Pagina 2 van 2

Re: Sanoma

Geplaatst: 18 mei 2011 10:58
door Italiaander
Sanoma heeft de administratie duidelijk niet op orde.

Ik heb in 2009 een eenjarig cadeau-abonement gegeven via de site zester.

Door dat ergens iets fout is gegaan (Bij sanoma/zester) is het allemaal op het factuuradres gekomen.

Ook hebben ze het naar een abonnement omgezet met automatisch incasso. Ik heb dit een jaar niet gemerkt. Maar dit jaar zag ik de automatische incasso op mijn afschriften. Toen ben ik begonnen met mailen en bellen.

Als ik bel wordt er gezegd dat ik moet mailen. Eerst geeft de telefoniste een verkeerd/verouderd emailadres. Vervolgens heb ik toch het juiste mailadres gehad en krijg ik niets anders dan een standaard email terug.

De telefonisten kunnen alleen maar abonnementen verkopen.

Lekkere service bij sanoma.

Re: Sanoma

Geplaatst: 19 mei 2011 11:51
door Maylan
Ik heb vorig jaar een abonnement op de cosmopolitan gehad waarna ik deze wilde opzeggen. Ik had de infolijn gebeld om dit abonnement telefonisch op te zeggen en dit was, naar zeggen, gelukt. Nu kreeg ik in november 2010 een brief dat ik de nieuwe abonnementstermijn moest betalen. Helemaal niet mee eens omdat ik hem had stopgezet. Er kon niets aan gedaan worden en moest nog een halfjaar een abonnement hebben. Mocht wel een ander tijdschrift. Nu marie claire gekozen. Met de vraag hoe ik dan een abonnement moest stopzetten. Ik moest een mailtje sturen zodra de bevestiging binnen was. Ik heb een reply gestuurd op het mailtje dat ik ontvangen had. Nu kreeg ik vorige week een brief dat ik WEER de nieuwe abonnementstermijn moest betalen! Weer niet doorgekomen mijn opzeggen dus! Weer aan de telefoon gehangen en er werd tegen mij gesproken alsof ik niet weet waar ik mee bezig ben. Ben enorm ontevreden over Sanoma en de manier waarop ze met klanten om gaan. Heb nu dus weer een halfjaar abonnement moeten afsluiten. Mocht wel een ander tijdschrift kiezen (cosmopolitan). Schrale troost.

Re: Sanoma

Geplaatst: 19 mei 2011 14:23
door Jolijn
Als jij van mening bent dat je correct gehandeld hebt en dat kunt bewijzen, MOET je niks.
Maar dan hoop ik niet dat je een noreply@..... email beantwoord hebt.

Re: Sanoma

Geplaatst: 19 mei 2011 19:10
door Rik1970
Chocomelk schreef:
Rik1970 schreef:Zoals belooft een update.

Tot op heden geen enkel teken van leven mogen omntvangen van Sanoma.
Laat staat de zonnebril waar ik recht op heb en welke van mij is.
Kortom, pure diefstal/misleiding/schijt aan de betalende klant!

Mij en mijn familie zien ze NOOIT meer bij SANOMA!!!!!!
:evil: :evil: :evil:

Die Sanna Sanoma die hier gereageerd heeft op je topic, heeft die ook niets
kunnen betekenen voor je :?:
Op 4 maart 2011 reageren op een bericht van 8 mei 2011 vind ik erg knap.
:wink:
Het was haar reactie op een klacht over de LINDA.
Zoals je kan lezen ging het bij mij over de KIJK.

Maar we moeten niet alleen klagen en dus ook melding maken als een zaak alsnog wordt opgelost.
En dat is bij mij het geval.
Het heeft dus even geduurd maar vandaag heb ik alsnog de Sinner zonnebril ontvangen met daarbij een DVD Bestemming Mars.

