LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kifid-klachtprocedure: verbeteringen noodzakelijk
-
Re: Kifid-klachtprocedure: verbeteringen noodzakelijk
Ik worstel nog steeds met de vraag wat de zin is van een Ombudsman Financiele Dienstverlening als deze toch zijn kont afveegt met zijn eigen reglement en Nederlandse Wetgeving.
Er is toch een Wet op Financieel Toezicht?
Het klachtrecht dat daaruit voortvloeit is toch door de overheid toevertrouwd aan het KiFiD.
De eerste horde is dus een Ombudsman die volgens procedure zou moeten bemiddelen. Resultaat: die "woekerpolisakkoorden", das goed voor je...
Tja
Daar verzekeraars en tussenpersonen doorgaan met het financieren van dit instituut, heeft het kennelijk voor hen nog toegevoegde waarde.
Iemand enig idee hoe je daarna verder kunt?
Moeten we ze soms zelf uitleggen hoe wij behandeld willen worden?
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
Er is toch een Wet op Financieel Toezicht?
Het klachtrecht dat daaruit voortvloeit is toch door de overheid toevertrouwd aan het KiFiD.
De eerste horde is dus een Ombudsman die volgens procedure zou moeten bemiddelen. Resultaat: die "woekerpolisakkoorden", das goed voor je...
Tja
Daar verzekeraars en tussenpersonen doorgaan met het financieren van dit instituut, heeft het kennelijk voor hen nog toegevoegde waarde.
Iemand enig idee hoe je daarna verder kunt?
Moeten we ze soms zelf uitleggen hoe wij behandeld willen worden?
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
-
Dat is nu toch wel duidelijk, Felix,
Na ombudsfase volgt Geschillencommissie.
Zie verder ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1128800
Dan zie je hoe politici de put willen dempen, nu het kalf verdronken is: geef de ombudsman KiFiD een publiekrechtelijke status, een Overheids Consumentenman (het kabinet is tegen).
Zie verder ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1128800
Dan zie je hoe politici de put willen dempen, nu het kalf verdronken is: geef de ombudsman KiFiD een publiekrechtelijke status, een Overheids Consumentenman (het kabinet is tegen).
-
Ook ik heb deze horde genomen, maar ik vrees dat voor velen (inclusief mijzelf) een succesvolle KiFiD procedure niet is weggelegd.
Crommentuyn heeft hard doorgezet en terecht gewonnen.
Wat ik echter nu aan signalen zie, is dat allerlei mij vreemd overkomende redenaties bedacht worden om toch vooral door te kunnen gaan, zie forum Aegon Fund-plan.
Kennelijk heeft KiFiD een positief voorbeeld gesteld dat het mogelijk is je gelijk te halen.
Zelfregulering door branche is een totale desillusie, anders hadden ze dat al wel in de klachtprocedure gedaan. Hoe kun je van een instituut dat wordt gefinancierd door de verzekeraars, de banken en de beroepsorganisatie van adviseurs, onafhankelijkheid verwachten? Diens brood men eet, diens woord men spreekt.
Crommentuyn heeft hard doorgezet en terecht gewonnen.
Wat ik echter nu aan signalen zie, is dat allerlei mij vreemd overkomende redenaties bedacht worden om toch vooral door te kunnen gaan, zie forum Aegon Fund-plan.
Kennelijk heeft KiFiD een positief voorbeeld gesteld dat het mogelijk is je gelijk te halen.
Zelfregulering door branche is een totale desillusie, anders hadden ze dat al wel in de klachtprocedure gedaan. Hoe kun je van een instituut dat wordt gefinancierd door de verzekeraars, de banken en de beroepsorganisatie van adviseurs, onafhankelijkheid verwachten? Diens brood men eet, diens woord men spreekt.
-
Ben reeds sinds 2008 bezig, doch de bereidheid om ook maar iets tegemoet te komen is tot op heden welgeteld exact 0.0 gebleken, ook niet naar de toekomst toe.
Niet door de huidig tussenpersoon (hoewel deze aanvankelijk echt wel aangaf er wat aan te willen doen).
Mocht kennelijk niet van Aegon, want zou precedent scheppen.
Niet in de klachtprocedure bij Aegon.
Dat Aegon de klachtprocedure niet conform verplichting WFT naleeft, kennelijk niet relevant.
