LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liegende tandarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vroem

Re: Liegende tandarts

Ongelezen bericht door vroem »

Chocomelk schreef:
Liesbeth67 schreef:Vroem, bedankt voor het beantwoorden.
:shock:
Je beantwoordt zijn/haar vraag niet eens.
ben ik gewend hoor, dagelijkse praktijk als iets niet de kant op gaat die men wil.

Liesbeth67
Contacteer:

Ongelezen bericht door Liesbeth67 »

vroem

jammer dat je niet reageert op mijn vragen.

Ik heb wel wat commentaar op betreffend onderzoek, en op het feit dat de belangrijkste symptomen van NCS bij jou lijken te missen.

daarnaast verontrust het mij in hoge mate dat ik eigenlijk slechts 1 medicus kan koppelen met de onderzoeken die gedaan zijn hiernaar.....

feit blijft dat een kleine categorie mensen (even ongeacht wie er gelijk heeft) allergisch ergens voor kan zijn, en dat dat niet de behandelaar verwijtbaar is, zolang betreffende materialen en technieken algemeen aanvaard zijn.

Dus wil je echt iets bewerkstelligen zou je de discussie met de fabrikant moeten voeren, niet met de tandarts die met geen mogelijkheid kon weten of vermoeden dat dit mogelijk zou zijn. Als het al zo is dat dit het is, maar dat is dus nog steeds niet vastgesteld....ook dat NCS..???

Liesbeth67
Contacteer:

Vroem, je hebt post. :)

vroem

geen post waar we iets mee opschieten dus helaas.. mijn vragen zijn nog steeds onbeantwoord, en bv een gebruikt merk bonding is nu ook niet iets wat ik ze erg privacygevoelig vind dat het niet openbaar kan...

Waar ben je mee bezig? gaat het nu alleen nog maar om je gelijk halen?
Link naar een ziekte waar slechts 1 persoon zich mee bezig houd en met name zijn eigen beurs lijkt te spekken, semi alternatieve hoek, gesubsidieerde onderzoeken waar de nodige kanttekeingen bij te plaatsen zijn?
schiet niet op toch dit, mn voor jezelf niet....Maar goed, als je in die richting denkt, ga naar die meneer toe voor behandeling. Want dat is dan de enig logische vervolgstap!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chocomelk schreef:Liesbeth is het nu wel of niet te zien op een rontgenfoto ?
Zo ja waarom ontkent een tandarts dat dan, ik begrijp van het hele
verhaal geen snars meer van.

Je kan zelf toch je huisarts dit vertellen zodat de huisarts dit weet, begrijp
niet waarom een tandarts dat moet doen.

Jij zegt dat het komt van die behandeling, tandarts zegt van niet.....bewijs het
maar.

Liesbeth ben heel benieuwd naar de antwoorden hierop.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Ik weet het niet,dit is haar 2 posting over zelfde onderwerp allen ze geeft een andere naam,ik denk dat ze gewoon geloofd dat is gegaan zoals ze denkt en ze wil herkenning.Een voor de rest staat ze nergens open.Lijk me eindeloos nutteloss discussie.Haar klachten komen ook voort uit copd,maar dat sluit ze af.

Xrayman

Ongelezen bericht door Xrayman »

Ik heb deze 'casus' met verbazing gelezen, temeer omdat ik radiologisch laborant ben en in mijn vak ook te maken heb met tandheelkunde en kaakchirurgie.

Dat er volgens Liesbeth een causaal verband bestaat tussen gelekte bonding (of ander component) en haar klachten lijkt me niet zo vreemd.

A. De betreffende tandarts schrok overduidelijk tijdens het incident, en reageerde erg heftig tegen de assistente. Dit soort emoties passen niet bij het morsen van onschuldig materiaal.

B. De klachten begonnen na de behandeling.

C. De klachten manifesteren zich in/rond de directe omgeving van de mondholte.

Na grondig speurwerk ga ik langzaam denken aan een zeldzame aandoening die eigenlijk pas sinds 2000 echt bekend is, en in 2002 voor het eerst beschreven is door Mary Leitao, die ook de naam eraan gaf: Morgellons syndrome/desease of Neuro-cutaneous Syndrome (NCS)

Een korte quote:
Morgellons is a disease that affects humans and animals with a minimum of 93 or more symptoms. Humans experience different colored fibers growing out of their skin(Ook witte*) with the presence of lesions that ooze a gel like material or may have the feeling of hot burning glass ripping through the underside of their skin as a needle. Toxicological Pathology evaluations of specimens taken from a patient who was diagnosed with this disease and was having a knee replacement operation revealed that the specimen contained silica and silicone.2 Further analysis of these specimens using Micro Raman technology revealed that the fibers that grew out of this same patient were composed of a two part polyester, like a plastic straw within a straw with a head that was made up of silicone (Figure 1 -2 & 1-3). Polyester is a definite man-made material. It is "nylon" by another name. Nylon is a compound that is a lipophatic compound, just as silicone. In addition, high density polyethylene fibers were found in a different patient's heel of their foot. (Figure 1-4). The difference in these compounds and ones that are man-made in a chemical factory are that they have a size, which is measured at a "NANO" level
Bron:http://curezone.com/forums/am.asp?i=1015943

*
The fibers are most often white, but are also consistently seen as blue, black, and rarely red.
bron:http://www.morgellons.org/

Er is dus voldoende over het verschijnsel opzich te vinden.

