LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek terreur

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Fransgoede

Re: Apotheek terreur

Ongelezen bericht door Fransgoede »

En maar klagen als straks door die stomme "goedkope" internet apotheek de gewone fatsoenlijke apotheker failliet gaat, en de service drastisch omlaag gaat en de prijzen drastisch omhoog.. Typisch Nederlands.. Je krijgt wat je verdient!

Akarrenman

Ongelezen bericht door Akarrenman »

ik krijg voor ieder recept die ik bestel 2 euro op mijn rekening gestort

En dat bewoog u, om hiervoor te kiezen? en wie waakt er vervolgens op uw innames? zijn ze ook service gericht, dat men extra informatie verschaft? wisselwerkingen? etc?

Zelf woon ik op een dorp, en als mijn vrouw haar anti migraine pillen niet zelf kan halen, dan bel ik naar de apotheek, en dan bezorgen ze dit net zo makkelijk, zonder extra kosten. wij brengen dan eens in de tijd als dank een doosje lekkers, voor de apothekers en medewerkers. En dan nu met deze opmars van internet apotheken, willen we ook nog eens zeuren, dat uw oude apotheek, u terecht op de gevaren wijst?! waar maakt u zich druk om?

Ergens kun je dus concluderen, dat de mens erg inhalig is..
U moet medicatie, en heeft geen zin of tijd om het te halen
U wil dus zonder extra kosten, de pillen thuis bezorgt hebben
En u krijgt er nog op toe ook ( die 2 euro) dat is toch werkelijk van den zotte?

Allee sorry dat ik het zeg hé, maar waarom 2 euro ?? als een soort zegeltjes plakken idee! en dan maar mopperen dat de zorg zo hard en schraal is.

Ik snap niets van uw keuze, vind het gevaarlijk zelfs.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Riekt naar ordinair reclame maken voor de internet apotheek

ed & inge

Ongelezen bericht door ed & inge »

leuk, dat er nog mensen zijn die voor hun eigen apotheek kiezen, meneer karreman...u moet toch even goed lezen hoe de apotheker werkt die ons de medicijnen bezorgt, u heeft er niet veel van begrepen......in de stad waar ik woon heeft een reguliere apotheker besloten de medicijnen op dezelfde manier aan te gaan leveren dan de organisatie die dat eerst deed (in capelle aan den ijssel).....dus nu zit onze medicijnen leverancier nog dichtbij ook......dus voor ons geldt nog steeds:

het nieuwe recept de 1e maal via de huisarts laten leveren door de dure apotheek

is het op en heb ik het nogmaals nodig...?......dan bestel ik het via de computer bij de internet apotheek.....die krijgt accoord van de huisarts om het te leveren....(de medicijnen controle dus waar een hoop mensen over lopen te schreeuwen dat die er zogenaamd niet zou zijn)......ze komen het keurig op de door mij ingevoerde bezorgdatum en tijd thuis brengen.....en ik krijg per medicijn nog 2 euro op mijn rekening gestort ook......

meneer karremans......blijft u lekker bij uw lokale apothekertje die van uw geld in een dure bmw rijdt en een prachtig zeiljacht bezit........in ons huisgezin zijn helaas een flink aantal medicijnen noodzakelijk om de boel draaiende te houden en als ik daarmee zo maar tientalle euro's kan besparen dan doe ik dat toch echt......zelfde medicijn....een betere service dan van de reguliere apotheek en geen dreigementen middels brieven door de reguliere apotheek dat ze wel eens even maatregelen zullen nemen tegen de gebruikers van de hierboven genoemde apotheker.

en pima.....

wat je zegt over ordinair reclame maken slaat echt helemaal nergens op......mijn verhaal is alleen een suggestie voor mensen om hun wakker te schudden en te laten weten dat er op een betere en goedkopere manier aan de zelfde medicijnen is te komen......

haalt u uw pak douwe egberts koffie nog steeds bij het kleine supermarktje of haalt u het bij de jumbo waar het zo maar 60 cent goedkoper is........

mijn ervaring met deze manier van medicijn verstrekking is dat het al meer dan 2 jaar perfect verloopt, dus wat zou anderen het tegen houden om het ook op deze manier te doen (de tot nu toe gehoorde redenen.....?.....laat me niet lachen.....een aantal mensen zijn gewoon bang om te veranderen en worden bang gemaakt door anderen.......

wij krijgen al langer dan 2 jaar keurig dezelfde medicijnen die we altijd al hadden, keurig thuis bezorgd en nog met een financiele tegemoet koming ook......

