Pagina 2 van 2

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 18 feb 2012 14:44
door Lvm1985
Zoals veel van jullie heb ik ook een klacht over hotelkamerveiling maar in dit geval ook over het Best Western palace hotel te Zandvoort! Ik had een bon gekocht op hotelkamerveiling voor een nachtje in het best Western palace hotel te Zandvoort. Doordat ik plotseling op de dag zelf erg ziek werd en bij de arts was kon het nachtje weg niet door gaan. Op de dag zelf heeft mijn partner contact opgenomen met het hotel om het te annuleren en hem uitgelegd dat ik op dat moment door ziekte niet kon komen of het mogelijk was om later een andere dag te reserveren omdat de bon nog geldig was tm september 2012. Het was pech geld weg was hun reactie. Maar op dat moment kan ik echt niet komen ik moest zelfs bij de arts blijven omdat ik nog niet naar huis mocht. Toen het wat beter ging heb ik contact opgenomen met hotelkamerveiling en de situatie uitgelegd en gevraagd of zij opnieuw de code konden activeren zodat we toch nog een nachtje weg konden gaan voor het betaalde geld. Ook aangegeven dat ik een artsenverklaring heb mocht het nodig zijn. Ik kreeg een mail terug waarbij ze aangaven dat ik maar het hotel moest bellen. Ik had zojuist in de vorige mail aangegeven dat ik het hotel al had gebeld :?

Opnieuw een mail gestuurd naar vakantieveilingen dat ik het hotel al had gebeld maar zij niet willen meewerken. En of vakantieveiling nou iets voor ons kon doen zodat we gewoon nod de bon kunnen gebruiken tm sept 2012 Opnieuw kreeg ik een mail terug van vakantieveilingen dat ze het hotel hadden gebeld maar het hotel niet wilde meewerken. En zij ook niets konden doen voor ons. Het geld is dus gewoon weggegooid! Het was al erg lastig om te boeken omdat het op beschikbaarheid 5 dagen van ter voren kan. En op deze manier wil je niet je geld kwijtraken!

Geen enkele medewerking of begrip van beide partijen hotelkamerveiling en best Western palace hotel! Ik raad iedereen af om hierbij te boeken want het is weggegooid geld

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 17 feb 2014 13:32
door waalvogel
Online veilingen vallen onder de wet -Verkoop op afstand-
Annuleren mag en is kostenloos!
Zie:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 088:NL:PDF

(24) Een openbare veiling houdt in dat handelaren en consumenten persoonlijk bij de veiling aanwezig zijn of daartoe in de gelegenheid worden gesteld. De goederen of diensten worden door de handelaar aan de consument aangeboden door middel van een in sommige lidstaten wettelijk toegestane biedprocedure om goederen of diensten in het openbaar te verkopen. De winnende bieder is verplicht de goederen of diensten af te nemen. Gebruikmaking van online-platforms voor een veiling die ter beschikking staan van consumenten en handelaren, mag niet als openbare veiling in de zin van deze richtlijn worden aangemerkt.

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 17 feb 2014 17:03
door newmikey
Hey, slimmerd!

a) je reageert op een twee jaar oud bericht en
b) de veiling was al verzilverd met een boeking maar TS kwam gewoon niet opdagen en heeft ook de boeking niet tijdig (24 uur van tevoren) geannuleerd. Veiling of niet, hotel boeken en niet op komen dagen is altijd betalen.

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 28 aug 2014 01:04
door Hotelkamerveilingnep
Ik heb een voucher gewonnen c.q. gekocht op Hotelkamerveling.nl dat geldig is voor vier hotels: Tulip Inn hotels te Bodegraven, Meerkerk, Sevenum en Oosterhout. Als ik naar reserveren ga, dan hebben alle vier deze hotels geen enkele beschikbaarheid in de periode totdat het voucher afloopt.

Heb via de mail contact opgenomen met Hotelkamerveiling.nl en deze vroeg mij wanneer ik in welk hotel wilde verblijven, dan zouden zij wel contact opnemen met het hotel. Datum opgegeven. Vervolgens hoorde ik niks meer. Weer gemaild. Toen bleek dat het hotel ''helaas'' geen plek had. Toen ik via Booking.nl probeerde te boeken was er wel plek. Anyway, weer gemaild. Maar nu hoor ik niks meer van Hotelkamerveiling. Het voucher is nu nog geldig, maar uiteindelijk zal het waardeloos aflopen en ben ik mijn geld kwijt.

Ik lees op dit forum, dat als je een veiling van Hotelkamerveiling wint, en je neemt het voucher vervolgens niet af, dan ben je laakbaar en aansprakelijk en krijg je een deurwaarder op je afgestuurd.

Echter, als Hotelkamerveiling een waardeloos voucher verkoopt, dan is er geen instantie waar je met je klacht terecht kan. Hotelkamerveiling is niet aansprakelijk. In Nederland ben je als consument totaal onbeschermd. Je hebt geen recht. Alleen bedrijven hebben alle rechten, maar via kleine lettertjes zijn zij zelf nooit aansprakelijk. Dit moet veranderd worden. Een bedrijf dat iets verkoopt moet ten alle tijde aansprakelijk zijn voor het product dat ze verkoopt. Het moet verboden worden om daar op slinkse juridische wijze buiten te kunnen blijven.

Ik heb een voucher waar geen enkele beschikbaarheid tegenover staat. Ik ben mijn geld kwijt. Ik voel mij niet alleen opgelicht, ik ben opgelicht. Maar ik kan nergens terecht. Ik heb wel overal screenshots van gemaakt, zodat ik e.e.a. kan bewijzen.

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 28 aug 2014 07:01
door sjoegel
Je moet er met een grote boog omheen lopen wanneer er staat "op basis van beschikbaarheid". Dan wordt je genept want die zijn ha, ha, :lol: natuurlijk nooit beschikbaar. Je wordt gelokt met lage prijzen en heb je gebeten en gehapt dan slaat de val dicht en dan heb je wel gekocht maar krijg je niets. Het staat er toch zeggen ze dan, "op basis van beschikbaarheid ?" En het is niet beschikbaar dus doorlopen maar...

Re: Hotelkamerveiling geschillen

Geplaatst: 28 aug 2014 07:32
door newmikey
Hotelkamerveilingnep schreef:In Nederland ben je als consument totaal onbeschermd. Je hebt geen recht. Alleen bedrijven hebben alle rechten, maar via kleine lettertjes zijn zij zelf nooit aansprakelijk.
Dat lijkt me overdreven en niet helemaal waar. Het is echter moeilijk, zoniet onmogelijk, consumenten risicomijdend gedrag aan te leren. En masse doen zij mee aan online veilingen als Vakantieveiling, kopen bij "Deals"-sites als Groupon of iBood of gaan in op dubieuze aanbiedingen van "gratis" spullen die later niet zo gratis blijken te zijn en komen daar pas achter als het kalf al verdronken is.

U ben zo'n consument. U had ook eerst op internet kunnen kijken en kunnen besluiten uw zuurverdiende geld elders uit te geven maar komt ook pas hier klagen als uw dubbeltje géén eerste rang blijkt op te leveren.

Uw hééft wel gelijk, maar of u het gaat krijgen is het moeilijke deel. Ik kan echter géén medelijden opbrengen voor mensen die gewoon doorgaan met het met open ogen er in tuinen. TANSTAAFL!