LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woekerpolisboeven achter de tralies
-
Re: Woekerpolisboeven achter de tralies
Zo moeilijk kan het toch niet zijn!!
Volgens de Wet bestaat verplichting door de verzekeraar een klacht behoorlijk te behandelen, zie: http://www.kifid.nl/consumenten/wie-beh ... n-klacht/1. Voor toelichting op behoorlijk handelen, zie de heldere uitleg op http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen. In de volgende folder staat het allemaal nog eens goed en helder uitgelegd hoe het procedureel werkt. http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf
Volgens de Wet bestaat verplichting door de verzekeraar een klacht behoorlijk te behandelen, zie: http://www.kifid.nl/consumenten/wie-beh ... n-klacht/1. Voor toelichting op behoorlijk handelen, zie de heldere uitleg op http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen. In de volgende folder staat het allemaal nog eens goed en helder uitgelegd hoe het procedureel werkt. http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf
-
felixbijer: Nav. je eerdere berichten begrijp ik ook niet zo goed wat voor verschil jouw LevensverzekeringPlus maakt tov. woekerpolis B. De regeling zag toe op garantie-kostenmax. Maar voor heimelijke kosten zou ook deze verzekeringsvorm hetzelfde verhaal moeten opleveren. Juridisch zal er een verschil ontstaan over risicodeel dat jij niet hebt gelopen? Merkwaardig is dat Monster wel verwijst naar de afregeling Woeker.
Mij lijkt dat als je dezelfde Informatiegebreken kunt aantonen, je dezelfde aanspraken maakt. Okee, je zit weer in de Posse, wel achterop. Dus de zweep erover> binnen 3 maanden naar GC aanmelden met aantekening dat je nog niet kunt beschikken over het Aegon voorstel.
Mij lijkt dat als je dezelfde Informatiegebreken kunt aantonen, je dezelfde aanspraken maakt. Okee, je zit weer in de Posse, wel achterop. Dus de zweep erover> binnen 3 maanden naar GC aanmelden met aantekening dat je nog niet kunt beschikken over het Aegon voorstel.
-
Nou Crommentuyn,
Door omstandigheden heb ik nu weinig tijd. Verjaring is herhaaldelijk gestuit.
En ik heb een ander forum ontdekt, moet nu even daar tijd in steken.
Alles op zijn tijd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1160068
Door omstandigheden heb ik nu weinig tijd. Verjaring is herhaaldelijk gestuit.
En ik heb een ander forum ontdekt, moet nu even daar tijd in steken.
Alles op zijn tijd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1160068
-
Crommentuyn,
Mijn rechtsbijstand heeft het bij herhaling afgeraden.
Mijn vrouw wil het niet en geeft geen toestemming.
Ik wil geen Geschillencommissie zonder concrete eis. Concrete eis is niet mogelijk doordat Ombudsmanprocedure niet is nageleefd.
Dus Geschil is niet aangemeld voor Geschillencommissie (i.t.t. wat Van Rossum beweert, neem ik goed advies ter harte).
Ik heb nog ruim tijd opnieuw Klacht bij Aegon in te dienen, zoals Van Rossum aangeeft. Iets zegt me overigens dat Aegon dat niet gaat behandelen, maar Ombudsman gaf aan dat geldt dat opnieuw klacht kan worden ingediend.
Dan zie ik nog tweede optie: een Geschil met het KiFiD aanmelden. Tegen oordeel Ombudsman is weliswaar geen bezwaar mogelijk, maar tegen het niet naleven van de procedure en de gevolgen daarvan m.i. wel degelijk.
Een derde optie is altijd nog rechtszaak.
Een vierde optie is als belanghebbende aansluiten bij een zaak door het OM, iets waar de regering nu kennelijk mee bezig is te onderzoeken. Waarschijnlijk zal dat arbitragezaak worden.
Uiteraard volg ik het advies van de Ombudsman dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bereiken en goed en gedegen advies in te winnen en te laten informeren, o.a. via mijn rechtsbijstand, dit forum en al wat mij bereikt.
