LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

flabbergasted schreef:ik heb wel oren naar een collectieve aanpak van de waerdye-polissen maar zo te lezen zie ik dat we hier al direct off-topic gaan. En zeker niet vervelend bedoeld, maar laten we de orv discussie voeren waar die ook door andere gebruikers snel kan worden gevonden, dan houden we dit straatje vrij voor wie zich aan wil melden?
En hoe kunnen we zoveel mogelijk van deze polishouders bereiken, want niet veel van hen zijn zich ervan bewust, laat staan dat ze hier regelmatig spieken.

En het mooiste is als we iemand zoals meneer van Rossum bereid kunnen vinden de kar te trekken, zoals hij dat zelf zo verwoordde.

Ik meld me bij deze aan! Was al bezig met mijn nieuwe stuitingsbrief voor de komende periode, maar het een sluit het ander niet uit.

Hopelijk volgen meer aanmelders die hun tanden willen laten zien?!

groetjes van Flabbergasted
Hey Flabbergasted welk type polis waerdye-polis heb je?
Ik heb mijn polis nu bij een advocaat liggen,om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb je ook een rechtbijstand verzekering?
We kunnen samen ten strijden trekken?
Groetjes Floris

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

ASR Nederland heeft de premieomzet uit zijn verzekeringsactiviteiten in 2010 met 4% zien teruglopen tot € 4.738 (4.914) mln. Aan premies voor levensverzekeringen werd 7% minder geïncasseerd (€ 2.514 mln), terwijl die voor schadepolissen een kleine 2% lager uitkwamen op € 2.310 mln. Het nettoresultaat van ASR nam vorig jaar echter met 24% toe tot € 317 (255) mln
Ze romen hun winst gewoon af van polissen,

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

Geachte lotgenoten. Ik heb al ruim 13 jaar een waerdye levensverzekering
voor 35000 bij overlijden en 35000 op einddatum.
Samen met de te verwachten winst zou ik op einddatum zeer zeker mijn hypotheek kunnen aflossen (76000), dat was de belofte.
Echter is omstreeks 2008 mijn waerdye meer dan gehalveerd doordat ze er een andere uitleg aan gingen geven, kortom Ik snapte het niet volgens hun.
Beloften om me te gaan compenseren (schandelijke belofte; pas aan het eind van de looptijd) loopt nog steeds.
Waarschijnlijk komen ze met 3 nieuwe produkten waarbij de levensverzekering vervalt, kan dat zomaar?
Men heeft mij belooft dat ik eind april het laatste waerdye overzichten krijg en dat WIJ ( waerdye-klanten) pas in November aan de beurd zijn, in tegenstelling tot hun site die het over Mei 2011 heeft.
Ik verenig me graag met al mijn lotgenoten.
Laten we hopen dat de overheid, die banken graag helpen met spekken, nu eens de banken opleggen om ons allen 100% te compenseren.

groet Jos

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

kretalove schreef: Laten we hopen dat de overheid, die banken graag helpen met spekken, nu eens de banken opleggen om ons allen 100% te compenseren.
Dat gaat niet vanzelf gebeuren.
Eerst maar even de petitie tekenen http://petities.nl/petitie/100-schadeve ... enofficier

En dan zelf aan de slag! Ik wil 100% schadevergoeding, hoe pak ik dat aan? http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

Petitie reeds gedaan natuurlijk.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

kretalove schreef:Petitie reeds gedaan natuurlijk.
;-)

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

de link om zelf aan de slag te gaan is erg on overzichtelijk.

weet me geen raad als ik daar ben hoe ik verder moet.

gr Jos

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Beste Jos,

Ik heb laatst een brief geschreven naar ASR.
En aangeven hoeveel schade ik heb aan deze polis.
Ik verwacht een compensatievoorstel van ASR in de loop van het jaar.
2005 heb ik deze polis gekoppeld aan me Hypotheek. (nooit moeten doen)
ook bleek dat ze aardig hebben zitten interen op mijn opgebouwde eenheden.
ik ben opeens 40.000 eenheden op achteruitgegaan.
Hiervoor heb ik een nadere opheldering over gevraagd hoe dat kan?
Ik wacht nog steeds op antwoord.
mocht dit negatief uitpakken, overweeg ik te gaan procederen.

Gr Floris

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

kretalove schreef:de link om zelf aan de slag te gaan is erg on overzichtelijk.

weet me geen raad als ik daar ben hoe ik verder moet.

gr Jos
Besteed nu eens een paart uurtjes om alles stapsgewijs te lezen.
U zult het woekerpolisdossier op hoofdlijnen moeten snappen om er wat aan te doen.

Er zitten ook links in bericht voor een 'basiscursus' (info van WPC o.a. 'wat is een woekerpolis' met uitleg van de basics)

Je komt ook vanzelf terecht bij voorbeeldbrief.
Die aanpassen aan eigen situatie.

Zie ook de aangeboden spreadsheet hulp.

Boekje van Smit | Graafsma kopen kan ook geen kwaad.

En dan naar subforum van gedupeerden zelfde polis/verzekeraar.

niels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 22:32

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door niels01 »

Helemaal mee eens !!
Ik sluit me aan als gedupeerden van de Waerdye Levensverzekering.

Kan iemand mischien vertellen of hiervoor al afspraken zijn gemaakt ?

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Beste Niels,

Bij welke maatschappij heb je deze toen der tijd afgesloten?
en type polis heb je, lang of kort lopende polis?

Dhr van Rossum heeft een mooi artikel geschreven op het forum ik wil 100%schadevergoeding hoe pak ik dit aan?

groetjes Floris

niels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 22:32

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door niels01 »

Beste Floris,

Bedankt voor je snelle reactie !

De polis is toen der tijd afgesloten bij Verzekerings Unie , nu is dit ASR.
Het betreft een Waerdye- Levensverzekering en de polis eindigd in 2033

Ik moet nog even nakijken of de polis uit 2002 of 2003 is.

Groetjes , Niels01
Laatst gewijzigd door niels01 op 21 apr 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

parakeet
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2011 15:14

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door parakeet »

Ik volg met interesse dit forum. Ook ik heb een waerdye lijfrentepolis, 01-09-2002 en keert uit op 01-01-2024. Ook hier duizenden euro's verdampt. Hoop dat Jan Kees de Jager onze minister van Financiën, ASR de opdracht geeft tot kompensatie. ASR is tenslotte van de nederlandse staat.
Heb ook nog een Oranjelijfrente polis bij FBTO lopen, ook om te huilen voor wat betreft de gestolen bedragen. Ga me beraden hoe dit gekompenseerd te krijgen en hiertegen te protesteren. Ik heb de petitie inmiddels getekend.
Iedereen veel succes en wijsheid gewenst tegen deze maffia.

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

M van Rossum schreef:
Besteed nu eens een paart uurtjes om alles stapsgewijs te lezen.
U zult het woekerpolisdossier op hoofdlijnen moeten snappen om er wat aan te doen.

Nou dat heb ik geprobeerd maar ik kom helas niet verder.

Ik wordt erg gehinderd door het feit dat ik MS heb, als ik het lezen al volhou dan ben ik tegen de tijd dat ik iets denk te hebben gevonden dermate kapot dat ik het helemaal niet meer snap.

Het zou fijn zijn als iemand me helpt of weet wie er bij mij thuis hulp kan bieden met deze problemen.

Gr Jos

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Beste Jos,

Dat maakt het natuurlijk wel lastig.
In welke plaats woon je Jos?

Je kan ook vragen of iemand wat kopietjes maakt van je polissen.
en laten opsturen zodat we het uit kunnen zoeken.
Er zijn wel forumleden die je best willen helpen.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

parakeet schreef:Ik volg met interesse dit forum. Ook ik heb een waerdye lijfrentepolis, 01-09-2002 en keert uit op 01-01-2024. Ook hier duizenden euro's verdampt. Hoop dat Jan Kees de Jager onze minister van Financiën, ASR de opdracht geeft tot kompensatie. ASR is tenslotte van de nederlandse staat.
Heb ook nog een Oranjelijfrente polis bij FBTO lopen, ook om te huilen voor wat betreft de gestolen bedragen. Ga me beraden hoe dit gekompenseerd te krijgen en hiertegen te protesteren. Ik heb de petitie inmiddels getekend.
Iedereen veel succes en wijsheid gewenst tegen deze maffia.
Jan Kees de Jager gaat praten met de verzekeraars, las ik vandaag.
Vandaag heb ik ook een belletje gehad van ASR met verzoek om op kantoor langs te komen.
Wij sturen u een brief met de nodige uitleg waarom de Waerdye zo terug loopt op waarde eindkapitaal bij afsluiten polis was dit nog €138.000 euro.
nu is dit eindkapitaal nog maar €90.000 euro is maar een kleine correctie van € 48.000 euro.
Tuurlijk wij als consumenten snappen dat natuurlijk niet, volgens de verzekeraar.
Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

niels01
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 22:32

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door niels01 »

Beste Floris,

De polis is toen der tijd afgesloten bij Verzekerings Unie , nu is dit ASR.
Het betreft een Waerdye- Levensverzekering van ASR.

De polis is in 2003 afgesloten via een tussenpersoon , de polis eindigd in 2033

Het betreft een polis van Vezekering Unie, de Waerdye-Levensvezekering.
De namen zijn een aantal keer veranderd , Verzekerings Unie , Fortis , ASR.

Ik hoop dat we samen zoals u beschrijft via deze weg een blok kunnen vormen
en indien nodig procuderen tegen ASR.



Groetjes , Niels01

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

Floris 2

Ik woon in Arnhem en een echte polis heb ik niet en nooit gekregen , bleven bij de tussenpersoon als onderpand, nu weet ik dat dat onzin was maar goed ik heb ze niet. alleen overzichten van waerdye en nog veel meer.

Ik Had ooit 2 polissen 1 van mij voor hele hypotheekbedrag
en 1 van mijn ex voor de helft van het hypotheek bedrag

Nu blijkt dat alleen ik voor de helft een levensverz polis heb

Tevens is een paar jaar geleden de waerdye flink gedaald en ik zou het allemaal niet snappen en dat zenu de juiste manier van rekenen lieten zien in de overzichten die bijna nooit meer jaarlijks komen, als het goed is eind deze maand zeggen ze nu.

Eind van het jaar zijn wij (waerdye klanten) aan de beurt voor een compensatie en het kiezen uit 3 nieuwe afspraken, raar hierbij is dat de levensverzekeringen dan vervallen, waar hebben we dan voor betaald??

Floris 2 ik ben blij met elke vorm van hulp en uitleg hoewel ik het vaak niet goed snap maar waardoor dat komt had ik je al vertelt.

Mijn tussenpersoon is volgens mij afgehaakt en laat niets meer van zich horen, eerder had hij al verteld niks van waerdye te weten.

Groetjes jos

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door Floris2 »

Hoi Jos,

Zelf kom ik uit Dordrecht, beetje uit de richting.
Vreemd dat je adviseur deze polissen in beheer heeft.
Zie dat je deze weer in eigen beheer kunt krijgen.

ASR komt inderdaad met een Zoals je zelf al aan gaf komt een conpensatie voorstel voor ASR klanten.
Hiermee zullen de polissen gedeeltelijk gerepareerd worden.
Ik denk dat hier een addertje onder gras gaat zitten.
Ze bieden een nieuwe clausuleblad aan die vaak gericht is op voorwaardenverandering.
Wat extra risico’s met zich mee brengt, waardoor je rechten op je huidige polis kunt verliezen.

Graag zou ik graag een aantal dingen willen weten over de polis?
Bij welke huidige maatschapij is deze in het begin afgesloten?
Het jaaroverzicht in rekening gebrachte kosten.

Premies overlijdingsrisicodekking...
Kosten verzekeringmaatschappij doorlopende kosten...
kosten bemiddelaar of verzekeringsaviseur...
Verzekerd eindkapitaal?
huidig opgebouwde kaptitaal
opgebouwde eenheden, kijk of hierin een sterk verloop in zit in de loop der jaren?
maandelijkse inleg.
jaar van afluiting.
als je dit compleet hebt kunnen we eens kijken, om gerichte stappen te kunnen ondernemen.

Ze mogen maar 2.5% inhouden per jaar Wabeke-norm.
De kosten van maximaal 2,5% worden namelijk afgetrokken van het behaalde rendement en niet van uw inleg.

mogelijk Inteereffect
Onder het ‘inteereffect’ ofwel ‘leegloop’ of ‘nihilstelling’ wordt het volgende verstaan. Bij sommige polissen worden de kosten en risicopremies niet direct ingehouden op de bruto premie, maar op de beleggingen. De hele bruto premie wordt eerst omgezet in beleggingsunits, en vervolgens wordt een deel van deze beleggingen weer verkocht om kosten en risicopremies te voldoen. Zolang deze beleggingen hierbij tegen dezelfde of een hogere koers worden verkocht dan waarvoor zij eerder zijn aangekocht, is dit niet zo’n probleem. Als de participaties echter tussentijds met verlies worden verkocht, wordt als het ware ‘ingeteerd’ op het vermogen binnen de polis. In extreme situaties kan het – bij aanhoudend slechte beleggingsrendementen – voorkomen dat uiteindelijk alle beleggingen opgaan aan kosten en risicopremies en dat de polis hierdoor vóór de einddatum vervalt. Het inteereffect kan zich vooral merkbaar voordoen bij polissen die ook al last hebben van de negatieve werking van het hierboven beschreven ‘hefboomeffect’ en de inhouding van alle eerste kosten in het begin van de looptijd. Dit doet zich Loyalis echter niet of nauwelijks voor. Bovendien worden in die Loyalis polissen waarin wel sprake is van eerste kosten, deze ingehouden op de bruto premie en niet op de beleggingen zodat geen inteer op het vermogen ontstaat.

Groetjes Floris
Laatst gewijzigd door Floris2 op 24 apr 2011 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

kretalove
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:33

Re: VERENIGEN WIJ ONS? ASR WAERDYE GEDUPEERDEN HIER MELDEN

Ongelezen bericht door kretalove »

Beste Floris2

Ik heb een tjd geleden een kopie gekregen van mijn polis.
Mijn huidige tussenpersoon weet hier niks vanaf.

Het kan toch niet zo zijn dat een verzekering die al 13 jaar loopt opeens ophoudt te bestaan dankzij hun niewe regeling.

Ik heb ooit bij VLIEGHYPOTHEKEN deze verzekering afgesloten, in eerste instantie hete dat toen STAD ROTTERDAM, daarna Fortis en nu dan ASR

Het jaaroverzicht in rekening gebrachte kosten is volgens mij nog steeds te hoog.

Premies overlijdingsrisicodekking, onbekend
Kosten verzekeringmaatschappij doorlopende kosten, onbekend
kosten bemiddelaar of verzekeringsaviseur, onbekend
Verzekerd eindkapitaal, bij overlijden 35000 en op 65e ????
huidig opgebouwde kaptitaal is onbekend omdat ik overzicht van dit jaar nog moet gaan krijgen.
opgebouwde eenheden, die zijn enkele jaren geleden fors gekelderd maar dat kwam omdat ik het dus niet snapte volgens ASR.

Ik betaal maandelijks ongeveer 85 euro, hierin zit de verzekeringspremie en de rest zou dan dusl belegt worden.
Overlijden 35000 en op 65e ???? plus winst op de aandelen (die er nu niet meer is), ik zou volgens zeggen, toen bij het afsluiten, makkelijk mijn hypotheek kunnen aflossen van 76000 euro.

Ik zou eind van de maand de overzichten krijgen dan kan ik misschien meer en update gegevens geven.


Groetjes Jos

Gesloten