Re: Sanoma

Geplaatst: 22 mei 2011 22:04
door Marv62
Ik heb eind vorig jaar een proefabonnement (6 nummers "Vorsten") kado gedaan aan mijn moeder. Het laatste nummer dat zou worden toegezonden was 5-2011.
Net voor afloop van het proefabonnement werd mijn moeder gebeld door Sanoma met de vraag of ze het abonnement tegen een actietarief wilde voortzetten. Mijn moeder stemde toe. In de welkomstbrief ontdekte ik dat de ingangsdatum van het eerste nummer gelijk was gesteld aan de einddatum van het laatste nummer van het proefabonnement (nummer 5-2011), waardoor mijn moeder dus dubbel betaald heeft voor dit nummer.
Op de Sanoma-site hiervan melding gemaakt via het contactformulier. Automatische ontvangstbevestiging ontvangen, maar verder geen reactie. Een paar weken later een 1e herinnering gestuurd. Wederom geen inhoudelijke reactie. Nog weer enkele weken later een 2e herinnering gestuurd en ook nu weer geen reactie. Wel kwam er een uitnodiging om een enquete in te vullen n.a.v. het laatste contact met de servicedesk, omdat Sanoma (volgens de begeleidende tekst "erg veel waarde hecht aan tevreden klanten", hahaha). Er was echter geen contact geweest met de servicedesk....was dat maar zo, na 3 pogingen daartoe. De enquete uiteraard overeenkomstig de waarheid zeer negatief ingevuld en het vakje aangekruist dat de NAW-gegevens doorgestuurd mochten worden naar de servicedesk van Sanoma. Ook hierop kwam (uiteraard) geen enkele reactie van Sanoma. Toen maar eens op diverse forums gezocht, waarbij ik ontdekte dat dit negeren van klachten gebruikelijk schijnt te zijn bij Sanoma. Wij zullen ons verlies nemen en overstappen op een soortgelijk blad van een fatsoenlijke uitgever. Mocht u wel in zee (zijn ge)gaan met Sanoma, controleer de ingangsdatum en einddatum dan heel goed (vooral bij voortzetting van een proefabonnement).

Re: Sanoma

Geplaatst: 17 jun 2011 19:15
door Walowieke
Ik heb een aantal jaren een abonnement op Moto73 gehad. Eind december2010 opgezegd, opdat mijn abonnement niet verlengd zou worden. Krijg antwoord van Sanoma dat mijn abonnement stop wordt gezet per half januari 2012.
Bel ze hierover op, daar het bij wet verboden is, abonnementen met een jaar stilzwijgend te verlengen. De dame achter de telefoon lachte me uit en zei dat dit niet voor tijdschriften geldt.Volgens haar was mijn opzegging te laat. Ik zei toen dat ze dan hoogstens een maand erbij mochten nemen, maar geen jaar.

Die wet is pas per 1 januari 2012 van kracht, vertelde de telefoniste me.
Het riekt naar fascistische praktijken.

Toen ik zei dat ik niet van plan was te betalen, dreigde Sanoma met een Incassobureau. Niet dat ik daarvoor schrik, maar ik heb gezegd dat ik weiger te betalen.

Ze hadden het versturen van het blad al stopgezet, nou helemaal zoals ik wil.

Re: Sanoma

Geplaatst: 17 jun 2011 19:44
door MAXIEM
Walowieke

In dit geval heeft de telefoniste van Sanoma gelijk. Vanaf 1-1-2012 mag er niet meer stilzwijgend worden verlengd en is voor tijdschriften een opzegtermijn van maximaal 3 maanden toegestaan.

Maxiem.

Re: Sanoma

Geplaatst: 17 jun 2011 20:26
door VioletPrue
Walowieke schreef:Ik heb een aantal jaren een abonnement op Moto73 gehad. Eind december2010 opgezegd, opdat mijn abonnement niet verlengd zou worden. Krijg antwoord van Sanoma dat mijn abonnement stop wordt gezet per half januari 2012.
Bel ze hierover op, daar het bij wet verboden is, abonnementen met een jaar stilzwijgend te verlengen. De dame achter de telefoon lachte me uit en zei dat dit niet voor tijdschriften geldt.Volgens haar was mijn opzegging te laat. Ik zei toen dat ze dan hoogstens een maand erbij mochten nemen, maar geen jaar.

Die wet is pas per 1 januari 2012 van kracht, vertelde de telefoniste me.
Het riekt naar fascistische praktijken.

Toen ik zei dat ik niet van plan was te betalen, dreigde Sanoma met een Incassobureau. Niet dat ik daarvoor schrik, maar ik heb gezegd dat ik weiger te betalen.

Ze hadden het versturen van het blad al stopgezet, nou helemaal zoals ik wil.
Ik zou deze houding snel laten varen.
Ten eerste is er niets fascistisch aan, het is je eigen verantwoordelijkheid om een abonnement op tijd op te zeggen.
Je hoort zelf te weten wanneer je abo afloopt en in de algemene voorwaarden staat je opzegtermijn.
Ook strooi je met wetten die inderdaad nog niet gelden, en die 1 maand opzegtermijn klopt ook niet.
Voortaan toch maar eerst Google gebruiken en dan pas dingen gaan roepen tegen telefonistes.
Als je niet betaalt, kun je inderdaad een incassobureau verwachten.
En dan kan je abo erg, erg duur worden, want komt het uiteindelijk voor de rechter, dan verliest je geheid en moet je ook nog gerechtskosten betalen.
Gewoon betalen dus, eigen schuld, beter in de gaten houden.
Zorg dat je een schriftelijke opzegbevestiging voor volgend jaar krijgt, want anders zit je er misschien weer een tijd aan vast.

