Een aantal leden hebben tijdelijk onderdak gevonden op het forum van RenteTrekker.Firestar schreef:Jammer dat dit forum nog steeds gesloten is want het was zeer leerzaam.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vaste klanten krijgen minder rente op hun spaargeld!
-
Re: Vaste klanten krijgen minder rente op hun spaargeld!
Dank je dan ga ik daar ook een kijkje nemen.
In januari a.s. zou het spaarinformatie-forum toch weer beginnen?
En hier zitten er ook een paar zie ik (ex spaarinformatieforumleden)
In januari a.s. zou het spaarinformatie-forum toch weer beginnen?
En hier zitten er ook een paar zie ik (ex spaarinformatieforumleden)
Dit is ook misleidend, aangezien je niet hoeft te klagen om de nieuwste spaarrekening te gebruiken. Het is een kwestie van goed de rentes in de gaten te houden en iedere keer weer de nieuwste spaarrekening te openen (wat heel gemakkelijk is via internet).Klanten die attent zijn en klagen, worden binnenboord gehouden door ze de nieuwste spaarrekening aan te bieden.
Ik ben het wel met je eens dat dit erg flauw is van de ING (andere banken doen dit trouwens ook!) maar er is geen sprake van oplichting. Het is slechts een kwestie van opletten.
Lees die zin nou zelf nog eens rustig na.SaritaX schreef: Het is een kwestie van goed de rentes in de gaten te houden en iedere keer weer de nieuwste spaarrekening te openen.
Dat is toch focking niet normaal? Je bent misschien al decennia lang klant van zo'n bank. Je hebt er een hypotheek afgesloten van enkele tonnen. Je hebt er je verzekeringen lopen, maar eigenlijk heb je er nog zelden schade hoeven claimen. Vroeger sprak je nog wel eens een medewerker, maar tegenwoordig doe je zelf al het werk via internet. Ieder jaar maken ze een leuke winst op jou als loyale klant ....
...... dan mag je toch verwachten dat die bank je spaargeld voor een marktconforme rente bewaart? Hoeft niet eens de allerhoogste rente van Nederland te zijn, maar in ieder geval een beetje vergelijkbaar met de rest.
Maar nee hoor, als je even niet oplet, dan verlagen ze je spaarrente in een paar stapjes van "marktconform" naar "zwaar beneden het marktgemiddelde". En dan zegt u: "Ja, het is een kwestie van goed de rentes in de gaten houden en steeds van spaarrekening wisselen"
Dus de bank verlaagt stilletjes de rente, en het is aan mij om ieder half jaar in actie te komen? Is dat het soort rolverdeling die ik als loyale klant zou moeten accepteren. Ik zou toch wel ontzettend gek moeten zijn?
En sorry, ik zeg steeds "bank", maar ik bedoel eigenlijk die smerige Postbank/ING honden. U kunt wel zeggen dat andere banken het ook doen, maar ik ken geen bank die deze verschrikkelijke zwendel zo systematisch toepast als die blauwe ***** leeuw.
Mijn beeld van mensen die hun spaargeld bij de Postbank aanhouden: domme, makke schaapjes die zich vrijwillig een oor aan laten naaien.
Ik ben het ook met je eens dat het belachelijk is maar kennelijk mag het en het is niet zo dat je moet klagen om de nieuwe rekening te krijgen.
Ik weet dat de Rabobank deze tactiek ook toepast maar de ING/Postbank is er wel een ster in.....
Ik weet dat de Rabobank deze tactiek ook toepast maar de ING/Postbank is er wel een ster in.....
De ING wordt wel iets klantvriendelijker, de rente op de Plusrekening is de laatste jaren verhoogd van het dramatische percentage 0,5 % naar 1,5 % nu. nog steeds niet veel, maar wel meer dan een paar maanden en zeker dan een paar jaar terug.SaritaX schreef: Ik weet dat de Rabobank deze tactiek ook toepast maar de ING/Postbank is er wel een ster in.....
Aegon mag ook wel genoemd worden, op de renterekening ontvang je daar maar 1 %. ik spaar al jaren bij de ASN bank nu 2,3 % rente zonder voorwaarden.
Het is zeker zo dat banken forse "lokpremies" gebruiken om nieuwe klanten binnen te halen. Als je die bedragen meetelt krijgen nieuwe klante idd meer rente dan klanten die al langer bij een bank sparen. Daarom is het zeker waard om te overwegen regelmatig over te stappen, zo krijg je die extra premie ook. Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met een deposito. Deze hebben vaak een vaste looptijd en tussentijdse opname of beeindiging is meestal niet mogelijk zonder een boete.
-
Niet echt een handige zet, spaargeld bij een bank waar men ook een hypotheek heeft lopen.buckleup schreef:...... dan mag je toch verwachten dat die bank je spaargeld voor een marktconforme rente bewaart?
Gaat de bank onverhoopt failliet, dan kán en mag een curator die twee zaken met elkaar verrekenen.
Soms komt dat de klant niet zo heel goed uit.
