LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandartspraktijk Vrijheid Zwolle

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tiptoo

Re: Tandartspraktijk Vrijheid Zwolle

Ongelezen bericht door tiptoo »

Moederdevrouw schreef:

Waar lees jij in godsnaam dat mijn zoon
a) volwassen is
b) een eigen auto heeft
c) een rijbewijs heeft
d) zelf reed

Tjonge jonge :|
Mijn zoon belde die dag naar me vanuit de auto dat hij het waarschijnlijk niet ging redden omdat hij in de file stond (geen reguliere file, maar omdat er een ongeval gebeurt was). !

dit is toch jouw schrijven??????????? trouwens als je ieder mens hier afkat zal het daar ook wel zo gegaan zijn.

Moederdevrouw

Ongelezen bericht door Moederdevrouw »

tiptoo schreef:
Moederdevrouw schreef:

Waar lees jij in godsnaam dat mijn zoon
a) volwassen is
b) een eigen auto heeft
c) een rijbewijs heeft
d) zelf reed

Tjonge jonge :|
Mijn zoon belde die dag naar me vanuit de auto dat hij het waarschijnlijk niet ging redden omdat hij in de file stond (geen reguliere file, maar omdat er een ongeval gebeurt was). !

dit is toch jouw schrijven??????????? trouwens als je ieder mens hier afkat zal het daar ook wel zo gegaan zijn.
Ja, nu kan ik hetzelfde wel herhalen, maar denk niet dat het zin heeft :(
*zucht*

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

:D van mij mag je zuchten, ik hoef het niet te betalen :mrgreen
Laatst gewijzigd door tiptoo op 20 feb 2011 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zal je vertellen dat juist de mensen met hogere banen/inkomens het
meeste zo denken en frauderen, zodat straks de premies weer verhoogd
worden die de minderen weer voelen!
Lekkere vooroordelen zeg. Dus kennelijk ben ik een fraudeur in uw ogen zonder dat u mij kent....

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Moederdevrouw schreef: Beter lezen! Er was geen sprake van wíllen afzeggen, dit was overmacht!
En dat is het probleem van de tandarts :roll:
9 vd 10 keer is het een gevalletje overmacht.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

en 9 van de 10 keer komt men wel zodra men hoort dat er kosten aan niet verschijnen verbonden zijn (wat men al zou kunnen weten wat de praktijk moet er wel over informeren, bv op afspraakkaartje vermeldding over gang van zaken bij niet nagekomen of te laat afgezegde afspraken.).

Als iemand te laat afbelt doen wij trouwens wel altijd moeite om het gat te vullen (zijn we tandarts voor immers.. :mrgreen: ook als het gaten in de agenda betreft..), lukt dat komt er ook geen rekening. Maar een situatie als TS: hangt ook van historie af, iemand die regelmatig dit soort problemen heeft is geen coulance (meer) voor. iemand die de eerste keer in 10 jaar een afspraak mist wel, het kan iedereen een keer gebeuren. Maar er wordt wel duidelijk over gecommuniceerd, ook dat het voor deze keer coulance is, maar bij herhaling andere gevolgen.

zonnebloem71

Ongelezen bericht door zonnebloem71 »

Ik ken die praktijk ook heel goed. Kom er al jaren want hij is lekker dichtbij.
Wat rekeningen betreft zijn ze heel star.

Ik heb eens een afspraak om 13:00 gehad en kon buiten wachten in de mot regen. Ik was er om 12:45 en heb gewacht tot 12:57. Toen was ik het beu.
Binnen was het donker, geen briefje op de deur, geen deurbel, telefoon op antwoordapparaat met standaard riedel.

Volgende dag heb ik gebeld voor een nieuwe afspraak en gemeld dat ik in de veronderstelling was die dag ervoor om 13:00 een afspraak gehad te hebben.
"Ja, dat had u ook. U bent niet komen opdagen." :shock:

Op de nieuwe afspraak leg ik het verhaal nog voor aan de tandarts terwijl ik rustig ga zitten. En hij hij zegt : "tja, maar je moet wachten tot 13:00uur. Tot die tijd hebben wij pauze." Lekker dan denk ik. Ik probeer hem uit te leggen dat ik op tijd was en graag naar binnen wilde in maart bij 8 graden en motregen. Ik zeg hem dat ik het niet fatsoenlijk vindt om mensen buiten te laten wachten.(niet eens een bankje).
Zijn reactie: "Maar je moet wel betalen!".
Ik gaf aan dat ik het voorval eerst met hem wilde bespreken. Zijn reactie was dat hij de behandeling niet wilde voortzetten. Ik kon opstaan en weggaan.

