Pagina 2 van 2
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 07 jul 2011 11:16
door brimab
Hallo mwen,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik had al zo mijn twijfels m.b.t. TV via xs4all, maar nu geldt voor mij des te meer "een gewaarschuwd man telt voor twee".
Met vriendelijke groet,
brimab
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 07 jul 2011 11:45
door mwen
Het is een continuing story. A.s. maandag komt er weer een monteur. Maar los van al die problemen vind ik het eigenlijk het ergste dat het ook nog is niks voorstelt. Dus afwachten is wel verstandig. Groet
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 11 jul 2011 11:39
door mwen
Eindelijk is het dan zo ver en doet de TV via xs4all het. Moet wel zeggen dat het beeld mooi is. Ook al uitzending gemist bekeken. Jammer dat het zoveel moeilijkheden heeft gegeven. En dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets opneemt. Toch nog
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 11 jul 2011 11:53
door CaptainSlow
mwen schreef: En dat je niet naar een andere zender kan kijken als je iets opneemt. Toch nog
Alleen dat al is waardeloos, de nieuwste technieken en terug naar het jaar 0
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 11 jul 2011 11:56
door pera
Ik ben ook blij met die TV van ze
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 05 aug 2011 01:20
door fred25
pera schreef:Ik ben ook blij met die TV van ze
Hier gaat het prima, ook opnemen en iets anders kijken op de HD recorder. Het hangt van de snelheid/kwaliteit van je verbinding af en die is bij mij goed. In het Fritz! modem zie je de datastroom verdubbelen als je wat anders kijkt.
Ben overigens geen TV kijk fanaat maar het is wel grappig dat ik nu ruim het dubbele aantal kanalen heb van Ziggo (analoog) voor 6 euro/mnd minder. Exit Ziggo. Zijn ze vast blij mee: weer een analoge kijker minder.
Van die 50+ kanalen kijk ik naar een stuk of 15, de rest gooi ik in de achtergrond.
Wel apart dat je geen HD mag opnemen, daarvoor moet je terug naar standaardkwaliteit. Volgens het boekje dan, ik heb geen HD pakket genomen. Het is minder de moeite waard als je niet in HD mag opnemen.
De bediening stelt niets voor, zelfs mijn vrouw had het meteen door zonder enige uitleg
Kortom: wij zijn er blij mee.
F
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 05 aug 2011 16:32
door brimab
Hallo Fred 25,
Bedankt voor je reactie, ik zal er mijn voordeel mee doen.
Groetjes,
brimab
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 05 aug 2011 18:47
door mwen
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 15 okt 2012 01:41
door Wim Nyssen
Brimab moet namens Xs4all spreken. Het heeft bij mij 2 maanden geduurd voor ik de zaak rond had en heb eindeloos moeten wachten tot mijn vaste telefoons het weer deden. Ik heb daardoor ruim Eu 50 verbeld met mijn mobiel naar xs4all, KPN en Guidion, de firma die de monteur (3 x langs geweest) levert, waarvan een keer tevergeefs omdat er nog geen signaal op de lijn stond. Praktisch alles ging mis, ook administratief. Als ik er zelf niet bovenop gezeten had en ook niet zelf voor monteur gespeeld had, zat ik zeer waarschijnlijk nog steeds zonder aansluiting. Verder blijkt nu dat je alleen radiozenders kan kiezen via de TV, die staat de hele dag uit, lekker handig. Daar wordt in de reclame met geen woord over gerept. Of weet iemand een gouden truck waardoor ik toch buiten de TV om op mijn radio naar de radiozenders van Xs4all kan luisteren. (ik bedoel geen internetradio) Bij voorbaat dank.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 15 okt 2012 02:59
door Bob Schurkjens
XS4ALL is gewoon een KPN merk. Net als Telfort.
Omdat veel mensen denken dat XS4ALL een superieur merk is en "nog iets uit de pionierstijd of zoiets en daarom beter". Of zo. En daar betalen ze dan 300 euro per jaar extra voor.
Wie het snapt mag het zeggen. Het zal wel de kracht van marketing zijn.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 15 okt 2012 09:55
door CaptainSlow
Toch is XS4ALL jarenlang veruit superieur geweest aan het moederbedrijf.
Ik heb meerdere keren voor mezelf en familieleden met ze aan de telefoon gehangen met een vraag of probleem/storing en kreeg te maken met mensen met een enorme vakkennis die pas ophingen als het probleem opgelost was, ook al duurde het een uur.
