiken om het product te betalen.
vandaag werd ik gebeld door mijn moeder dat ze er ook een groter bedrag afgeschreven hebben, dus ben gelijk gaan chatten, want ik moet het bedrag aan mijn moeder betalen, maar heb daar helemaal geen centen voor.

hoe gaan we het aanpakken dat die site gaat ophouden te bestaan!!!

Re: ziinga.com

Geplaatst: 15 apr 2012 22:15
door E.R.P.
Bij tap Registreren (4de van links), onderin het kader 'gratis registreren' is een vierkantje dat je aanvinkt en zo de voorwaarden accepteert. Zie hieronder de voorwaarden. Je weet dus dat je gaat betalen en toch 'trappen' mensen erin. Maar het staat er toch en zodoende heeft Ziinga gedaan wat in hun voorwaarden staat. Alleen wat moeilijk te achterhalen is voordat je dit doet zijn de lidmaatschapkosten, maar dat je gaat betalen is duidelijk. TiP: CHECK ALTIJD de algemene voorwaarden en als er Niet in staat dat het gratis, dan kost het geld, ook al staat dat er niet. Succes

---------


Lidmaatschap
Ziinga biedt verschillende soorten lidmaatschap en elk lidmaatschap heeft overeenkomstige maandelijkse kosten.


Alle leden krijgen voordelen met toegevoegde waarde:

Extra biedingen bij de aanschaf van biedpakketten
Gratis verzenden
Gratis bieden
Veilingen met gratis bieden
Daily Bid Agent

Zodra u betalend lid bent, kunt u de voordelen en de prijs van uw lidmaatschap zien door naar “Mijn Account” te gaan.
U kunt uw lidmaatschap altijd annuleren door een email te sturen aan [email protected]. Vergeet niet uw gebruikersnaam aan te geven.


Alle VIP lidmaatschappen komen met een bindend contract van 3 maanden. Klanten die inbreuk maken op bindend contract van 3 maanden zullen annuleringskosten in rekening worden gebracht van€ 31,00. Merk op dat met ontbinding van de overeenkomst alle gratis promotiegeschenken vervallen.

Als onderdeel van onze 30 dagen terugkeerbeleid, moeten de restituties binnen 30 dagen aangevraagd worden na de inschrijfdatum. Echter, kunnen gebruikers alleen recht hebben op een abonnementsgeld terugbetaling als ze geen gebruik gemaakt hebben van hun lidmaatschap voordelen. Indien het lid al een gratis relatiegeschenk heeft ontvangen van Ziinga, moet dat artikel worden teruggestuurd naar Zinga’s adres in een ongeopende toestand. Zodra Ziinga het artikel ontvangt en alle eisen zijn voldaan, zal Ziinga het verzoek om terugbetaling onmiddelijk verwerken.

De lidmaatschapskosten zullen voor het einde van elke maand via uw kredietkaart belast worden. De prijs van het lidmaatschap en de voordelen zijn onderworpen aan wijzigingen zonder voorafgaande kennisgeving. Lidmaatschapskosten worden niet terugbetaald.

Re: ziinga.com

Geplaatst: 06 jun 2012 15:46
door poellie1
Ziinga doet het nog steeds....

ik heb via een reclame (wat ik normaal niet doe, maar in dit geval dus wel heb gedaan..stomstomstom natuurlijk) geklikt op Ziinga...het zag er interessant uit. Gelukkig voor mij heb ik geen credit card, dus kan er niks bij mij afgeschreven worden...(in ieder geval wat geleerd!! 8) . hieronder zien jullie mijn mailwisseling met Ziinga (scammers dus):

Verstuurd op: 6 juni 2012 om 13.28 uur.

Hello Mark,

Okay, that means i wont be able to buy it, i am sorry to hear that because i dont have a credit card and not intended to get one.

I trust on your good will that I wont be charged for not buying the camera, and the 3 months membership I did not ask for. Because I still believe the information on your website is not sufficient in that matter. The price of that membership is only mentioned after the winning of a bid, not before what it should be to inform people properly (In my opinion its not what the Dutch law allows here).

I am sorry it goes that way, I was willing to pay, and could even be satisfied with a membership (if business is satisfying with your company), but not for almost 70 € a month, as not knowing what the price is.

Furthermore I am dissappointed in not getting an answer in my own language.

regards,
Paula
Poellie1, who will cancel the subscription at Ziinga.