Dat je de Ombudsman vriendelijk vraagt te bemiddelen, kennelijk niet relevant.
Dat je als Nederlands Staatsburger recht hebt op een behoorlijke behandeling, schijnbaar niet relevant bij KiFiD.
Niet door de huidig tussenpersoon (hoewel deze aanvankelijk echt wel aangaf er wat aan te willen doen).
Mocht kennelijk niet van Aegon, want zou precedent scheppen.
Niet in de klachtprocedure bij Aegon.
Dat Aegon de klachtprocedure niet conform verplichting WFT naleeft, kennelijk niet relevant.
Dat je de Ombudsman vriendelijk vraagt te bemiddelen, kennelijk niet relevant.
Dat je als Nederlands Staatsburger recht hebt op een behoorlijke behandeling, schijnbaar niet relevant bij KiFiD.
-
Ik denk dat je weinig kunt afdingen op leden Geschillencommissie. Die zijn niet, zoals Ombudsman, in dienst van KiFiD (maar hebben uiteraard wel een reputatie in de branche). Verder geen appels met peren vergelijken. Crommentuyn arrest is van toepassing op alle beleggingsverzekeringen zonder lijfrenteclausule maar met de bekende woekerelementen.felixbeijer schreef: Kennelijk heeft KiFiD een positief voorbeeld gesteld dat het mogelijk is je gelijk te halen.
-
Dus die zijn niet in dienst van het KiFiD?
Das mooi meegenomen, dank voor de info.
Blijft feit dat Ombudsman zijn kont heeft afgeveegd met zijn eigen reglement en Nederlandse wetgeving, waardoor nu:
*niet doorgestuurd aan verzekeraar voor respons (dit had additionele data en gegevens kunnen geven voor Geschilvoering).
*geen gelegenheid voor antwoord in tweede aanleg.
*een exacte schadevaststelling kan worden opgeven.
Aegon heeft de klacht van mij en mijn vrouw afgehandeld dat het probleem is weggenomen door de zogenaamde "Woekerpolisakkoorden". Maar die zijn helemaal niet relevant voor de ingediende klacht(en).
Ombudsman geeft aan niet te kunnen bemiddelen, en ontneemt eveneens mijn recht op een correcte en behoorlijke procedure. Ombudsman zorgt er zodoende voor dat wij slechtere kans maken op succes, dus ben benadeeld.
Onze rechten worden met voeten getreden!!!
Het klachtrecht als vastgelegd in de WFT is schijnbaar ook een wassen neus.
Kun je het KiFiD hiervoor (bestuurlijk) aansprakelijk stellen?
Wordt het niet eens tijd dat de overheid ingrijpt en de Ombudsman een degelijke, oer-Hollandse trap onder zijn Kont geeft?!
Excuus voor mijn wat grove taalgebruik, maar ben behoorlijk aangeslagen door deze grove minachting van rechten van Nederlands Staatsburgers.
Das mooi meegenomen, dank voor de info.
Blijft feit dat Ombudsman zijn kont heeft afgeveegd met zijn eigen reglement en Nederlandse wetgeving, waardoor nu:
*niet doorgestuurd aan verzekeraar voor respons (dit had additionele data en gegevens kunnen geven voor Geschilvoering).
*geen gelegenheid voor antwoord in tweede aanleg.
*een exacte schadevaststelling kan worden opgeven.
Aegon heeft de klacht van mij en mijn vrouw afgehandeld dat het probleem is weggenomen door de zogenaamde "Woekerpolisakkoorden". Maar die zijn helemaal niet relevant voor de ingediende klacht(en).
Ombudsman geeft aan niet te kunnen bemiddelen, en ontneemt eveneens mijn recht op een correcte en behoorlijke procedure. Ombudsman zorgt er zodoende voor dat wij slechtere kans maken op succes, dus ben benadeeld.
Onze rechten worden met voeten getreden!!!
Het klachtrecht als vastgelegd in de WFT is schijnbaar ook een wassen neus.
Kun je het KiFiD hiervoor (bestuurlijk) aansprakelijk stellen?
Wordt het niet eens tijd dat de overheid ingrijpt en de Ombudsman een degelijke, oer-Hollandse trap onder zijn Kont geeft?!
Excuus voor mijn wat grove taalgebruik, maar ben behoorlijk aangeslagen door deze grove minachting van rechten van Nederlands Staatsburgers.
