LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boycot kip eten nu

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Phillip2751

Re: boycot kip eten nu

Ongelezen bericht door Phillip2751 »

Leo The Emperor schrijft:Enfin wel jammer hoe een potentieel zeker interessant topic zo slecht wordt neergezet.

Helemaal mee eens, de antwoorden gegeven door tennis, dhc en Leo The Emperor slaan echt nergens op. Als een tang op dat lekkere rose beestje dat MRSA verspreidt. Een medische faculteit waarschuwt voor gevaarlijk kippenvlees en wat voor antwoorden komen er?

Wat een teleurstelling moet dit zijn, ik ben maar mezelf gebleven. Niks geen wasbeerhondje, maar gewoon een bericht over slecht kippenvlees. Niet opgeven hoor. Geeft eens te meer het niveau aan van denken en ontwikkeling. Zonder hetgeen jullie schrijven is het maar een saaie wereld met gevaarlijk kippenvlees, vol met antibiotica. Tenslotte een discussie wordt gewonnen op argumenten, niet persoonlijke aanvallen. Dat is zo "not us" and "not done". Het zou overduidelijk een teken van zwakte kunnen zijn. Is dat zo?

@Leo The Emperor: Nee ik heb mijn eigen bijdrage niet verwijderd.
btw jouw reactie op "recht op eigen mening spuien" geeft mij een gevoel van; waar het hart van vol is vloeit de mond van over.
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Eerder dit jaar maakte het kabinet al afspraken met de kippensector om het gebruik van antibiotica te halveren in 2013.
Ik begrijp hieruit dat het antibiotica probleem in de kippensector reeds opgelost wordt?

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Phillip2751 schreef: de antwoorden gegeven door tennis, dhc en Leo The Emperor slaan echt nergens op. Als een tang op dat lekkere rose beestje dat MRSA verspreidt. Een medische faculteit waarschuwt voor gevaarlijk kippenvlees en wat voor antwoorden komen er?
Ten eerste zou ik stoppen met steeds vetgedrukte teksten te plaatsen, is namelijk tegen de gedragsregels van dit forum.

Het is ook niet zo dat je helemaal ongelijk hebt maar je trekt het wel uit zijn verband, Dr Coutinho vertelt ook dat 80% van deze bacteriën ergens anders vandaan komen ( zit gedeeltelijk in het lichaam) en 20% van kippen afkomstig zou (kunnen zijn). Zelf zegt hij dat het nog niet 100% bewijsbaar is maar dat er wel sterke aanwijzingen in die richting zijn.Als je nu eens niet iedereen zomaar zou beschuldigen van het hebben van meerdere accounts ( wat bewijsbaar onwaar is) en de andere niet als inferieur zou zien als deze jou mening niet delen zou je boodschap veel beter zijn ontvangen en was het misschien een interessante discussie geworden. Jammer, een gemiste kans alleen door je veganistisch gedram.Dr Coutinho aan het woord.
http://www.rtl.nl/xl/#/u/7e2636dd-91b4- ... 748e9cb003

Let op eerst een stukje reclame.
Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.

Phillip2751

trebelski schrijft: "Jammer, een gemiste kans alleen door je veganistisch gedram."

Grappig, dat jij dat schrijft, want ik heb nergens in mijn berichten het veganisme gepropageerd. De enige plaats dat het ter sprake kwam, was toen ik zei dat ik veganist was. Maar ik heb ook een citaatje voor je: Gebruikers zullen zich in een discussie beperken tot het onderwerp.

Dr Coutinho, is dat niet dezelfde die verleden jaar een pandemie voorspelde? Dus zo onfeilbaar is hij dus niet. En bovendien weten we allemaal dat de kippenindustrie een hand boven het hoofd gehouden wordt. Zo ook met de geiten en q-koorts. Er was toch niets aan de hand?

@riddert: Ja het wordt aangepakt in 2013, en dan nog alleen maar gehalveerd, ondertussen gaat het overdadig geven van antibiotica gewoon door.

En tot slot, degene die beweert dat je niet met meerdere identiteiten kan inloggen, wake up. Maar nu maak ik mij zelf schuldig aan het offtopic reageren. Excuses daarvoor. :roll:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dr Coutinho, is dat niet dezelfde die verleden jaar een pandemie voorspelde? Dus zo onfeilbaar is hij dus niet. En bovendien weten we allemaal dat de kippenindustrie een hand boven het hoofd gehouden wordt. Zo ook met de geiten en q-koorts. Er was toch niets aan de hand?
Dit is nu de reden waarom je bericht niet serieus worden genomen.

