LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe zakelijke rekening openen is slopend

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mk

Re: Nieuwe zakelijke rekening openen is slopend

Ongelezen bericht door Mk »

Tis weer bijzonder schreef:
Mk schreef:
Tis weer bijzonder schreef:.
De bank heeft zich in de kern uitsluitend met de wettelijk verplichte identificatie bezig te houden.
Niets meer en niets minder.
.
En toch kiezen banken er voor om met bepaalde ondernemers geen zaken te doen (prostitutie bijvoorbeeld).
En dat is weer een eurocent. :lol:
Daar is geen interview van anderhalf uur voor nodig en is ook niet wettelijk verplicht.
Ga nou a.u.b. niet allerlei zaken erbij halen die met het topic niets te maken hebben.
Anders wil ik echt geld zien. :mrgreen:
Je hebt gelijk, was niet helemaal on topic maar jouw blik op wat een bank doet bij het openen van een zakelijke rekening is wel erg beperkt. Net als bij particuliere klanten zal een bank willen bepalen of ze je wel als klant willen hebben.

Verder staat het een bank vrij om meer tijd te vragen, de keuze is aan de klant om die tijd al dan niet te geven. TS doet dat blijkbaar liever niet.

Voor de rest kan ik me niet indenken dat je voor jouw antwoorden geld denkt te kunnen vragen...

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Mk schreef:Je hebt gelijk, was niet helemaal on topic maar jouw blik op wat een bank doet bij het openen van een zakelijke rekening is wel erg beperkt.
Of zakelijk ..... evenals de gesprekspartner veelal is.
Maar wat doen ze dan zoal voor een bijzonders volgens jou?
Ik sluit spaar- of betaalrekeningen zonder gezeur tegenwoordig online af.
Mk schreef:Net als bij particuliere klanten zal een bank willen bepalen of ze je wel als klant willen hebben.
Dat is juist en dat mag in een 'vrije' markt.
Maar om nu eerst langs de inquisitie te moeten gaan ........ geef mijn portie maar aan Fikkie.
En absoluut nergens voor nodig.
Het is een houding die ze zichzelf aanmeten.
Niets wettelijks aan.
Laat je toch niets aanpraten. :wink:
Mk schreef:Verder staat het een bank vrij om meer tijd te vragen, de keuze is aan de klant om die tijd al dan niet te geven. TS doet dat blijkbaar liever niet.
Van mij hadden ze met die grootheidswaanzin ook de pot op gemogen. :lol:
Het wachten is nog op het moment dat ze beseffen dat het echt bergafwaarts met ze gaat.
Een stevige concurrent -wel of niet buitenlands (grenzen écht open en niet semi)- erbij, staatssteun weg, en ze liggen op hun rug.
Ach, dat liggen ze eigenlijk al.
Maar toch praatjes voor tien, terwijl ze nog minder bezitten dan de eerste de beste dakloze.
Mk schreef:Voor de rest kan ik me niet indenken dat je voor jouw antwoorden geld denkt te kunnen vragen...
Dat was een grap die je niet gaat begrijpen als je mijn andere inzendingen niet gelezen hebt.
Ik heb even met m'n webcare overlegd, dit keer geen kosten voor jou, omdat het al over twaalven is. :mrgreen:

CB

Ongelezen bericht door CB »

Tja en dat heet nou zorgplicht
Ja, ja en waar heb je die wijsheid vandaan? Naast prostitutie zitten banken ook niet te wachten op b.v. koffieshops. Heeft meer te maken met bedrijven die in de richting komen van witwaspraktijken. Daarnaast worden bedrijven ook bekeken op moraliteit en integriteit.

Gesloten