LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlenging en verdubbeling van ab. bij Veronica mag

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
frenkievee

Re: verlenging en verdubbeling van ab. bij Veronica mag

Ongelezen bericht door frenkievee »

c.lortye schreef:Enfin, ik blijf nog wel een jaartje abonnee en ik zeg het deze keer bij tijds op.
Opzeggen kun je nu al doen. Als het goed is, moet er dan een bevestiging komen. Zo niet, dan over een maand nog een brief met een verwijzing naar je opzegging.
Je blijft dan wel uiteraard nog het lopende jaar lid, maar je opzegging hebben ze alvast binnen en in ieder geval voor de opzegtermijn.

c.lortye

Ongelezen bericht door c.lortye »

Ok. bedankt

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vronie schreef:Spit jij het forum maar een door over de Veronica-Gids.
Zoveel klachten bij veronica ,en dan ligt het aan de abonnees.
Laat met niet lachen
Ik zie regelmatig klachten over allerlei bedrijven voorbij komen.
En die liggen echt niet altijd bij het bedrijf hoor!
Als mensen nu nóg niet weten waar ze de opzegtermijn en manier van opzeggen kunnen vinden, ligt dat niet aan Veronica.
Ik zal echt niet beweren dat Veronica geen fouten maakt, maar in dit geval vond ik de klacht niet terecht.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Dat kan iedereen gebeuren c.lortye, het was niet als een verwijt bedoelt.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

En daarom zijn dus de algemene voorwaarden in het leven geroepen, zodat u ten alle tijden zelf kunt kijken wat uw rechten en uw plichten zijn.
nooit gehoord dat algemene voorwaarden niet altijd rechtsgeldig zijn?
nog sterker, de algemene voorwaarden staan in de gids zeggen ze?
volgens de wet moeten bij aangaan van een abonnement de algemene voorwaarden op papier aan de persoon overhandigd worden.
het moet zelfs voor aangaan van het contract doorgelezen worden.
indien dit niet gebeurd is is het niet rechtsgeldig.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

renegade66 schreef:
En daarom zijn dus de algemene voorwaarden in het leven geroepen, zodat u ten alle tijden zelf kunt kijken wat uw rechten en uw plichten zijn.
nooit gehoord dat algemene voorwaarden niet altijd rechtsgeldig zijn?
nog sterker, de algemene voorwaarden staan in de gids zeggen ze?
volgens de wet moeten bij aangaan van een abonnement de algemene voorwaarden op papier aan de persoon overhandigd worden.
het moet zelfs voor aangaan van het contract doorgelezen worden.
indien dit niet gebeurd is is het niet rechtsgeldig.
En hier ben ik het wél mee eens.
Als Veronica zich beroept op de algemene voorwaarden, moeten deze wel aan de klant overhandigd worden, inderdaad liefst vóór het aangaan van een abo, want dan weet je waar je aan begint.
Het zou nog idealer zijn om ze inderdaad in zijn geheel in de gids op te nemen, maar dat brengt natuurlijk geen geld in het laatje.
Maar ik ben met je eens dat ze makkelijker beschikbaar moeten worden.
Alhoewel de informatie over opzeggen, prijzen en bezorging pontificaal op de website staan.

Over het niet rechtsgelding zijn van AV, daar zitten echt wel wat haken en ogen aan.
Hier wat info van de KvK:
http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/cont ... orwaarden/

c.lortye

Ongelezen bericht door c.lortye »

Zo heb ik het ook niet opgevat Berend12.

berend12

Gelukkig maar :) bedankt voor je reactie.

berend12

Vaak is het minder mooi dan het aanvankelijk lijkt, ik dacht ook dat je het nu al per maand kan opzeggen bij verlenging maar dat is voor tijdschriften toch weer anders geregeld. Kennelijk wil men de uitgevers nog een tijdje beschermen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

anjovis

Wettelijk veranderen de opzegtermijnen pas op 1-12-2012. Vergeet dus niet in augustus een aangetekende opzeggingsbrief te sturen naar dit omroepje.

Maxiem.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voorzover ik weet,is er sinds enige tijd iets veranderd bij het opzeggen. Wanneer je telefonisch een abonnement bent aangegaan, zou dit ook telefonisch weer opgezegd mogen worden (zelfde wijze van aanmelden als afmelden, dus).

Dan de kleine lettertjes.

Veel mensen beroepen zich erop dat ze niet gewezen zijn op bepaalde voorwaarden, en dat die dan voor hen ook niet van toepassing zijn. Maar zo eenvoudig ligt het niet. Het fenomeen ''kleine lettertjes'' is bekend. Het is niet zo, dat deze niet van toepassing zijn, wanneer je aangeeft dat je er geen kennis van hebt genomen. Dat kan iedereen wel roepen, namelijk. Neemt niet weg dat ik het systeem van ''de kleine lettertjes'' eigenlijk niet meer van deze tijd vind.

Los daarvan ben ik van mening dat bedrijven en uitgevers best wel op een andere manier met hun klanten mogen omgaan: wanneer je echt van een abonnement af wil, maak het de klant dan niet zo moeilijk, zou ik zeggen.

Over die prijs, bijna een verdubbeling van het introuctiebedrag: tja, daar is niets aan te doen. De normale prijs van een jaarabonnement van een tvblad ligt namelijk rond het bedrag dat je voor het nieuwe abonnementsjaar betaalt. De ronde prijs van 30 euro was een aanbiedingsprijs.

Gesloten