Pagina 2 van 2

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 01 dec 2010 19:27
door Toolboy
Peugeot NL

Dit lijkt mij een duidelijke ontknoping.

ik haak nu af.

T

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 01 dec 2010 21:35
door Peugeot NL
Prima , het probleem van de topicstarter is nu ook opgelost dus eind goed al goed.
Even een korte resume , mocht iemand een serieuze klacht hebben over onze producten waarbij het product nog binnen de garantie periode en onder de garantie voorwaarden* valt kan men via onze website http://www.peugeotscooters.nl contact met ons opnemen.
* hiermee bedoelen wij onder meer een originele en niet opgevoerde scooter die via een dealer is aangeschaft. Wie onze erkende dealers zijn kunt u terugvinden op onze website De gegevens die wij nodig hebben voordat wij ook maar een antwoord kunnen geven zijn uw persoonlijke gegevens en het framenummer van uw scooter en kenteken combinatie. Vervolgens nemen wij met de dealer die het product verkocht heeft contact op om de klacht te bespreken cq op te lossen.
Wij kijken niet elke dag op dit forum , dit topic is bij toeval onder onze aandacht gekomen. Beter is het derhalve om een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen zodat de klacht door terzake deskundigen kan worden behandeld.

m vr gr
Peugeot Scooters Nederland

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 02 dec 2010 16:40
door oo4load
Peugeot NL schreef:Op problemen omtrent een scooter die niet eens meer in uw bezit is , en tevens opgevoerd is ( zie uw eerdere berichten op dit forum ) reageren wij niet.
In het geval een scooter wordt opgevoerd vervalt elke vorm van garantie en aansprakelijkheid van de importeur cq fabrikant. ( zie garantievoorwaarden in uw instructieboekje )

Onder het motto "hoe kom ik makkelijk onder mijn verplichtingen ten aanzien van een kwalitatief slecht product uit" wordt de opvoerkaart maar even afgestoft. Het verwijderen van de begrenzers uit een vclic heeft natuurlijk geen invloed op de betrouwbaarheid, maar het is wel een makkelijk excuus om klanten mee af te wimpelen. Alsof je met je Peugeot 206 bij de dealer komt die je vervolgens wegstuurt omdat je 140 hebt gereden. "En ja dan vervalt de garantie want hij mag maar in Europa maar 120 en daar hadden wij hem op begrensd."

Het zou jullie sieren eens publiekelijk excuses te maken voor het leveren van zo'n slecht product. En vervolgens de klant uit te leggen waarom onder een duurdere Vivacity 4t en Speedfight 4t een veel en veel beter SYM blok hangt ipv zo'n china blok.

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 02 dec 2010 19:30
door Toolboy
Foutje van Peugeot denk ik,
De brommer is geknepen tot een minimale grens van 45km/u of 25km/u.
Indien de begrenzers er uit zijn loopt deze scooter volgens fabrieksopgaven en behoort deze te functioneren zoals deze daarvoor gemaakt is.
BOVAG, is een voorstander hiervan dat er niet wordt opgevoerd waarom? ik weet het niet maar wij als dealers worden wel gestraft en kunnen dan onze dealerschappen vaarwel zeggen.
Cartel ?
Wij praten in het belang van garantie eisen na de mont van de importeur en zijn/haar dealer.
Indien elk merk het woord opvoeren gebruikt als afwijkend van fabrieksopgaven onbegrenst zet zeg ik TOP man je bent eerlijk bezig.
Het knijpen van elke scooter tot de maximale normen van de staat worden deze scooters alleen maar echte vervuilers en komen de vergassingen niet tot hun recht.
Elke scooter die niet geknepen is loopt veel zuiniger en gaan de slijtageonderhevige onderdelen langer mee, rara hoe kan dit. sterker nog indien de scooter snelheid zoals uit de fabriek voor overige landen zijn gemaakt hier rijden is er van opvoeren bijna geen belangstelling meer.
De gehele scooter is opgebouwd voor 110km/u (A 150km/u) hiermee bedoel ik schokbrekers , remmen, banden stuur inrichting. Die Chinese bende roesten op de lasnaden en breken zelfs, ja dan is het niet verstandig harder te gaan dan 45km/u.
De begrenzer bestaat meestal uit varioring, Afsluiting lucht, CDI, te kleine sproeier, koppelinghuis begrenzer.