--------------------------------------------------------------------------------
Date: Wed, 6 Jun 2012 00:47:42 +0000
From: [email protected]
To:
Subject: [Ziinga Customer Service] Re: betalen op een gewonnen veiling (ticket #196566)


Your request (#196566) has been deemed solved.
You can always reply back to this message to reopen your ticket.

--------------------------------------------------------------------------------

Mark, Jun 06 02:47 (CEST):
Hi poellie1,
Thank you for contacting Ziinga Customer Support.
We understand your situation and have considered all possibilities to have this resolved. The product item you won for is a part of a promotional campaign that offers the winner a chance to avail our exclusive Platinum membership.
All the details about the membership, its benefits and charges, are shown on the Payment page and in your receipt. More information are included in the Terms & Conditions, FAQs and How To page. How the website works and complete policies are made available and are clearly provided to our users. We encourage our customers to read all necessary information before completing any transaction. Furthermore, an e-mail receipt is sent to our customers upon purchase as a reminder about the membership charges. There is no intention to deceive as all necessary information is communicated to our customers.
The Platinum membership is a 3-month binding contract which gives you exclusive Bid for Free auctions, an additional 10% on all bid package purchases, FREE shipping on all products, 7 free bid added to your account daily and another 8 free bid on each calendar day you log on to ziinga.com. It is 67.99EUR monthly as normal rate. As this is a binding contract, you will receive membership benefits for 3 months and will be charged the subsequent fees.
As for your concern about our payment options, we are working on implementing more payment options in the near future. At this point in time we only accept Credit Card payment namely Visa, MasterCard, Visa Electron and Maestro. We also accept Visa Electron debit cards.
But you may always try to pay for your won auction using the card/s that you have in your possession to see if it will push through.
For further assistance, you can call, chat, or email us. We are open 24/7.

Regards,
Mark
Ziinga Customer Support


--------------------------------------------------------------------------------

Paula , Jun 05 15:49 (CEST): Hallo opnieuw, ik merk dat er wat onduidelijkheid is. KLopt het dat er bij een bieding verwacht wordt (zo niet verplicht gesteld wordt) dat je minimaal 3 maanden een platinum membership aangaat van bijna 70,- per maand? (het addertje onder het gras noem ik dat maar) Dat heb ik op jullie site nergens terug kunnen vinden. Ik zou het jammer vinden dat door dat verplicht te stellen die camera niet meer zo goedkoop is als de veiling doet vermoeden. Ik heb de voorwaarden gelezen, er staat wel iets vermeld over memberships (diverse zelfs) maar er staan geen prijzen bij vermeld. Dat is misleiding. Als jullie daar vantevoren duidelijk melding van hadden gemaakt, had ik waarschijnlijk niet geboden en had ik nu niet zoveel moeite hoeven doen dit te vragen. Ik ben best bereid de camera af te nemen, ik wilde het eens proberen, maar 3 maanden lang bijna 70 euro betalen vind ik niet meer in proportie tot de reclame die jullie maken. Nogmaals, ik heb geen creditcard en ben ook niet van plan een credit card aan te schaffen voor de enkele aankoop die ik via internet doe. Als dat betekent dat ik de bieding in moet trekken dan zij het zo. met vr.gr. Paula
From: @hotmail.com
To: [email protected]
Subject: betalen op een gewonnen veiling
Date: Tue, 5 Jun 2012 13:16:28 +0000




Hallo,

ik wilde graag betalen, maar merk dat jullie alleen met credit card werken? ik kan nu nergens anders meer komen op de site (voor bijv. FAQ enzovoort) want ik heb geen credit card. Ik ben ook niet van plan een creditcard aan te schaffen, want betalen als ik via internet koop doe ik het liefst met Ideal van mijn Rabobank. Is er daar een mogelijkheid toe bij jullie. Zou het wel jammer vinden als dit cameraatje waar ik op geboden heb aan mn neus voorbij gaat nl.

Ik hoop spoedig van jullie te horen. Het zou jammer zijn als meerdere mensen die geen credit card hebben, niet van jullie veilingsite gebruik zouden kunnen maken natuurlijk.

vr.gr.