Uiteraard ben ik weg bij hem en het hele gezin is overgestapt naar een andere, vriendelijker tandarts bij dezelfde praktijk. Ik heb de rekening betaald. Aan de manier waarop de andere tandartsen en assistenten mij benaderen heb ik sterk de indruk dat er achter mijn naam een medisch kruis staat bij die praktijk.

En als je het mij vraagt is een fatsoenlijke tandarts een uitzondering.

johanjpk35

Ongelezen bericht door johanjpk35 »

Herkenbaar deze reactie.

Het is een facturen fabriek.
Ook al ben je ziek en meld je je 's morgens af dan nog krijg je factuur.

Als je er over belt dan zegt de assistente: ja dat doet de tandarts er gaan wel meer mensen weg om die reden.

Ook als je je kinderen de tanden laat tellen dan stuurt hij daarvoor een factuur van iets 20 euro per kind.
Ze proberen zoveel mogelijk foto's te maken en ze vinden gek genoeg altijd wat.

Wie weet er nog wel een tandarts zonder capsones in Zwolle?

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

johanjpk35 schreef:

Ook al ben je ziek en meld je je 's morgens af dan nog krijg je factuur.

ja duh, quote dit even uit hun algemene voorwaarden:
- Indien u uw afspraak op tijd afmeld ( 24 uur van tevoren) brengen wij u geen kosten in rekening. De kosten bedragen 20 euro per 10 min. behandeltijd.

Arno38

Ongelezen bericht door Arno38 »

Gewoon niet betalen, en de rechtsbijstand erop zetten. Als je echt ziek bent kun je daar immers niets aan doen.

acaladin

Ongelezen bericht door acaladin »

Waarom moeten nou altijd de zwakkeren in de maatschappij harder worden behandelt, terwijl de sterkeren (welfortuind) en eigenlijk ook de echte veroorzakers voor de zelfde feiten ongezien blijven.
Het hele systeem is gemaakt voor de sterkeren (niet raar want het is gemaakt door die sterkeren): als je kijk naar het rente-systeem al. Waarom moet er zonodig verdiend worden aan mensen die het niet of weinig hebben en het nodig hebben. De enige logica die je hieruit kan trekken is dat zwakkeren hierdoor zwak blijven of nog zwakker worden.( Je moet meer terug doen dan dat je hebt gekregen) En dat de welfortuinderen om zichzelf garant te stellen van hen luxe, (Deze garantie is dus waan-garantie wat uiteindelijk de vernietiging is.) zich nog makkelijker aan geld laten komen (door de aanwezige macht).
Deze heersende macht-logica moet erkennen dat de ene niet kan zonder de ander, wat wil zeggen: Dat de echte macht toch bij zwakkeren ligt. Waarom? Kijk maar om je heen. Als de zwakkeren zo zwak zijn geworden en dat ze dus niet meer mee kunnen draaien is dat niet alleen hen probleem, neen dat is het de probleem van dat praktijk, stad, land , werelddeel of zelfs wereld geworden, wat neerkomt op: CRISIS. Als het zover is kun je het bijna zeker niet meer herstellen.
Terug naar de tandarts-praktijk: Als de tandarts een mens is en dus soms ook jouw laat wachten moeten die minuten die je gewacht hebt even-hoog uitbetaald krijgen, want tijd is voor iedereen geld waard. Grote verschil hier is dan zelfs dat er geen sprake is van overmacht. Neen de tandarts erkent hier dat hij een mens is en dus niet alles stipt op tijd kan nakomen. Als hij nu ook eens begreep dat wij allen net zo mens zijn en dus bij voorbaat al kan weten dat gemiddelde mens ooit een paar keer laat zal komen , hoefde hij ons niet te beboeten voor hetgeen hijzelf niet beboet wil worden, wat uiteindelijk al heel veel voorkomt. Nee dit zullen de machtgebruikers niet snel erkennen of zelfs zien (geld maakt blind), maar zij zullen het wel voelen zoals wij het voelen maar dan nog erger.
Groetjes, a.c. aladin

