LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pc gekocht met 3,20GHZ blijkt 2,60GHZ te zijn

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
trebelski

Re: Pc gekocht met 3,20GHZ blijkt 2,60GHZ te zijn

Ongelezen bericht door trebelski »

Dekseldopje schreef: Misschien idee voor TS om eens CPU-Z te downloaden, aan te zetten en hier een screenshot plaatsen.....
Ik denk ook niet dat het nog belangrijk is voor TS maar anders is jou aanbeveling een goede manier om erachter te komen hoe het nu precies zit.Voor het gemak is CPU-Z hier te downloaden.
http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.58-setup-en.exe

Afbeelding
Laatst gewijzigd door trebelski op 01 jul 2011 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Dat bedoelde ik dus :D

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dan nog, een processor welke verkocht wordt als 3,2 gaat zichzelf niet zomaar downclocken.
Mijn processor ( I7-860 ) heeft als specificatie om op 2,8 gig te draaien. Ik heb niks overclocked en alle energiezuinige opties nog aan staan in de BIOS en de processor draait dus gewoon "standaard" op 2,8.
Zowel bij eigenschappen als via CPU-Z.

Wat bekender klinkt, is dat een processor juist op zijn standaard ( de verkochte snelheid ) draait onder normale omstandigheden, maar een turbo erin heeft zodat deze uit de standaard energie stand wordt getrokken en sneller gaat draaien indien je meer doet op de PC.

Ik heb tot op heden nog niet meegemaakt dat de processor langzamer gaat draaien dan de waarde onder welke hij verkocht is.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Precies, en daarom is een screenshot van cpu-z wel handig, gedetaileerde specs van de cpu kan er toe leiden dat het juist logisch is dat de cpu op dergelijke snelheid draait omdat ie simpelweg zo geleverd is.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

Daan_1978 schreef:Dan nog, een processor welke verkocht wordt als 3,2 gaat zichzelf niet zomaar downclocken.
Mijn processor ( I7-860 ) heeft als specificatie om op 2,8 gig te draaien. Ik heb niks overclocked en alle energiezuinige opties nog aan staan in de BIOS en de processor draait dus gewoon "standaard" op 2,8.
Zowel bij eigenschappen als via CPU-Z.

Wat bekender klinkt, is dat een processor juist op zijn standaard ( de verkochte snelheid ) draait onder normale omstandigheden, maar een turbo erin heeft zodat deze uit de standaard energie stand wordt getrokken en sneller gaat draaien indien je meer doet op de PC.

Ik heb tot op heden nog niet meegemaakt dat de processor langzamer gaat draaien dan de waarde onder welke hij verkocht is.
1 woord, eist. Het verklaart niet waarom de cache dan naar 6 mb gaat, maar wel de lagere kloksnelheid. Ja, de kloksnelheid is dan lager dan de waarde waarvoor hij verkocht is.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar ja, als je dan naar de computer eigenschappen staat, kun je daar ook het type nummer van de processor zien. Is dan toch zo opgezocht of dat dan ook de juiste processor is welke erin hoort te zitten?

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Net als Dekseldopje al melde is het met CPU-Z beter te bekijken ( zie de afbeelding bij mijn eerdere reactie.)

Gesloten