Geschillencommissie kan een mooi en geweldig resultaat geven, maar net zo goed een koude kermis.
Mijn rechtsbijstand heeft het bij herhaling afgeraden.
Mijn vrouw wil het niet en geeft geen toestemming.
Ik wil geen Geschillencommissie zonder concrete eis. Concrete eis is niet mogelijk doordat Ombudsmanprocedure niet is nageleefd.
Dus Geschil is niet aangemeld voor Geschillencommissie (i.t.t. wat Van Rossum beweert, neem ik goed advies ter harte).
Ik heb nog ruim tijd opnieuw Klacht bij Aegon in te dienen, zoals Van Rossum aangeeft. Iets zegt me overigens dat Aegon dat niet gaat behandelen, maar Ombudsman gaf aan dat geldt dat opnieuw klacht kan worden ingediend.
Dan zie ik nog tweede optie: een Geschil met het KiFiD aanmelden. Tegen oordeel Ombudsman is weliswaar geen bezwaar mogelijk, maar tegen het niet naleven van de procedure en de gevolgen daarvan m.i. wel degelijk.
Een derde optie is altijd nog rechtszaak.
Een vierde optie is als belanghebbende aansluiten bij een zaak door het OM, iets waar de regering nu kennelijk mee bezig is te onderzoeken. Waarschijnlijk zal dat arbitragezaak worden.
Uiteraard volg ik het advies van de Ombudsman dat het vrij staat andere wegen te bewandelen te trachten een beter resultaat te bereiken en goed en gedegen advies in te winnen en te laten informeren, o.a. via mijn rechtsbijstand, dit forum en al wat mij bereikt.
Geschillencommissie kan een mooi en geweldig resultaat geven, maar net zo goed een koude kermis.
-
De ombudsman heeft inderdaad de hoor en wederhoorprocedure niet toegepast, maar wel degelijk een 'oordeel' uitgesproken (inhoudelijk: de zonder kop of staart klacht afgedaan als een 'communicatieprobleem over de ingehouden kosten' dat met de compensatieregeling 'vanzelf' opgelost wordt) en dan ook voor een vervolg naar de geschillencommissie verwezen. Dus die deur staat wel degelijk open. Maar inderdaad: tot op de dag van vandaag is er geen heldere klacht geformuleerd met een concrete en onderbouwde vordering. Vandaar mijn langzamerhand eindeloos herhaalde advies: doe van tweeën een: begin opnieuw met een concrete klacht & vordering bij verzekeraar of herformuleer klacht & vordering richting geschillencommissie. Dat dat niet zou kunnen is onzin. Dus Felix, houd eens op je zelf overal te herhalen, maak een keuze en ga eens echt aan de slag. NB AEGON heeft je alle informatie verstrekt om het waardeverloop van de polis te kunnen reconstrueren, dus niets staat een heldere klacht & concrete vordering in de weg.felixbeijer schreef: Ik wil geen Geschillencommissie zonder concrete eis. Concrete eis is niet mogelijk doordat Ombudsmanprocedure niet is nageleefd.
-
hou op felix;
het probleem zit bij mw. Beijer.
Los dat op en win... of verlies
je moet kiezen!
het probleem zit bij mw. Beijer.
Los dat op en win... of verlies
je moet kiezen!
-
Toch is groene politiek de meeste bedreven politiek, met de rug in het gras en de zon hoog aan de hemel. Laat dat nu net de reden zijn dat ze geen genotsbelasting en het zonnen hebben verbonden!
Kijk Crommentuyn! Hij worstelt en komt boven!
Kijk Crommentuyn! Hij worstelt en komt boven!
-
Nou Crommentuyn,
Reden is gewoon een akkefietje met een aanbieder van waaibomen. Heeft even prioriteit. Dat is gewoon quick and clean, hak, tjak en klaar. Over en uit.
Geduld is een schone zaak. En ja, de zon schijnt het is mooi weer dus heb wel wat beters te doen dan dagen op de PC. Chanmaster heeft er goeie kijk op. Het wordt nu weer langer licht. Tijd voor zomerreces.