Re: Sanoma

Geplaatst: 20 jun 2011 19:23
door Toolboy
Een abbo dat na opzegging 2010 nog zo lang doorloopt 2012 ???


T

Re: Sanoma

Geplaatst: 27 okt 2011 08:40
door Mrsbolan
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb vorige week een enquete/prijsvraag ingevuld over tijdschriften. Ik weet niet meer precies waar het van was. Het leek mij van Sanoma of Zester. Nu bleek achteraf dat je lid was geworden van alle (plm 30) genoemde tijdschriften. Ik kreeg daar 30 bevestigingsmails van waar wel een link in stond om de abonnementen te annuleren. Echter nu heb ik 1 mailtje niet ontvangen of misschien niet geannuleerd dus blijk ik opgescheept te zitten met een abonnement op Flair. Kan ik hier nu nog vanaf komen???? Ik heb hier toch nooit voor getekend. Het is toch gekkigheid dat je zomaar 30 abonnementen opgedrongen krijgt?

Re: Sanoma

Geplaatst: 27 okt 2011 10:00
door witte angora
Het is toch gekkigheid dat je zomaar 30 abonnementen opgedrongen krijgt?
Je krijgt ze niet opgedrongen, je klikt zelf de vinkjes aan, neem ik aan.

Re: Sanoma

Geplaatst: 27 okt 2011 10:41
door Guardian72
Mrsbolan schreef:Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb vorige week een enquete/prijsvraag ingevuld over tijdschriften.
Alleen al dit zinnetje zegt genoeg.

Deze zogenaamde enquetes / prijsvragen zijn allemaal nep.
De 'grote winter enquete' (of noem een seizoen of evenement naar keuze-enquete) zijn bijna allemaal van "first impression" / "De Heus".
De enige reden van die "enquetes" is datamining (adressen verzamelen) en verkopen van spullen.

U bent daar dus ingestonken.
Echter - als het inderdaad als prijsvraag/enquete is gepresenteerd - kunt u aangeven dat het misleidend is geweest (of op zijn minst verwarrend) en dat daarom ook geen contract / overeenkomst aanwezig is.

Kijk eens of u de enquete / prijsvraag nog kunt vinden - en plaats die link eens (of per PB).. misschien handig om het even na te kijken op wat er precies in staat.

Re: Sanoma

Geplaatst: 27 okt 2011 11:27
door Mrsbolan
Deze was NIET van First Impression, want die negeer ik sowieso altijd al. Dit was van een zgn. tijdschriftenorganisatie oid. Ik heb niets aangevinkt. Per bladzijde kwamen er ongeveer 6 of 8 aanbiedingen voor abonnementen voorbij. Ik heb alleen onderaan steeds op volgende gedrukt en zeker NIETS aangevinkt of geselekteerd. Ik vind het jammer dat ik deze enquete of prijsvraag nergens meer kan vinden....
Waarschijnlijk stond de link op de site http://www.gratiz.nl of anders bij www.prijsvragenplaza.nl

Re: Sanoma

Geplaatst: 08 nov 2011 15:16
door Mrsbolan
Op mijn mails wordt niet gereageerd door Sanoma, maar ze hebben nu wel een rekening gestuurd twv maar liefst 100 euro!!! Ik ben niet van plan te betalen. Ik lees dat blad niet en heb ook niet gekozen voor een abonnement! Tevens heb ik binnen 8 dagen gereageerd om van de 'koop' af te komen!!


Volgens mij was de link op 123tijdschriften.nl

Re: Sanoma

Geplaatst: 11 nov 2011 17:27
door Mrsbolan
Ik let wel op met dit soort dingen. En nu blijkt het ook nog eens een abonnement van 100 euro te zijn. Hoewel ik binnen 8 dagen na hun bevestiging meerdere keren gemaild heb sturen nu toch het blad en ze reageren nergens op!!!

Overigens zie ik nu een aktie op die tijdschriftensite dat je een reis naar Griekenland kan winnen, maar daar stellen ze als voorwaarde dat je een abonnement op een blad neemt. Dit is een andere aktie maar riekt naar dezelfde soort oplichterij. Als je dus geen blad aanvinkt sturen ze je denk ik zomaar wat....