LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steekvlam uit 1,5 jaar oude HP laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: Steekvlam uit 1,5 jaar oude HP laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

jlthkoch schreef:
BBCS schreef:Ik ben het absoluut niet met je eens.
Dat kan zijn, maar inmiddels is allang bekend dat jij het niet zo nauw neemt met de rechten die een consument nu eenmaal heeft.
Rechten die verzonnen zijn door de consumentenorganisaties neem ik dus inderdaad niet nauw.
We hebben te maken met de lettertjes van de wetboeken, want in de wetboeken zijn alle regels en wetten opgenomen.

De consumentenbond heeft zelf gezegd dat zij vinden dat de economische levensduur van computers voor consumenten 5 jaar behoort te zijn en overal lees je dat de computer zonder problemen 5 jaar mee moet gaan.
Geen enkele winkelier houdt zich daaraan, en terecht.
De mening van de consumentenbond is echt geen wet en mogen ook geen rechten aan ontleent worden.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef: Rechten die verzonnen zijn door de consumentenorganisaties neem ik dus inderdaad niet nauw.
.

dus volgens jou verzinnen deze mensen zomaar iets? consumenten hebben volgens mij helemaal geen rechten bij jou.

tiptoo

tenniz

ach gut....kon je niet een orginelere naam bedenken? :lol:

je bent off topic :mrgreen:

BBCS
Contacteer:

tiptoo schreef:
BBCS schreef: Rechten die verzonnen zijn door de consumentenorganisaties neem ik dus inderdaad niet nauw.
.

dus volgens jou verzinnen deze mensen zomaar iets?
Yep.
tiptoo schreef: consumenten hebben volgens mij helemaal geen rechten bij jou.
Zeker wel, volgens de wetboeken en niet volgens de meningen van de consumentenorganisaties.

Die "consumentenrecht" waar jij het over hebt is een verzinsel van de consumentenorganisaties, welke de winkelieren en fabrikanten niet aan hoeven te houden.
Het is nog altijd de mening van de consumentenorganisaties dat de consument gedurende de gemiddelde levensduur altijd recht heeft op kostloze reparatie of vervanging, omdat die organisaties de normale garantieperiodes veel te kort vinden.
Mogen ze rustig vinden, alleen kunnen op hun uitspraken totaal geen rechten aan ontleent worden.

Geloof me, alle regels en wetgeving is in de wetboeken opgenomen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Een geluk voor ons, wij kennen bbcs weten dat hij gewoon liegt en daarnaast op de verkeerde plaats probeert zijn frustraties af te wentelen.

Het lijkt me verstandiger dat hij gaat zeuren bij het mkb, maar daar zullen ze hem ondertussen ook wel beu zijn

tiptoo

puma73 schreef:Een geluk voor ons, wij kennen bbcs weten dat hij gewoon liegt en daarnaast op de verkeerde plaats probeert zijn frustraties af te wentelen.

dat geloof ik dus niet, ben het heel vaak niet met BBCS eens maar wat je nu schrijft vind ik niet terecht.

BBCS
Contacteer:

puma73 schreef:Een geluk voor ons, wij kennen bbcs weten dat hij gewoon liegt en daarnaast op de verkeerde plaats probeert zijn frustraties af te wentelen.

Het lijkt me verstandiger dat hij gaat zeuren bij het mkb, maar daar zullen ze hem ondertussen ook wel beu zijn
Ik lieg helemaal niet.
Laatst gewijzigd door BBCS op 14 apr 2011 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

BBCS schreef:
jlthkoch schreef:
BBCS schreef:Ik ben het absoluut niet met je eens.
Dat kan zijn, maar inmiddels is allang bekend dat jij het niet zo nauw neemt met de rechten die een consument nu eenmaal heeft.
Rechten die verzonnen zijn door de consumentenorganisaties neem ik dus inderdaad niet nauw.
We hebben te maken met de lettertjes van de wetboeken, want in de wetboeken zijn alle regels en wetten opgenomen.

De consumentenbond heeft zelf gezegd dat zij vinden dat de economische levensduur van computers voor consumenten 5 jaar behoort te zijn en overal lees je dat de computer zonder problemen 5 jaar mee moet gaan.
Geen enkele winkelier houdt zich daaraan, en terecht.
De mening van de consumentenbond is echt geen wet en mogen ook geen rechten aan ontleent worden.
Er zijn veel winkeliers die hier onder uit proberen te komen, er zijn er echter steeds meer die door krijgen dat een consument zich niet meer zo gemakkelijk laat belazeren. Misschien zijn er zelfs steeds meer winkeliers die hun geld op een eerlijke manier willen verdienen....

Heeft niets met de consumentenbond te maken, maar met de rechten van de consument.

BBCS
Contacteer:

jlthkoch schreef:
Heeft niets met de consumentenbond te maken, maar met de rechten van de consument.
Welke gebaseerd moet zijn op de wetboeken en niet op de uitspraken van de consumentenorganisaties.
Ik lees nog veel te vaak dat die organisaties meningen geven en dat men beweert dat dat het consumentenrecht is.
Sorry, maar daar hou ik me dus echt niet aan.
Wel aan de wetboeken.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

BBCS schreef:
jlthkoch schreef:
Welke gebaseerd moet zijn op de wetboeken en niet op de uitspraken van de consumentenorganisaties.
Ik lees nog veel te vaak dat die organisaties meningen geven en dat men beweert dat dat het consumentenrecht is.
Wel aan de wetboeken.
Dan hou jij je niet aan de rechten die consumenten hebben en belazer je dus deze consumenten. Het is maar of je je geld eerlijk wil verdienen of niet.

