LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autobandenmarkt.nl niet aan beginnen
Re: Autobandenmarkt.nl niet aan beginnen
Ik heb in het verleden tot 2 maal toe hier banden besteld. In beide gevallen werden ze snel en zonder problemen bij mij thuis afgeleverd.
Heb ze zelf bij de garage eronder gezet. Zonder problemen mee gereden. Het scheelde mij wel een behoorlijk bedrag op het aantal van 4 banden.
Het betroffen ZIEX ZE-912 195/65 R15 91H autobanden.
Heb ze zelf bij de garage eronder gezet. Zonder problemen mee gereden. Het scheelde mij wel een behoorlijk bedrag op het aantal van 4 banden.
Het betroffen ZIEX ZE-912 195/65 R15 91H autobanden.
Het is zeker niet zo dat ik me uiteindelijk alleen maar aan de nadelen erger. Daarom ook gemengde gevoelens.jonis schreef:Hier gemengde gevoelens.
En terecht natuurlijk; online zoeken naar het "koopje" is niet altijd interessant, zeker niet als je uiteindelijk alleen maar aan de online bestellen nadelen ergert.
Ik heb bewust gekozen voor het zelf opslaan en verwisselen van de banden, wat ik (ook in de toekomst) thuis kan doen op een moment dat het mij uit komt. En zonder extra kosten voor het verwisselen en de opslag. Het ging mij daarbij ook niet (alleen) om het zoeken naar een koopje. Het ging mij ook om het gemak van het rustig 's avonds thuis kunnen uitzoeken van een velg-band combinatie die mij aanspreekt.
Daarbij is mij specifiek bij autobandenmarkt.nl een aantal dingen tegen gevallen, waarvan ik denk/vind dat dat eenvoudig beter zou kunnen en wat een hoop ergernissen zou besparen:
- ze suggereren dat er alleen banden en velgen te kiezen zijn die op dat moment leverbaar zijn, wat dus niet zo is;
- Als een set wielen niet leverbaar is, krijg je dat pas na 2 weken te horen; dat zou toch eigenlijk vrij snel na de bestelling al duidelijk moeten kunnen zijn.
- Bij het alternatief dat wordt geboden blijkt het vervolgens nog eens 4 weken te duren voordat er geleverd wordt. Er was gezegd dat het binnen 2 weken zou zijn, daar had ik nog expliciet naar gevraagd. Als je die belofte niet kunt nakomen, doe dan ook niet zo'n toezegging.
Wat dat betreft heeft velgenshop.nl het, bij mij, veel beter gedaan. Kostte maar 3 weken in plaats van 6 weken voordat ik de wielen thuis had. En dan werden ze ook nog gewoon met zijn vieren bezorgd en hoefde ik niet in de stromende regen zelf 3 banden uit de auto te tillen en nog een dag op de vierde te wachten. En in prijs en assortiment verschillen ze niet veel.
Maar het belangrijkste vind ik, ze doen in elk geval geen toezeggingen die ze niet kunnen nakomen. Want als er iets is waar ik me aan erger, dan is het als bedrijven iets toezeggen wat ze niet kunnen nakomen.
BTW Kweenie
Voor de volgende keer :
Kun je ook rustig thuis doen....niet leuke plaatjes van velgen kijken op een velgensite en dan geen idee hebben of het staat.
Maar Autotrack (of andere autozoeksite)....(of je moet al het laatste nieuwe modelletje wat nog moet uitkomen uit de folder hebben besteld)...dan krijg je een goede indruk welke velgen (en formaat) passen bij de auto....i.p.v. een velg alleen maar mooi vinden + als je dan een exemplaar tegenkomt wat in de buurt staat kun je ook nog eventueel bezichtigen i.p.v. op de gok bestellen.
sorry hoor; maar ik had de deur gewoon dicht gedaan....na ontvangst pas tekenen.....