heerlijk, hier hou ik van......

groet, ed
Laatst gewijzigd door ed & inge op 11 mei 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Internet apotheek..Mooi als je de standaard medicijnen nodig hebt, maar als het een beetje moeilijker word, zoals bijvoorbeeld een morfine pomp geven ze niet thuis. Nee alleen de makkelijke klussen willen ze hebben. En Ed, die meneer van de internet apotheek rijd vast niet in een Fiat Panda.

ed & inge

nee een fiat doblo bestel auto....... :lol: :lol: en die morfine pomp is ook via de apotheek te regelen, het is een gewone apotheek die internet er bij doet en een vast bedrag per recept uit keert......

groet, ed
Laatst gewijzigd door ed & inge op 11 mei 2011 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ed & inge

mensen bij deze de link....en zo werk het voor vele provincies, lees het eens door, probeer het een keer, een geef daarna een mening. maar begin niet bij voorbaat te mauwen dat het niet deugt.......daar zijn wij nederlanders toch zo goed in......

http://www.internetapotheekflevoland.nl/

groet, ed

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

Ik heb het idee dat de controle van de apotheker hier danig overschat wordt. Een apotheker is niet verantwoordelijk voor het medicijngebruik dat is de arts die het voorschrijft.
Apothekers zijn tegenwoordig over het algemeel gewoon handelaren die zich niet moeten bemoeien met wat de arts voorschrijft maar het helaas te vaak doen. Wie kent het niet dat de arts medicijn a voorschrijft en dat de apotheker onder de smoes van de verzekering medicijn b meegeeft met de mededeling dat er dezelfde werkzame stof in zit, leuk maar de hulpstof is anders dus is het een ander medicijn.

De apotheker in dit geval is duidelijk zijn winst aan het beschermen over de rug van de consument, een beetje concurrentie in apothekersland is niets mis mee alleen moeten de apothekers er zelf nog even aan wennen.

ed & inge

aaten schreef:Ik heb het idee dat de controle van de apotheker hier danig overschat wordt. Een apotheker is niet verantwoordelijk voor het medicijngebruik dat is de arts die het voorschrijft.
Apothekers zijn tegenwoordig over het algemeel gewoon handelaren die zich niet moeten bemoeien met wat de arts voorschrijft maar het helaas te vaak doen. Wie kent het niet dat de arts medicijn a voorschrijft en dat de apotheker onder de smoes van de verzekering medicijn b meegeeft met de mededeling dat er dezelfde werkzame stof in zit, leuk maar de hulpstof is anders dus is het een ander medicijn.

De apotheker in dit geval is duidelijk zijn winst aan het beschermen over de rug van de consument, een beetje concurrentie in apothekersland is niets mis mee alleen moeten de apothekers er zelf nog even aan wennen.

hehe..... hier begint gelukkig iemand het een beetje te snappen.......

Akarrenman

Dus feitelijk, beweerd men dat de reguliere Apotheker zich verreikt aan uw als de patiënt. Tjah reist de vraag: Weet u wat een Apotheker is? wat zijn taak inhoudt? hoe een Apotheker functioneert?

Voor niets gaat de zon immers op. Feit is echter wel dat de apotheker gebonden is aan datgene wat de zorgverzekeraars vergoeden per patiënt.

Wat ik zo krom vind, is de opmerking: En bovendien ontvang ik een paar euro!!! wat zal daar toch de gedachten achter zijn? patiëntenbinding? U mag zich als patiënt nu enigszins verreiken? zo van lekker puh?! stel u spaart dat bedrag voor 30 jaar op, heeft 720 Euro :lol: 30 jaar berekend op maandbasis.

Danig overschat word? Nee hoor wel danig kritisch en terecht! we hebben het nog altijd over medicatie, en gezien de tijdgeest moet alles via het Internet, de mens heeft geen tijd meer voor elkaar, laat staan voor zijn goedje medicatie, dat moet snel en onpersoonlijk.

Persoonlijk zet ik mijn kantrekeningen erbij, ik blijf lekker bij mijn vertrouwde sociale apotheker, die rijdt overigens een Citroen! Als er ooit iets mis gaat, is het hek van de dam, tot die tijd zou ik zo zeggen vooral blijven bestellen, en zo veel mogelijk slikken( krijg je daar een extra bonus voor?)

Moet ook erg lachen om de strekkingen via verschillende Internet apotheken:

· VIP-service voor uw medicijnen
· Vanaf 4 medicijnen
· Verlaag uw eigen risico!

