LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] paniek rond dexia is niet nodig

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Luc

Re: paniek rond dexia is niet nodig

Ongelezen bericht door Luc »

Ik krijg beelden van Bruneel als Al-Sahhaf, de onvolprezen Minister van Informatie van Irak:

"No bombs here!!!"

Achter hem: *kaboem* *kaboem*

"We have surrounded them!!!!"

De Amerikanen rennen bijna door de studio, plafond komt zowat naar beneden.
Laatst gewijzigd door Luc op 22 jul 2003 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Ron Franken,
Voorlichting prima, maar dan wel de juiste informatie en niet de boel uit de context halen. Zie onderstaande link dan kun je dat zelf constateren.

http://www.dexia.com/ne/news/pressrelea ... 155&page=0

Duidelijk!

Ongelezen bericht door Duidelijk! »

Luc heeft gelijk. 80% heeft gereageerd op het aanbod. Daarvan heeft zo'n 40% gereageerd met de mededeling niet in te willen gaan op het aanbod. Uiteindelijk is, volgens Dexia zelf, 2 van de vijf klanten ingegaan op het aanbod.

Een minderheid dus

Duidelijk!

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

He Ron Franken2,

Zoals jij het schetst werkt het product dus in z'n geheel niet. De term wv3d is wat misleidend. De basis is egenlijk gewoon dat de aandelen aan het einde van het contract meer waard moeten zijn dan de (geleende) hoofdsom.
Waarom hebben ze dit product dan wv3d genoemd?
1. De winst die je kunt maken op de hierboven geschetste manier.
2. De rente-betalingen die tot 2001 (gedeeltelijk) aftrekbaar waren.
Dus na 2001 zou het procuct wv2d moeten heten.
3. De (beperkte) dividend-uitkeringen die je zou kunnen ontvangen.

Je ziet de naam is behoorlijk misleidend, daar je eigenlijk alleen op punt 1 echt winst had kunnen maken. Maar het product is verder toch wel te begrijpen. Vliegwielconstructies zitten er naar mijn mening niet in.

Met vr. gr.

Dubio

Luc

Ah, hr. Blok, leuke link! Wat staat er ook nog:
De reactietermijn werd verlengd om zo veel mogelijk cliënten de gelegenheid te bieden het aanbod te bestuderen en er alsnog op in te gaan.
Bestuderen??? whaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Over te halen/over de streep te trekken/door de strot te duwen/onder druk te zetten zullen ze bedoelen.

Deze bewaar ik voor de borreltafel, brengt de stemming erin.

Duidelijk

Ongelezen bericht door Duidelijk »

hr blok bedankt voor de link.. Het is dus zo dat 80 procent van degenen die gerewageerd hebben, zijn ingegaan op het aanbod... Voor de duidelijkheid:

Respons op het aanbod: 58% van de betrokken contracten
Acceptatie van het aanbod door respondenten: 80%
Effectieve acceptatiepercentage: 46%

Duidelijk!

Luc

.... volgens Dexia zelf dan hé... !

:!: :!:

Ron Franken2

Ongelezen bericht door Ron Franken2 »

Laat ik vooropstellen dat we voor hetzelfde doel staan. Ik voel me ook zwaar genaaid, en het doet pijn om mijn rekening geplunderd te zien. Maar ik vind dat je met de feiten die op tafel liggen verschillende keuzen hebt. Ik heb mijn keuze om te betalen gebaseerd op het volgende:

1. Ik gun het Dexia niet om ons geschil tot een persoonlijke obsessie te laten maken.

2. Ik heb vertrouwen in ons rechtsysteem. Het duurt even, maar er wordt recht gesproken. Ik vertrouw erop dat het in ons voordeel is. Als dit niet het geval is: dan ik zie ik wel weer verder. Die kans is klein en gun ik nu geen frustratie.

3. Dexia gaat tot uitersten, en voort dat langzaam op. De procedure kan jaren lopen. Ga even uit van het positieve geval dat er binnen 2 jaar een uitspraak is. Geloof je echt dat Dexia in de tussentijd de touwen niet wat strakker gaat aantrekken, en de volgende juridische stappen neemt waar zij -tot dan toe in ieder geval- juridisch recht op heeft? In het uiterste geval van 10 jaar procederen dan? Dat lukt nooit, en de kosten lopen op...
Die incassokosten staan los van de restschulden, en het karakter van de W-ver3dubbelaar. De rechter neemt dit ook niet mee in haar beschouwing, omdat het geen onderdeel is van de juridische procedure.

4. Zodra we winnen zijn de rollen omgedraaid. AFM houdt toezicht op Dexia en bewaakt de reserves. Althans; ze zien er op toe dat de aanwezige reserves niet worden weggesluist. Wij hebben dan recht op (een gedeelte van) ons geld, en krijgen dat dan ook.

Nogmaals; dit is reeel en waarschijnlijk. Ik weiger de onwaarschijnlijkheden volledig uit te kauwen en tot een persoonlijke frustratie te maken, als dat niet nodig is. Dat gun ik Aegon en Dexia niet.

