LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
AmbervS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2011 15:58

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door AmbervS »

Zojuist iemand aan de telefoon van Acture die wel vragen wist te beantwoorden :lol:
Dit nav een mail die ik had gestuurd dat indien er geen duidelijkheid kwam ik mij genoodzaakt voelde het Juridisch loket te benaderen.

Mijn broertje krijgt nu ak. woensdag de uitbetaling over de eerste 2 weken van januari. Daarna volgt wekelijke betaling.

Overigens had ik het juridisch loket al gemaild. Zij kenden deze constructie met het bedrijf Acture ook niet.

AmbervS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2011 15:58

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door AmbervS »

Ik had overigens iemand aan de foon van dit bedrijf:

http://www.ks-risicobeheer.nl/Basis.asp ... =299&Smi=0

Desphex
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:47

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Desphex »

Heb vandaag een betaling van Acture ontvangen van 97,32 euro. En dat zou een maand moeten zijn (minus 2 dagen voor jezelf als ik het goed heb)

Al zou het vanaf de 21e zijn, tot die maandag dat "ze" me beter gemeld hebben (waar ze zogenaamd geen gegevens hebben dat ik "afgemeld" had, dan klopt het nog niet. (zie vorige post)

Morgen bellen, en waarschijnlijk afgewimpeld worden.
Denk dat ik de vorige poster's raad neem, en het Juridisch Loket maar eens ga noemen, en eventueel inschakelen.

AmbervS
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2011 15:58

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door AmbervS »

Is er inmiddels duidelijkheid?

Ik zou je willen adviseren alles per mail te doen zodat je het zwart op wit hebt..

Ricambi86
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2011 18:36

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Ricambi86 »

Ik ook heb een week uitbetaald gekregen van ze een totaal van 77,- het lijkt dus alsof ze iedereen ongeveer hetzelfde betalen ongeacht wat je verdient. Volgens berekening zou ik voor een week 288,- moeten krijgen. Hier kan je natuurlijk niet van leven. Ik ben ongeacht ik me nog niet optimaal voelde (met een b12 tekort) alsnog teruggekeerd naar het werk om zo ons hoofd nog boven water te kunnen houden. Dit bedrijf moet gestopt worden want het zijn zeer zeker oplichters

koffiekaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2011 11:46

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door koffiekaatje »

Ook ik heb problemen met Acture. De arbodienst heeft me per 6 juni beter verklaard, maar ik was helemaal niet beter en ben in bezwaar gegaan. Het uwv heeft (naar aanleiding van nieuwe medische feiten) vastgesteld dat mijn bezwaar gegrond is verklaard. Acture zou mij dus vanaf 6 juni tot heden met terugwerkende kracht ziektewet uit moeten keren, meer dan 3000 euro. Tja en hier zijn ze uiteraard NIET blij mee! Meerdere malen gebeld om te horen dat mijn dossier heropend moet worden en me zouden bellen. Na 2 weken bel ik maar weer eens zelf, hoe het er voor staat. Vervolgens krijg ik te horen, dat Acture in beroep is gegaan bij de RECHTBANK! Ik werd woest! Zijn ze helemaal GEK geworden. Ik heb een ernstige chronische ziekte. Ik zei: "Als ik zou vertellen wat ik heb zouden jullie je ogen uit je kop schamen"! Jullie gaan dit verliezen, zonde van je geld en je tijd! Wat is mijn frustratie? Omdat ik behandeld word als een LEUGENAAR, terwijl ik gewoon hartstikke ZIEK BEN! Het liefste ben ik toch gezond! Ga ik werken ipv leven van een bijstandsuitkering met 2 kinderen. Sowieso vind ik dat het in Ned. bar en boos is gesteld met alles. Alles draait alleen maar om geld en tot je het tegendeel bewezen hebt, ben je een LEUGENAAR!

