LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kiloknallers, ja of nee?
-
Re: kiloknallers, ja of nee?
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een 'normale' verse kip rond de 4.00 euro, een biologische kip
rond de 11.00 euro.
Sorry maar ik kies voor de goedkopere kip, ik geloof er geen mallemoer
van dat biologisch vlees.......ook DIE dieren worden geslacht voor de consumptie, dat vergeten mensen.
rond de 11.00 euro.
van dat biologisch vlees.......ook DIE dieren worden geslacht voor de consumptie, dat vergeten mensen.
Precies ,biologisch of niet,ze worden toch opgegeten.Chocomelk schreef:ook DIE dieren worden geslacht voor de consumptie, dat vergeten mensen.
Klopt, maar kip A loopt vrij rond en heeft een redelijk onbezorgd leventje.Chocomelk schreef:Een 'normale' verse kip rond de 4.00 euro, een biologische kip
rond de 11.00 euro.
Kip B zit in een hokje samen met nog 20 andere kippen... dat is het verschil.
MrFlik koopt overigens ook de kip van 5 euro de kilo hoor....
Klopt Mr. Flik, maar hoelang leeft de kip ?mrflik schreef:
Klopt, maar kip A loopt vrij rond en heeft een redelijk onbezorgd leventje.
Kip B zit in een hokje samen met nog 20 andere kippen... dat is het verschil.
MrFlik koopt overigens ook de kip van 5 euro de kilo hoor....
En ook kip B wordt geslacht voor consumptie, heeft ook
niet het eeuwige leven.
zolang men vlees blijft eten, blijft er vraag naar zijn. de enige manier op dieren diervriendelijk te houden, is door ze niet te consumeren.
Bij kip is het prijsverschil inderdaad heel groot, bij rundvlees valt het verschil wel enigszins mee.Chocomelk schreef:Een 'normale' verse kip rond de 4.00 euro, een biologische kip
rond de 11.00 euro.
Maar het verschil in hoe de kippen worden behandeld is ook wel heel groot. De industriekippen worden in zo kort mogelijke tijd zo vetgemest, dat ze meer dan 2 keer zo zwaar zijn als wat normaal is. Kipvormige sumo-worstelaars. Ze zakken door hun poten en hebben nog veel meer problemen. Maar, het geeft wel veel meer vlees, natuurlijk. Bij rundvlees is dit productie-verschil niet zo groot en is het prijsverschil ook veel kleiner.
Daarnaast zie je vaak alleen bio-kipfilet, omdat dat sowieso het duurste deel van de kip is. Dus de meerkosten van bio-kip moeten voornamelijk uit de filet worden terugverdiend. De vleugels etc. worden dus vaak als gewone kip verkocht omdat men denkt dat de consument daarvoor niet (veel) extra wil betalen.
Ik vind het trouwens wel een goed initiatief dat er bij kip tegenwoordig zo veel tussenvormen zijn tussen industrie en bio, juist omdat het prijsverschil zo groot is. Zo kost scharrelkip niet heel veel meer dan gewone kip, maar het is wel een stuk beter.
Off topic
@kweenie, u staat hoog op mijn lijstje van meest favoriete forum-leden. Voor zover ik kan zijn uw reacties altijd beleefd, relevant en goed geinformeerd. Dank daarvoor.
@kweenie, u staat hoog op mijn lijstje van meest favoriete forum-leden. Voor zover ik kan zijn uw reacties altijd beleefd, relevant en goed geinformeerd. Dank daarvoor.