Jan V

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 03 dec 2010 16:11
door opa60
Wordt wel zo beroerd van die Peugeot jongens, de v clic die mij is geleverd via Verschoor uit Ridderkerk deugde voor geen meter. Vol gas rijden en dan 25 km rijden is prima, maar de toeren die hij dan maakte werd ik niet vrolijk van.je hoorde niet of er een fietser achter je zat die voorbij wilde (bel), alleen al de herrie door het aantal toeren. Door de klachten die ik had hebben ze er een gladde bus in gezet, kosten 50 €, toen deed hij het prima maar het leed was al gebeurt, kleppen naar de filistijnen, en 2000km later weer.Toen heb ik hem maar daar gelaten en een kymco gekocht.Moest wel 800€ bijleggen, en dat voor een paar maanden ellende.mvg opa

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 24 nov 2011 11:31
door H.z.
Bij mij is alles goed opgelost, dus goede service tot zo ver.
Zeer tevreden weer :)

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 28 dec 2011 17:45
door Goliathangelus
Zo ver ik weet wel.De Peugeot Ludix was de laatste echte Franse scooter.
Tegenwoordig worden bijna alle scooters in China gemaakt.
Op zich hoeft het geen probleem te zijn zolang de fabrikanten goede en degelijke materialen en onderdelen gebuiken maar vooral ook goede controle en niet te vergeten de service.
Peugeot doet het naar mij weten best goed.
Ze laten de scooters met goede controle in China bouwen maar monteren wel de motor van Sym er onder (weet niet of het voor alle modellen geld)
Peugeot is de importeur van Sym scooters.

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 28 dec 2011 22:48
door bartsscooterservice
Ludix heeft ook een ernstige fabrieksfout, wij hebben laatst nog een aantal motorblokjes kunnen reviseren:

De krukaslagers krijgen veel te weinig/geen olie doordat de smeerkanalen niet aanwezig zijn. Ook worden er 6204 C4 lagers gemonteerd, terwijl 6204 C3 ( standaard in o.a Minarelli ) ruim voldoende is, C4 heeft teveel speling.

De cilinder was gewoon goed, maar de lagers waren compleet vastgelopen door gebrek aan smering.

Oliekanalen in het carter geboord zoals origineel ( bij bijv een Vivacity blok ) en C3 lagers, en liep weer muisstil.

Er wordt namelijk gebruik gemaakt van universele carters, zo is de krukas van een injectiemodel met schijf, en is waar normaal de aircompressor zit, afgedopt.

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 31 dec 2011 20:30
door oo4load
Goliathangelus schreef:Zo ver ik weet wel.De Peugeot Ludix was de laatste echte Franse scooter.
Tegenwoordig worden bijna alle scooters in China gemaakt.
Op zich hoeft het geen probleem te zijn zolang de fabrikanten goede en degelijke materialen en onderdelen gebuiken maar vooral ook goede controle en niet te vergeten de service.
Peugeot doet het naar mij weten best goed.
De Peugeot motorscooters komen gewoon uit frankrijk.
Goedkopere (dus 50cc) modellen gaan tegenwoordig naar china.

Dat dat niet altijd een succes is weten we inmiddels. Laatst viel mij mijn Speedfight3 het achterlicht lampje uit de sokkel omdat dat simpelweg helemaal uit elkaar brokkelde op diverse plekken. Het betreffende onderdeel zit op een donkere plek, en in een scooter van een half jaar oud.
Materiaalkwalteit bagger.

Zo zijn er wel meer dingen die duidelijk minder van kwaliteit zijn bij de chinese peugeots. Metalen delen zoals frame en uitlaat roesten enorm snel. Goedkope lak, slechte ververking etc... Mijn SF3 heeft dus onderhand meer roest dan mijn 5 jaar oude kymco die altijd buiten staat.

Maar over het geheel gezien is de prijs/kwaliteit wel goed, en peugeot heeft vaak wat modernere scooters (vaker model vernieuwing) dan laten we zeggen zo'n merkje als piaggio of yamaha.
Ze laten de scooters met goede controle in China bouwen maar monteren wel de motor van Sym er onder (weet niet of het voor alle modellen geld)
Dat geldt uitsluitend voor de new viva 4takt en sf3 4takt. De Peu Tweet is simpelweg een vermomde Sym Symphony.

p.s. Als de kwaliteitscontrole zo goed was dan was de vclic nooit op de markt gekomen.

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 07 jan 2012 21:38
door Goliathangelus
oo4load schreef:
Goliathangelus schreef:Zo ver ik weet wel.De Peugeot Ludix was de laatste echte Franse scooter.
Tegenwoordig worden bijna alle scooters in China gemaakt.
Op zich hoeft het geen probleem te zijn zolang de fabrikanten goede en degelijke materialen en onderdelen gebuiken maar vooral ook goede controle en niet te vergeten de service.
Peugeot doet het naar mij weten best goed.
De Peugeot motorscooters komen gewoon uit frankrijk.
Goedkopere (dus 50cc) modellen gaan tegenwoordig naar china.

