ik wil toch eens reageren,
ik vind het een schofterig iets wat de PCL doet. ik ben bijna een jaar in gevecht om mijn 10 ongevraagde loten die van 3 reknrs. afgeschreven werden opgezegt en terugbetaald te krijgen. het ging zo:
ik kreeg ineens bericht dat ik meespeelde met 4 loten, ik hun opgebeld en gezegd dat ik dit niet aangevraagd had, (dit wist ik ook heel erg zeker) hun hielden vol dat ik het via internet had aangevraagd.
ok, zei ik, als dit zo is dan hebben jullie daar een IP adres van!!! ik wil dit graag weten dan kan ik dat nakijken aan de hand van mijn ip adres. je raad het wel....... natuurlijk is dat niet moelijk. enfin nog net geen maand later had ik ineens 10 loten op naam van mezelf en van mij vrouw staan, dit bleek ook op 3 verschillende reknrs. te staan. ik maar weer eens bellen want er werd elke keer afgeboekt. ik kon het alleen maar schriftelijk opzeggen of aan de hand van een rode automatische incasso opzegkaart.
dit alles heb ik middels brieven en opzegkaarten 4 maal gedaan in een aantal maanden. tevens heb ik ze gesommeerd niet meer van mijn rekening af te schrijven, en nog bleven ze doorgaan met afschrijven en blijven volhouden dat ze niets ontvangen hadden en daardoor de loten niet konden stoppen. tenslotte ben ik naar het kantoor in amsterdam gegaan en daar alles persoonlijk stop laten zetten.
ik heb aangegeven dat ik mijn onterecht ingelegde gelden terug wilde omdat ik niets heb aangevraagd. ik heb zegge en schrijven 2 maanden teruggekregen en verder krijg ik niets meer terug!!!!!
en dan durven ze iemand die er helemaal geen recht op heeft 4 en halve ton te geven omdat het een foutje was? absoluut schofterig vind ik dit. geloof me de media zal hier wel van smullen denk ik. want ik ben niet de enige met dit probleem heb ik al gemerkt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel uitkeren prijs ten koste van alle andere deelnemers!
-
Re: Dubbel uitkeren prijs ten koste van alle andere deelnemers!
Ik snap het niet zo goed. Als zoiets gebeurd, bel je toch als eerste je bank en laat je een blokkade instellen. Een blokkade die voorkomt dat PCL van jouw rekening mag incasseren?renegade66 schreef:
dit alles heb ik middels brieven en opzegkaarten 4 maal gedaan in een aantal maanden. tevens heb ik ze gesommeerd niet meer van mijn rekening af te schrijven, en nog bleven ze doorgaan met afschrijven en blijven volhouden dat ze niets ontvangen hadden en daardoor de loten niet konden stoppen.
Bij mij heeft PCL jaren geleden ook wel eens geld afgeschreven zonder dat ik me had aangemeld. Mijn bank gebeld en gezegd dat PCL dat gedaan had zonder toestemming. Bank heeft geld direct teruggeboekt en alle toekomstige Incasso's van mijn rekeningnummer naar de PCL rekening geblokkeerd. Opgelost.
-
tuurlijk daarin ben ik een beetje laks geweest, dat geef ik toe.
maar dat zou toch niet mogen? is eigenlijk belachelijk. als ik sommer dat ze niet meer mogen afschrijven dan hebben ze dat te doen. het is mijn rekening en niet die van hun. het issue is gewoon dat ik nu mijn geld niet terug krijg maar iemand die er geen recht op heeft krijgt ruim 4 ton cadeau. en dat steekt mij enorm.
maar dat zou toch niet mogen? is eigenlijk belachelijk. als ik sommer dat ze niet meer mogen afschrijven dan hebben ze dat te doen. het is mijn rekening en niet die van hun. het issue is gewoon dat ik nu mijn geld niet terug krijg maar iemand die er geen recht op heeft krijgt ruim 4 ton cadeau. en dat steekt mij enorm.
renegade66 schreef:tuurlijk daarin ben ik een beetje laks geweest, dat geef ik toe.
Ik zou niet durven beweren dat u laks bent geweest. Mijn punt is dat veel mensen bij het bedrijf dat incasseert gaan klagen, terwijl het makkelijker/sneller is om je bank te bellen.
Hoe het volgens mij werkt, is als volgt:
1) De PLC stuurt een digitale lijst met rekeningnummers en bedragen naar de bank
2) De bank gaat er in eerste instantie vanuit dat het klopt, maar controleert niets
3) De bank voert de incasso uit aan de hand van de aangeleverde lijst
4) Een consument ontdekt dat er onterecht geincasseerd is
5) Consument A belt de bank en klaagt hierover
6) De bank gaat er vanuit dat de consument gelijk heeft en storneert de boeking
7) Op aandringen van de consument, blokkeert de bank ook toekomstige incasso's.
De bank laat PLC weten dat consument A de incasso heeft geweigerd
9) Het is nu aan PLC om te bewijzen dat consument A wel degelijk een machtiging had afgegeven
10) De bank voert de incasso pas weer uit, als PLC het bewijs geleverd heeft.
Banken hebben geen tijd/zin om elke lijst met incasso's te controleren.
Vandaar dat ze in stap 2 nogal makkelijk zijn.
Maar dat weten ze ook, en daarom kiezen ze in stap 6 automatisch de kant van de consument.
Als ze dat niet zouden zijn, zouden consument nooit meer een automatische machtiging willen afgeven.
En de automatische machtiging is een geweldige kostenbesparing voor banken en bedrijven.
-
voor de goede orde,
de bank zal het inmiddels geincasseerde bedrag niet terughalen, het is namelijk een kansspel en daar zijn andere regels voor. dat geld ben ik dus gewoon kwijt. en dat steekt mij, aangezien ik er zelf niet om gevraagd heb.
de bank zal het inmiddels geincasseerde bedrag niet terughalen, het is namelijk een kansspel en daar zijn andere regels voor. dat geld ben ik dus gewoon kwijt. en dat steekt mij, aangezien ik er zelf niet om gevraagd heb.