Pagina 2 van 4

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 18 jan 2011 16:34
door MAXIEM
@

Tel: 0800 3233745

Maxiem.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 19 jan 2011 09:44
door rolfwal
Gisteren 18 januari om 15:46 ontvingen wij de 'Welkom bij Oxxio!' mail. Het contract was blijkbaar 'ingelezen' in hun systeem. Nu was ik benieuwd hoe lang het zou duren voordat een annulering verwerkt is... Score: 1:58 uur (zie mail).

Vandag om 9:31 uur een nette opzeg/ontbindings bevestiging per mail van Oxxio ontvangen. Er is natuurlijk wel iets aan de hand met de verkoopmethoden, maar als een probleem goed wordt opgelost dan mag dit ook gezegd worden. Ik heb haar bedankt voor haar inzet en nette afhandeling. Kan ik weer rustig aan het werk :)

Geachte heer Van der Wal,

Uw leveringscontract is gisteren om 17:44 geannuleerd. Oxxio zal u geen energie gaan leveren.

Hopende u middels deze e-mail voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet,
Fabiënne (en verdere aftiteling)

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 25 jan 2011 09:30
door rolfwal
Mijn vrouw had meteen nadat we er achter kwamen wat ze ondertekend had een klacht ingediend mbt tot de werkwijze en oplichtingspraktijken bij http://www.klachtenoplossing.nl. Dit lijkt niet meer dan een afdeling van Oxxio te zijn. Hun leus: "QQLQ.nl - schudt bedrijven wakker! slaat werkelijk nergens op." Hun reactie was:

Quote: We hebben van Oxxio een melding ontvangen dat uw klacht getiteld "Valse manier van klanten werven!" opgelost is.

Fabiënne had ons negatieve gevoel verzacht door haar snelle en correcte optreden. Deze reactie maakt alle boosheid weer in je los. Dat Oxxio de onder valse voorwendselen ondertekende order geannuleerd heeft wil nog niet zeggen dat de klacht is opgelost. Deze reactie is een trap na, een belediging. De klacht is pas opgelost als Oxxio (en andere organisaties) stoppen met oplichtingspraktijken of als een bureau voor klachtenoplossing er alles aan doet om dergelijke praktijken aan te pakken.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 25 jan 2011 09:36
door rolfwal
Op donderdag 20 januari ontvingen we via de post een nette brief van Oxxio dat de order geannuleerd was en dat Oxxio ons dus ook geen stroom zou leveren.
Ik heb dus niet meer nagebeld. De zaak was rond! Wij zijn opgelucht!

Iedereen bedankt voor de reacties. U allen heeft ons gesteund en erg geholpen!

:D

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 25 jan 2011 10:41
door Bob Schurkjens
En nu maar hopen dat je over 5 jaar - in 2016 - niet alsnog een deurwaarder in je nek krijgt. Namens OXXIO. Voor "geleverde diensten". Papieren dus goed bewaren en e-mails uitprinten.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 25 jan 2011 13:39
door MAXIEM
rolfwal

Ga er nooit van uit, dat bij dit bedrijf de zaak is opgelost. Advies: blijf in de komende jaren vooral je bankrekening goed in de gaten houden.

Maxiem.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 25 jan 2011 15:49
door miep321
inderdaad wij dachten er ook vanaf te zijn nou niets is minder waar, we ontvingen toch weer een rekening :x

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 22 mar 2012 14:52
door koho
Vandaag zijn ze met een flink team Snelle Jongens in Zaandam te vinden. Ik hanteer al heel lang het principe "nooit iets aan de deur kopen" dus de heren waren snel weer weg.
En dan toch nog vragen "mag ik vragen waarom niet".
Klanten werven aan de deur: 9 van de 10 keer zijn dat vunzige bedrijfjes met heel vervelende kleine lettertjes. Maar niet aan mijn deur. Opletten dus in Zaandam vandaag.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 22 mar 2012 18:19
door MAXIEM
koho

T'is een prima zaak, dat je hier andere consumenten waarschuwt voor de praktijken van deze belhamels!!! Colportage zou in feite naar mijn mening wettelijk verboden moeten worden.

Maxiem.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 18 mei 2012 21:23
door dhg2000
Helaas is mij zojuist hetzelfde overgekomen. Na een mooi praatje van de verkoper ben ik er in getrapt door te tekenen om "informatie" te ontvangen. Helaas blijkt nu dus dat ik al aan een contract vastzit. Maandag verstuur ik gelijk een aangetekende brief naar Oxxio betreft mijn opzegging van het contract. Ik weet nu wel dat ik nooit meer iets aan de deur zal kopen / tekenen.
Vind het wel een slechte zaak van Oxxio dat ze potentiele klanten er op deze manier proberen in te luizen. Ik hoop dat de ontbinding van het contract goed wordt geregeld, en dat ik na bevestiging van ontbinding verder niks meer van ze ontvang.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 18 mei 2012 21:45
door tinne
ik had ze nog geen 2 weken geleden aan de telefoon, geen interesse (mijn standaard antwoord) waarom niet? vraagt de dame Jullie staan zeer slecht bekend in de markt antwoord ik. oh, zegt de dame, maar nu niet meer hoor, alle klachten die er ooit zijn geweest zijn allemaal opgelost. Dat kan zijn, maar ik heb géén interesse, goedemiddag.