En nu onderstaande link even lezen...
http://www.morgellons-disease-research. ... alant.html

En de professie weet van het verband van toxiciteit van bondings, en Morgellons desease getuige het volgende onderzoeksrapport.:

Onderzoek 2004 inclusief contactgegevens auteur (Prof.Dr.Omar Amin):
http://www.icnr.com/dentalsealants/Dent ... xicity.pdf

Ik denk dat we er zijn, en Liesbeth niet zoals ik al op andere fora heb gelezen een beetje wordt weggezet als een hypochonder die verbanden wil zien die er niet kunnen zijn.

Ik neem aan dat de betreffende tandarts goed verzekerd is, en de weg naar een letselschade advocaat is het overwegen zeker waard.

Just my two cent's.

Gr. A.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@murondo...
ja ach er zijn er hier op het forum wel meer die meerdere niet 2 maar meer accounts hebben en dan tegen zichzelf gaan zitten praten?cq chatten....
idd dit verhaal lijkt op dat andere....je hebt gelijk...

maar ja als je wanhopig bent en je niet geholpen wordt....

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:@murondo...
ja ach er zijn er hier op het forum wel meer die meerdere niet 2 maar meer accounts hebben en dan tegen zichzelf gaan zitten praten?cq chatten....
idd dit verhaal lijkt op dat andere....je hebt gelijk...

maar ja als je wanhopig bent en je niet geholpen wordt....
Helaas wel ja.

Xrayman

Ongelezen bericht door Xrayman »

Waarom wordt er niet inhoudelijk gereageerd op de verwijzingen naar het relatief nieuwe bekende ziektebeeld NCS? ('Morgellons Disease')

Er zijn wereldwijd inmiddels voldoende causale verbanden aangetoond tussen het ontstaan van dit ziektebeeld en het gebruik van diverse implantaten van uiteenlopende materialen.
Dit is een fenomeen dat ook niet alleen wordt gezien bij gebruik van moderne tandheelkundige materialen.

Prof. dr.O. Amin kreeg voor het eerst met het ziektebeeld te maken (inclusief de bizarre subcutane draadvorming) na een casus waarbij een patiënt een heupfractuur had opgelopen. Deze was indertijd hersteld d.m.v. een Titanium implantaat. (zoals b.v. een gamma nail of proximale femur nail, afhankelijk van het type fractuur)
De betreffende patiënt ontwikkelde hierna NCS, en na grondig onderzoek leek de oorzaak te liggen in het Titanium, dat niet verdragen werd. Bij deze patiënt leek sprake van z.g. bio-incompatibiliteit ten aanzien van het gebruikte Titanium.
Besloten werd om het Titanium te vervangen door een ander materiaal. Ik vermoed een DHS ('dynamical hip screw') welke van normaal chirurgisch staal is vervaardigd.
Hierna verdwenen alle symptomen van NCS als sneeuw voor de zon, wat de directe aanleiding was voor verder onderzoek naar het fenomeen.

Omdat rond het thema wereldwijd de casussen rond moderne dentale implantaten en gebruikte composietmaterialen opvallend te noemen was, heeft het onderzoek zich ook daarop toegespitst. Op zich ook niet zo vreemd, omdat dit wereldwijd vérreweg de meest toegepaste implantaten zijn.

Er blijkt een evident causaal verband tussen het gebruik van deze tandheelkundige materialen, en het ontwikkelen van NCS.

Bio-incompatibilitiet voor een specifiek materiaal is in de meeste gevallen geen item, en in de regel verdragen patiënten diverse implantaten op diverse plaatsen in het lichaam probleemloos.

Het ontwikkelen van NCS t.g.v. specifieke bio-incompatibiliteit is ook een zeldzame complicatie, en er is daarom nog onvoldoende bekend bij diverse medici. Hierbij ook in ogenschouw nemend dat we spreken over materialen die in de tijd gezien feitelijk nog maar in de kinderschoenen staan.
(Zeker nanotechnologie is veel te jong om iets over humane termijn effecten te kunnen zeggen, reden waarom veel wetenschappers ook vinden dat dit wel erg snel zijn weg naar de markt heeft gevonden.)