Ik had bijv ook eens gekeken op de site voor als het zelf niet wilt monteren ....en dan zie ik als montagepartners firma's staan waar "liefhebbers" bij mij in de buurt resoluut van zeiden : wegblijven, toen ik zelf aan het oriënteren was voor velgen.....ik was toch gaan kijken...en heel snel weer weggegaan: maar dat zie je op een site niet.
Voor de volgende keer :
Kun je ook rustig thuis doen....niet leuke plaatjes van velgen kijken op een velgensite en dan geen idee hebben of het staat.
Maar Autotrack (of andere autozoeksite)....(of je moet al het laatste nieuwe modelletje wat nog moet uitkomen uit de folder hebben besteld)...dan krijg je een goede indruk welke velgen (en formaat) passen bij de auto....i.p.v. een velg alleen maar mooi vinden + als je dan een exemplaar tegenkomt wat in de buurt staat kun je ook nog eventueel bezichtigen i.p.v. op de gok bestellen.
Maar dat is natuurlijk ook geen garantie voor de volgende keer....en BTW "zelf in de stromende regen".....Wat dat betreft heeft velgenshop.nl het, bij mij, veel beter gedaan.
sorry hoor; maar ik had de deur gewoon dicht gedaan....na ontvangst pas tekenen.....
Maar het belangrijkste vind ik,........
Ik had bijv ook eens gekeken op de site voor als het zelf niet wilt monteren ....en dan zie ik als montagepartners firma's staan waar "liefhebbers" bij mij in de buurt resoluut van zeiden : wegblijven, toen ik zelf aan het oriënteren was voor velgen.....ik was toch gaan kijken...en heel snel weer weggegaan: maar dat zie je op een site niet.
Een velg is voor mij vooral een middel om de band vast te houden... Dus als het niet een extreem lelijk ding is, ben ik al tevreden. (Ik vind het dan wel weer onbegrijpelijk dat mensen een jaarsalaris uitgeven aan een auto of honderden euro per maand aan de lease, maar dan de helft van het jaar voor de winterbanden op zwarte stalen wielen rijden omdat ze die paar euro voor wieldoppen of voor siervelgen er niet voor over hebben.) Ik vind het vooral belangrijk om goede banden erom te hebben. En dat de wielen niet al te opzichtig zijn...
Vandaar dat voor mij het in het echt zien niet heel belangrijk is. Ik denk dat je ook dan trouwens nog maar zien of de velgen op jouw auto in jouw kleur ook wel mooi staan, dat lijkt me ook in het echt moeilijk te beoordelen. Maar als je erg kritisch op het uiterlijk bent, dan zou ik inderdaad niet online bestellen.
En wat betreft die 'montagepartners', ik zou niet weten of die bij mij in de buurt goed zijn of niet. De mensen in mijn omgeving zien auto's vooral als vervoermiddel. Als ze al zelf een auto hebben, dan gaan ze voor onderhoud en banden etc. in het algemeen gewoon naar de eigen garage/dealer.
Vandaar dat voor mij het in het echt zien niet heel belangrijk is. Ik denk dat je ook dan trouwens nog maar zien of de velgen op jouw auto in jouw kleur ook wel mooi staan, dat lijkt me ook in het echt moeilijk te beoordelen. Maar als je erg kritisch op het uiterlijk bent, dan zou ik inderdaad niet online bestellen.
En wat betreft die 'montagepartners', ik zou niet weten of die bij mij in de buurt goed zijn of niet. De mensen in mijn omgeving zien auto's vooral als vervoermiddel. Als ze al zelf een auto hebben, dan gaan ze voor onderhoud en banden etc. in het algemeen gewoon naar de eigen garage/dealer.
Kweenie: nieuwe velgen gekocht betekent winterbanden op de standaard velg....winterband is 60% van de prijs van 18" zomerband.