1. Dr Coutino is een wetenschapper die door jou zomaar even, zonder argumentatie, in de hoek wordt gezet.
2. De pandemie voor de mexicaanse griep is er wel degelijk geweest, maar gelukkig niet zo erg als gevreesd werd.
3. Ik weet niks van een hand (wiens hand dan) die de kippenindustrie boven het hoofd wordt gehouden. Dergelijke beweringen zul je toch echt moeten onderbouwen.
4. Geiten en Q-koorts, waarom was er niets aan de hand?. Er zijn toch tienduizenden geiten geruimd en teintallen boerderijen ontsmet. Hier in Den Bosch hebben veel boeren veelal preventief een inenting tegen de Q-koorts ontvangen.

Enfin als je iets wilt bijdragen zul je toch echt af moeten van het idee dat je maar wat kunt schreeuwen, of oproepen tot een boycot, zonder dat je jezelf in de zaak hebt verdiept.

Ik zou hierdoor bijna denken dat je die maffe veganstreaker Peter J. uit Vught bent, die in de Paul de Leeuw show heeft opgetreden. ( Bijna he .. :!: )
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 20 feb 2011 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski

Phillip2751 schreef: En tot slot, degene die beweert dat je niet met meerdere identiteiten kan inloggen, wake up.
Lezen is kennelijk erg moeilijk voor je, niemand beweert dat dit niet kan en jij zou daar toch alles van moeten weten.
Ontopic..
Phillip2751 schreef:Dr Coutinho, is dat niet dezelfde die verleden jaar een pandemie voorspelde? Dus zo onfeilbaar is hij dus niet. En bovendien weten we allemaal dat de kippenindustrie een hand boven het hoofd gehouden wordt.
Zoals eerder vermeld is het doel niet verkeerd maar de manier waarop jij dat meent te moeten verwoorden des te meer. Wat bereik je nu helemaal door bezoekers die een andere mening erop nahouden voor ""losers"" uit te maken? Ik zal het je zeggen, totaal niets!! Het gaat net als in dat andere genoemde topic roemloos ten onder omdat of de mods ingrijpen ( meer dan 90% van de berichten van wasbeerhondje werden verwijderd) of niemand neemt je nog serieus en het topic stopt. Ik blijf dat jammer vinden want in eerste aanleg heb je een goed punt maar door jou onkunde om met "tegenstanders" ( bezoekers met een andere mening) om te gaan verziek je het onderwerp.
En zoals Leo The Emperor terecht schrijft roep je van alles maar onderbouwt niets.

trebelski

Hier een deel van het ontstaan van deze ziekte/bacterie.
ESBL-bacterie (kip): symptomen, besmetting en behandeling. Op 24-09-2010 werd bekend dat begin 2010 in Nederland een eerste patiënt is overleden door een ESBL-bacterie, die resistent is tegen vrijwel alle beschikbare soorten antibiotica. Deze bacterie komt vaak in kippenvlees voor a.g.v. het grootschalige gebruik van antibiotica in de veehouderij. Waarschijnlijk heeft de patiënt de bacterie buiten het ziekenhuis opgelopen. De patiënt - een oudere vrouw - is overleden aan een urinweginfectie.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... -mens.html

Dit behoor jij ( tenslotte opende jij dit topic) te plaatsen in plaats van artsen te beschuldigen en andere bezoekers weg te zetten als losers.

Phillip2751

Voor alle duidelijkheid het onderwerp is boycot kip eten nu. Dit naar aanleiding van het overmatig gebruik van moderne antibiotica in de pluimveesector waar antibiotica op grote schaal preventief wordt ingezet, is er mede oorzaak van dat de bacteriën ongevoelig worden voor belangrijke antibiotica.In ziekenhuizen is regelmatig sprake van epidemische verheffingen van infecties veroorzaakt door een ESBL-vormende bacterie. Zolang de pluimveesector niet stopt met het overmatige gebruik van antibiotica.

@trebelski schrijft: Dit behoor jij ( tenslotte opende jij dit topic) te plaatsen in plaats van artsen te beschuldigen en andere bezoekers weg te zetten als losers.

1. Jij beschuldigt mij er van dat ik artsen beschuldig? Waar dan? Het niet onfeilbaar zijn? Is dat een beschuldiging? Ik kom niet meer bij.
2. Waar staat dat ik dat ik wat wel of niet moet vermelden. Wie waant zich nu meer dan een ander. Ik vertel niemand wat hij of zij wel of niet moeten en zeker betreffende kip eten.
3. Maar je hebt gelijk ik moet andere mensen niet extra voor loser uit maken, mijn excuses. Kunnen ze overduidelijk zelf wel.
4. Wat wasbeerhondje met gevaarlijke kip in de schappen te maken heeft, is mij niet geheel duidelijk. Dat het kennelijk een grote frustratie vormt wel. Relax, even diep ademhalen.
5. Kennelijk wordt ik, en in elk geval het topic gevaarlijk kippen vlees wel serieus genomen, want je geeft steeds je mening.

Maar trebelski ik ben blij dat je eindelijk het licht begint te zien.