Zo af en toe is leuk, soms wat meer soms wat minder. Ik heb geduld.
Waarom niet: ik heb het geld vandaag nog niet nodig.
En als mijn vrouw geen toestemming geeft en mijn rechtsbijstand het afraadt, dan neem ik dat advies ter harte. Verjaring is immers gestuit.
Is ook gewoon simpelweg niet vrijwillig je kop in de strop van de bindende uitspraak van de Geschillencommissie stoppen. Op dit moment een strop omdat Ombudsmanfase onbehoorlijk was uitgevoerd. Lijkt me een legitieme rechtsgrond om niet bij Geschillencommissie aan te melden. Aanmelden zou juist akkoordgeving handelwijze Ombudsman zijn geweest door er uitvoer aan te geven.
Kennelijk is er bij Aegon/verzekeringsadviseur en Ombudsman wel wilsbeschikking om zo verder te gaan, en je hebt de klachtaanmelding ook gezien. Na enige tijd uitvoer (6 maand danwel 3 jaar) wordt er geacht wilsbeschikking tot stand te zijn gekomen. Oeps.......
Reden is gewoon een akkefietje met een aanbieder van waaibomen. Heeft even prioriteit. Dat is gewoon quick and clean, hak, tjak en klaar. Over en uit.
Geduld is een schone zaak. En ja, de zon schijnt het is mooi weer dus heb wel wat beters te doen dan dagen op de PC. Chanmaster heeft er goeie kijk op. Het wordt nu weer langer licht. Tijd voor zomerreces.
Zo af en toe is leuk, soms wat meer soms wat minder. Ik heb geduld.
Waarom niet: ik heb het geld vandaag nog niet nodig.
En als mijn vrouw geen toestemming geeft en mijn rechtsbijstand het afraadt, dan neem ik dat advies ter harte. Verjaring is immers gestuit.
Is ook gewoon simpelweg niet vrijwillig je kop in de strop van de bindende uitspraak van de Geschillencommissie stoppen. Op dit moment een strop omdat Ombudsmanfase onbehoorlijk was uitgevoerd. Lijkt me een legitieme rechtsgrond om niet bij Geschillencommissie aan te melden. Aanmelden zou juist akkoordgeving handelwijze Ombudsman zijn geweest door er uitvoer aan te geven.
Kennelijk is er bij Aegon/verzekeringsadviseur en Ombudsman wel wilsbeschikking om zo verder te gaan, en je hebt de klachtaanmelding ook gezien. Na enige tijd uitvoer (6 maand danwel 3 jaar) wordt er geacht wilsbeschikking tot stand te zijn gekomen. Oeps.......
-
Groene politiek is zo gek nog niet.
Het kan me niet groen genoeg zijn, vandaar ook die bomen.
Ik kan me altijd nog aansluiten bij kpdwkdwk.
Bovendien, als die uitspraak er is, is een korte schermutseling bij de Kantonrechter voldoende. Stuiting zal geheid nog een keer gebeuren, bij hernieuwde klachtaanmelding als de woekercompensatie bekend gemaakt wordt.
Wat mij betreft wordt dat 2012.
Als ze het uberhaupt kunnen uitrekenen.
Ze kunnen namelijk gewoon niet rekenen bij de Aegon.
En ze begrijpen de compensatienorm ook niet.
Ik kan zo die compensatie zo uitrekenen, is niet zo moeilijk.
Ik neem gewoon het bruto rendement dat ze opgeven.
Ik trek het gewoon in absolute zin van dat rendement af.
Ik gebruik een handige excel waarbij ik elke storting als aparte beschouw, en tot huidige danwel toekomstige einddatum kan berekenen.
Elke storting tot einddatum.
Even autosom. Het verschil met de prognose is de compensatie.
En klaar is Felix.
Op het moment dat ze bij de Aegon gaan zien hoeveel ze moeten compenseren en zich realiseren wat dat betekent.............
