LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brief ontvangen van GGN

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty

Re: brief ontvangen van GGN

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Janneman,

Je echtgenote heeft binnen de verjaringstermijn de vernietiging ingeroepen?

Rechter

Ongelezen bericht door Rechter »

Zo niet dan kun je je niet aanmelden.

Janneman

Ongelezen bericht door Janneman »

hoi sara

Leuk dat je even reageerd
Inderdaad hebben wij binnen het termijn de vernietigingsbrief weg gedaan
Ook heb ik de brief opgestuurd om te wachten tot de rechtzaak meer duidelijkheid geeft.
maar hierop heb ik geen reactie gehad
Nu dus wel een brief van GGN

Rechter

Dan moet je geduld hebben of je betaald onder protest die keuze moet je zelf maken.

Sara Etty

Hi Janneman,

Nu er is vernietigd kan je GGN een afschrift sturen van die vernietiging inclusief de ontvangstbevestiging van Dexia. In het begeleidend schrijven geef je aan dat er geen vordering is en Dexia deze dus ook niet uit handen had mogen geven en dat GGn voor eventuele gemaakte kosten zich maar tot Dexia moet wenden. Dit heeft in een aantal gevallen waar ik van weet het gevolg gehad dat GGN zich heeft teruggetrokken en je dus verder weer met Dexia te maken hebt die dan vervolgens, in elk geval tot nu toe niets meer doet. maar dat laatste kan natuurlijk wijzigen. Dexia kan de vernietiging immers alsnog in rechte betwisten.

Ik heb eerder een concept brief voor deze situatie op het forum geplaatst. indien je die niet kunt vinden kun je contact opnemen via mijn e-mail adres en dan ben ik bereid je te helpen met het opstellen van zo'n brief.

Groet, Sara

Rechter

Geplaatst op 16 Aug 2003 16:23 door Sara Etty

--------------------------------------------------------------------------------

Nog even een opmerking m.b.t. betaling onder protest na eega vernietiging.

Indien je reeds met een incassobureau te maken hebt en daar extra kosten voor in rekening zijn gebracht: naar mijn mening kun je beter niet betalen aan het incassobureau maar enkel aan Dexia direct. Ook zou ik niet de incassokosten overmaken nu die kosten ten onrechte zijn gemaakt. Dexia had immers de vordering nooit uit handen mogen geven nu die niet meer bestaat sinds de vernietiging. De gemaakte kosten komen voor rekening van Dexia.

Je moet, indien je dit zo doet natuurlijk wel wel in een brief aan het incassobureau duidelijk maken dat je onder protest hebt betaald aan Dexia maar dat de door het bureau gemaakte kosten niet voor jouw rekening komen nu die kosten door Dexia nooit gemaakt hadden mogen worden. Voor enig verhaal moet het bureau zich kortom maar tot Dexia wenden. Aan deze brief aan het incassobureau zou je een kopie van de vernietigingsbrief, een kopie van de ontvangstbevestiging van Dexia en een kopie van de brief aan Dexia waarin je stelt onder protest en onder voorbehoud van etc. te betalen kunnen hechten.

Groet, Sara

Rechter

Geplaatst op 16 Aug 2003 16:23 door Sara Etty

--------------------------------------------------------------------------------

Nog even een opmerking m.b.t. betaling onder protest na eega vernietiging.

Indien je reeds met een incassobureau te maken hebt en daar extra kosten voor in rekening zijn gebracht: naar mijn mening kun je beter niet betalen aan het incassobureau maar enkel aan Dexia direct. Ook zou ik niet de incassokosten overmaken nu die kosten ten onrechte zijn gemaakt. Dexia had immers de vordering nooit uit handen mogen geven nu die niet meer bestaat sinds de vernietiging. De gemaakte kosten komen voor rekening van Dexia.

Je moet, indien je dit zo doet natuurlijk wel wel in een brief aan het incassobureau duidelijk maken dat je onder protest hebt betaald aan Dexia maar dat de door het bureau gemaakte kosten niet voor jouw rekening komen nu die kosten door Dexia nooit gemaakt hadden mogen worden. Voor enig verhaal moet het bureau zich kortom maar tot Dexia wenden. Aan deze brief aan het incassobureau zou je een kopie van de vernietigingsbrief, een kopie van de ontvangstbevestiging van Dexia en een kopie van de brief aan Dexia waarin je stelt onder protest en onder voorbehoud van etc. te betalen kunnen hechten.

Groet, Sara

Naar boven

Sara Etty

Dank rechter,

eindelijk een zinnige bijdrage. Indien Janneman ervoor kiest om onder protest toch te betalen moet er een andere weg worden doorlopen.

Rechter

Zoek en wij zullen vinden.

Janneman

Ik moet het nakijken maar ik denk dat ik wel een vordering heb gehad.
Ondanks mijn brieven
Alleen heb ik volgens mij geen reactie gehad op de brief om dit alles uit te stellen totdat het behandeld wordt in de rechtzaal

Janneman

Sara, ik heb het nagekeken
Ik heb op 9 juli een brief van Dexia ontvangen die eindigd op dat als ik niet betaal hun tot invorderingsmaatregelen zullen overgaan.
Daarop heb ik een concept brief gestuurd met het verhaal dat er "geen overeenkomst noch van enig vorderingsrecht van u op mij voortvloeiend uit die overeenkomst is"
Sara ik hoop dat jij hier iets mee kunt
Ik ben geen held in dit soort brieven
Maar dat heb je wel gemerkt
Alvast bedankt voor jou medewerking

Rechter

Het is goed zo Jannemans voor de rest afwachten. Eegalease heeft al bijna gewonnen. dus niet langer het angsthaasje spelen. Het is je nou duidelijk gemaakt. En als je het niet begrijpt nog maar eens overlezen.

Janneman

Dat eegalease bijna gewonnen heeft dat heb ik niet mee gekregen
Is dat echt zo, en wanneer komt daar een uitspraak van??

ankie

Ongelezen bericht door ankie »

hum hopen dan maar (wel betaald) 'k heb betaald onder protest

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Ankie wat bedoel je ?

Janneman

Hee Rechter,

Waarom reageer je nou niet op mijn vraag
Dat eegalease bijna heeft gewonnen??

Gerard

Ongelezen bericht door Gerard »

De rechtszaak is al aangespannen zie de site van Eegalease.

Gerard.

Janneman

Dit was mij ontgaan, maar bedankt voor de reactie

ankie

Ongelezen bericht door ankie »

Goedeavond, ben ook eagalease heb onder protest betaald! Wat nu als ze winnen dan moeten ze dat geld toch terug geven?

Janneman

Ik denk dat we het geld dan kwijt zijn
Dexia gaat dan op papier falliet
Beter zou zijn betalen op een 3e rekening en wie gelijk krijgt van de rechter krijgt het geld wat hem toekomt

Gesloten