Instructeur RC schreef:De betere schreef:Ik zou niet echt gemotiveerd zijn als ik voor €34,- les moet geven.
Als ik voor €34,- les zou moeten geven , dan is de wanhoop groot, en dat is niet zo goed teken.
Een goede rijschool vind je vanaf €42,- waarmee ik niet wil zeggen dat alle €42 plus rijscholen goed zijn.
Maar wel dat stunters niet goed zijn, ze concurreren op prijs omdat ze dat op kwaliteit niet kunnen, want geen enkele ondernemer rekend een laag tarief omdat ze de wereld willen verbeteren of jou aardig vinden, die €34,- is gewoon hun marktwaarde.
Ja als jij het zegt........
Gelukkig kan ik en met mij vele tevreden leerlingen zeggen dat ik geen stunter ben en zeker kwaliteit levert.
Maar meer kosten beter kwaliteit? Zie prijs / kwaliteit vergelijking ANWB maar eens! En zo kan je er nog genoeg andere rijscholen naar voren halen.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik met mijn €34,- per uur RIS instructeur ben, bovag lid ben en een boven het kring gemiddelde slagingspercentage hebt. Hoezo duurder is beter?
Wees is eerlijk tegen jezelf!
Zou je voor €34,- rijden als je ook €44,- zou kunnen rekenen?
De heer Bakker heeft je vast voorgerekend dat je modaal kan verdienen met € 34,- per uur
Dat kan ook wel als je pakketten voorkoopt en 40% verloop van leerlingen hebt, en het niet afgenomen deel niet terugbetaald.
Je moet rekenen dat je met €34,- per uur in een Polo blue motion ongeveer 9,- à 10 euro overhoud bruto.
En daar moet nog pensioen en arbeidsongeschiktheid verzekering van betaald worden.
Bovendien ook nog een reservering vakantiegeld.
Dat de ANWB een stuk hoger zit, heeft alles te maken met ondernemersschap, lager kan gewoon haast niet.
Ietsje wel omdat je misschien iets meer uren maakt of hoge no claim hebt en geen AOV en pensioen.
Dat het slagingspercentage daar laag is, is vanwege de 10 daagse cursussen.
Maar zoals ik al zei: €44,- per uur hoeft niet altijd goed te zijn.
Ik durf wel te beweren dat van de 35,- per uur rijscholen 80% bij de mindere horen
De overige 20% zijn de nieuwelingen, die wel hun best doen, maar nog wakker moeten worden.
Ik denk dat oom Wout wel weet wat die schrijft