Ik zie dat Van Rossum nog overigens niet met zijn excel doen, nee het gaat niet daarmee!
Het kan me niet groen genoeg zijn, vandaar ook die bomen.
Ik kan me altijd nog aansluiten bij kpdwkdwk.
Bovendien, als die uitspraak er is, is een korte schermutseling bij de Kantonrechter voldoende. Stuiting zal geheid nog een keer gebeuren, bij hernieuwde klachtaanmelding als de woekercompensatie bekend gemaakt wordt.
Wat mij betreft wordt dat 2012.
Als ze het uberhaupt kunnen uitrekenen.
Ze kunnen namelijk gewoon niet rekenen bij de Aegon.
En ze begrijpen de compensatienorm ook niet.
Ik kan zo die compensatie zo uitrekenen, is niet zo moeilijk.
Ik neem gewoon het bruto rendement dat ze opgeven.
Ik trek het gewoon in absolute zin van dat rendement af.
Ik gebruik een handige excel waarbij ik elke storting als aparte beschouw, en tot huidige danwel toekomstige einddatum kan berekenen.
Elke storting tot einddatum.
Even autosom. Het verschil met de prognose is de compensatie.
En klaar is Felix.
Op het moment dat ze bij de Aegon gaan zien hoeveel ze moeten compenseren en zich realiseren wat dat betekent.............
Ik zie dat Van Rossum nog overigens niet met zijn excel doen, nee het gaat niet daarmee!
-
in feite hebben ze met die compensatienorm nu een garantie van het bruto fondsrendement - 2.5% gemaakt op de betaalde premie minus overlijdensdekking.
tenminste, als ik het nu dan wel goed begrepen heb.
Enigst probleem is een administratieve, hoe bepaal je het gemiddelde rendement over x jaren ? Ik hoop niet dat ze gewoon de jaarrendementen over x jaren gemiddeld hebben.
Oh ja, en ook nog als elk jaar de premie van overlijdensdekking verschillend is (bij Universal Life verzekeringen)?
Maar ja, enig verstand van rekenen is er kennelijk niet, niet bij Aegon en niet bij Ombudsmannen.
Hoe je een administratief gedrocht creert, ja daar had Wabeke wel kennis van.
tenminste, als ik het nu dan wel goed begrepen heb.
Enigst probleem is een administratieve, hoe bepaal je het gemiddelde rendement over x jaren ? Ik hoop niet dat ze gewoon de jaarrendementen over x jaren gemiddeld hebben.
Oh ja, en ook nog als elk jaar de premie van overlijdensdekking verschillend is (bij Universal Life verzekeringen)?
Maar ja, enig verstand van rekenen is er kennelijk niet, niet bij Aegon en niet bij Ombudsmannen.
Hoe je een administratief gedrocht creert, ja daar had Wabeke wel kennis van.
Maar het zit toch zo Felix, als je een polis hebt met een ECHT garantie kapitaal mogen de verzekeraars toch 3,45% kosten berekenen per jaar over de waarde van de polis in dat zelfde jaar. Ik denk dat als je de polis helemaal volhoudt (dus blijven inleggen de hele looptijd lang) dat je geen cent meer krijgt, als je garantie kapitaal. Ook al hebben ze prognose veel mooier voorgesteld en zeker niet met een min (-) getal ervoor. Dus bij het begin was er sprake van + 14% per jaar en nu praten ze bij aegon (in MIN - 11,68% bij mijn koersplan. In MIN - 10,10% bij mijn fundplan. In MIN - 1,45% bij mijn fundsparen). Wie had dat ooit gedacht dat zelfs aegon dat voor elkaar krijgt....................Maar in ieder geval veel sterkte, en ik hoop dat je door de bomen het bos nog kan zien....(Pas op in het bos zijn de wilde dieren (aegon en zo)).
Laatst gewijzigd door jammer op 27 mar 2011 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jammer,
je moet de bruto historische fondsrendementen pakken die ze opgeven!!!
Dat is het rendement van het beleggingsfonds.
En die zijn nog positief hoor!