-
Tsja, daar gaat het dus precies over op 7 maart. Commissie De Wit stelt publiekrechtelijke status van Ombudsman voor, kabinet is tegen. Resultaat van debat dus ongewis, maar in ieder geval van het karakter 'put dempen nadat kalf verdronken is'.felixbeijer schreef: Wordt het niet eens tijd dat de overheid ingrijpt en de Ombudsman een degelijke, oer-Hollandse trap onder zijn Kont geeft?!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92304
De Tweede Kamer behandelt het rapport van de Commissie De Wit op 7 maart, dus kennelijk 2 dagen voor de hoorzitting over de kwestie van beleggingspolissen.
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... G=07&DOW=2
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... ndag&his=0
Document kabinetsreactie: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... e-wit3.pdf
De Commissie De Wit wil de KiFiD (alleen ombudsfase?) een publiekrechtelijke status geven, het Kabinet is tegen:Het omvormen van het Kifid tot een zelfstandig bestuursorgaan is een drastische maatregel. Er staan ook andere instrumenten ter beschikking om de door de commissie genoemde aandachtspunten te adresseren, zoals aanpassingen door Kifid zelf ten aanzien van de governance en het stellen van nadere regels. Het kabinet bekijkt op dit moment op welke wijze het functioneren van Kifid kan worden verbeterd, waaronder het verder verbeteren van de informatie-uitwisseling van Kifid aan de toezichthouders en het aanpassen van de governancestructuur. Hiertoe wordt overleg gevoerd met Kifid, DNB en de AFM. Indien nodig, zullen de eisen die in de regelgeving worden gesteld voor de erkenning van geschilleninstanties in de zin van de Wft worden aangescherpt.
-
Ben ik blij dat dat besluit nog niet is genomen.
-
Yep, maar gedupeerden blijven gewoon in de put.. Met of zonder deksel op hun kop.
-
Hallo Martin Van Rossum,M. van Rossum schreef:Yep, zou leuk zijn, maar zo lang het daar niet van komt, zal gedupeerde toch echt zelf individueel aan de slag moeten. Het enige alternatief is: dat tenminste een collectief van 50 gedupeerden per polis een gezamenlijke actie op touw zet op basis van recht in plaats van branchezelfregulering. Voor ABN AMRO MGV kan elke gedupeerde zich bij mij melden, die kar wil ik wel trekken.
Met belangstelling volg ik je forum berichten op http://www.trosradar.nl.
Ook bij mij is er destijds misbruik gemaakt van mijn vertrouwen in verzekeraars / hypotheek verstrekkers. Hoewel ik geen enkele kennis en affiniteit met verzekeringen en financiële producten had en heb, ben ik voor mijn woonhuis een ABN AMRO Meegroeihypotheek met meegroeiverzekering aangegaan met als doel deze na 30 jaar te gebruiken als aflossing van de hypotheek. In het volste vertrouwen dat dit goed zat, heb ik er vervolgens jaren lang niet naar om gekeken, doch de premie keurig voldaan. Pas toen Radar er een paar jaar geleden aandacht aan besteedde en mijn polis ineens woekerpolis werd, werd ik wakker. Nog steeds geen enkel verstand hebbend van deze producten heb ik een gesprek met de bank aangevraagd. Hier werd mij aangegeven dat een beleggingsproduct nu eenmaal risico's kent maar dat ik niet in paniek moest raken omdat beleggingsproducten nu eenmaal langere tijd nodig hebben om te renderen. Omdat destijds een zogenaamde hoog-/laag constructie was bedacht voor de premie van de levensverzekering, heb ik de overwaarde van mijn vorige huis volledig aangewend om de premie van deze verzekering vooraf te betalen. Tot op de dag van vandaag snap ik erg weinig van de overzichten die ik heb ontvangen, hoewel het mij maar al te duidelijk is geworden dat 'mijn' geld als sneeuw voor de zon is gesmolten. Nadat ik inmiddels zo'n 12 jaar netjes heb betaald is er aan de afkoopwaarde af te lezen dat dit nooit meer goed kan komen.
