LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamerlid Mirjam Sterk probeert BKR situatie terug te draaien

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: Kamerlid Mirjam Sterk probeert BKR situatie terug te draaien

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@berndv en Henri42

Arnoud heeft gewoon vierkant gelijk.
Een gratis toestel is geen krediet, belminuten zijn geen krediet, enzovoorts. De krediet-regels zijn duidelijk, en daarom vallen (achterstallige) verzekeringspremies en (achterstallige) fitnessabonnementen ook niet onder de BKR.

Tmobile is een paar keer bij de rechter op de bek gegaan, en de andere providers hadden al genoeg gedoe met rechtswinkels en advokaten, dus ze hebben gewoon eieren voor hun geld gekozen, en registreren nu de achterstallige betalingen bij hun eigen Preventel.

Maar over een paar jaar is de Youp-wind overgewaaid, weet de nieuwe generatie bellers van niets, en zullen providers zoals Hi en Tmobile weer met allerlei trucs proberen hun winst te vergroten. Zolang het verkopen van vorderingen (zoals rekeningen en achterstallige betalingen) niet bij wet verboden is, zal je te maken hebben met snelle graaiers die het niets interesseert of de consument in problemen komt. Dat alles onder het motto van 'eigen verantwoordelijk'.

Gesloten