MickeyMan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 17:30

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door MickeyMan »

Mijn God,wat een bedrijf is dat Acture.
Ik ben dus ook in de ziektewet terecht gekomen via Herenbos Personeelsdiensten.
Zij werken met Acture. Dat ging eigenlijk prima.
Heb een afspraak gemaakt met de voor hun werkende arbo-arts,welke nogmaals vaststelde,dat ik mijn werk als hovenier voorlopig niet mocht uitoefenen.
Sterker nog,hij adviseerde mij om geen bukkend of hurkend werk te verrichten (dit alles keurig zwart op wit in een "plan van aanpak" vermeld).
Zelf kan ik moeilijk stil zitten en wilde graag iets doen voor mijn geld,aangezien ik mij voor de rest niet ziek voelde.Dit is voor een werkgever of arbodienst natuurlijk meegenomen.
Niet veel later word ik gebeld door iemand van Acture. Ik kan zolang (in ieder geval een maand) per 4 oktober 2011 bij UW reintergratie aan het werk in Amsterdam-Zuidoost.
Simpel werk,maar ach,je doet voorlopig wat voor je geld.
Daarbij wordt mij door Acture op het hart gedrukt dat meewerken met reintergratie belangrijk is voor mijn uitkering. Ik krijg dan een contract voor minimaal 4 weken bij UW en wanneer ik dat niet teken heeft dat dus invloed op mijn uitkering en zal ik zelfs geen geld meer krijgen.
In zo verre nog prima,maar na de eerste week krijg ik een beetje (te weinig) geld gestort van Maxresources (?).
Ik bel naar Acture voor opheldering:
"Klopt,klanten van Acture die bij reintergratie werken worden door Maxresources betaald",wordt mij verteld.
Ik begin het allemaal wat vaag te vinden.
Op internet is behalve een adres,niets te vinden van Maxresources. Het gaat hier om een uitzendburo.
Dat uitzendburo heeft het zelfde adres als Acture,zelfde telefoonnummer en de case-managers (2) van Acture,zijn ook mijn contact personen bij Maxresources!
Op 3 november eindigd mijn contract en wenst Maxresources mij veel geluk in de toekomst. En nu?
Acture/Maxresources verteld mij nu naar het UWV te moeten voor een WW uitkering.WW uitkering? Maar ik ben nog helemaal niet hersteld.
Acture/Maxresources:"Jawel,u bent volledig hersteld voor passend werk (?)
Het UWV heeft nog nooit van deze term gehoord,maar weet mij wel te vertellen dat ik bij hun per 4 oktober als "volledig hersteld" ben opgegeven door Acture.
Maar dat ben ik dus niet! En wie beslist dat? Waar is de opinie van een arts? Waarom gebeurd dit zonder mij ook maar in te lichten? Kan iemand die mij ongeveer 5 tot 10x telefonisch heeft gesproken,bepalen of ik volledig hersteld ben? NEE,dat kan dus niet!!!!
Maar bij navraag bij juristen,schijnt er bar weinig aan te veranderen te zijn,omdat alles zo is opgesteld dat Acture zich overal op het randje begeeft.
Als ik het aanpak gaat mij dat veel geld kosten en dat is nu precies wat klanten van Acture natuurlijk niet hebben!
Juristen zijn met mij eens dat het moreel gezien totaal niet door de beugel kan,maar ja,intussen gaat Acture maar door.
Dit bedrijf moet echt keihard aangepakt worden ,want het stinkt aan alle kanten!

Transparantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2012 20:29

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Transparantje »

Beste MickeyMan,

Wat je zou kunnen doen is contact opnemen met een van de brancheverenigingen (ABU of NBBU) of het UWV. Deze behartigen de belangen van uitzendkrachten. Wellicht dat deze je verder kunnen helpen.

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door esme42 »

ik lees hier wat over maxresources en daar heb ik nog nooit van gehoord, maar heb wel een jaaropgave van ze gehad???????
ga morgen maar eens bellen, maar dit klopt voor geen meter.
vreemde zaken allemaal zeg.

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door esme42 »

Ik ben er nu dus ook achter dat het een jaaropgave is van 2011 over 22 weken ziekengeld (a 21,94 per week) van een ziekmelding voor manpower uitzendbureau vanaf 14 april maar toen werkte ik helemaal niet meer voor manpower en was ik ook niet ziek.

Ik was in januari 2 weken ziek geweest en daar heb ik nooit geld voor ontvangen, maar nu wel een jaaropgave van 955 euro bruto.

Wat een klotebedrijf Acture/Maxresources zeg, stelletje oplichters zijn het daar!!!!!