Patiënten vinden vrijwel nooit een bevredigend antwoord omtrent hun aandoening, die bizarre vormen kan aannemen zoals de bekende 'wires'.
Vooral laatste symptoom legt mentaal een zware druk, door de bizarre verschijningsvorm, en het feit dat het niet zelden als een psychische aandoening wordt afgedaan zoals auto-mutilatie en zware hypochondrie.

Ook worden patiënten door de betrokken medische disciplines vaak weggezet als aandachttrekkers en/of mensen die enkel uit zijn op geldelijk gewin.
(De 'I will sew you method' a la USA)

Altijd weer zijn vaandeldragers van nieuwe aandoeningen het bokje, omdat men geen verklaring kan vinden, of men bang is voor negatieve beeldvorming binnen de branche en eventuele bijkomende financiële persoonlijke gevolgen.
En dat is totaal overbodig, omdat het hier een uiterst zeldzame complicatie betreft en zéker geen aanval is op de medische wereld.

Maarja, 2011 he.

Ook kan het de betrokken patiënten niet kwalijk genomen worden dat men soms zaken door elkaar gaat halen, of veronderstellingen doet die vakkundig op onzin berusten. Een zoektocht van een leek is nu eenmaal een tocht grotendeels zonder kaart en in het donker.
Het is aan de betrokken medici om het op te nemen voor deze kwetsbare groep middels grondig onderzoek binnen het vakgebied, i.p.v. de doofpot methodiek.

Want uiteraard is de topic gesloten op het tandarts-forum (http://www.tandarts.nl), kort nadat er vakliteratuur werd neergezet omtrent het fenomeen.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=16&t=18596

Kennelijk hebben een aantal tandartsen niet goed begrepen wat ze zeiden, toen ze de eed van Hippocrates aflegden. :idea:

Hulde voor de betrokken 'heren'.....

Liesbeth67
Contacteer:

Patiënten vinden vrijwel nooit een bevredigend antwoord omtrent hun aandoening, die bizarre vormen kan aannemen zoals de bekende 'wires'.
Vooral laatste symptoom legt mentaal een zware druk, door de bizarre verschijningsvorm, en het feit dat het niet zelden als een psychische aandoening wordt afgedaan zoals auto-mutilatie en zware hypochondrie.

Ook worden patiënten door de betrokken medische disciplines vaak weggezet als aandachttrekkers en/of mensen die enkel uit zijn op geldelijk gewin.
(De 'I will sew you method' a la USA)

Altijd weer zijn vaandeldragers van nieuwe aandoeningen het bokje, omdat men geen verklaring kan vinden, of men bang is voor negavtieve beeldvorming binnen de branche en eventuele bijkomende financiële persoonlijke gevolgen.
En dat is totaal overbodig, omdat het hier een uiterst zeldzame complicatie betreft en zéker geen aanval is op de medische wereld.

Maarja, 2011 he.

Ook kan het de betrokken patiënten niet kwalijk genomen worden dat men soms zaken door elkaar gaat halen, of veronderstellingen doet die vakkundig op onzin berusten. Een zoektocht van een leek is nu eenmaal een tocht grotendeels zonder kaart en in het donker.
Het is aan de betrokken medici om het op te nemen voor deze kwetsbare groep middels grondig onderzoek binnen het vakgebied, i.p.v. de doofpot methodiek.

Want uiteraard is de topic gesloten op het tandarts-forum (http://www.tandarts.nl), kort nadat er vakliteratuur werd neergezet omtrent het fenomeen.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=16&t=18596

Kennelijk hebben een aantal tandartsen niet goed begrepen wat ze zeiden, toen ze de eed van Hippocrates aflegden.

Hulde voor de betrokken 'heren'.....
Xrayman, wederom hartelijk dank voor je menselijkheid. Ik durfde niet eens meer te reageren op het forum door sommige reacties. Het is afschuwelijk en beangstigend als zoiets bizars je overkomt en men dan ook nog eens een bepaald etiket op je plakt.
Jammer dat sommige niet verder willen kijken dan hun neus lang is. :? Nanotechnologie staat nog maar in de kinderschoenen. Het is onbegrijpelijk dat al dat nanospul aan zoveel middelen en producten word toegevoegd zonder dat men weet welke gevolgen dit heeft op het menselijk lichaam.

vroem

Ik durfde niet eens meer te reageren op het forum door sommige reacties.
dit is dus echt onzin.... je hebt zelf zomer 2010 het laatst gepost in dat topic, met als laatste woorden: "'ik houd jullie op de hoogte"". Daarna is er pas weer door Xrayman het topic boven water gehaald. Heb je ons op de hoogte gehouden daar? nee. Heb je mijn vragen hier gewoon normaal beantwoord? nee. Maar wel gaan lopen schoppen tegen deze en gene. Doe eerst eens iets aan de manier waarop je zelf met mensen omgaat, voordat je met verwijten naar anderen gaat strooien....

