Ik ken die praktijk ook heel goed. Kom er al jaren want hij is lekker dichtbij.
Wat rekeningen betreft zijn ze heel star.
Ik heb eens een afspraak om 13:00 gehad en kon buiten wachten in de mot regen. Ik was er om 12:45 en heb gewacht tot 12:57. Toen was ik het beu.
Binnen was het donker, geen briefje op de deur, geen deurbel, telefoon op antwoordapparaat met standaard riedel.
Volgende dag heb ik gebeld voor een nieuwe afspraak en gemeld dat ik in de veronderstelling was die dag ervoor om 13:00 een afspraak gehad te hebben.
"Ja, dat had u ook. U bent niet komen opdagen."
Op de nieuwe afspraak leg ik het verhaal nog voor aan de tandarts terwijl ik rustig ga zitten. En hij hij zegt : "tja, maar je moet wachten tot 13:00uur. Tot die tijd hebben wij pauze." Lekker dan denk ik. Ik probeer hem uit te leggen dat ik op tijd was en graag naar binnen wilde in maart bij 8 graden en motregen. Ik zeg hem dat ik het niet fatsoenlijk vindt om mensen buiten te laten wachten.(niet eens een bankje).
Zijn reactie: "Maar je moet wel betalen!".
Ik gaf aan dat ik het voorval eerst met hem wilde bespreken. Zijn reactie was dat hij de behandeling niet wilde voortzetten. Ik kon opstaan en weggaan.
Uiteraard ben ik weg bij hem en het hele gezin is overgestapt naar een andere, vriendelijker tandarts bij dezelfde praktijk. Ik heb de rekening betaald. Aan de manier waarop de andere tandartsen en assistenten mij benaderen heb ik sterk de indruk dat er achter mijn naam een medisch kruis staat bij die praktijk.
En als je het mij vraagt is een fatsoenlijke tandarts een uitzondering.