LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waerdye polis van ASR

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
mirandams
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 23:19

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door mirandams »

Dank voor alle tips, zal ze zeker ter harte nemen. Waarschijnlijk heb ik ook een nieuwe hobby gevonden!
Het is toch meer dan verschrikkelijk!!
Mijn verzekeringsagent gaat nog proberen te achterhalen waar de zoekgeraakte eenheden zijn gebleven.
Verder heeft zij voor mij een nieuw aanbod van ASR gevonden om de polis om te zetten. Dit zal ik uitmate kritisch bekijken. En er ook voor zorgen dat ik daarmee niet mijn recht op compensatie verspeel.
Hou jullie op de hoogte.
groet
Mirandams

mirandams
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 23:19

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door mirandams »

Mijn polissen er nog even op na gelezen maar er staat nergens in te lezen welk deel van de inleg bestemd is voor kosten. In de eerste polis staat dat de gehele inleg belegd wordt in twee polissen Robeco en Rolinco gelijk verdeeld.
En dan nog het raadsel van de zoekgeraakte eenheden.
Het verschil tussen de twee overzichten van sept 2007 en mei 2008 is ook niet gering. In het overzicht van sept 2007 was ik op 1 sept 2006 maar liefst € 3540,- rijker dan op dezelfde datum in het overzicht van mei 2008.
Voor de datum 1 sept 2007 loopt het verschil tussen het ene overzicht en het andere op naar 3633,43 euro. Maar liefst 37.5 % minder waard dus. Terwijl er toch in 2006 en 2007 niet zoveel aan de hand was in beleggingsland. De koersen gingen pas in 2008 dramatisch naar beneden.
Pas in 2008 kregen wij een brief dat de polis was gewijzigd en er kosten in rekening gebracht gingen worden.
En meteen forse kosten ook, 29% van de inleg ging in rook op aan kosten.
Mirandams

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

wongdjowoh schreef:ik wacht nog steeds op een compensatieregeling, deze had ASR vorig jaar moeten verstrekken.
Yep. Maar zelfs de 'vaststellingsovereenkomst' is nog niet gepubliceerd, dus wat wil je. Maar suggestie van 'krachtenbundeling' is natuurlijk het juiste antwoord. Enfin, zie mijn eerdere verwijzingen naar de perfecte stuitings- = vorderingsbrief en aanbod spreadsheetje toe te sturen om het zelf even na te rekenen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1131460

mirandams
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 23:19

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door mirandams »

Procedure,
Zou het interessant zijn om collectief het probleem eerst maar eens bij de geschillencommissie financiele diensten voor te leggen?
Wellicht moet dit misschien zelfs gebeuren wil er een rechter naar kijken?
groeten
Mirandams

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Waerdye polis van ASR

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

mirandams schreef:Procedure,
Zou het interessant zijn om collectief het probleem eerst maar eens bij de geschillencommissie financiele diensten voor te leggen?
Wellicht moet dit misschien zelfs gebeuren wil er een rechter naar kijken?
groeten
Mirandams
Lijkt me niet.
'Compensatieregeling' as such is geen onderwerp voor klacht. Pas eventueel indien schikkingsvoorstel (eind 2011, begin 2012) 'niet in orde' is.
KiFiD procedure staat alleen open voor concrete, specifieke, individuele klacht. Dan beginnen met interne klacht bij verzekeraar. Zie de tig subfora van afgelopen maand, waar in vele toonaarden de 'Crommentuyn' route is uitgelegd.

En oh ja: samen naar de rechter: dat kost ca. 100.000 euro en 7 tot 10 jaar.

Dus: voor wie wil en wie de schoen past: KiFiD route a la Crommentuyn.

Gesloten