In 2008 heb ik me aangemeld bij Stichting Verliespolis, Stichting WoekerpolisClaim en vervolgens ConsumentenClaim. Nu heb ik onlangs mijn stem uit moeten brengen voor de compensatieregeling die Stichting Verliespolis met ABN AMRO Levensverzekering wil sluiten. Inhoudelijk zegt mij dit helemaal niets. Ik voel mij volledig machteloos omdat ik in het geheel geen verstand heb van deze materie, ondanks de veelheid aan reacties op deze fora. De adviezen van alle (ervarings-)deskundigen ten spijt weet ik tot op de dag van vandaag niet wat ik moet doen. Ik heb geen idee hoe ik mijn vermeende schade überhaupt kan becijferen. Ook heb ik geen idee wat de nu voorgestelde compensatieregeling voor mij zal inhouden.
We hebben vanaf Juli-1999 een ABN AMRO Meegroeihypotheek met een tweetal meegroeiverzekeringen, een voor mij en een voor mijn partner, met een gezamenlijk doelkapitaal van € 243.226,- om vervolgens 30 jaar later de hypotheek te kunnen aflossen. Per 31-12-2010 is de waarde (in het economisch verkeer) van de twee polissen opgeteld slechts € 24.153,-. Ik durf de verzekeringen niet te stoppen, omdat de premie inleg (per 31-12-2010: € 35.327,-) dus al grotendeels is gedaan als gevolg van de hoog-/laag constructie. Daarnaast kan ik niet overzien wat de belastingtechnische gevolgen zijn van stoppen, oversluiten, enz.. Mijn vertrouwen in financieel dienstverleners is (mogelijk onterecht) niet bijster hoog, waardoor ik niet weet waar ik nu terecht kan voor echt goed advies en antwoord op de vraag wat te doen en hoe te handelen.
Daarom zou ik graag meeliften op een collectief initiatief om ABN AMRO te dwingen haar cliënten volledig te compenseren.
Jacco Paul
-
@Jacco Paul,
Hoera, de tweede MGV-gedupeerde die zich in lange tijd meld.
Eerst maar snel nog even "NEE" stemmen bij Verliespolis, zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=91830
De 50 gedupeerden hebben zich nog niet gemeld, dus ben je aangewezen op individuele actie via 'KiFiD' route.
Als je via 'PB' je me een bericht met emailadres stuurt, krijg je uitleg, excel en voorbeeld klachtenbrief toegestuurd en corresponderen we verder.
Dit subforum 'Kifid-klachtprocedure: verbeteringen noodzakelijk' leent zich niet voor uitleg over het MGV-product, maar ik kan alvast zeggen dat ik vermoed dat je grote schade hebt geleden en nog zult leiden. Oplossing is niet afkopen of oversluiten, maar vordering tot schadevergoeding indienen + polisverbeteringen afdwingen die schade beperken.
Hoera, de tweede MGV-gedupeerde die zich in lange tijd meld.
Eerst maar snel nog even "NEE" stemmen bij Verliespolis, zie:
De 50 gedupeerden hebben zich nog niet gemeld, dus ben je aangewezen op individuele actie via 'KiFiD' route.
Als je via 'PB' je me een bericht met emailadres stuurt, krijg je uitleg, excel en voorbeeld klachtenbrief toegestuurd en corresponderen we verder.
Dit subforum 'Kifid-klachtprocedure: verbeteringen noodzakelijk' leent zich niet voor uitleg over het MGV-product, maar ik kan alvast zeggen dat ik vermoed dat je grote schade hebt geleden en nog zult leiden. Oplossing is niet afkopen of oversluiten, maar vordering tot schadevergoeding indienen + polisverbeteringen afdwingen die schade beperken.
-
Ik ben er ook bang voor.M. van Rossum schreef:@Jacco Paul,
Dat zal toch niet waar zijn, dat ik pas de tweede ben die zich meld? Er staan immers berichten van meerdere gedupeerden op dit forum. Hoeveel staan er op je lijstje.Hoera, de tweede MGV-gedupeerde die zich in lange tijd meld.
Doet hij niet mee?Ron48 schreef: Via dit forum probeer ik alle benadeelde bezitters van deze hypotheek te verzamelen om gezamelijk ervarigen uit te wisselen.
Je kunt me bereiken op [email protected] Ron
Wellicht dat hij inmiddels een lijstje heeft dat samengevoegd kan worden?
