LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woonnet rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
rivvi
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2011 15:00

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door rivvi »

vogels schreef:
GJvdZ schreef:Als iedereen die het kan betalen nu eens gewoon vrije sector ging huren, dan zou het leven voor iedereen een stuk beter worden. .
Zo simpel ligt het niet! Voor woningen in de vrije sector wordt meestal een inkomenseis van 4 - 5x de kale huur geëist. En zonder vast dienstverband lukt het vaak ook niet. Dus zelfs als je bereid bent te verhuizen en je de huur eigenlijk best kunt opbrengen, kom je toch niet in aanmerking.
Nee ik weet er alles van helaas. Ik vind ook dat ik het mij best kan veroorloven, maar mij willen ze niet hoor. Terwijl ik echt niet slecht verdien als medisch secretaresse. Het feit dat ik 2 kinderen heb, wil ook niet echt meehelpen hahaha!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: woonnet rijnmond

Ongelezen bericht door Miepje1 »

vogels schreef:
GJvdZ schreef:Als iedereen die het kan betalen nu eens gewoon vrije sector ging huren, dan zou het leven voor iedereen een stuk beter worden. .
Zo simpel ligt het niet! Voor woningen in de vrije sector wordt meestal een inkomenseis van 4 - 5x de kale huur geëist. En zonder vast dienstverband lukt het vaak ook niet. Dus zelfs als je bereid bent te verhuizen en je de huur eigenlijk best kunt opbrengen, kom je toch niet in aanmerking.
Maar iedereen wil toch graag een beetje betaalbaar wonen? Hier in mijn omgeving kan je in de vrije sector niets krijgen onder de € 800. Dus moet je al € 3200 per maand hebben om daar in te mogen. Welk gewoon mens met een gewone opleiding krijgt dat nou nog? En dan nog. Dan hou je ongever € 2000 netto over. Dan moet je huur betalen, en gas, licht, water, belastingen, ziektekosten. Ben je zo € 1200 verder. Moet je van de overblijvende € 800 eten, sparen, vakantie, kleding etc. etc. betalen. Dat is dus geen vetpot.
Aan de andere kant stoppen ze waar ik woon een halve rij prachtige grote nieuwbouwwoningen vol met in elk huis een gescheiden vrouw met één kind. Vind ik ook niet kunnen, want er zijn genoeg gezinnen die in aanmerking willen komen.

Gesloten