1-gedurende 5 jaar autobezit moet ik 1 of 2 x banden verwisselen naar gelang slijtage bij aanschaf 2de handsje (+ rij ik 190PK op voorwielen dat redt je niet met 1 wissel doorgaans, maar misschien wel met winterbandwissel erbij)
2 meerprijs is dus alleen de velg (waar dan weer een stukje meerwaarde door kan ontstaan)
Meerinvestering was slechts 800,- ....even afwachten of ik daar nog wat voor terug ga zien....mijn omgeving was in elk geval "onder de indruk" ervan
Ik kan in elk geval met het verlies leven
1-gedurende 5 jaar autobezit moet ik 1 of 2 x banden verwisselen naar gelang slijtage bij aanschaf 2de handsje (+ rij ik 190PK op voorwielen dat redt je niet met 1 wissel doorgaans, maar misschien wel met winterbandwissel erbij)
2 meerprijs is dus alleen de velg (waar dan weer een stukje meerwaarde door kan ontstaan)
Meerinvestering was slechts 800,- ....even afwachten of ik daar nog wat voor terug ga zien....mijn omgeving was in elk geval "onder de indruk" ervan
Ik kan in elk geval met het verlies leven
Ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen, maar dat kan ook aan mij liggen.
De meerprijs is inderdaad de velg (plus een beetje extra verbruik). Ik vind zelf 800 euro behoorlijk veel geld voor velgen, maar ik ben ook niet echt een 'autoliefhebber'. Ik zou dan ook niet snel extra betalen voor een auto met 'mooie' wielen en heb gewoon simpele huis, tuin en keuken lichtmetalen velgen genomen. Prijs van de wielen was ongeveer 70 euro meer dan alleen de banden, dus zou je kunnen zeggen dat het zo'n 300 euro extra kost.
Het is mij puur om de veiligheid te doen van winterbanden, niet om een gelikter uiterlijk van de auto. Als je 800 euro voor de velgen uit moet/wil geven, ook om de auto er 'mooier' uit te laten zien, dan zou ik ze ook graag eerst in het echt willen zien. Dat is dus een heel ander soort aanschaf dan bij mij en (zoals ik ook eerder aangaf) dan zou ik ze niet snel online kopen. En in hoeverre zich dat terugbetaalt hangt ook af van het soort auto dat je hebt.
Als ik over bv. 5 jaar de auto weer verkoop, dan denk ik niet dat je heel veel krijgt voor een tweede set wielen. Of als je de wielen op marktplaats zou verkopen. Ik ga er dus van uit dat de wielen over 5 à 10 jaar financieel op zijn en alles wat ik er dan nog voor krijg, is meegenomen. Dan kies ik dus voor een voordelig en simpel type wiel.
De meerprijs is inderdaad de velg (plus een beetje extra verbruik). Ik vind zelf 800 euro behoorlijk veel geld voor velgen, maar ik ben ook niet echt een 'autoliefhebber'. Ik zou dan ook niet snel extra betalen voor een auto met 'mooie' wielen en heb gewoon simpele huis, tuin en keuken lichtmetalen velgen genomen. Prijs van de wielen was ongeveer 70 euro meer dan alleen de banden, dus zou je kunnen zeggen dat het zo'n 300 euro extra kost.
Het is mij puur om de veiligheid te doen van winterbanden, niet om een gelikter uiterlijk van de auto. Als je 800 euro voor de velgen uit moet/wil geven, ook om de auto er 'mooier' uit te laten zien, dan zou ik ze ook graag eerst in het echt willen zien. Dat is dus een heel ander soort aanschaf dan bij mij en (zoals ik ook eerder aangaf) dan zou ik ze niet snel online kopen. En in hoeverre zich dat terugbetaalt hangt ook af van het soort auto dat je hebt.
Als ik over bv. 5 jaar de auto weer verkoop, dan denk ik niet dat je heel veel krijgt voor een tweede set wielen. Of als je de wielen op marktplaats zou verkopen. Ik ga er dus van uit dat de wielen over 5 à 10 jaar financieel op zijn en alles wat ik er dan nog voor krijg, is meegenomen. Dan kies ik dus voor een voordelig en simpel type wiel.
Als ik over bv. 5 jaar de auto weer verkoop, dan denk ik niet dat je heel veel krijgt voor een tweede set wielen
Vorige auto van me stond al op een mooie standaard LMvelg...dat was meteen ook een beetje de eyecatcher van die auto (IS200).....koper die kwam keek ook vrijwel meteen naar de velgen of die in goede staat waren...en verkoop afgerond...