@Leo The Emperor:
1. Ik zet Dr. Coutino helemaal niet in een hoek, maar misschien zaait het woordje "onfeilbaar" verwarring. Ik zal het proberen uit te leggen. Of nee zoek het zelf op. van Daale en of google.nl
2. Misschien zaait het woordje pandemie verwarring. Mijn fout. Er werd voorspeld dat er honderden en zelfs duizenden zouden sterven.
3. Misschien zaait de uitdrukking "een hand boven het hoofd houden verwarring". Economische belangen hebben geen voorrang boven individuen. Dat zuig ik uit mijn duim.
4. het heeft 3 jaar geduurd en enkel doden voordat er werd toegegeven dat de bron van de q-koorts bij geiten vandaan kwam. Was onder minister Gerda Verburg, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Maar ik roep maar wat hoor. Ik weet er helemaal niets van af.
" In Nederland werden jaarlijks ongeveer 15 besmettingen bij de mens geregistreerd, maar vanaf 2007 is dat aantal tot enige duizenden gestegen. Er is echter geen sprake van een epidemie; in 2009 kregen 2359 van de 16,5 miljoen Nederlanders (0,014%) verschijnselen van Q-koorts"
5. Blijven raden, ik ben ook die maffe veganstreaker Peter J. uit Vught, niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Phillip2751 schreef:Kip eten blijkt levensgevaarlijk voor sommige mensen vanwege het overmatige antibiotica gebruik bij het kweken van de kip. Het wordt toch echt tijd dat we een duidelijk signaal sturen richting de kippenkwekers.

Stop met het gebruik van antibiotica.
Kip is nu eenmaal lekker, sorry kan er ook niets aan doen.
Denk je dat er geen 'rommel' in varkensvlees of rund of wat dan ook zit ?
Wat denk je van de bespoten groenten en fruit, eigenlijk niets meer wat gezond
is.

Phillip2751

@Chocomelk
U heeft gelijk. Maar dat het gebeurt wil, nog niet zeggen dat het goed is. Als we niets doen blijft het probleem bestaan. En zal de industrie doorgaan.

trebelski

Duidelijk geen land mee te bezeilen ( vol eigendunk ) maar wel plenty niets onderbouwende sarcastische teksten. Sterkte, ik reageer niet meer in dit topic.

Phillip2751

@trebelski
Hartelijk dank voor uw reactie.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Phillip2751 schreef:@Chocomelk
U heeft gelijk. Maar dat het gebeurt wil, nog niet zeggen dat het goed is. Als we niets doen blijft het probleem bestaan. En zal de industrie doorgaan.
En dat denk jij te kunnen veranderen ?
Zouden we hier de kip boycotten dan wordt hij wel verkocht aan het buitenland Philiph, schiet niet op dus.

Inzetten voor ritueel slachten.....daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

trebelski schreef:Duidelijk geen land mee te bezeilen ( vol eigendunk ) maar wel plenty niets onderbouwende sarcastische teksten. Sterkte, ik reageer niet meer in dit topic.
@trebelski
Helaas ook te laat gemerkt!
Wijs besluit!
tennis schreef:Als ik zijn topic´s eerder had gelezen, had ik helemaal niet gereageerd.
Lees maar zijn profiel, dan weet je genoeg!

Leo The Emperor

Je kon het niet treffender illusteren :
Misschien zaait het woordje pandemie verwarring. Mijn fout. Er werd voorspeld dat er honderden en zelfs duizenden zouden sterven.
Uit Wikipedia :
Mexicaanse Griep : In veel gevallen verloopt de infectie vrij mild en veel patiënten melden zich daarom niet. Er zijn in totaal 17483 wereldwijd bevestigde sterfgevallen geweest in 2009.
Dus toch een pandemie?

Phillip2751

Eeeh nee. Een pandemie heeft kennelijk niet zo veel met het aantal slachtoffers te maken. Dacht ook hetzelfde, daarom zei ik dat ik fout zat, met het woordje pandemie
Laatst gewijzigd door Phillip2751 op 20 feb 2011 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

violia

Ongelezen bericht door violia »

En alle eieren van de kippen kun je dan ook wel voor andere doeleinden
gebruiken.

Voor als je naar een optreden van de Toppers gaat bijvoorbeeld.

Phillip2751

Adoeh jo, niet zo scherp aub. Kasian met toppers.

violia

Ongelezen bericht door violia »

Ik ga nooit naar een optreden van de
Toppers dus het valt wel mee :lol:

Leo The Emperor

Eeeh nee. Een pandemie heeft kennelijk niet zo veel met het aantal slachtoffers te maken. Dacht ook hetzelfde, daarom zei ik dat ik fout zat, met het woordje pandemie
Heb ik even gemist ,dat bericht waarin je toegaf fout te zitten... :?

Geeft niet, als je er maar lering uit trekt

Gesloten