En

Online Apotheek &
Drogisterij

· 10% korting
· Keuze uit 80.000 artikelen
· Direct uit groothandelsvoorraad
· Verzendkosten 5,50 (vanaf 75,- gratis)

Geef toe, dit is echt lachwekkend. Maar afijn ik ben wellicht te ouderwets.

Mvg Anton

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

ed & inge schreef:
aaten schreef:Ik heb het idee dat de controle van de apotheker hier danig overschat wordt. Een apotheker is niet verantwoordelijk voor het medicijngebruik dat is de arts die het voorschrijft.

hehe..... hier begint gelukkig iemand het een beetje te snappen.......
Dit is het cruciale punt niet meer en niet minder.
Als iemand gebruik wil maken van een internet apotheek, denk ik, dat deze persoon dit ook met serieuze gedachten doet.
Een volwassen iemand mag zelf de keuze doen, waar hij/zij zijn medicatie haalt.
De overheid schrijft ons al genoeg voor, wat te doen, nu dus ook nog op een forum..!

hello goodbye

Ongelezen bericht door hello goodbye »

tennis heeft volkomen gelijk al die bureaucratie wordt steeds erger.

ed & inge

[quote="Akarrenman"]Dus feitelijk, beweerd men dat de reguliere Apotheker zich verreikt aan uw als de patiënt. Tjah reist de vraag: Weet u wat een Apotheker is? wat zijn taak inhoudt? hoe een Apotheker functioneert?[quote]

ja hoor....heeft u de link bekeken....?

dan ziet u dat apotheek De Compagnie aan de Evenaar in Almere is een gewone reguliere apotheek, en beschikt hij over medische kennis net zoals die van u....alleen hij levert ook medicijnen aan huis via internet, en geeft daarvoor een vergoeding per geleverd medicijn....en u vindt dat gevaarlijk, verwerpelijk en niet moet kunnen.....volgens mij neemt u nu uzelf in de maling........wanneer bent u voor het laatst buiten geweest......

groet, ed

Akarrenman

:lol:
wanneer bent u voor het laatst buiten geweest......
Vandaag lekker gaan wandelen met de honden , wat een vriendelijke en sociale vraag van u!

Ja hoor heb de link bekeken, en ook zelf onderzoek gedaan. Zoals ik al schreef, ik zou lekker blijven internetten, bestellen, slikken en vooral vaak bestellen! ( voor uw tegemoetkoming) wie weet kunt u aan het einde van het jaar, sparen voor een kerstpakket/ boodschappen pakket!

Mvg Anton.

ed & inge

Akarrenman schreef::lol:
wanneer bent u voor het laatst buiten geweest......
Vandaag lekker gaan wandelen met de honden , wat een vriendelijke en sociale vraag van u!

Ja hoor heb de link bekeken, en ook zelf onderzoek gedaan. Zoals ik al schreef, ik zou lekker blijven internetten, bestellen, slikken en vooral vaak bestellen! ( voor uw tegemoetkoming) wie weet kunt u aan het einde van het jaar, sparen voor een kerstpakket/ boodschappen pakket!

Mvg Anton.
aan uw antwoord te zien inderdaad,.... wanneer bent u voor het laatst buiten geweest......er zijn mensen die dagelijks hun medicijnen slikken omdat hun leven anders in een hel veranderd, en er dus helaas voor hen niets anders mogelijk....maar dat zult u waarschijnlijk niet begrijpen, zou u dit wel begrijpen dan zou u nog geen 5 minuten met mij willen ruilen.

maar dat geeft niet ik had u vanaf uw eerste posting op dit onderwerp al niet bijster slim in geschat en dit antwoord van u bevestigd dit ten volle. blijf lekker bij uw eigen dorpse apothekertje dan doe ik het mijne, zijn we beiden blij....

groet, ed

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ed & inge schreef:mensen bij deze de link....en zo werk het voor vele provincies, lees het eens door, probeer het een keer, een geef daarna een mening. maar begin niet bij voorbaat te mauwen dat het niet deugt.......daar zijn wij nederlanders toch zo goed in......

http://www.internetapotheekflevoland.nl/

groet, ed
Prima, ieder het zijne. Gelukkig hebben we deze vrijheden in dit land. Maar dan niet achteraf gaan lopen mauwen als dan iets misgaat mede hierdoor.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het medicijnbeleid is Nederland zit toch iets anders in elkaar. Om de zorgkosten te drukken moeten artsen zo veel mogelijk recepten op basis van de werkzame stof voorschrijven en mogen niet zonder meer een bepaald merk voorschrijven. Om medische redenen kan een arts hiervan afwijken, echter bij een controle dient hij te kunnen aangeven waarom hij afgeweken is van de stelregel. Het is dan vervolgens de apotheker welke bepaald welk merk u meekrijgt met de werkzame stof.

