LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

JLey schreef:Beste mensen,

Ik wilde even mijn klacht delen over PMA zorgverzekering. Ik vulde op 31 december 2014 een polis in op de PMA zorgverzekering site. Ik kwam uit op 63, 25 euro met 500 euro eigen risico en op mijn geboortedatum geselecteerd. Nu krijg ik 3 dagen later een polis in de mail met een bedrag van 68, 75. Terwijl er duidelijk staat "laagste totaal prijs: 63, 25 euro" (dit is incl. PMA bonussen 2015: 66 euro korting). Het klopt dus voor geen meter. Kijk dus uit als u een polis afsluit bij PMA zorgverzekering (Menzis). Zij misleiden u met een polis (totaalprijs) wat niet klopt. U betaalt uiteindelijk meer!!!! Ik vond dit erg vervelend en ben nog in gesprek hierover met hun. Ik wilde zelf mijn tandarts bezoeken vergoeden en ben daarom overgestapt. Voel me nu genaaid vanwege ineens een 5,5 euro hogere polis per maand. Ach ja het lijkt een klein bedragje. Echter gaat het om het principe. Bah..naar smaakje hiervan :( . U bent gewaarschuwd. Bericht is van 2015!!!!
u heeft het recht, op basis van de polisvoorwaardne, om binnen 14 dagen na ontvangst polis, de verzekering op te zeggen. Dit moet vermeld staan en anders staat het in ieder geval in de polisvoorwaarden. Dit geldt voor alle polisvoorwaarden.

JLey
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2015 13:08

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door JLey »

Ik wens op een normale manier aangesproken te worden. Ik begrijp heel goed er staat. Er staat namelijk dit: Bij totale maandpremie: Betalen aan Menzis excl. PMA bonussen, incl. korting: 68, 75 (in hele kleine letters links op scherm) en daarnaast rechts met grote letters een bedrag: TOTALE LAAGSTE PRIJS: 63, 25 euro en daarbij staat incl. collectiviteitskorting, incl. PMA bonussen. Je denkt dan bij TOTAAL LAAGSTE PRIJS: Ah, mijn premie wordt 63, 25 euro. Valt gewoon goed te snappen. Misleidend blijft het in mijn ogen. Kennelijk hebben meer mensen dit zo gezien, zoals blijkt hier. Ze moeten gewoon die premie van 68, 75 euro zetten bij Totaal laagste prijs. Dan geen problemen. Ik heb overigens geen enkel begrip gekregen van PMA en niet van Menzis en ze hebben per direct mijn premie opgezegd. Aparte manier van communicatie. Snel ervan af, zo lijkt het nu...

JLey
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2015 13:08

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door JLey »

Ik kreeg net een email van PMA/Menzis. Mensen, de PMA bonus van 5,5 euro per maand wordt in november 2015 uitgekeerd (66 euro) als u deze zelf aanvraagt. De premie van 63, 25 euro per maand geldt dan alsnog voor mij. Via een omweg ontvangt u uw geld terug. U bent op de hoogte. U betaalt dus uiteindelijk de aangegeven Totaal Prijs bij PMA. Wel de bonus terugvragen, u ontvangt dan een klein bedrag terug.

Gesloten