(Maar goed, dit wordt al jaren tegen je gezegd en je wil het maar niet begrijpen dus ik stop maar weer met deze discussie)

BBCS
Contacteer:

jlthkoch schreef:
BBCS schreef:
jlthkoch schreef:
Wel aan de wetboeken.
Dan hou jij je niet aan de rechten die consumenten hebben en belazer je dus deze consumenten. Het is maar of je je geld eerlijk wil verdienen of niet.

(Maar goed, dit wordt al jaren tegen je gezegd en je wil het maar niet begrijpen dus ik stop maar weer met deze discussie)
Dan belazer ik de mensen maar.
Ik ga aan de uitspraken van de consumentenorganisaties en de consumentenbond geen rechten aan ontlenen.

Ik wil wel op een eerlijke manier geld verdienen en ik beschouw de wetboek als het consumentenrecht en als mensen de meningen van de consumentenorganisaties als het consumentenrecht beschouwen, dan veeg ik daar mijn achterste ermee af.

Oftewel: ik heb echt maling aan die meningen, omdat die wettelijk gezien van geen enkele waarde zijn en zeker niet het consumentenrecht is.
Het consumentenrecht staat volledig in wetboek 7 en dat is de enige consumentenrecht waar ik mij aan hou.
Aan de meningen van de consumentenorganisaties en de consumentenbond hecht ik geen consumentenrecht aan, en hou mij er ook niet aan.

Als jij vindt dat de meningen van de consumentenbond rechten aan ontleent mogen worden, houdt jij de boel voor de gek, niet ik.

Kijkend naar de wetboek, dan is de mening en de uitspraak van de consumentenbond van geen enkel belang.

De fabrikanten hanteren voor computers 3 jaar economische levensduur.
De consumentenbond is het daar niet mee eens en is van mening dat het voor de consument 5 jaar moet zijn.
Die mening mogen ze hebben, maar aan die 5 jaar mogen geen rechten aan ontleent worden.
En wat er nu gedaan wordt is dat men aangeeft dat een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, omdat de consumentenbond die mening heeft.
Waaruit volgt dat men zegt dat volgens het consumentenrecht een computer 5 jaar probleemloos mee moet gaan, omdat het gebaseerd is op een mening van de consumentenbond.
Die consumentenrecht bestaat niet. Het is geen recht, maar een mening van de consumentenbond. De winkelieren hoeven zich daar totaal niet aan te houden. Wat wel telt zijn de lettertjes van de wetboeken.
Punt.

jw87

Ongelezen bericht door jw87 »

Beste reply'ers,

Ik kan melden dat HP het probleem fantastisch heeft opgelost.
De laptop is opgestuurd voor onderzoek. Kosten voor een eventuele reparatie zou gemeld worden.
Vanmorgen de laptop terug gekregen, volledig KOSTELOOS gerepareerd!
En een aantal onderdelen vervangen (moederbord en hardeschijf.)
HP, bedankt voor de goede service. WARME DOUCHE VOOR HP!

Reply'ers, bedankt voor jullie advies en tijd.
@BBCS, er zijn dus toch nog fabrikanten die het fatsoenlijk oplossen en die niet gaan voor de korte termijn winst.

Groetend,

JW

Dre21

Ongelezen bericht door Dre21 »

Heb net eens naar mijn 3 jaar oude HP-laptop gekeken die ook zo heet werd en die daarnaast zoveel herrie maakte. Openingen onderop en links met een spuitbus met lucht schoon gespoten en ziedaar; laptop is ineens weer mooi stil en wordt niet meer warm!

mailee

Ongelezen bericht door mailee »

afgelopen zondagochtend zit mijn dochter in de kamer haar zoontje eten te geven. opeens een gesis, gevolgd door een steekvlam vanuit het dressoir. de laptop, een HP, ontploft en uitgebrand. in de kast een brandvlek en het babyboek van haar zoontje zwart geblakerd. en dat, terwijl de laptop er al zeker 1,5 maand ongebruikt ligt. er zaten geen snoeren aan, was dus nergens op aangesloten. rara hoe kan dat.
je mag er toch niet aan denken als zoiets gebeurt terwijl ze de laptop op haar schoot heeft of voor zich op tafel!!!! en wat als ze niet thuis waren geweest? dan was zeker het houten dressoir in de brand gevlogen en wie weet wat nog meer.

BBCS
Contacteer:

mailee schreef:afgelopen zondagochtend zit mijn dochter in de kamer haar zoontje eten te geven. opeens een gesis, gevolgd door een steekvlam vanuit het dressoir. de laptop, een HP, ontploft en uitgebrand. in de kast een brandvlek en het babyboek van haar zoontje zwart geblakerd. en dat, terwijl de laptop er al zeker 1,5 maand ongebruikt ligt. er zaten geen snoeren aan, was dus nergens op aangesloten. rara hoe kan dat.
je mag er toch niet aan denken als zoiets gebeurt terwijl ze de laptop op haar schoot heeft of voor zich op tafel!!!! en wat als ze niet thuis waren geweest? dan was zeker het houten dressoir in de brand gevlogen en wie weet wat nog meer.
Diverse accu's willen nog wel eens spontaan gaan branden.

klik voor meer info.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:
Diverse accu's willen nog wel eens spontaan gaan branden.

klik voor meer info.
dan mogen ze dat wel eens tegen de klanten vertellen.

Gesloten