punt waar het bij jou omgaat is gelijk krijgen. Zodra mensen het niet met je eens zijn, met onderbouwing en argumenten, mankeert er iets aan die mensen, maar zo werkt het dus niet ,get real.... Overigens mbt de nanotechnologie ben ik het wel een beetje met je eens, het is weliswaar niet aangetoond op gedegen manier dat het niet deugt, er is ook geen bewijs dat het wel deugt, en er zijn twijfels mbt sommige toepassingen. heb zelf ook recent nanogevuld composiet uit mijn materiaalbestand verwijderd.

Liesbeth67
Contacteer:

Ik heb jullie op tandarts.nl niet meer op de hoogte gehouden omdat ik een beetje misselijk werd van de reacties. En op tros radar is het niet veel beter...
Ik had al eerder aangegeven dat ik alleen maar een vraag stelde en geen discussie op gang wou brengen.
Waarom nemen jullie zelf niet een slokje of hapje adhesief, misschien ervaar je hetzelfde als ik.....
Sterkte ermee. :evil:

vroem

Kennelijk hebben een aantal tandartsen niet goed begrepen wat ze zeiden, toen ze de eed van Hippocrates aflegden.
dit is laster..... jammer dat je daar je toevlucht toe neemt, blijkbaar gebrek aan argumenten...

overigens heb ik geen vakliteratuur gezien. wat jij daar gepost hebt is niet als zodanig te omschrijven namelijk, maar dat is al eerder hierboven ook gepasseerd....Als op dat soort ""onderzoeken"" medische wetenschap gebaseeer moet worden....nu ja berg je dan maar als patient. Als dat als "'evidence based "" beschouwd kan worden is echt de beer los. En is straks ook nog eens geen medicus meer aan te spreken op malpraxis, besef je dat zelf eigenlijk wel??!! Iedereen kan dan zich beroepen op een eigen opgezet en gefinancierd "'onderzoekje"" ja lekker .....

vroem

Liesbeth, nogmaals, je had zelf beloofd ons daar op de hoogte te houden...
nu niet gaan draaien en verschuilen achter onzin...

Liesbeth67
Contacteer:

Onzin in jouw ogen misschien.
Ik word uitgemaakt voor leugenaar, hypochonder of erger, ik "chat" met mezelf omdat iemand op het forum hier mijn verhaal toch niet zo ongeloofwaardig vind??!!
En dan ga ik niet goed met mensen om? Laat me niet lachen zeg.
Wat win ik erbij om een tandarts vals te beschuldigen?
Hij had dat adhesief nooit met een spuit aan mogen brengen, maar dat deed hij wel. Dit zijn vluchtige middelen die een spuit heel makkelijk kunnen verstoppen. Daar word in sommige gebruiksaanwijzingen ook voor gewaarschuwd.
Maar nee, tandartsen zijn geen mensen, hebben geen ongelukjes en maken geen fouten??

morundo

The disease, called Morgellons Disease, is a parasite-like infection that literally makes the infected person's skin crawl. The disease has already been found in thousands of patients in Florida , Texas and California.

Heeft de tandarts dan schuld aan een parasiet?

The sickly skin disease has actually been around for centuries. In 1935, an English physician wrote a paper about Morgellons including excerpts from medical journals from the 1600's, describing the disease.
Volgens mij kunnen we de morgellons ziekte weg halen,die komt dus al jaren voor,dus niet uit bonding.
Zo kan inhoudelijke veel weerleggen,maar is totaal nuttelos,mensen willen lezen en zoeken wat ze allen Willen geloven.

morundo

http://translate.google.nl/translate?hl ... /neuro.htm

Dit is over ncs,zo te zien heb je heel andere klachten dat wat je hier letterlijke ziet.Dat zijn zo evidenten klachten dat geen arts dit Niet serieus neemt.Behalve dat ze niet weten waardoor het komt,maar is overduidelijke bewijs dat mensen *dit* hebben.Dit is echt appels met peren vergelijken.

Liesbeth67
Contacteer:

http://www.morgellons.org/docs/Case_Series.pdf

http://www.morgellons.org/docs/clongen1.pdf

Ik wil hier ook mijn microscoopfoto's wel plaatsen maar dan word er waarschijnlijk gezegd dat ik ze van internet geplukt heb.
Niet iedere patient heeft wonden of zweren op de huid.
En dokters nemen dit niet serieus. In Nederland niet i.i.g.
Wat de boer niet kent dat eet hij niet.......

Gesloten