Dus als Aegon zegt rendement -11% dan komt dat door kosten.
En die kosten moeten ze compenseren!!
En niet van het negatieve rendement door hun kosten nog weer eens kosten aftrekken ivm de compensatieregeling.
tenminste, als ik het nu wel goed begrepen heb.
Dus niet jammer maar geluksvogel.
je moet de bruto historische fondsrendementen pakken die ze opgeven!!!
Dat is het rendement van het beleggingsfonds.
En die zijn nog positief hoor!
Dus als Aegon zegt rendement -11% dan komt dat door kosten.
En die kosten moeten ze compenseren!!
En niet van het negatieve rendement door hun kosten nog weer eens kosten aftrekken ivm de compensatieregeling.
tenminste, als ik het nu wel goed begrepen heb.
Dus niet jammer maar geluksvogel.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 27 mar 2011 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien heeft mijn verzekeringsadviseur, zonder het zelf te weten, wel mijn belangen behartigd door niets te doen. Wettelijke rente is niet zo hoog, 8%-2.5% is meer.
En misschien heeft mijn vrouw wel terecht dwarsgelegen. Misschien wel om andere reden dan gaat blijken, maar het resultaat telt.
En misschien heeft mijn vrouw wel terecht dwarsgelegen. Misschien wel om andere reden dan gaat blijken, maar het resultaat telt.
-
Ik heb helemaal niets met de woekerpolisakkoorden van doen. Er was die aanbeveling van Wabeke, toen is daarop onderhandeld door derden. Nu is dat resultaat ook bij mij van toepassing verklaard, maar ja. Ook daar ben ik niet mee akkoord gegaan.
-
Dit woekerpolisforum wordt bij nader inzien toch ook wel weer geinig.
Dat teakbomenforum is ook al geinig.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=460
Dat teakbomenforum is ook al geinig.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=460
Volgens mij zit toch even anders Felix, die MIN (-) hebben toch invloed op het eindkapitaal. Bij koersplan staat op de uitdraai van 2011 dus voor 2010:
-11,86% in 2017 maakt een bedrag van E 3739 en dat is veel en veel minder wat er ooit al ingelegd is en dat er nog bij ingelegd zou moeten worden. Immers we leven nu in 2011 dus er moet nog 6x ingelegd worden EN DAAR IS DOOR aegon ook vanuit gegaan volgens mij. Heeft jou koersplan geen - getal bij het negatiefste rendament?? Waarom de mijn dan wel? Of komt het misschien doordat ik 2003 de inleg verlaagd heb? van E905 naar E 300,-.
even kort samen gevat KOERSPLAN: een **** product waarom:
ingelegd vanaf 1997 tot nu toe (2002) 6 x 905 = E 5430 +
2003 - 2011 = 9 x 300 = 2700
2012 - 2017 = 5 x 300 = 1500
maakt dus een totaal van E 9630
en daar maakt aegon bij 4% rendement een voorbeeld kapitaal van E 10248,-
en bij 7,75% = historisch rendement een voorbeeld kapitaal van E 12871
en nogmaals dit zijn de voorbeelden op 31-12-2017
als dit geen boeven streken zijn?????
binnenkort zeg ik die fund sparen en fundpensioen er ook even op.
En Felix zal ik jou een besparings tip geven KOOP een houtkachel met aL die bomen, veel goedkoper stoken in de winter...............EEN zeker rendement levert dit op van 400m3 gas op jaar basis....SUCCES
-11,86% in 2017 maakt een bedrag van E 3739 en dat is veel en veel minder wat er ooit al ingelegd is en dat er nog bij ingelegd zou moeten worden. Immers we leven nu in 2011 dus er moet nog 6x ingelegd worden EN DAAR IS DOOR aegon ook vanuit gegaan volgens mij. Heeft jou koersplan geen - getal bij het negatiefste rendament?? Waarom de mijn dan wel? Of komt het misschien doordat ik 2003 de inleg verlaagd heb? van E905 naar E 300,-.
