Wasbeerhondje schreef:Wat vleeseten betreft dat is juist de oorzaak van al het kwaad, als er dieren worden gebruikt voor consumptie is er altijd leed. Daarom om dit allemaal voor te zijn ben ik gestopt met het consumeren van dierlijke producten. Er is zoveel grens- en regeloverschrijdend gedrag jegens dieren achter de gesloten deuren van de dierenindustrie dat je onwetend bent over wat er werkelijk gebeurd is met het dier dat achter het stukje vlees op je bord schuilt.
Zolang als er slachthuizen bestaan zullen er slagvelden zijn heeft Tolstoi gezegd en dat zijn de verbanden die hij gezien heeft waar velen van ons ook eens bewust van moeten worden, alles hangt met alles samen.
Ik bleef ontopic want ik volg de discussie en die gaat over het veroordelen van bontdracht terwijl diezelfde veroordeler van bont, leer draagt en vlees eet. Dat wordt hypocriet gevonden vervolgens kom je met retoriek over insecten en doodgereden dieren langs de weg, dat is het puur afzeiken van iemand.Kanita schreef:Het gaat hier om de bontkragen en het dragen van bont. Jouw mening en leefwijze met betrekking tot vlees en de vleesindustrie is de jouwe.
Ik vind het prima dat vegetariërs, veganisten en pescotariërs eten wat zij willen eten. Enkel, zelfs bij de transport van biologische groenten gaan er onschuldige diertjes dood (platgereden dieren op de snelweg, op het boerenland, insecten etc).
Vleesconsumptie is het moedwillig meedoen aan een zieke industrie en die dode insecten of doodgereden dieren omdat een vegetariër groentes en fruit wil eten en er door het transport van dat voedsel er ook dierendoden vallen is spijkers op laag water zoeken.
Dat is hetzelfde als roepen: "Ben je een Vegetariër? O dan laat je de muggen in je slaapkamer zeker ook in leven als je gaat slapen? Hahaha" stomme opmerkingen van nog dommere mensen, gelukkig ben ik zo mondig geworden dat ik dat soort lui vierkant in de vegetarische pan hak.
De vleesconsumeerder is juist verantwoordelijk voor enorm veel leed, ook in Nederland, de beelden van wrakke en zieke halfdode dieren van het godzijdank failliete "Friesland Vlees", voor jouw Kiloknaller staan me nog kraakhelder op het netvlies.
Wereldwijd worden de regenwouden omgetrokken om Soja, mais en granen te telen als voer voor vee.
Er ontstaat enorme landerosie door de kaalkap en de uitputting van woudgrond door de verbouwing van veeleisend veevoer.
Het niet inheemse vee vreet de planeet kaal en laat niets meer over voor de wel inheemse dieren, desertificatie slaat grootschalig toe door het scherpgrazende en scherphoevige vee.
De uitstoot van al het vervoer van voedsel voor vee vervuilt.
Het vervoer van vee van hot naar her vervuilt.
De veestapel wereldwijd is verantwoordelijk voor methaanuitstoot die vele malen opwarmender is voor de Aarde dan de uitstoot van voertuigen, de ammoniak die vrijkomt uit de urine van dat vee is zeer schadelijk voor het grondwater.
Een vegetariër in een Hummer is schoner voor het milieu dan een vleesconsumeerder op de fiets.
De productielijnen die vlees produceren vervuilen.
Acht procent van de dieren leeft nog tijdens het slachtproces omdat de dodingmethoden in dat percentage falen.
De armoede en honger(dood) van mensen die hun wouden en land kwijtraken aan corrupte regeringen is enorm en neemt hand over hand toe.
De armoede van mensen die geen land kunnen betalen omdat de vleesboeren meer geld bieden voor land dan arme tuinbouwers kunnen ophoesten is oneerlijk.
De Vleesverpakkingsindustrie vervuilt.
De distributie van al dat vlees naar de winkels is zeer vervuilend.
Het koelen van vlees vreet energie en vervuilt.
Vlees bederft zeer snel dus veel wordt weggegooid, zonde van al die ellende die er aan vooraf is gegaan.
Daarbij komt dat vlees echt een killer is voor je gezondheid, voor je hart en hersenen, obesie is een sluipmoordenaar voor je gestel, welvaartsziekten worden grotendeels veroorzaakt door vleesconsumptie.
Het gebit van de mens is het gebit van een herbivoor die op een bepaald moment in de geschiedenis is gaan aaseten omdat het te koud was om vruchten en groen voedsel te verbouwen of te vinden, zo heeft de mens helaas zijn smaak naar vlees ontwikkeld.
Als wij als menselijk collectief zo door blijven gaan met deze foutieve consumptie dan hebben we binnenkort twee tot meerdere Aardes nodig met deze wereldbevolking die maar blijft groeien, als men collectief zou overschakelen op groenten en fruit dan hebben we voor deze wereldbevolking een stuk land nodig ter grootte van slechts de provincie Noord Holland.
Het land raakt op, het drinkwater raakt op, grondstoffen om dit consumptiepatroon vol te houden of voor de onmogelijke uitbreiding raken op en daar ben jij met je "ik vind vlees lekker" allemaal verantwoordelijk voor.
Je beweert ook nog eens dat de vleesproductie nooit zal stoppen, nou die zal stoppen. Al is het niet goedschiks dan wel kwaadschiks, omdat de planeet en haar gehele ecosysteem kapotgaat door jouw zucht naar vlees.
Vlees is niet nodig voor de menselijke gezondheid, slechts de aanvulling van een B12 synthese op het vegetarische dieet volstaat om gezond te blijven als vegetariër/ veganist.
Je verhaal over Bont kan ik onderschrijven, ook de productie van Bont gaat samen met heel veel vervuiling en leed, de chemicaliën die voor de productie van bont en ook leer gebruikt worden stromen in de Derde Wereldlanden zo de grond in om in de rivieren, meren en zeeën terecht te komen.
Ook in westerse landen wordt er op het oppervlaktewater geloosd. Daardoor is o.a de visconsumptie ook een sluipmoordenaar, veel biologisch niet afbreekbare in vet oplosbare gifstoffen zitten in vissenvlees omdat de Zee een dumplaats is geworden voor gif.
De gifstoffen waarmee het bont bewerkt wordt zijn carcinogenen en tegenwoordig krijgen zelfs kleine kindjes al jassen met bontkragen.
De ellende op deze wereld zou grotendeels voorbij zijn als wij zouden stoppen met onze bloeddorstige neigingen die beginnen met de Vleesconsumptie, nou jij weer.....