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Esme42,

We vinden het vervelend dat er onduidelijkheid bestaat over de werkwijze van Acture. Wanneer je ons specifiek een vraag stelt willen we deze graag beantwoorden. Ook wanneer je een kacht hebt over onze werkwijze ontvangen we deze graag zodat we deze met je kunnen bespreken en zo goed mogelijk oplossen. Je kunt je opmerking, klacht of vraag maken via onze website http://www.acture.nl, onder het kopje "ik ben ziek" kun je een opmerking aan ons mailen via de rubriek "klachten". We nemen dan contact op.

Met vriendelijke groet,
Acture

esme42
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 nov 2011 09:06

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door esme42 »

Vanmorgen paar keer gebeld, net door iemand terug gebeld, het is in behandeling.
Maar de meneer van daarnet vond het ook vreemd, ja ik ook. En hoe meer ik er over nadenk hoe vreemder ik het hele totaal plaatje vind.

Zieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:05

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Zieke »

Ik zit met precies hetzelfde probleem als MickeyMan op 9-11-2011 schreef. Ik moet alleen nog met werken beginnen. Weet niet wat ik moet doen. Heb net rechtsbijstand een mail gestuurd. Hoe is het met jou verlopen MickeyMan? Ik hoop dat je dit leest omdat het voor jou alweer een tijdje terug is.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Zieke,

We vinden het vervelend om te lezen dat er iets onduidelijk is voor je. Graag bieden we je gelegenheid je vraag te stellen. Dat kan via ons klachtenformulier op www.acture.nl, via de mail naar [email protected] of telefonisch via 024-8909470. Horen we van je?

Met vriendelijke groet,
Acture

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door renegade66 »

kijk uit met acture, het zijn een stelletje gluiperds eerste klas.
UWV is hier nog een heilig boontje bij.

zoals gezegd, ze spelen echt op het randje. laat je nergens toe verleiden.
vertrouw je iets niet, vraag het na bij het UWV. zij kunnen je snel een antwoord geven.
en die ligt meestal niet in lijn met Acture.

ohja, en kijk goed na of je dagloon wel klopt. ook daar gaat heel veel mis.
rekenen kunnen ze niet namelijk.

Zieke
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2012 13:05

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Zieke »

Ik hou jullie op de hoogte over hoe het verder gaat verlopen. De advocaat is al aan het werk.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Renegade en Zieke,
Wanneer jullie specifieke vragen hebben met betrekking tot dagloonberekening etc willen we je verzoeken deze te stellen via [email protected]. Specifieke informatie omtrent de opzet en wijze van berekening kunnen we dan toegespitst op je individuele vraag beantwoorden. Dat doen we graag. Met vriendelijke groet, Acture

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door renegade66 »

goh, acture werkt zelfs in de avonduren.

maar acture, maak je om mij niet druk hoor.
ik heb gelukkig met jullie niets meer te maken, ikheb een werkgever die bij UWV is aangesloten.
ook niet altijd makkelijke lui, maar beter dan acture.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Acture schreef:Beste Renegade en Zieke,
Wanneer jullie specifieke vragen hebben met betrekking tot dagloonberekening etc willen we je verzoeken deze te stellen via [email protected]. Specifieke informatie omtrent de opzet en wijze van berekening kunnen we dan toegespitst op je individuele vraag beantwoorden. Dat doen we graag. Met vriendelijke groet, Acture
Één vraag die je hier ook mag beantwoorden.
Waarom moet het 4 tot 6 weken duren voordat mensen hun geld krijgen nadat ze ziek zijn geweest?
Vergeten jullie soms dat mensen hun rekeningen ook nog moeten betalen? of zal het jullie een zorg zijn?

Oeps 3 vraagje's

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: berekening ziektewet Acture B.V. HELP !!!!!!!

Ongelezen bericht door Acture »

Beste EagleOne 2002,
De uitbetaling van ziekengeld duurt vier tot zes weken omdat de hoogte van de ziekengelduitkering eerste berekend moet worden aan de hand van gegevens uit de polisadministratie van UWV. De referteperiode voor het berekenen van dit zogenaamde dagloon is tot een jaar terug en alle inkomsten in dat jaar moeten worden verzameld om tot een juiste dagloonberekening te komen. Dit duurt drie tot vier weken. We streven er naar om na vier weken uit te betalen en hanteren zekerheidshalve in onze communicatie vier tot zes weken. Met vriendelijke groet, Acture

Gesloten