Dat dat niet altijd een succes is weten we inmiddels. Laatst viel mij mijn Speedfight3 het achterlicht lampje uit de sokkel omdat dat simpelweg helemaal uit elkaar brokkelde op diverse plekken. Het betreffende onderdeel zit op een donkere plek, en in een scooter van een half jaar oud.
Materiaalkwalteit bagger.

Zo zijn er wel meer dingen die duidelijk minder van kwaliteit zijn bij de chinese peugeots. Metalen delen zoals frame en uitlaat roesten enorm snel. Goedkope lak, slechte ververking etc... Mijn SF3 heeft dus onderhand meer roest dan mijn 5 jaar oude kymco die altijd buiten staat.

Maar over het geheel gezien is de prijs/kwaliteit wel goed, en peugeot heeft vaak wat modernere scooters (vaker model vernieuwing) dan laten we zeggen zo'n merkje als piaggio of yamaha.
Ze laten de scooters met goede controle in China bouwen maar monteren wel de motor van Sym er onder (weet niet of het voor alle modellen geld)
Dat geldt uitsluitend voor de new viva 4takt en sf3 4takt. De Peu Tweet is simpelweg een vermomde Sym Symphony.

p.s. Als de kwaliteitscontrole zo goed was dan was de vclic nooit op de markt gekomen.

Dank u voor alle informatie,
Ik had een Peugeot Ludix en had na een goede afstelling een probleemlose scooter.
Toch heb ik na veel zoeken,wikken en wegen en na veel informatie een SYM Fiddle II gekocht omdat ik toch iets schoner en zuiniger wil rijden.
Het voordeel van deze scooter is dat je lekker veel mee kan nemen en verder weg kan rijden, dus was ik verkocht.
Ook deze scooter is nog probleem loos en ik ben er heel erg blij mee.
Waar ik absoluut niet blij mee ben zijn de asosiale dealers die hun klanten niet serieus nemen en alleen maar aan geld denken.
De meeste zijn echt prutsers want na een onderhoudbeurt en twee dealers later rijd mijn scooter minder!
Als het weer wat kouder word start de scooter wel maar kan ik de eeste 5 minuten niet weg rijden.
Dat deed het normaal nooit.
Natuurlijk kan je altijd wel wat hebben met een scooter of juist geluk hebben.
Het geeft niet waar de scooter dan vandaan komt,Europa,China, Japan, Korea Taiwan.(net zoals een betrouwbare automerk waar je ook pech mee kan hebben)
Een goede eerlijke dealer en monteur is goud waard!!
Sommige merken kiezen nu eenmaal niet gauw voor een vernieuwd of een nieuw model omdat ze meestal een succes model hebben.
Toch zijn die modellen er wel.
Alleen hebben we de pech dat ze niet voor de Nederlandse markt zijn jammer genoeg : (

Groeten Goliathangelus

Re: Peugeot scooter Kisbee

Geplaatst: 08 jan 2012 20:41
door oo4load
Goliathangelus schreef: Sommige merken kiezen nu eenmaal niet gauw voor een vernieuwd of een nieuw model omdat ze meestal een succes model hebben.
Dat heeft alles te maken met het simpele gegeven dat de 50cc modellen voor veel merken echt een soort bijzaak zijn waar ze zo min mogelijk tijd en geld in steken. De verkopen van 50ccs zijn namelijk veel slechter dan van 125cc modellen. Nederlands is daarop de enige uitzondering met dank aan ons rijbewijs systeem en scooter onvriendelijke snelwegennet.

Ze nemen de "50cc klant" ook totaal niet serieus als je ziet wat een achterhaalde rommel er onder de kappen steekt. Toen ik in 1998 mijn eerste scooter kocht (Runner SP, een van de duurste scoters toen) moest ik een zaklamp meenemen snachts omdat Gilera/Piaggio het grootlicht had wegbezuinigd dat wel op de 180cc versie zat. Levensgevaarlijk.
Een Kymco DJ kostte de helft, en die had uiteraard wel normaal grootlicht.

Kijk maar eens op een motor beurs bij een merk als Yamaha, de 50ccjes staan nog net niet in de bezemkast.
Bij Piaggio is dat alweer een ietsje beter geregeld, en bij Kymco en SYM staan ze prominent tussen de andere modellen.