Resultaat was binnen paar dagen verkocht na plaatsing op internet....1ste bod was meteen 500,- hoger dan dealer had geboden als max inruil....en ik had nog gevraagd of er wat bij kon, uiteindelijk een plus op het inruilbod van 875,- en op de eigen aanschaf toen nog de korting omdat ik zonder inruiler kwam aanzetten.
Mooie velgen onder de auto en in goede staat is lastig om van te voren al in geld uit te drukken....maar het is anderzijds (particulier) ook zelfs gewoon het verschil tussen wel of niet verkocht krijgen.
Sowieso zou ik nooit kopen bij een niet Nederlands bedrijf. Je krijgt geen NLer aan de lijn als er iets is. Als het bedrijf niet in NL gevestigd is, ga dan maar eens kijken hoe je je geld terugkrijgt.
Heb mijn banden tot volle tevredenheid gekocht bij ej-banden
lage prijzen en ik had ze snel binnen.
Heb mijn banden tot volle tevredenheid gekocht bij ej-banden
lage prijzen en ik had ze snel binnen.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2013 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
En ik probeerde de 185-60-15 te bestellen maar niets leverbaar.....
Dus deze link naar goedkope werkte niet.
Dus deze link naar goedkope werkte niet.
Voor een nieuwe set banden ben ik nu naar Popgom gegaan. Zelfde prijs, betere service en vooral communicatie. Autobandenmarkt nooit meer!!
op 29 december een complete wielset voor onze UP besteld
16 inch matzwarte dezent velgen met winterbanden.
op 10 januari reeds geleverd, topservice van auto bandenmarkt .nl
16 inch matzwarte dezent velgen met winterbanden.
op 10 januari reeds geleverd, topservice van auto bandenmarkt .nl
-
Moet zeggen dat ik meerdere malen bij deze shop autobanden heb besteld, altijd ging het goed totdat ik de laatste keer had besteld. Zelfde probleem als bij jou: kreeg ze niet binnen de afgesproken levertijd, telefoonnummer klopte niet en geen reactie op e-mails. Ik heb de bestelling geannuleerd via een Engelse telefoonlijn, geld terug gekregen(dat dan weer gelukkig wel). Vervolgens besteld bij autobandenplaats en netjes binnen 3 dagen geleverd gekregen. Iig geen autobandenmarkt meer voor mij.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2013 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfde ervaring hier, Autobandenmarkt.nl voor het laatst in oktober 2011 besteld. Ruim een week voordat de banden afgeleverd waren. Bestel sinds vorig jaar bij banden online bestellen en had de eerste keer de banden de volgende dag in huis en laatste keer 2 dagen na bestellen en nog goedkoper ook.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2013 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ik heb ook dezelfde ervaring, en gek genoeg heb ik daarna op http://www.ikwilreclamemakenvooreenbandenshop.nl besteld en ik had ze binnen 5 minuten in mijn brievenbus. Geweldig. Dus voor mij NOOIT !!!1! meer autobanden markt maar ga vooral naar http://www.ikwilreclamemakenvooreenbandenshop.nl
Maar even serieus ik denk dat al die grote online banden shops 1 pot nat zijn, als er iets aan je bestelling, banden of velgen mankeert dan ben je de sjaak.
Maar even serieus ik denk dat al die grote online banden shops 1 pot nat zijn, als er iets aan je bestelling, banden of velgen mankeert dan ben je de sjaak.
-
Beste allen,
Ik ben Garard van Autobandenplaats.nl. Wij verkopen autobanden via de web. Ik heb vernomen dat er klanten zijn die graag bij ons autobanden willen bestellen, maar dit niet doen helaas door wat er staat op Tros Radar. De negatieve ervaringen gaan niet over ons, maar echter over onze concurrent die hier ook vermeld staat. De persoon die bij ons banden heeft besteld, is heel erg tevreden dat alles goed is verlopen.