Later toen bellen via internet er bij kwam hetzelfde verhaal, men stelde voor dat zij je op je gsm terugbelden voor het geval de verbinding uit zou vallen als je met instellingen bezig ging.
Ik ben heel lang een fan van xs4all geweest, maar de laatste jaren is het allesvernietigende KPN virus resistent geworden en heeft ze verpest.
Het is nu inderdaad een typisch KPN bedrijf met dezelfde arrogante houding en dezelfde belabberde kwaliteit. Het zal me niet verbazen dat hetzelfde callcentre de klanten(geen)service regelt.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 15 okt 2012 20:38
door Bob Schurkjens
Lijkt me een juiste analyse. En omdat het met KPN steeds slechter gaat, is de verleiding voor KPN groot om X$4ALL steeds verder leeg te eten. Kosten per abonnee steeds verder reduceren maar de premium tarieven handhaven. Om zo de nettowinst te vergroten. Het verschil tussen imago en realiteit wordt zo steeds groter.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 13 dec 2012 22:10
door MacSchulte
Sinds enkele maanden alles in 1 van xs4all. Internet en bellen okay, maar sinds kort problemen met de TV. Ligt volgens mij aan die Devolo-ondingen. Zijn erg groot en moeten perse in een wandcontactdoos. Ik heb er al een hele grote kast voor moeten verplaatsen. Als er een probleem is wordt je gevraagd om ze om te keren, maar daarvoor is geen plaats. Dan vragen ze of je hem wilt resetten en daarvoor moet een onbenullig en bijna onvindbaar knopje indrukken en een tijdje vasthouden. Zit dus niet eens een fatsoenlijke reset-knop op. Er is ook geen handleiding en als je die wilt downloaden stikt de website van de leverancier er in. Ik heb ook al een nieuwe gehad en het kost me uren om zo'n ding te installeren: kast uitpakken, op en neer lopen, trap op trap af om ze alledrie te resetten en dan nog eens en nog eens en als het dan nog niet werkt willen ze dat ik software ga downloaden en de beta-tester ga uithangen ,maar daar heb ik geen geduld meer voor en zin meer in.
Van de devolo loopt een netwerkkabel naar een motorola-kastje dat zelfs geen aan/uit-knop heeft zodat je telkens de stekker eruit moet halen, wat ook een crime is, omdat ie staat ingebouwd. Ik ben er eigenlijk helemaal zat mee. De features die je mee krijgt waren nooit een reden om op xs4all over te gaan en ik overweeg weer terug te gaan naar m'n oude ziggo-coax-abonnement.
De mensen van de helpdesk zijn onveranderlijk vriendelijk en ook wel adequaat maar voor je er een te pakken hebt hang je soms wel meer dan 10 minuten aan de lijn en soms verbreekt de verbinding en dan kun je opnieuw beginnen. Ik had evenwel het verkeerde nummer gedraaid, maar op hun website kun je ook niet snel het goede nummer vinden.
Ik vrees dat er bij xs4all een KNP-wind begint te waaien en dat betekent per definitie dat het bedrijf te gronde wordt gericht, want daar kunnen ze helemaal niks meer goed doen, sinds ze tot marktwerking zijn gedwongen. Heb de nieuwe directeur (Theo de Vries, ex-KPN) al eens een brief gestuurd over een andere kwestie en nooit meer iets op gehoord. Ik ben meneer te min.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 13 dec 2012 22:30
door bprosman
Ondanks dat Devolo toch wel een van de betere merken is blijft het toch behelpen. Ik zou gewoon een netwerk kabel trekken rechtstreeks naar het toestel (decoder) vanaf je modem.
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 17 jan 2013 18:16
door Spok_1959
hallo ik heb helaas ook ervaring met xs4all en tv een raad niet doen klinkt mooi maar is een wangedrocht
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 25 jan 2013 21:55
door fritsflow
Kenbaar verbetert er toch ook veel. Heb mijn Xs4all abonnement sinds een maand uitgebreid met TV, internet en bellen had ik al.
Ik kan er kort over zijn: gewoon heel goed. Alles werkte in een keer. Heb er geen monteur voor laten komen. Het is vele malen beter dan Caiway op de glasvezel dat ik eerst had. (Xs4all heb ik hier over VDSL).
Re: TV via XS4ALL
Geplaatst: 26 jan 2013 09:45
door bprosman
Het is vele malen beter dan Caiway op de glasvezel dat ik eerst had. (Xs4all heb ik hier over VDSL).
En je Internet snelheid / snelheden ?