Mijn stemkaart met "NEE" erop is uiteraard al verzonden. Ik heb immers -als ik het allemaal goed begrijp- toch niet veel meer te verliezen. Ik heb me er al bijna bij neergelegd dat ik mijn inleg gewoon kwijt ben.Eerst maar snel nog even "NEE" stemmen bij Verliespolis, zie:
Daar zie ik nu net erg tegen op omdat het me aan kennis ontbreekt. Ik snap werkelijk geen snars van deze materie. De informatie moet ik vaak meerdere keren lezen om te begrijpen hoeveel het me nu weer heeft gekost of gaat kosten. Zelfs na een gesprek met de bank, denk ik even dat ik het begrijp, maar snap ik het feitelijk nog niet. Dat klinkt wellicht erg naïef, maar inmiddels heb ik begrepen dat me dat niet zozeer valt aan te rekenen en dat dit de basis is geweest van de verzekeraars om haar clientele te bedonderen. En met mij duizenden...De 50 gedupeerden hebben zich nog niet gemeld, dus ben je aangewezen op individuele actie via 'KiFiD' route.
Dat is goed, hoewel ik nog even moet uitvinden hoe dat 'PB' werkt.Als je via 'PB' je me een bericht met emailadres stuurt, krijg je uitleg, excel en voorbeeld klachtenbrief toegestuurd en corresponderen we verder.
Jacco Paul
-
Sindsdien niet meer vernomen, maar misschien dat hij zich nu opnieuw aansluit?Jacco Paul schreef:Doet hij niet mee?Ron48 schreef: Via dit forum probeer ik alle benadeelde bezitters van deze hypotheek te verzamelen om gezamelijk ervarigen uit te wisselen.
Je kunt me bereiken op [email protected] Ron
Ron schreef eind 2009:Ik heb in 2008 de MGH omgezet in een spaarhypotheek en ook heb ik de OVR beëindigd. Ik weet niet of het verstandig om door te blijven beleggen. Welke rendement word je nu voorgespiegeld? Ik heb de stuitingsbrief ook in 2008 verstuurd. De ontwikkelingen van de 2 stichtingen heb ik in 2009 afgewacht. Het zoiet e rniet naar uit dat je daar nog wat moet verwachten. Ik in het 1e kwartaal 2009 een formele klachtenbrief sturen. Als dat niks oplevert, en dat levert niks op, stuur ik een klacht naar het Kifid.
-
'PB' is Persoonlijk Bericht, het knopje onder elk bericht van mij (en anderen).
Maar ik heb het hier al vaak genoemd, dus ook maar direct, mailtje naar martin at vanrossum.com
Maar ik heb het hier al vaak genoemd, dus ook maar direct, mailtje naar martin at vanrossum.com
-
[quote="Jacco Paul"][quote="M. van Rossum"]@Jacco Paul,
Ik weet nog niet hoe "PB" werkt, maar ik heb je een email gestuurd.
Jacco Paul
Ik weet nog niet hoe "PB" werkt, maar ik heb je een email gestuurd.
Jacco Paul
-
Onder elk bericht staan 2 'knopjes', met resp. 'profiel' en 'PB'. Zie je ze staan?
Ook 'profiel' is handig knopje: kun je in 1x alle berichten van persoon vinden.
Ook 'profiel' is handig knopje: kun je in 1x alle berichten van persoon vinden.
-
Hee Van Rossum,
(en uiteraard andere geinteresseerden)
Heb je gezien dat de Ombudsman Monster een verklaring heeft afgelegd in het Financieel Dagblad, dd 16 februari 2011?
Ombudsman geeft aan dat hij zeker actie neemt als hij ziet dat er iets niet klopt.
Schijnbaar vindt de Ombudsman dat het wel klopt wat de verzekeraars/banken doen, of hij heeft niet gezien dat er iets niet klopt, of hij heeft de kans niet gehad om te zien dat er iets niet klopt.
Dus:
(i) Ofwel hij vindt dat het klopt en dan is het kennelijk niet nodig de procedure na te leven.
(ii) Ofwel er is reeds een nieuw Ombudsmannen-reglement.
(iii) Ofwel hij heeft het niet gezien dat er iets niet klopte omdat de klachtmeldingen niet duidelijk genoeg waren.
(iv) Ofwel hij heeft het niet gezien dat er iets niet klopte omdat hij het ook niet begreep.
(v) Ofwel enige personen bij het KiFiD hebben het niet begrepen en de Ombudsman was niet op de hoogte.
Tot mijn ontsteltenis is het kennelijke effect van onze bijdragen dat er nu vacatures zijn voor secretaris bij het KiFiD.
