LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] antenneversterker

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
CaptainSlow

Re: antenneversterker

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

In drie huizen heb ik problemen gehad met het signaal, de eerste keer lag er een kabel door de kruipruimte die daar niet geschikt voor was, was kennelijk vanbinnen aangetast door vocht. UPC monteur toonde dit aan met nieuw stukje kabel bovengronds.
De tweede keer leken alle kabels perfect (alles van goed merk), alleen op de bovenverdieping veel ruis, er was aan een stekker een draadje van de mantel in contact met de binnenste ader, foutje van vorige bewoner bij monteren.
De derde keer bleek een goedkope muurdoos van de Praxis bepaalde frequenties niet goed door te geven, analoog geen probleem, na overstap naar digitaal wel.

Na de eerste keer had ik geleerd, de tweede en derde keer heb ik een nieuwe kabel genomen en rechtstreeks vanuit de meterkast naar tv aangesloten, als het signaal goed was dit herhalen van muurdoos, splitter of andere verbinding naar tv.
Zo kun je stapsgewijs elk stukje bestaande kabel testen, neem nooit zo maar aan dat alle kabels goed zijn. Wat met analoog misschien nog wel werkt geeft problemen met digitaal.

Henri42

Re: antenneversterker

Ongelezen bericht door Henri42 »

Klopt wat de Ts schrijft, ik heb de kunststof connectoren vervangen door Hirschmann stekkers etc en een dito versterker geplaatst om redelijk digitaal ontvangst te hebben.
HD blijkt moeizamer te gaan, ik heb ook geen HD pakket bij de kabelaar genomen.
Het signaal staat nu weer op voldoende sterke vlg de controle test via de tv en de provider :idea:

Gesloten