LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Maximice
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2011 01:23

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Maximice »

De volgende mail heb ik naar deze oplichters van oranjino gestuurd, kopie naar KPN, en de inhoud spreekt voor zich...

Hallo wie dan ook,

Het is mij klip en klaar, dat ik hier te maken heb met een stel opportunisten, die via slinkse SMS aanbiedingen onwetende mensen geld aftroggelen. Het gaat bijvoorbeeld zo in zijn werk:
• Iemand tikt op de website mobiele telefoon nummers in, van onbekende eigenaren, zijnde de slachtoffer doelgroep.
• Deze onwetende persoon krijgt een SMS’je van nummer 5700 waarbij blijkbaar men na een simpele OK aan games vastzit, drie stuks per week en Euro 4,50 per stuk.

Proficiat, er zijn altijd wel onwetenden zoals ikzelf, die blijkbaar een OK hebben ingedrukt voor een volslagen onbekende SMS dienst.

Nou heb ik een Nokia 3100 waarmee überhaupt geen games kunnen worden gespeeld, maar dat is ook niet relevant. Oranjino is blij met zulke slachtoffers, geen games maar wel eenmalig een OK, en dan rinkelt de kassa !!!! Voordat ik het heb begrepen waarom de de prepay opwaardering steeds weer vlot op nul staat, zonder ook maar gebeld te hebben, dan zijn we dertig Euro verder. Te overzien, dat bedrag kan ik wel missen.

Kijk aan, en dat doen jullie honderden keren en dan loopt het aardig op….

Ik zou voor zo’n bedrijf niet willen werken, via Tros Radar heb ik begrepen dat jullie al sinds vorig jaar zijn herkend als oplichters.

Hartelijke groet, en succes met de business !!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maximice schreef:Voordat ik het heb begrepen waarom de de prepay opwaardering steeds weer vlot op nul staat, zonder ook maar gebeld te hebben, dan zijn we dertig Euro verder. Te overzien, dat bedrag kan ik wel missen.
Kijk - het voordeel is dat je met prepay de schade beperkt kan houden.
Sim weggooien en een nieuwe halen - even lastig voor je contacten - maar dat went ook wel.

Mensen die een abbonnement hebben - gaan voor veel meer euro`s het schip in.

Ik geloof dat je het beste af bent met "Alle SMS diensten zijn verdacht - doe er niet aan mee". Dan zal het ook snel afgelopen zijn.

abyz12345
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:42

Re: 2334 sms van Oranjino.com is oplichting!!

Ongelezen bericht door abyz12345 »

Je kan je nummer blokkeren voor dit soort diensten op http://www.smsdienstenfilter.nl/

Gesloten