Toch jammer dat de gewone medewerker vrijwel altijd het slachtoffer wordt van het uitvoeren van van hogerhand opgelegde “beleid”.
Heb je die vacature-stelling gezien?? Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Wat zouden ze daar nu mee bedoelen?
En de gevraagde competenties: cliëntgericht, samenwerken, verantwoordelijkheid nemen.
Zoals het tot op heden is gegaan, zijn er schijnbaar enige onduidelijkheden in het cliënt-gericht denken m.b.t. de clientèle en de te behartigen belangen bij KiFiD. Laat dus het bestuur en de Ombudsman het voortouw nemen in het verantwoordelijkheid nemen en cliëntgericht denken!!
Enige citaten:
“Als Financieel Ombudsman probeert Monster hoge eisen terug te brengen tot redelijke proporties”
Tot op heden is de bereidheid ons tegemoet te treden exact 0.0 gebleken. Wij begrijpen dat volledige compensatie van iedereen wellicht niet mogelijk is gelet de enorme schade die is aangericht. Schijnbaar is het nu zo dat als jarenlang ten onrechte kosten zijn verrekend en dat bij volledige compensatie banken danwel verzekeraars zouden omvallen, de voortvloeiende schade-eis dan maar moet worden teruggebracht? Hoe verhoudt zich dit tot “gezond verstand, redelijkheid en billijkheid zijn de rhythm en blues van het Recht”?
“de kunst is om de eis van klagers terug te brengen tot redelijke proporties”
Welke kunst wordt hier bedoeld?
“Wabeke heeft bemiddeld met als resultaat dat zijn oplossing werd geaccepteerd”
Door wie geaccepteerd? Wat is de relevantie hiervan?
“Claimstichtingen niet goed opgelet”
Volledig mee eens! Ben daarbij ook niet aangesloten omdat reeds eind 2008 duidelijk was dat die ons niet echt gingen helpen. Dus wat is de relevantie hiervan?
“Vaak hebben klagers het gelijk aan hun zijde”.
Volledig mee eens, geen nadere opmerkingen.
“De financiele dienstverleners hebben problemen om fouten toe te geven”.
Helemaal mee eens, laat ze dat dan ook eens doen! Dan lossen we het wel op hoor, geen probleem.
“We zijn allemaal zo rot als een mispel”
Op het RADAR-forum zou een dergelijke stelling worden verwijderd wegens aanstootgevend en beledigend zijn.
“Laat mij maar lekker met stenen sjouwen”
Hoewel zeer uitnodigend, ga ik hier niet op reageren. Kwestie van niet willen.
“Ik ga bij het KiFiD liever uit van het principe dat de vervuiler betaalt”
Volledig mee eens! Mogen wij dan aannemen dat, gelet het feit dat onze rechten met voeten zijn getreden, nu de Ombudsman gaat zorgen dat onze schade wordt vergoed?
Heb je gezien dat de Ombudsman Monster een verklaring heeft afgelegd in het Financieel Dagblad, dd 16 februari 2011?
Ombudsman geeft aan dat hij zeker actie neemt als hij ziet dat er iets niet klopt.
Schijnbaar vindt de Ombudsman dat het wel klopt wat de verzekeraars/banken doen, of hij heeft niet gezien dat er iets niet klopt, of hij heeft de kans niet gehad om te zien dat er iets niet klopt.
Dus:
(i) Ofwel hij vindt dat het klopt en dan is het kennelijk niet nodig de procedure na te leven.
(ii) Ofwel er is reeds een nieuw Ombudsmannen-reglement.
(iii) Ofwel hij heeft het niet gezien dat er iets niet klopte omdat de klachtmeldingen niet duidelijk genoeg waren.
(iv) Ofwel hij heeft het niet gezien dat er iets niet klopte omdat hij het ook niet begreep.
(v) Ofwel enige personen bij het KiFiD hebben het niet begrepen en de Ombudsman was niet op de hoogte.
Tot mijn ontsteltenis is het kennelijke effect van onze bijdragen dat er nu vacatures zijn voor secretaris bij het KiFiD.
Toch jammer dat de gewone medewerker vrijwel altijd het slachtoffer wordt van het uitvoeren van van hogerhand opgelegde “beleid”.
Heb je die vacature-stelling gezien?? Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Wat zouden ze daar nu mee bedoelen?