einde gesprek. Oxxio en als goed bedrijf bekend staan? dat lijkt me toch wat tegenstrijdig........

aan de deur zullen ze hier overigens niet zo snel komen, wonen nogal afgelegen :)

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 18 mei 2012 22:13
door Bob Schurkjens
Zie de voorbeeldbrieven en verdere info op Consuwijzer:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... colportage

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 18 mei 2012 22:20
door MAXIEM
dhg2000

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke adressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Forums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

*Als je zeker weet dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

*TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

*Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 19 mei 2012 13:25
door dhg2000
Ik heb zojuist de aangetekende brief van ontbinding van het contract verzonden, deze zullen ze maandag wel ontvangen. Ik bel er dinsdag nog even achterna en wil een schriftelijke bevestiging van ontbinding ontvangen.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 20 mei 2012 01:13
door Bob Schurkjens
Die hebben ze maandag nog niet hoor. Wordt pas maandag opgehaald bij het PostNL servicepunt. En waarschijnlijk pas woensdag bezorgd. PostNL is namelijk ook een soort Oxxio.

En Oxxio bellen om iets van ze gedaan te krijgen is - getuige alle reeds beschreven ervaringen op o.a. dit forum - zonde van uw tijd, moeite en belkosten (10 cent per minuut).

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 20 mei 2012 09:58
door dhg2000
Ik heb het track en trace nummer dus kan het in de gaten houden. Aangetekende post zou de dag na verzending aan moeten komen. In dit geval op maandag wanneer ik het zaterdag gepost heb. Heb dus ook bewijs van verzending. Tevens heb ik de brief met het invulstrookje ingescant en verzonden naar de oxxiomedewerker welke ook op dit form actief is en naa de klantenservice van oxxio.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 20 mei 2012 11:38
door Bob Schurkjens
Aan u ligt het sowieso niet. Wat tragisch is, is dat correcte mensen maar slachtoffer blijven worden van dit bedrijf. Oxxio blijft onder andere de Colportagewet en de Gedragscode Energieleveranciers overtreden.

En wanneer u dit forum niet had gevonden, hadden aangetekende brieven waarschijnlijk niets opgelost, zie

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2008- ... -bij-oxxio

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 20 mei 2012 14:34
door dhg2000
Morgen ga ik inderdaad ook mijn beklag doen bij alle overige sites welke hier in dit forum staan aangegeven. Daarnaast ben ik benieuwd naar een reactie van de oxxiomedewerker, omdat ik morgen gelijk via email en overmorgen via de post de ontbinding van het contract binnen wil hebben.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 22 mei 2012 18:26
door dhg2000
Gisterochtend werd ik gelijk gebeld door Oxxio betreft mijn klacht welke ik onder andere hier op het forum en naar de oxxiomedewerker heb verzonden. Toen het een en ander nogmaals besproken dat ik het geen manier van doen vind en ook absoluut geen klant van Oxxio wil worden. Het contract zou dan ook geannuleerd / ontbonden worden. Hier kreeg ik een kwartier later ook per post een bevestiging van. Tevens zou de bevestiging van annulering / ontbinding naar mijn postadres worden verzonden.

Vandaag kom ik thuis van mijn werk en er is post van Oxxio. Ik hoopte op de bevestiging van ontbinding, maar helaas was het het Welkomstpakket. Waar ik juist uitdrukkelijk om heb verzocht om deze niet te sturen. Het pakket is 21 mei (gister dus verzonden) De ontbindingsbrief zat er niet bij.

Dus gelijk gebeld met Oxxio en ze zeggen dat m'n contract geannuleerd is en dat het schrijven elkaar heeft gekruist.

Ik ben benieuwd, heb tevens weer mailcontact opgenomen met de special attention desk van Oxxio. Hopelijk krijg ik de ontbindingsbrief snel in mijn post. Gelukkig heb ik hem wel al in mijn mail zodat ik toch al een bewijs van ontbinding heb.

Re: Oxxio colportage/oplichting

Geplaatst: 23 mei 2012 15:53
door deoxxiomedewerker
Beste dhg2000.

Op 21 mei 2012 hebben wij elkaar gesproken over de annulering van de overeenkomsten. Zowel via de telefoon als via de e-mail (en nu publiekelijk) hebben wij bevestigd dat de overeenkomsten per direct zijn geannuleerd.

Bij een doorgevoerde annulering wordt er automatisch een bevestigingsbrief opgemaakt en verzonden. Deze zal u zo snel ontvangen. Onze excuses als hier onduidelijkheid over is ontstaan.

Helaas hebben we het verzenden van de welkomstmap niet tegen kunnen houden. De annulering en het verzenden dan de welkomstmap hebben elkaar inderdaad gekruist. U kunt de welkomstmap uiteraard als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker