| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TOUCHLAMP in de vorm van gloeilamp KARWEI
Re: TOUCHLAMP in de vorm van gloeilamp KARWEI
Waar staat dat het een lamp voor kinderen is?
In de winkel?
Op de verpakking?
In de winkel?
Op de verpakking?
Zoals ik al eerder heb geschreven is het niet specifiek een kinderlamp maar een lamp aantrekkelijk gemaakt voor kinderen. Babyroze en babyblauw is niet echt een kleur die volwassenen in grote mate aantrekt toch?
Dan vrees ik toch dat je een claim wel kunt vergeten.
Ik weet dat dat niet je bedoeling was in eerste instantie, maar reken er ook maar niet op. Zou ik ook onterecht vinden.
Het was gewoon een ongelukkig ongeluk dat iedereen had kunnen overkomen en waarvoor niemand aansprakelijk is.
Beterschap met je zoontje.
Ik weet dat dat niet je bedoeling was in eerste instantie, maar reken er ook maar niet op. Zou ik ook onterecht vinden.
Het was gewoon een ongelukkig ongeluk dat iedereen had kunnen overkomen en waarvoor niemand aansprakelijk is.
Beterschap met je zoontje.
-
VioletPrue
Omdat een plastisch chirurg geen verstand heeft van lampen.Chocomelk schreef:Het is een TOUCHLAMP....![]()
En waarom zou een plastische chirurg dat niet kunnen beoordelen volgens
jou ?
En geen verstand heeft van hoe dik glas van een touchlamp moet zijn.
Hij weet niet waaraan een touchlamp wettelijk moet voldoen om veilig te zijn.
Daarom kan een plastisch chirurg geen mening geven.
Als je wil weten of je been gebroken is na een ongeluk, ga je toch ook niet naar de bouwmarkt?
Nee, dan ga je naar een arts!
Over de schade kan hij wat zeggen, maar niet over de lamp zelf.Chocomelk schreef:Je hebt toch kunnen lezen wat TS schreef over dat de schade 10x groter kan zijn als je door een normale ruit heen valt.
Daar zit echt een groot verschil tussen.
Ja, ik weet wat een touchlamp is.Chocomelk schreef:Heb je wel een idee wat een touchlamp is eigenlijk, en dan speciaal voor kinderen !
En de lamp was niet speciaal voor kinderen, dat heb je verkeerd gelezen.
TS heeft, omdat de zorgverzekeraar vond dat er een andere aansprakelijke was voor de schade, Karwei wel degelijk aansprakelijk gesteld:Chocomelk schreef:TS wil ook niemand aansprakelijk stellen, maar ze wil voorkomen dat er dadelijk nog meer kindjes zwaar gewond kunnen raken door die lamp, dat is toch een heel goed iets.
Echt, even beter lezen Choco!xxspits schreef:Omdat nu ook de zorgverzekering zegt dat er een aansprakelijke is had ik geen andere keus dan de rechtsbijstand erop te zetten.
-
VioletPrue
Ja hallo, dat is UW verantwoordelijheid.xxspits schreef: Hoe leg je een kind uit hoe hard hij een lamp mag touchen vooraleer hij aan gaat.
Misschien is het dan dus niet zo handig om een touchlamp voor een (te) jong kind te kopen?
-
VioletPrue
Sorry, maar dat is falikante onzin.xxspits schreef:Zoals ik al eerder heb geschreven is het niet specifiek een kinderlamp maar een lamp aantrekkelijk gemaakt voor kinderen. Babyroze en babyblauw is niet echt een kleur die volwassenen in grote mate aantrekt toch?
Dat u lichtroze en lichtblauw kinderkleuren vindt, wil niet zeggen dat een lichtroze of lichtblauwe lamp een kinderlamp of zelfs überhaupt een lamp GESCHIKT voor kinderen is.
Ik ben gek op alle schakeringen roze.
Maar ik ben 30.
Mag ik nu een roze lamp kopen?
ik denk dat iedere vorm van aansprakelijkheidsclaim volledig van tafel gaat.
stel dat een band van je auto klapt en je uit de bocht vliegt tegen een lantaarnpaal, wie wil je dan aansprakelijk stellen? de bandenfabrikant? de dealer/garage? de wegbeheerder?
hoe vervelend de gevolgen ook zijn, ongelukken gebeuren nu eenmaal. en dat hierbij je kind de lijdende is, is nog erger, zeker als ouder die er emotioneel bij betrokken is.
ik denk, met alle medeleven, dat je geen kans maakt. hooguit op wat coulance, maar ik denk dat je niet op meer moet rekenen
stel dat een band van je auto klapt en je uit de bocht vliegt tegen een lantaarnpaal, wie wil je dan aansprakelijk stellen? de bandenfabrikant? de dealer/garage? de wegbeheerder?
hoe vervelend de gevolgen ook zijn, ongelukken gebeuren nu eenmaal. en dat hierbij je kind de lijdende is, is nog erger, zeker als ouder die er emotioneel bij betrokken is.
ik denk, met alle medeleven, dat je geen kans maakt. hooguit op wat coulance, maar ik denk dat je niet op meer moet rekenen
Mijn enige vraag was of iemand nog ervaring had met deze lamp.
Momenteel wordt de plastisch chirurg en ikzelf aangevallen door personen die zeggen dat iedereen er geen verstand van heeft behalve zij zelf! Stel bij enkele figuren toch vragen........
Maar ik ben blij dat mijn zoontje nog leeft! Nogmaals, ik zocht mensen die soortgelijke ervaringen hadden meegemaakt......ik hoop het echter met heel mijn hart van niet!!!! Maar ik hoef geen geld van wie dan ook, ik wilde enkel en alleen ouders waarschuwen voor hetgeen ik heb meegemaakt. Volgende keer zal ik echter 2x nadenken voor ik iets post op een forum, als ik het goed lees ben ik een geldwolf die een schuldige zoekt in alles en iedereen. Gelukkig weet ik zelf dat dit niet mijn opzet was en is en dat ik van niemand geld behoef! Het grootste cadeau is dat mijn zoontje dit heeft kunnen overleven! Ik hoop van harte dat jullie dit nooit hoeft te overkomen!
Momenteel wordt de plastisch chirurg en ikzelf aangevallen door personen die zeggen dat iedereen er geen verstand van heeft behalve zij zelf! Stel bij enkele figuren toch vragen........
Maar ik ben blij dat mijn zoontje nog leeft! Nogmaals, ik zocht mensen die soortgelijke ervaringen hadden meegemaakt......ik hoop het echter met heel mijn hart van niet!!!! Maar ik hoef geen geld van wie dan ook, ik wilde enkel en alleen ouders waarschuwen voor hetgeen ik heb meegemaakt. Volgende keer zal ik echter 2x nadenken voor ik iets post op een forum, als ik het goed lees ben ik een geldwolf die een schuldige zoekt in alles en iedereen. Gelukkig weet ik zelf dat dit niet mijn opzet was en is en dat ik van niemand geld behoef! Het grootste cadeau is dat mijn zoontje dit heeft kunnen overleven! Ik hoop van harte dat jullie dit nooit hoeft te overkomen!
1 er is niemand die je uitmaakt voor geldwolf. iedereen snapt dat het leven duur is en dit er financieel in zal hakken.xxspits schreef: Maar ik ben blij dat mijn zoontje nog leeft! Nogmaals, ik zocht mensen die soortgelijke ervaringen hadden meegemaakt......ik hoop het echter met heel mijn hart van niet!!!! Maar ik hoef geen geld van wie dan ook, ik wilde enkel en alleen ouders waarschuwen voor hetgeen ik heb meegemaakt. Volgende keer zal ik echter 2x nadenken voor ik iets post op een forum, als ik het goed lees ben ik een geldwolf die een schuldige zoekt in alles en iedereen.
2 dat is nu eenmaal het nadeel van internet. en niet iedereen reageert even genuanceerd op posts
3 dat je anderen wilt waarschuwen spreekt alleen maar VOOR je en dat vind ik attent van je
4 als iemand zoiets had meegemaakt had het waarschijnlijk al op het forum gestaan. gelukkig blijkbaar niet
5 mijn vorige post is bedoelt om je rationeel iets voor te houden, niet om je ergens van de beschuldigen, want als ouder van een kind die wat overkomt, zul je geneigd zijn emotioneel te handelen in plaats van rationeel.
6 er zijn in ieder geval aardig wat die je alle sterkte toewensen, hoop dat je dat ook gezien heb...
-
VioletPrue
Ik val de plastisch chirurg niet aan, ik zeg enkel dat hij geen vertand heb van lampen en hun veiligheidseisen. Ik val u ook niet aan, ik stel alleen vast, dat u geen kans maakt op de compensatie die u wilt. En die wilt u, anders had u de rechtsbijstandsadvocaat er toch niet opgezet?xxspits schreef:Mijn enige vraag was of iemand nog ervaring had met deze lamp.
En kunt u misschien even aangeven waar iemand in deze post heeft gezegd dat hij/zij de enige is die er verstand van heeft? U vult wel veel meniningen/gevoelens voor anderen in!
En ik ben ook blij dat uw zoontje, op bloedarmoede na, het na zijn zware verwoningen het goed maakt. Heb ik geloof ik ook al geuit.xxspits schreef:Maar ik ben blij dat mijn zoontje nog leeft! Nogmaals, ik zocht mensen die soortgelijke ervaringen hadden meegemaakt......ik hoop het echter met heel mijn hart van niet!!!!
Ik deel uw mening dat het belangrijkste is dat uw zoontje weer zo goed als in orde is en dat het hopelijk niemand anders overkomt. Maar u det nu net alsof u vreselijk aangevallen bent en dat valt best mee...xxspits schreef:Maar ik hoef geen geld van wie dan ook, ik wilde enkel en alleen ouders waarschuwen voor hetgeen ik heb meegemaakt.[/.quote]
Sorry, maar als u enkel mensen wilt waarschuwen, wat moet uw rechtsbijstandsadvocaat dan in dit geheel?Da's uw goed recht. Jammer, wat het toont wel aan dat u kennelijk niet goed tegen meningen van anderen kan en daar is een forum dus juist voor. Maar ik heb niemand zien beweren dat u een geldwolf bent. Er is enkel op gewezen dat uw aansprakelijkheidsclaim waarschijnlijk zal worden afgewezen.xxspits schreef:Volgende keer zal ik echter 2x nadenken voor ik iets post op een forum, als ik het goed lees ben ik een geldwolf die een schuldige zoekt in alles en iedereen.xxspits schreef:Gelukkig weet ik zelf dat dit niet mijn opzet was en is en dat ik van niemand geld behoef! Het grootste cadeau is dat mijn zoontje dit heeft kunnen overleven! Ik hoop van harte dat jullie dit nooit hoeft te overkomen!
Het beste met uw zoontje!
Waarom zou hij/zij er geen verstand van hebben, een plastische chirurg maakt wel vaker zulke dingen mee en ziet wat iets aan schade kan aanrichten.VioletPrue schreef: Ik val de plastisch chirurg niet aan, ik zeg enkel dat hij geen vertand heb van lampen en hun veiligheidseisen.
-
VioletPrue
Ik heb ook al aangegeven dat een PC wel iets kan zeggen over de schade, maar niet over de veiligheidseisen waar een lamp wettelijk aan moet voldoen.Chocomelk schreef:Waarom zou hij/zij er geen verstand van hebben, een plastische chirurg maakt wel vaker zulke dingen mee en ziet wat iets aan schade kan aanrichten.VioletPrue schreef: Ik val de plastisch chirurg niet aan, ik zeg enkel dat hij geen vertand heb van lampen en hun veiligheidseisen.
Hij weet niet aan welke wettelijke eisen een lamp moet voldoen om als onveilig bestempeld te worden.
Hij weet niet of een product een ondeugdelijk product is, door enkel naar het glas te kijken wat in een wond zit.
Anders heeft hij wel een héél breed vakgebied.
Overal kan een ongeluk mee gebeuren als je er niet zorgvuldig mee omgaat, ook met kinderspullen.
Mijn peuter kan ook over haar poppenwagentje struikelen en haar arm breken. Dat ligt dan toch aan het kind niet aan het voorwerp.
Denk ook dat als er al meerdere meldingen zouden zijn dat ze de lamp wel uit de winkel zouden hebben gehaald of een waarschuwing op de verpakking zouden zetten.
Zolang het niet specifiek een kinderlamp is is melden waar dan ook overbodig.
En ik ben een veertiger maar toch echt gek op roze hoor
Mijn peuter kan ook over haar poppenwagentje struikelen en haar arm breken. Dat ligt dan toch aan het kind niet aan het voorwerp.
Denk ook dat als er al meerdere meldingen zouden zijn dat ze de lamp wel uit de winkel zouden hebben gehaald of een waarschuwing op de verpakking zouden zetten.
Zolang het niet specifiek een kinderlamp is is melden waar dan ook overbodig.
En ik ben een veertiger maar toch echt gek op roze hoor