LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Daar gaat het niet echt om, niemand vraagt erom om ziek te worden, we leven in een verzorgingsstaat, wil je dat niet moet je lekker emigreren :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sommige die willen maar hun zin doordrijven tot ze ooit zelf geconfronteerd worden met dit soort dingen en in ned wordt het alleen maar erger....dan piepen ze wel anders,.......denk dan eens terug aan dit.

aan mensen die niet naar de ha durven omdat het geld kost,die uiteindelijk in het ziekenhuis terecht komen ,wat nog veeeel meer geld kost...(de 170 euro eigen risico)
of niet naar de tandarts gaan......
of met hun kindje niet naar de dokter gaan,iemand van de bijstand of gewoon met een minimumloon kan het niet meer opbrengen ,helemaal de eigenbijdrage aan de medicatie niet.......ja je kan er grappen over maken,maar dat is ......niet leuk maar dom,denk hier eens over na...

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door Athoz »

sephora30 schreef:Daar gaat het niet echt om, niemand vraagt erom om ziek te worden, we leven in een verzorgingsstaat, wil je dat niet moet je lekker emigreren :lol:
Tsja.. Verzorging van wie?? De rijken waarschijnlijk, niet van mij in ieder geval, want m'n rekeningen worden alleen maar hoger, en ik zie er steeds minder (lees: praktisch niets) van terug.. Ook niet van het gros van de andere mensen, die bijvoorbeeld in de WAO zitten en die bovenop het geld wat er al voor vrij gemaakt word, nog dik bij kunnen betalen voor medicijnen e.d.

Niemand vraagt erom ziek te worden, ik gun het ook niemand. Wat mij nogal verbaasd is dat niemand zich afvraagt waarom alleen sinds de afgelopen 7 of 8 (?) jaar de rekeningen zo vaak verdubbeld zijn? Maar goed, dat is een heel andere discussie :P

Emigreren staat al veel langer op m'n lijstje, en zodra ik ervoor kan zorgen dat al die 'solidaire' wetjes, instellingen en bedrijven hier in dit landje mij niet dusdanig kaalplukken dat ik ervoor kan sparen, doe ik dat meteen ;)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ athoz

idd zodra het financieel toelaat ben ik hier weg,niet alleen voor de zorg zeg maar....(lotto winnen :D )
maar naar een warm land en verder ben ik helemaal met je eens

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Klinkt goed maar noem eens een land waar de zorg en het sociaal stelsel beter geregeld is. In Amerika heeft enkel de rijke tak een zorgverzekering Obama probeert er wat aan te doen maar wordt constant tegen gewerkt. Niet verzekert, geen werk ga je gewoon dood en de bevolking ach die schopt je gewoon aan de kant, als ze daar de tijd en de zin voor hebben ander laten ze je gewoon liggen. Zorg kost een hoop geld die we met z'n allen op moeten brengen het zij zo. Maar we hebben het zo slecht dat we gaan vluchten en later op hangende pootjes weer terug komen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Ga ik naar de buren en wat blijkt mijn gras is toch groener. mijn motto als je denkt dat je het ergens anders beter kan krijgen, doen maar kom dan niet zeuren als het niet zo is. Oja God schijt altijd op de grote hoop dus een loterij winnen is geen optie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,maar dromen mag......als ik nou heeeeeeeeeeeeel veel win...(dat is het ook alleen die komt nooit uir :oops: )
dan heb ik het lekker warm in een land..zo bedoel ik het gaat het als iet beter met me...
en idd bij de buren lijkt het gras altijd groener....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

rozemarijntje schreef:denk dan eens terug aan dit.

aan mensen die niet naar de ha durven omdat het geld kost,die uiteindelijk in het ziekenhuis terecht komen ,wat nog veeeel meer geld kost...(de 170 euro eigen risico)
of niet naar de tandarts gaan......
of met hun kindje niet naar de dokter gaan,iemand van de bijstand of gewoon met een minimumloon kan het niet meer opbrengen
De huisarts valt helemaal niet onder het eigen risico. Ook voor minderjarigen geldt geen eigen risico. Bij twijfel kun je dus altijd naar de huisarts gaan.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Die gratis gang naar de huisarts levert de meeste kosten op, oké je hebt geen eigen risico maar die huisarts heeft wel te maken met onzin patiënten die voor een kromme teennagel op het spreekuur komen. Kom je met een echte kwaal binnen en je hebt medicijnen nodig gaat de teller lopen. Dat moet anders.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

Is het niet zo dat de huisarts een vergoeding krijgt over zijn gehele patientenbestand, ongeacht of een patient wel of niet komt op zijn spreekuur?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door ronald g »