''door StefanieLinkens » 15 sep 2013 14:38
Moet zeggen dat ik meerdere malen bij deze shop autobanden heb besteld, altijd ging het goed totdat ik de laatste keer had besteld. Zelfde probleem als bij jou: kreeg ze niet binnen de afgesproken levertijd, telefoonnummer klopte niet en geen reactie op e-mails. Ik heb de bestelling geannuleerd via een Engelse telefoonlijn, geld terug gekregen(dat dan weer gelukkig wel). Vervolgens besteld bij autobandenplaats en netjes binnen 3 dagen geleverd gekregen. Iig geen autobandenmarkt meer voor mij.,,
Dit is volgens ons geen negatieve ervaring over AUTOBANDENPLAATS.NL. Gaarne hier op te letten, want wij werken volgens onze eerlijke richtlijnen. Voor meer ervaringen van onze klanten kunt u bekijken op:
http://www.trustpilot.nl/review/autobandenplaats.nl
Hier staan alle ervaringen van klanten over ons.
Aarzel niet om u vragen naar ons te mailen [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], we beantwoorden uw vragen graag!
Gr!
Ik ben Garard van Autobandenplaats.nl. Wij verkopen autobanden via de web. Ik heb vernomen dat er klanten zijn die graag bij ons autobanden willen bestellen, maar dit niet doen helaas door wat er staat op Tros Radar. De negatieve ervaringen gaan niet over ons, maar echter over onze concurrent die hier ook vermeld staat. De persoon die bij ons banden heeft besteld, is heel erg tevreden dat alles goed is verlopen.
''door StefanieLinkens » 15 sep 2013 14:38
Moet zeggen dat ik meerdere malen bij deze shop autobanden heb besteld, altijd ging het goed totdat ik de laatste keer had besteld. Zelfde probleem als bij jou: kreeg ze niet binnen de afgesproken levertijd, telefoonnummer klopte niet en geen reactie op e-mails. Ik heb de bestelling geannuleerd via een Engelse telefoonlijn, geld terug gekregen(dat dan weer gelukkig wel). Vervolgens besteld bij autobandenplaats en netjes binnen 3 dagen geleverd gekregen. Iig geen autobandenmarkt meer voor mij.,,
Dit is volgens ons geen negatieve ervaring over AUTOBANDENPLAATS.NL. Gaarne hier op te letten, want wij werken volgens onze eerlijke richtlijnen. Voor meer ervaringen van onze klanten kunt u bekijken op:
http://www.trustpilot.nl/review/autobandenplaats.nl
Hier staan alle ervaringen van klanten over ons.
Aarzel niet om u vragen naar ons te mailen [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], we beantwoorden uw vragen graag!
Gr!
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
-
Ik koop mijn autobanden al jaren bij Autobandenmarkt.nl
Een autobanden internet verkoper gevestigd in Hanover.
Ik heb 1 maal een maat besteld die niet paste op de auto,
Deze weer op laten halen en zonder kosten retour laten nemen.
Wel betaal ik altijd met automatisch incasso.
Mijn ervaring en die van m'n ouders en een aantal familie leden is:
Zeer goed banden worden meestal binnen 3 dagen geleverd het geld wordt meestal een week later afgeschreven.
Automatisch incasso van ING kun je altijd terug boeken dus klopt het niet boek ik het geld terug.
Kwa prijs kwaliteit ik bestel meestal Sunny een goed merk voor de prijs van een gebruikte band van de sloop.
Kortom ik ben zeer tevreden en kan het iedereen aanraden.
Zeer goed banden worden meestal binnen 3 dagen geleverd het geld wordt meestal een week later afgeschreven.
Automatisch incasso van ING kun je altijd terug boeken dus klopt het niet boek ik het geld terug.
Kwa prijs kwaliteit ik bestel meestal Sunny een goed merk voor de prijs van een gebruikte band van de sloop.
Rickstar_010 schreef:Ik koop mijn autobanden al jaren bij Autobandenmarkt.nl
En de levering van de banden is vanuit Nederland of Duitsland?