LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag een deurwaarder de deur forceren?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antonh

Re: mag een deurwaarder de deur forceren?

Ongelezen bericht door antonh »

"Briefgeheim??",

laat me niet lachen.
De deur in rammen mag zeker wel?
Ik krijg nog steeds na 8 jaar brieven van de vorige bewoner van Intrim Justitia.
Ik heb een papier versnipperaar en die weet er wel weg mee.
De vorige bewoner is uitgeschreven.
De deurwaarder is hier ook geweest na ons verhaal verteld te hebben naar de gemeente gegaan en weer terug gekomen.
Mevrouw was NIET uitgeschreven en dat kan de huidige bewoner ook niet doen.
Er is wel een notitie gemaakt en nu na 8 jaar staat ze nog op ons adres ingeschreven met een notitie er bij.
Als je verschillende brieven krijgt gewoon openmaken en eventueel even bellen.
En "Briefgeheim?", we krijgen tegenwoordig zo veel post die open is en wel gesloten verstuurd.
Ik denk dat topic starter niet het volledige verhaal verteld.
Je deur wordt zomaar niet ingeramd.
Ze wist wel dat de deurwaarder kwam dus heeft een schrijven gelezen!

witte angora

Re: mag een deurwaarder de deur forceren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het terugsturen van post kan natuurlijk wel, maar wordt vaak niet goed verwerkt of zelfs niets mee gedaan zolang volgens het GBA de bewoner nog steeds woonachtig is op dat adres.
In één zin gooi je toch echt een paar dingen door elkaar. Post terugsturen gaat via de TNT, dat staat los van de GBA. Het is ook de enige manier om direct aan een deurwaarder of incassoburo duidelijk te maken dat de oude bewoner er niet meer woont.

Intrum Justitia is trouwens geen deurwaarder maar een incassoburo, die hebben geen inzage in de GBA, dus die zullen je inderdaad achter na blijven zitten, wat je ook doet.

Gesloten