Paula

Re: ziinga.com

Geplaatst: 16 jun 2012 13:28
door lire
Kijk uit......ook ik was zo dom om op de veilingsite te gaan. Fototoestel gewoonnen voor 3.69! Maar dan.....ze gaan vragen op een copie van je visa, een copie van je paspoort en het invullen van een ander formulier. Hier ging bij mij een lichtje branden en ging ik op internet lezen over ziinga. Direct daarna de visa gegeld en de internettransacties laten blokkeren. Het bedrag van de camera was er binnen 10 minuten al vanaf. Gelukkig niet de 69 euro die ik moest betalen voor het membership waar ik me nooit voor heb opgegeven.
Ben gaan chatten met ziinga, en uitgelegt dat ik hun site misleidend vond en dat ze mijn geld moesten terugstorten. Nee, ging niet zeiden ze want ik was een membership aangegaan voor 3 maanden. Ik kon er alleen vanaf als ik 31 euro zou overmaken voor het onderbreken van het contact.
Dus kijk uit, maak niet dezelfde fout. Naar de betaling kunnen ze natuurlijk overigens fluiten want ik heb gelukkig niet al mijn gegevens gegeven.

Re: ziinga.com

Geplaatst: 09 jul 2012 22:00
door asprobruis
Hallo allemaal,
Ik heb wel een goeie ervaring met de CreditCard Company (ICS). Ik heb met succes de bedragen die ICS t.b.v. Ziinga had gedebiteerd weer laten crediteren. Daar was overigens nog wel een extra, gepeperde mail voor nodig.
Je staat zwak als je hebt betaald aan een fraudeur, dus is het zaak om die betaling ongedaan te maken. Civielrechtelijk heeft Ziinga geen poot om op te staan; de handelwijze van Ziinga is ongehoord. Je bent er ingeluisd. Feitelijk is ICS medeplichtig aan deze fraude, en dat moet je ICS dus ook voor de voeten werpen. Je hebt er nooit in toegestemd dat Ziinga kosten van een abonnement van jouw creditcard account mocht afschrijven. Zonder jouw toestemming mag ICS dat dus niet doen daar mogen ze niet aan meewerken. Dus eis je van ICS dat zij binnen (bijvoorbeeld) 15 dagen de ten onrechte afgeschreven bedragen aan jou moeten crediteren. "Als ICS niet binen 15 dagen de ten onrechte gedebiteerde bedragen (€ X) aan mij heeft gecrediteerd, houd ik ICS in gebreke. Ik zal dan juridische stappen overwegen tegen ICS; de daarmee gemoeide kosten en rente zal ik voor uw (ICS) rekening brengen".
Dat hielp in mijn geval. Mijn geval was uiteraard net weer ietsje anders, omdat ik onmiddellijk na bevestiging (van de aankoop van €40 veilingtegoed) heb teruggemailed dat ik absoluut geen abonnement wilde hebben. Maar: Ziinga is in alle gevallen fout! Ze hebben civielrechtelijk in alle gevallen geen poot om op te staan!
Je hoeft van Zinga natuurlijk niets te verwachten. Een oplichter gaat echt niets terugbetalen. Daarom moeten jullie ICS bewerken. En ICS heeft een goeie naam te verliezen. Die willen echt niet geassocieerd worden met Ziinga.
Nadat ICS mij weer had gecrediteerd, heb ik nog 2x dreigmails van Ziinga ontvangen. Die waren (zogenaamd?) afkomstig van ene meneer Montblanc, van de afdeling cirminele fraude. Jaja. Ik ben zelf jurist, dus daarvan ben ik niet zo onder de indruk. Dit is pure intimidatie, dus doe niets met die mails. Niet op reageren. Ook niet bevestigen, want dan weet Ziinga dat je die berichten hebt ontvangen.
Ik overweeg om aangifte van oplichting te doen tegen Ziinga. Eigenlijk hoop ik dat TrosRadar deze zaak gaat oppakken. Of anders misschien de Consumentenbond.
Groeten, Asprobruis

Re: ziinga.com

Geplaatst: 26 jul 2012 12:21
door riasimonis
Dit was gisteravond op TV in Nieuw Zeeland

http://tvnz.co.nz/fair-go/zinger-ziinga-video-4986949

Re: ziinga.com

Geplaatst: 07 aug 2012 12:38
door jacobus74
ik ben er ook slachtoffer van ziiga
heb een fototoestel gewonnen voor 2 euro
winkel waarde 70 euro
moet nu 210 euro betalen voor het toestel
dit is oplichting kan ik er politie werk van maken
wie kan ons helpen