even kort samen gevat KOERSPLAN: een **** product waarom:
ingelegd vanaf 1997 tot nu toe (2002) 6 x 905 = E 5430 +
2003 - 2011 = 9 x 300 = 2700
2012 - 2017 = 5 x 300 = 1500
maakt dus een totaal van E 9630
en daar maakt aegon bij 4% rendement een voorbeeld kapitaal van E 10248,-
en bij 7,75% = historisch rendement een voorbeeld kapitaal van E 12871
en nogmaals dit zijn de voorbeelden op 31-12-2017
als dit geen boeven streken zijn?????
binnenkort zeg ik die fund sparen en fundpensioen er ook even op.
En Felix zal ik jou een besparings tip geven KOOP een houtkachel met aL die bomen, veel goedkoper stoken in de winter...............EEN zeker rendement levert dit op van 400m3 gas op jaar basis....SUCCES
-
Ja dat is wat de woekerstichtingen hebben afgesproken.Maar het zit toch zo Felix, als je een polis hebt met een ECHT garantie kapitaal mogen de verzekeraars toch 3,45% kosten berekenen per jaar over de waarde van de polis in dat zelfde jaar.
Maar wat Wabeke heeft aangegeven is 3.5% in absolute zin aftrekken van het bruto fondsrendement.
Ik denk dat het nu zelfs zo is dat als ik de garantie eruit zou flikkeren door van fondskeuze te veranderen, de compensatie en daarmee de feitelijke garantie weer hoger wordt. Zal dit dan toch binnenkort maar eens aan mijn adviseur gaan voorleggen.
Misschien was zijn advies toch zo gek nog niet.
Maar als de komende jaren nu wel weer een zeer goed rendement opleveren dan hebben we een veel groter probleem. We krijgen dan veel te weinig participaties om ons eerdere verlies ooit weer kan goed maken...
Het allerbeste voor ons is voor een 20 jarig produkt de eerste 19 jaren bar slecht en dan het laatste jaar een zeer goed rendement. (veel participaties 19 jaar lang (goedkoop) ingekocht en het laatste jaar alles weer duur verkocht.
Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen participaties ondertussen verloren gaan, door inteer en hefboom effect. Maar daar hebben onze (aegon- fundsparen/fund pensioen) aegon producten nu bijna geen last van, hoe het met koersplan precies zit weet ik niet, die loopt toch via de stichting koersplandewegkwijt, waar ik lid van ben. Maar stel de beurs is zeer laag op onze einddatum dan ben ik bijna alles kwijt....En jij hebt dan in ieder geval nog je gegarandeerde waarde, als je zelf niks veranderd.....Ik denk dat je gegarandeerde kapitaal hoger is, als wat je ooit bij aegon zal kunnen halen...........Die Kleim gaf het zelf ook al aan en zei tegen iemand: "Je weet niet hoeveel geld aegon wel niet moet toeleggen voor deze garantie kapitalen"..Dat noem ik zelf geen toeleggen als je kijkt wat aegon er al die jaren er tussen sleept. En als je dat geld weer stopt in een fonds of een deposito dan maakt aegon daar ook weer winst op. Dus dat toeleggen is een lachertje. Maar het is wel ongeloofelijk dat aegon dit allemaal kan en mag doen.
aegon steelt een groot gedeelte van de inleg, en worden zo slapend rijk.....
En het risico ligt bij ons. En als we vroeg tijdig overlijden is de premie ook al hoger dan het risico een goudmijn dus.....Maar wel ten koste van ons.
Om aegon een slag voor te zijn, koop ik direct af als de beurs hoog is kost hun het meeste geld en krijgen ze in de toekomst niks meer van mij...
Het allerbeste voor ons is voor een 20 jarig produkt de eerste 19 jaren bar slecht en dan het laatste jaar een zeer goed rendement. (veel participaties 19 jaar lang (goedkoop) ingekocht en het laatste jaar alles weer duur verkocht.
Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen participaties ondertussen verloren gaan, door inteer en hefboom effect. Maar daar hebben onze (aegon- fundsparen/fund pensioen) aegon producten nu bijna geen last van, hoe het met koersplan precies zit weet ik niet, die loopt toch via de stichting koersplandewegkwijt, waar ik lid van ben. Maar stel de beurs is zeer laag op onze einddatum dan ben ik bijna alles kwijt....En jij hebt dan in ieder geval nog je gegarandeerde waarde, als je zelf niks veranderd.....Ik denk dat je gegarandeerde kapitaal hoger is, als wat je ooit bij aegon zal kunnen halen...........Die Kleim gaf het zelf ook al aan en zei tegen iemand: "Je weet niet hoeveel geld aegon wel niet moet toeleggen voor deze garantie kapitalen"..Dat noem ik zelf geen toeleggen als je kijkt wat aegon er al die jaren er tussen sleept. En als je dat geld weer stopt in een fonds of een deposito dan maakt aegon daar ook weer winst op. Dus dat toeleggen is een lachertje. Maar het is wel ongeloofelijk dat aegon dit allemaal kan en mag doen.
aegon steelt een groot gedeelte van de inleg, en worden zo slapend rijk.....
En het risico ligt bij ons. En als we vroeg tijdig overlijden is de premie ook al hoger dan het risico een goudmijn dus.....Maar wel ten koste van ons.
Om aegon een slag voor te zijn, koop ik direct af als de beurs hoog is kost hun het meeste geld en krijgen ze in de toekomst niks meer van mij...
Hey Jammer, het is natuurlijk zuur dat deze verzekerings mannen door de politiek in bescherming worden genomen.
Ook moet ook constateren dat ze mijn polis hebben afgeroomd. (hefbooms effect.)
De eenheden van het fonds zullen in een positieve beurssituatie nooit meer
mijn eindkapitaal halen.
Ik heb ASR een brief gestuurd voor een nadere verklaring hierover.
ik mis bijna 40.000 eenheden staat gelijk aan ongeveer € 20.000 huidige koers.
dit lijkt mij op pure diefstal!
als iemand iets steelt een potje deodorant bij het kruivat krijg je gelijk een boete.
Deze mannen kunnen gewoon hun witte border criminelentijd doorzetten. heel vreemd?
Ook moet ook constateren dat ze mijn polis hebben afgeroomd. (hefbooms effect.)
De eenheden van het fonds zullen in een positieve beurssituatie nooit meer
mijn eindkapitaal halen.
Ik heb ASR een brief gestuurd voor een nadere verklaring hierover.
ik mis bijna 40.000 eenheden staat gelijk aan ongeveer € 20.000 huidige koers.
dit lijkt mij op pure diefstal!
als iemand iets steelt een potje deodorant bij het kruivat krijg je gelijk een boete.
Deze mannen kunnen gewoon hun witte border criminelentijd doorzetten. heel vreemd?
-
Jammer,
Als de beurzen stijgen, stijgt ook het gemiddeld fondsrendement. Dan moeten ze nog veel meer compenseren.
Aegon zou wel eens ten onder kunnen gaan aan stijgende beurzen.
Sterker nog, Aegon gaat ten onder als de beurzen sterk stijgen.
Immers de te compenseren bedragen stijgen astronomisch terwijl de inkomsten (percentage van de inleg) gelijk blijven. Ook hefboomwerking.
en dan zijn er een hele horde mensen die willen afkopen.
Voor Aegon is het dus te hopen dat de beurzen het slecht blijven doen.
Als de beurzen stijgen, stijgt ook het gemiddeld fondsrendement. Dan moeten ze nog veel meer compenseren.
Aegon zou wel eens ten onder kunnen gaan aan stijgende beurzen.
Sterker nog, Aegon gaat ten onder als de beurzen sterk stijgen.
Immers de te compenseren bedragen stijgen astronomisch terwijl de inkomsten (percentage van de inleg) gelijk blijven. Ook hefboomwerking.
en dan zijn er een hele horde mensen die willen afkopen.
Voor Aegon is het dus te hopen dat de beurzen het slecht blijven doen.