-
Ga naar een bank waar de spaarrentes redelijk stabiel zijn en blijven (dus niet in langzaam van 4% naar 1 a 1,5 %) en de spaarrentes redelijk zijn. Heb zelf een betaal- en spaarrekening bij ASN en ben tevreden. Op de betaalrekening 1% rentevergoeding en op de spaarrekening ook een leuke rente. Daarnaast kies ik voor ASN omdat er meer achter zit dan alléén het bonus cultuur.
Natuurlijk ook een extra betaalrekening bij een andere bank ...dan kies je een goedkope...ING is dan goed genoeg.
Leuk spaar alternatief voor mensen die graag persoonlijk contact willen onderhouden met een lokale "adviseur" in het dorp...ipv Rabobank kan je ook naar een Regiobank intermediair gaan...bieden ook een aantrekkelijke rente.
Ik zie die reclame van Scotland maar dat is een lokkertje...daarna zakt die rente gewoon weer en moet je weer alert blijven en weer ergens anders een rekening openen. Voordat je het weet ben je als een gek aan het roller coasten van de ene bank naar de andere bank. Daar heb ik geen zin in.
Had ooit ook een rekening bij AEGON...weer weggegaan omdat ook daar weer de rente gingen dalen. Dat ben ik oa. zo beu.
Natuurlijk ook een extra betaalrekening bij een andere bank ...dan kies je een goedkope...ING is dan goed genoeg.
Leuk spaar alternatief voor mensen die graag persoonlijk contact willen onderhouden met een lokale "adviseur" in het dorp...ipv Rabobank kan je ook naar een Regiobank intermediair gaan...bieden ook een aantrekkelijke rente.
Ik zie die reclame van Scotland maar dat is een lokkertje...daarna zakt die rente gewoon weer en moet je weer alert blijven en weer ergens anders een rekening openen. Voordat je het weet ben je als een gek aan het roller coasten van de ene bank naar de andere bank. Daar heb ik geen zin in.
Had ooit ook een rekening bij AEGON...weer weggegaan omdat ook daar weer de rente gingen dalen. Dat ben ik oa. zo beu.
Dat kan juist heel handig zijn.Niet echt een handige zet, spaargeld bij een bank waar men ook een hypotheek heeft lopen.
Precies! Dus je bent je spaargeld nooit "kwijt", ook niet als je van de garantieregeling geen uitkering krijgt.Gaat de bank onverhoopt failliet, dan kán en mag een curator die twee zaken met elkaar verrekenen.
Kijk maar uit, RegioBank is niets meer dan je meestal onbetrouwbare lokale verzekerings- en of hypotheekadviseur die er een loketje van de RegioBank (onderdeel van SNS) bij heeft.VENCO dropje schreef:Leuk spaar alternatief voor mensen die graag persoonlijk contact willen onderhouden met een lokale "adviseur" in het dorp...ipv Rabobank kan je ook naar een Regiobank intermediair gaan...bieden ook een aantrekkelijke rente.
.
-
Ik laat graag aan iedereen over of ze een lokale adviseur meer of minder betrouwbaar vinden dan bijv. de locale Rabobank als het gaat om verzekeringen, pensioenen of hypotheken. Beiden moeten geld verdienen.
Ik beperk me in deze topic tot spaargeld icm met betalen.
Ik beperk me in deze topic tot spaargeld icm met betalen.
Men moet daarvoor ook uit kijken want deze valt niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel .Ik zie die reclame van Scotland maar dat is een lokkertje...daarna zakt die rente gewoon weer en moet je weer alert blijven en weer ergens anders een rekening openen. Voordat je het weet ben je als een gek aan het roller coasten van de ene bank naar de andere bank. Daar heb ik geen zin in.I
En niet verwarren met RBS dat een hele andere bank is .
Zelf heb ik geld op de Leaseplanbank staan .
Rente die iedere keer wordt aangepast aan de Euribor en als je wilt krijg je dat iedere keer per mail medegedeeld .
Ook zijn de kortlopende Deposito`s de hoogste van Nederland .
Helaas nog steeds (vind dit wel erg lang duren ) een stop voor nieuwe spaarders .
Het forum van www.Spaarinformatie.nl is overigens weer een tijdje online .
Alleen door een oekel die denkt dat op avatars ook auteursrecht geldt of was het toch niet iets anders .
Verder is maar afwachten tot weer een beetje normale rente komt en jammer dat er Nederland geen banken meer zijn waar de bankpas gratis is.
-
Loyale spaarders zouden eigenlijk een bonus moeten krijgen! Maarrrr...
Uit een inventarisatie van HoogsteRente.nl blijkt dat veel grootbanken zoals ING, ABN AMRO, Aegon en Friesland Bank een tweeslachtig spaarbeleid hanteren waarmee de banken met name haar loyale spaarders duperen. [Link verwijderd door de Moderator]
Uit een inventarisatie van HoogsteRente.nl blijkt dat veel grootbanken zoals ING, ABN AMRO, Aegon en Friesland Bank een tweeslachtig spaarbeleid hanteren waarmee de banken met name haar loyale spaarders duperen. [Link verwijderd door de Moderator]
-
Is Meersparen toevallig handlanger van xxxxxxx?
Dus kan bovenstaande advertentie aangemerkt worden als spam?
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 30 mar 2011 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het ruikt erna, kijk maar zelf:Tis weer bijzonder schreef:Is Meersparen toevallig handlanger van hoogsterente?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1168502