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

rare logica.....rente betaal je alleen als je schulden hebt. schulden niet maken is de manier om aan rentebetaling te ontkomen. gewoon aanwezig zijn op een afspraak die je zelf voor jezelf gemaakt hebt is de manier om een nota vanwege een niet nagekomen afspraak te omzeilen. Want onder de streep maakt de patient de afspraak bij de tandarts, de tandarts adviseert over wat er met het gebit gedaan moet/kan worden , het is de keuze van patient zelf , en dus geen verplichting, daadwerkelijk de afspraak ervoor te maken. Dan kom je die afspraak gewoon na...en anders betaal je voor d egereserveerde tijd. De tandarts reserveert geen tijd in uw agenda, het is echt andersom. En dan weet je (is zorg, geen garage) dat er weleens iets anders kan lopen bij een vorige patient, en dat er uitloop kan zijn. Als fatsoenlijke tandarts bied je dan de patient een andere afspraak aan als de uitloopt spaak gaat lopen met de agenda van de patient. Maar ik vind het erg egoistisch geredeneerd dat bij een (forse ) laatkomer de tandarts maar gewoon toch moet behandelen, oftewel dat andere patienten de dupe zijn van het te laat komen van een ander en door een ander HUN agenda de soep in zien lopen. daar ga ik nooit en te nimmer aan beginnen. En dat heeft niets te maken met de financiele situatie van betreffend persoon...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moederdevrouw schreef:
vroem schreef:
Ik hoorde eerder wel eens klachten over ze, en ik ga er in ieder geval voor
zorgen dat deze praktijk eens ernstig onder de loep genomen gaat worden
als ik dit lees denk ik: gatver wat voor maatschappij is dit....(en dat is naar TS toe....)

over iedere zorgverlener zijn klachten, en als je dieper gaat graven hebben de meesten de basis dat de patient zijn zin niet krijgt, of dat terecht is of niet word niet eens meer naar gekeken. Vraag mij af hoe het zou zijn als het andersom was....En kosten waar u zelf part nog deel aan heeft wel bij u neergelegd worden. dan is waarschijnlijk de wereld (ook) te klein....
Precies, je slaat de spijker op z'n kop! Dat is precies wat ik dacht!
Als je al in een belachelijk groot vrijstaand huis woont, de nieuwste duurste type Mercedes rijdt en twee/drie keer per jaar op vakantie kunt, en je legt een rekening voor iets wat pure overmacht is bij een alleenstaande moeder die op bijstandsniveau leeft neer, waar gaan we dan in godsnaam heen in deze wereld nietwaar :twisted:
Uw zoon staat in de file. Tsja dat kan iedereen natuurlijk zeggen...Bovendien als je als bijstandstrekker geld hebt voor een auto, valt het best wel mee met de financien.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

vroem schreef:en 9 van de 10 keer komt men wel zodra men hoort dat er kosten aan niet verschijnen verbonden zijn (wat men al zou kunnen weten wat de praktijk moet er wel over informeren, bv op afspraakkaartje vermeldding over gang van zaken bij niet nagekomen of te laat afgezegde afspraken.).

Als iemand te laat afbelt doen wij trouwens wel altijd moeite om het gat te vullen (zijn we tandarts voor immers.. :mrgreen: ook als het gaten in de agenda betreft..), lukt dat komt er ook geen rekening. Maar een situatie als TS: hangt ook van historie af, iemand die regelmatig dit soort problemen heeft is geen coulance (meer) voor. iemand die de eerste keer in 10 jaar een afspraak mist wel, het kan iedereen een keer gebeuren. Maar er wordt wel duidelijk over gecommuniceerd, ook dat het voor deze keer coulance is, maar bij herhaling andere gevolgen.
Ik vind dat ook zeer terecht. In feite loopt u als tandarts uw brood mis (al zal u niet direct failliet gaan of dood van de honger) als klanten niet komen opdagen. Vaak is het inderdaad laksheid dat mensen hun afspraak niet nakomen en als tandarts hoeft u daar niet de dupe van te worden.
Wel is het natuurlijk zo dat regeltjes niet strikt nageleeft hoeven worden. Kijken naar de omstandigheden is heel correct.

Gesloten