Luc

Zo, jij geeft snel op :shock: :shock: :shock:

Ron Franken2

Wat die 80% betreft: het gaat mij om het feit dat er steeds minder mensen overblijven. Het getal zelf is voor mij niet van belang. Ik kan ook niet kijken hoeveel reserves Dexia heeft.
Ik heb alleen niet langer het gevoel dat het bedrijf failliet zou gaan, zodra wij de procedure winnen. En dat is wat voor mij meegewogen heeft.

Luc

Als jij op straat beroofd wordt Ron, geef jij je portemonnee dan ook mee met de opmerking: "Alstublieft, ik had het graag anders gezien, maar ik probeer het t.z.t. wel terug te krijgen"....?

Ron Franken2

Luc: Wat *** je nou? We staan allemaal voor hetzelfde.
Ik heb een restschuld van €17000,= en incassokosten en rente die het bedrag opvoeren naar €19750. Als ik niet binnen 5 dagen had betaald zou dat bedrag nog verder oplopen?
En jij praat over opgeven? Zijn deze bedragen nog te overzien dan? Voor jou misschien wel, maar ik ben het punt voorbij dat ik verder risico's wil lopen. Realiseer je wel dat als je ook het incassotraject ingaat, dat je NOG een discussie op je hals haalt.

rempie

Ongelezen bericht door rempie »

Dus Ron wordt bang als men gaat dreigen met inccasso? Wie zegt dat die incassokosten terecht zijn? Een incassoburo is niets meer of minder dan jij bent. Het is gewoon dreigen en bangmaken. Maar Ron, je hebt gelijk dat je zelf uitmaakt of je wel of niet betaalt. Nu zeg ik nee, maar ik moet ook aan mijn gezin denken, en als die druk te groot wordt, weet ik niet waarvoor ik dan kies.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ondanks het verschil van mening, denk ik dat wij allen een ieder in zijn waarde moeten laten. RonFranken2 heeft besloten te betalen, dat is zijn goed recht. Waarom hem hierop aanvallen? Ok, Luc en anderen hebben hem duidelijk gemaakt dat ze het daar niet mee eens zijn.
Ook ik ben een dergelijke, andere, mening toegedaan m.b.t. het betalen aan Dexia. Zo betaal ik ook niets meer.

Maar ik vind het wasted time om elkander hierover af te flamen.
Wat schieten wij allen daar nu mee op?
Niets.

Feit is verder dat RonFranken2 dezelfde mening als wij onderschrijven, te weten dat hij ook 'genomen' is door Dexia.

Laten we ons daar op focussen, lijkt me een beter initiatief, toch?
Laatst gewijzigd door Captain-America op 22 jul 2003 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Luc,

Volgens mij ben jij een beetje inde war tussen het burgelijk en het strafrecht.

Nobody

Ongelezen bericht door Nobody »

Luc is helemaal in de war geeft als e-mailadres op: [email protected] 8) :roll: :roll:

Luc

Dubio, het gaat mij om het principe. Daarom maakte ik de vergelijking.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Vliegwheel,
Nou, daar kun je na afloop geen restschuld aan overhouden.
Na zeer veel rente heb je de aandelen gekocht.
NL. half aflossing en half rente.
Zeer veel geld voor een aftands probdukt na 15 jaar.
Dat staat mij te wachtenWant naast Dexia WVDub. heb ik
die ook.
Nog 11 jaar te gaan met grof betalen.
Voor niets.

Verder weet ik het ook niet.
Die rente en incassokosten maakt me oook zenuwachtig.
ik geloof 300 euro en dan die rente nog he.
Nou we zullen wel zien.
Werken tot je er bij neer valt

VOOR ONS IS HET OORLOG.
LEVENSLANG.
LIJDEN NAAST HET GENIETEN VAN ANDEREN.
TOEKIJKEN NAAR HET SUCCES VAN ANDEREN.
WERKEN EN GELD AFGEVEN AAN DE ONDERDRUKKERS.
DOORGAAN TERWIJL JE ZIEK BEN.
NIETS ZEGGEN, UIT SCHAAMTE.
JARENLANGE ONZEKERHEID , STAREN IN HET NIETS...
NIETS DURVEN UIT TE GEVEN, WANT JA, JE WEET NIET
HOE HET LOOPT.

Geweldig Dexia.
Bedankt.

Sonja.

kees1

Ongelezen bericht door kees1 »

tja sonja,ik zit in het zelfde schuitje als jou,ook al werk ik me te barste,ik zal het nooit op kunnen brengen,ik hoop dat alles snel achter de rug is want ik word er gek van,als ik bedenk dat ik niet meer op een fatsoenelijke manier voor me gezin kan zorgen,er gaan veel mensen aan kapot dat is wel zeker,en de hoge heren?
DIE KIJKEN TOE

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik hoop dat het allemaal SNEL afgehandeld wordt.

Gesloten