Akarrenman

U zit werkelijk vol humor:
maar dat geeft niet ik had u vanaf uw eerste posting op dit onderwerp al niet bijster slim in geschat en dit antwoord van u bevestigd dit ten volle. blijf lekker bij uw eigen dorpse apothekertje dan doe ik het mijne, zijn we beiden blij....

groet, ed
:lol: dat mag u vinden, lucht het op? om het te schrijven? dan heeft u dit in ieder geval ook weer in the pocket! echter zit tussen slimheid en een verstandige intelligentie een wereld van verschil, dat moet u toch weten?

Ook bezorging zal de Apotheek indien de Huisarts dit nodig acht en dus door de Huisarts word aangegeven.. worden verzorgt. Echter word hierop wel geselecteerd, en terecht, iemand goed van geest en lichaam kan zelf met gemak zijn of haar medicatie ophalen, en vaak is er altijd wel iemand die dit in de omgeving wenst te doen ( sommige uitzonderingen daar gelaten) .

Juist mensen die onvoldoende durven, zouden door diens Huisarts en Apotheek worden aangemoedigd om juist zelf wel dat rondje buiten te maken, valt wat van te zeggen.

Het enige wat de internetapotheek anders doet, is dat het de medicatie standaard laat bezorgen, en ja natuurlijk het lekker alles op stapel, 2 voor de prijs van 1 en uiteraard de tegemoetkoming ( laten we die vooral niet vergeten) daar refereert u immers zelf aan, het ojee! de Apotheker rijdt in een wel hele dikke BMW zeg! Ach ja en het gras bij de buren is altijd groener, en het haar van de buurvrouw zit altijd beter, en ga zo maar even door ( gezwetst in de ruimte, waarvan u zelf niet beter word hoor).

Inderdaad u het zijne, ik de mijne en u mag mij best, als niet bijster silm typeren, als dat uw oplucht, vooral doen! Ik moet er echter smakelijk om lachen, ik leg dat toch zo naast mij neer, vind het alleen een enorm zwaktebod.

Mvg Anton
Laatst gewijzigd door Akarrenman op 12 mei 2011 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

Emmy75 schreef:

Het medicijnbeleid is Nederland zit toch iets anders in elkaar. Om de zorgkosten te drukken moeten artsen zo veel mogelijk recepten op basis van de werkzame stof voorschrijven en mogen niet zonder meer een bepaald merk voorschrijven. Om medische redenen kan een arts hiervan afwijken, echter bij een controle dient hij te kunnen aangeven waarom hij afgeweken is van de stelregel. Het is dan vervolgens de apotheker welke bepaald welk merk u meekrijgt met de werkzame stof.
Emmy en daar gaat het mis bij de zin dat de apotheker bepaald, deze mag dat dus niet. De arts bepaald niet de apotheker en een arts zal in sommige gevallen een medicijn voorschrijven wat de verzekeraar liever niet heeft maar bijvoorbeeld beter is voor de patient, als de apotheker vervolgens zelf beslist om een ander medicijn mee te geven gaat het dus mis.
Het officiële beleid is dat de arts bepaald. Het onofficiële beleid is dat de apotheker vervolgens aanrommelt voor eigen winst (merkmedicijn is in sommige gevallen goedkoper dan het surrogaat maar het surrogaat is voor de apotheker winstgevender en wordt onder smoes van verzekering meegegeven).

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

aaten schreef: Emmy en daar gaat het mis bij de zin dat de apotheker bepaald, deze mag dat dus niet. De arts bepaald niet de apotheker en een arts zal in sommige gevallen een medicijn voorschrijven wat de verzekeraar liever niet heeft maar bijvoorbeeld beter is voor de patient, als de apotheker vervolgens zelf beslist om een ander medicijn mee te geven gaat het dus mis.
Het officiële beleid is dat de arts bepaald. Het onofficiële beleid is dat de apotheker vervolgens aanrommelt voor eigen winst (merkmedicijn is in sommige gevallen goedkoper dan het surrogaat maar het surrogaat is voor de apotheker winstgevender en wordt onder smoes van verzekering meegegeven).
Zo moet het zijn, en niet anders.
Als de arts preparaat X op het recept noteert, heeft dit de apotheek te geven.
Schrijft de arts, de werkstof op, kan de apotheek het merk kiezen.
De arts bepaald en niet de winst van de apotheek!

Gesloten