LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Gast »

zo is het maar net john ik spreek piet regelmatig en hij is er zeer mee bezig daarom is het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die piet afkatten,ik heb het al meer gezegd als er 100 mensen waren als piet op dit forum kon dexia wel inpakken.

piet ga zo door.

je bekende

pechvogel

Ron uit Den Haag
Berichten: 101
Lid geworden op: 06 aug 2003 09:54

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Ron uit Den Haag »

Chapeau Piet, en Hans 2..........je hebt volkomen gelijk.

Groet,

Ron uit Den Haag.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Albert »

Piet,

Bij deze word ik donateur van Pay-back.

Albert.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Pieter »

Elk financieel instatuut heeft een rekencentrum lijkt mij.

Men rekend en rekend zich suf in allerlei scenarios. Men wist wat het zou betekenen als een beurcrash zich zou voordoen. Alleen dat verteld men niet aan haar klanten want anders verkopen ze niets :x

Tja, Daarom is ook de financiële bijsluiter verplicht gesteld.

En dus mogen wij, slachtoffers van voor de beurscrash, op draaien voor de fouten die instantie en financiële instellingen allang ingecalculeerd hadden. Hoe krom kun je het maken?

Mvg Pieter

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Karin »

Hi Anke,

Labouchere had potentiële lease-klanten enkele jaren geleden al moeten wijzen op de grote risico's. Zij hadden per cliënt moeten bekijken of klant-in-spé wel capabel was om mogelijke desastreuze gevolgen te accepteren, kortom: een profiel opstellen.
Ze hadden niet moeten volstaan met het verplichte zinnetje: 'in het verleden behaalde ...enz.' en de korte mededeling dat, mochten de aandelen onverhoopt minder waard geworden zijn, het verschil bijbetaald moet worden.
Het probleem voor Dexia zou nu dan niet zulke gigantische vormen aangenomen hebben. Jammer voor Dexia, maar ze zullen toch beslist wel geweten hebben van de maatstaven die Labouchere eerder hanteerde, of liever gezegd: van het gebrek aan maatstaven die gehanteerd werden.
Laatst gewijzigd door Karin op 21 aug 2003 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Albert »

Ik wil nog even stellen dat het afhankelijk is van de uitslag van zaterdag.

Albert.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Karin,

Even een aanvulling op jouw posting. Naast Dexia (labouchere , legio Lease) heeft ook AEGON, FORTIS, LEVOB en vele anderen zich schulding gemaakt aan de hetze van scoren en weg wezen. Het is verspreid over zeer veel financiële instelingen. Zij zijn ook spelers in het aandelen lease schandaal.

Deze bedrijven worden nu ondergesneeuwd of staan in de schaduw omdat Dexia in de picture staat. Deze bedrijven hebben zich net zo schuldig gemaakt als wat Dexia nu wordt aangerekend.

Mvg Pieter

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door SJZ »

Beetje flauw om Dexia overal de schuld van te geven en te zeggen: "Aegon is net zo schuldig".

Legio lease was eigendom van Aegon. Pas een tijdje geleden heeft Dexia het opgekocht. In de tijd van die snelle verkoopmethoden waar de meesten voor gevallen zijn was het nog Aegon.

Daarom lijkt mij logisch te zeggen:
Aegon is de hoofdschuldige in dit verhaal als het om misleiding gaat.
(dat neemt echter niet weg dat Dexia juridisch aansprakelijk is.)

Gast

Re: Dexia Bank is bezig met bangmakerij

Ongelezen bericht door Gast »

Zamen staan we zterk

Gesloten