nederbelgkes schreef:
Ga maar eens googlen en je kan lezen dat ze zo werken. Zoek op Badoo verwijderen, dan de forums aflopen.
De meeste zijn zo ongewild op badoo gekomen. Kregen een mail en openen die. Dan moet je waarschijnlijk inloggen en dan kom je er niet meer van af.
Heb jij dat dan gedaan dan??????
nederbelgkes schreef:Als ik om een wachtwoord vraag, dan ben ik dus de klos. Daar doen ze het om. Ze willen dat je je aanmeld. Dat gaat ikke dus niet doen. Mailtjes worden nu automatisch verwijderd. Het enige wat ik kan doen om eraf te komen, is mijn email adres veranderen.
Ik heb gistermiddag de provider gebeld, telenet in Belgie waar ik woon. Die adviseerde om mn email adres te veranderen.
Ook zeiden ze om toch in te loggen en dan af te melden. Ik zei wat ik heb gevonden en ze zou ook gaan googlen.
google op Badoo verwijderen, dan kom je heel wat tegen. Veel zijn aan Badoo gekomen met een ongevraagd mailtje die geopend werd en door toch in te loggen.
Mijn man had ook zomaar opeens een profiel, we hebben m verwijdert en nooit meer iets van vernomen, hebben ook aangegeven dat we zelf t profiel niet gemaakt hadden.
Mousy schreef:Mijn man had ook zomaar opeens een profiel, we hebben m verwijdert en nooit meer iets van vernomen, hebben ook aangegeven dat we zelf t profiel niet gemaakt hadden.
Ik denk dat 'badoo' soms zelf profielen aanmaakt van gegevens die ze op een of andere wijze in handen hebben gekregen.
Hoe kan je anders als 13 jarig meisje een profiel aangemaakt hebben, en van daaruit mailtjes sturen?
Is dit geen zaak van de politie? Stel dat er een meisje 12/13/14 jaar ongewild een mail krijgt en gaat er op in! Er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten.
Een vriendin van ons en haar vriend zitten bij de politie. Ik zal hun eens vragen hoe te handelen met dit soort ongewenste praktijken. Hoe je aangifte moet doen enz. Ze stelen je mailadres en maken ongewild een profiel van JOU aan. Je krijgt ongewild mailtjes. Is toch strafbaar?
Politie vriendin heeft morgen examens en heeft even geen tijd. Zij zelf heeft ook een mails van Badoo gekregen. Ook nooit op die site geweest! Dus ze pakken email adressen van iedereen. Niet slim om een pliesie een mail te sturen.
Winterman schreef:
Denk je werkelijk? Wat gaat ze doen dan? Badoo arresteren?
Indien men kan aantonen dat op naam van anderen door Badoo mensen accounts word gemaakt - identiteitsdiefstal - zouden zomaar arrestaties kunnen volgen.
Alleen, niet door de NL politie helas - die zijn wat minder genegen de gewone mensen te beschermen.
Nou succes dan maar. Om je alvast even te helpen bij je aangifte, het hoofdkwartier zit in Soho Londen. Badoo is eigendom van een bedrijf op Cyprus dat dan weer eigendom is van een russische ondernemer Andrey Andreev.
Om aan te tonen dat er door Badoo mensen accounts worden gemaakt hoef je alleen even hun logs te bekijken, dus appeltje eitje.
Heb je nog slechts één probleem.
Het is geen identiteitsdiefstal, fraude of wat dan ook.
de gegevens en foto`s van een 13 jarig meisje gebruiken en 'namens haar' (terwijl zij van niets weet) uitnodigingen voor 'vriendschap' versturen is niet strafbaar?
Hmm.. in deze tijd zou je het 'aanzetten tot een misdrijf' kunnen noemen - Robert M en Richard O lusten daar wel pap van bijvoorbeeld..
Het 13 jarige meisje zou ze nog kunnen aanklagen voor schending portretrecht (gebruik foto`s zonder toestemming).. maar ja...
Het is juristen voer.
De schimmige eigendomsconstructie geeft al weer dat het om onbetrouwbare zooi gaat.. blacklisten is denk ik zowiezo verstandig.
Ik heb net melding gemaakt van ID fraude in Belgie!
Het maak me geen worst uit van wie die site is. Ze mogen niet ongevraagd mijn email adres gebruiken en ongevraagd een profiel aanmaken en mailtjes te versturen via mijn email adres. Basta!
Als iedereen dat eens doet!!! Maak een melding voor ID fraude!
Winterman schreef:Nou succes dan maar. Om je alvast even te helpen bij je aangifte, het hoofdkwartier zit in Soho Londen. Badoo is eigendom van een bedrijf op Cyprus dat dan weer eigendom is van een russische ondernemer Andrey Andreev.
Om aan te tonen dat er door Badoo mensen accounts worden gemaakt hoef je alleen even hun logs te bekijken, dus appeltje eitje.
Heb je nog slechts één probleem.
Het is geen identiteitsdiefstal, fraude of wat dan ook.
Dus nu hangen we het op aan pedofielen en kleine kinderen?
Het is niet eens mogelijk om lid te worden van Badoo als je jonger bent dan 18 tenzij je liegt. Gaan we nu ineens beweren dat Badoo niet alleen email adressen verzamelt, maar ook nog in staat is de bijbehorende foto's van de "eigenaar" van dat email adres te vinden en die dan als "fake" profiel op hun website te plaatsen?????. Volledig tegen hun eigen voorwaarden ingaand????? Als ze al met valse profielen werken, denk je dan echt zo stom zijn om minderjarigen te gebruiken? Ga maar eens met vriendjes of klasgenoten van die 13 jarige praten. Vind je de dader wel.
Ik ben geen fan van Badoo, maar jullie kortzichtigheid en bekrompenheid is tenenkrommend.
Alu hoedje kopen?
Winterman schreef:Dus nu hangen we het op aan pedofielen en kleine kinderen?
Het is niet eens mogelijk om lid te worden van Badoo als je jonger bent dan 18 tenzij je liegt. Gaan we nu ineens beweren dat Badoo niet alleen email adressen verzamelt, maar ook nog in staat is de bijbehorende foto's van de "eigenaar" van dat email adres te vinden en die dan als "fake" profiel op hun website te plaatsen?????. Volledig tegen hun eigen voorwaarden ingaand????? Als ze al met valse profielen werken, denk je dan echt zo stom zijn om minderjarigen te gebruiken? Ga maar eens met vriendjes of klasgenoten van die 13 jarige praten. Vind je de dader wel.
Ik ben geen fan van Badoo, maar jullie kortzichtigheid en bekrompenheid is tenenkrommend.
Alu hoedje kopen?
Dus, ik ben een leugenaar?
Want, dat zeg je. Mijn buurmeisje, destijds 13, stuurde mij via Badoo een berichtje "of ik haar vriend wilde zijn".
Toen ik haar en haar moeder de bedoeling hiervan vroeg - gaf zij aan nooit van badoo gehoord te hebben. Dit kind staat niet bekend als leugenaar.