En de gevraagde competenties: cliëntgericht, samenwerken, verantwoordelijkheid nemen.
Zoals het tot op heden is gegaan, zijn er schijnbaar enige onduidelijkheden in het cliënt-gericht denken m.b.t. de clientèle en de te behartigen belangen bij KiFiD. Laat dus het bestuur en de Ombudsman het voortouw nemen in het verantwoordelijkheid nemen en cliëntgericht denken!!
Enige citaten:
“Als Financieel Ombudsman probeert Monster hoge eisen terug te brengen tot redelijke proporties”
Tot op heden is de bereidheid ons tegemoet te treden exact 0.0 gebleken. Wij begrijpen dat volledige compensatie van iedereen wellicht niet mogelijk is gelet de enorme schade die is aangericht. Schijnbaar is het nu zo dat als jarenlang ten onrechte kosten zijn verrekend en dat bij volledige compensatie banken danwel verzekeraars zouden omvallen, de voortvloeiende schade-eis dan maar moet worden teruggebracht? Hoe verhoudt zich dit tot “gezond verstand, redelijkheid en billijkheid zijn de rhythm en blues van het Recht”?
“de kunst is om de eis van klagers terug te brengen tot redelijke proporties”
Welke kunst wordt hier bedoeld?
“Wabeke heeft bemiddeld met als resultaat dat zijn oplossing werd geaccepteerd”
Door wie geaccepteerd? Wat is de relevantie hiervan?
“Claimstichtingen niet goed opgelet”
Volledig mee eens! Ben daarbij ook niet aangesloten omdat reeds eind 2008 duidelijk was dat die ons niet echt gingen helpen. Dus wat is de relevantie hiervan?
“Vaak hebben klagers het gelijk aan hun zijde”.
Volledig mee eens, geen nadere opmerkingen.
“De financiele dienstverleners hebben problemen om fouten toe te geven”.
Helemaal mee eens, laat ze dat dan ook eens doen! Dan lossen we het wel op hoor, geen probleem.
“We zijn allemaal zo rot als een mispel”
Op het RADAR-forum zou een dergelijke stelling worden verwijderd wegens aanstootgevend en beledigend zijn.
“Laat mij maar lekker met stenen sjouwen”
Hoewel zeer uitnodigend, ga ik hier niet op reageren. Kwestie van niet willen.
“Ik ga bij het KiFiD liever uit van het principe dat de vervuiler betaalt”
Volledig mee eens! Mogen wij dan aannemen dat, gelet het feit dat onze rechten met voeten zijn getreden, nu de Ombudsman gaat zorgen dat onze schade wordt vergoed?
-
Yep, zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1136758felixbeijer schreef:Hee Van Rossum,
-
Ook hier geef je advies: Geschillencommissie. Ik kan wel al die argumenten opschrijven in mijn Geschilaanmelding, maar als ik weinig concreet kan aantonen, dan lukt het dus niet. Aegon zal zeggen dat ik het wel kon weten....Van Rossum schreef:
Dat is nu toch wel duidelijk, Felix,
Zie verder ook: viewtopic.php?f=66&t=92304&p=1128800#p1128800
-
Als iets een welles-nietes discussie wordt, dan wordt normalerwijze een bemiddelaar ingeschakeld. De afgesproken procedure is dat dat de Ombudsman is, en dat via die procedure dus data beschikbaar komen opdat de Ombudsman kan bemiddelen (hij moet bemiddelen en hij kan dat pas doen als ie voldoende data heeft om een bemiddelingsoordeel te geven). Als een van partijen het met het oordeel niet eens is, dan kan een Geschil uitgevochten worden.
Ja, nu begrijp ik het: het advies van de Ombudsman was inderdaad tevens een eindoordeel. Nu begrijp ik ook de reactie van mijn rechtsbijstand: het heeft weinig kans op succes.
Dus we gaan Geschil aanmelden (niet geschoten is altijd mis) en we zien wel.
Houd de web-site van het KiFiD goed in de gaten.........
Ja, nu begrijp ik het: het advies van de Ombudsman was inderdaad tevens een eindoordeel. Nu begrijp ik ook de reactie van mijn rechtsbijstand: het heeft weinig kans op succes.
Dus we gaan Geschil aanmelden (niet geschoten is altijd mis) en we zien wel.
Houd de web-site van het KiFiD goed in de gaten.........