Klopt het aantal ingeschreven patiënten bepaald het inkomen of je ziek bent of niet, Daar is niets mis mee. Voor tante tut die vier dagen per week een beroep op de dokter doet betalen we allemaal mee. Moet tante tut in een keer gaan betalen is het gelijk afgelopen dan laat ze die scheet wel ontsnappen zonder de dokter.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Athoz schreef:
Tsja.. Verzorging van wie?? De rijken waarschijnlijk, niet van mij in ieder geval, want m'n rekeningen worden alleen maar hoger, en ik zie er steeds minder (lees: praktisch niets) van terug.
Ik wil je wel ff het ziekenhuis in schoppen hoor, kun je ook een keer lekker profiteren :mrgreen:
(geintje)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door tiptoo »

ronald g schreef:Klopt het aantal ingeschreven patiënten bepaald het inkomen of je ziek bent of niet, .
sorry hoor ronald g , maar niet iedereen loopt met elk dingtje naar de huisarts dus je ken ze niet over een kam scheren.

dat de zorg onbetaalbaar begint te worden voor de normale mens is voor iedereen duidelijk maar het moet niet zo zijn dat je echt alles zowat moet betalen.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

dat de zorg onbetaalbaar begint te worden voor de normale mens is voor iedereen duidelijk maar het moet niet zo zijn dat je echt alles zowat moet betalen.
Als je de benedenmodaal verdienende mensen met de normale mens bedoeld, is het huidige stelsel ook prima betaalbaar. Deze groep krijgt immers een royale zorgtoeslag, iedere maand weer.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door tiptoo »

riddert schreef:
Als je de benedenmodaal verdienende mensen met de normale mens bedoeld, is het huidige stelsel ook prima betaalbaar. Deze groep krijgt immers een royale zorgtoeslag, iedere maand weer.

tuurlijk die mensen kennen een raam ingooien zo rijk worden ze bedeeld :mrgreen:

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

De zorgtoeslag kan anders aardig oplopen, zie de link
http://financieel.infonu.nl/geld/59831- ... t-het.html

Als je de maximale zorgtoeslag krijgt, betaal je niet zoveel meer aan premie.

Overigens zeg ik niet dat deze groep mensen rijk bedeeld word, maar als je al deze voordeeltjes optelt, dan heb je meer te besteden dan iemand die net overal buiten valt.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door tiptoo »

riddert schreef:
Als je de maximale zorgtoeslag krijgt, betaal je niet zoveel meer aan premie.

Overigens zeg ik niet dat deze groep mensen rijk bedeeld word, maar als je al deze voordeeltjes optelt, dan heb je meer te besteden dan iemand die net overal buiten valt.

ik ken de bedragen een goede kennis van mij heeft het en geloof me...het stelt niks voor , dat noem jij voordeeltjes? droom lekker verder!

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door Athoz »

riddert schreef:Deze groep krijgt immers een royale zorgtoeslag, iedere maand weer.
Laat ik dan je droom niet helemaal vergallen, alleen mensen rond of iets boven minimum krijgen zorgtoeslag die de moeite waard is. Laten we maar zeggen dat ik geen modaal verdien, maar absoluut niet op het minimum zit, mijn zorgtoeslag zou rond de 7 euro p/m uitkomen. Die 7 euro per maand mogen ze daar douwen waar de zon niet schijnt van mij.

Als dat het goedmakertje is voor de ruim 220 euro die ik iedere maand weer kan ophoesten (€ 2660,- per jaar, plus eigen risico 340 euro voor dit gezin, plus medicijnen of fysio die buiten dat pakket vallen, zeg maar 3300 euro p/j) is 84 euro een lachtertje. En er vallen nogal wat mensen buiten de boot met die zorgtoeslag..

Dit is geen verzorgingsstaat, ze dwingen ons allemaal op de één of andere manier nog 3 of 4 anderen te onderhouden van je loon. De enigen die er beter van worden zijn de mensen RUIM boven modaal.

riddert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

Dit is geen verzorgingsstaat, ze dwingen ons allemaal op de één of andere manier nog 3 of 4 anderen te onderhouden van je loon. De enigen die er beter van worden zijn de mensen RUIM boven modaal.
Hoezo worden mensen die boven modaal verdienen er beter van? Deze hebben toch dezelfde kwalen en kwetsuren als een minima?

De zorgverzekering is er ook op gebaseerd dat je met z'n allen de kosten voor iedereen ophoest. Of je nu chronisch ziek bent of niet je betaald evenveel.
Mocht je weinig verdienen, dan word je gecompenseerd in de vorm van een toeslag. Lijkt me al met al een faire regeling.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Resitutie resterend saldo eigen risico zorgverzekering

Ongelezen bericht door Athoz »

riddert schreef:De zorgverzekering is er ook op gebaseerd dat je met z'n allen de kosten voor iedereen ophoest. Of je nu chronisch ziek bent of niet je betaald evenveel.
Mocht je weinig verdienen, dan word je gecompenseerd in de vorm van een toeslag. Lijkt me al met al een faire regeling.
Wat is tegenwoordig 'weinig'? Dat zeg ik, rond het minimum krijg je dan nog enigzins wat de moeite waard is, maar als je net als ik eigenlijk met alles naast de pot pist, dan zijn die 4 die ik onderhoud een grotere last dan wanneer ik in de WW of rond minimum had gehad..

Over 'fair' zal ik het maar niet hebben, want dat is het allang niet meer :P

Gesloten