Wij hebben onze aangiftes sinds 2003 door een accountant laten invullen.
Nu heeft deze over 2008 een fout gemaakt.
Hij heeft voor de IB van mijn moeder het laagste bedrag van de jaaropgave ingevuld. Zij heeft een ANW-uitkering van het SVB. Daar kun je duidelijk zien dat hij het lage bedrag, op de euro af, heeft overgenomen.
Hiervoor heeft ze een naheffing ontvangen van € 200,00 begin 2010.
De huur- en zorgtoeslag vragen wij zelf aan. Voor 2009 hebben wij gekeken naar het verzamelinkomen van de aangifte over 2008. Deze had de accountant ingevuld en zou dus moeten kloppen. Dit bleek dus niet zo te zijn.
Midden 2010 kreeg ze dus nog twee naheffing voor de huur- en zorgtoeslag
van ongeveer € 1000,00 totaal.
Door de accountant moest ze dus € 1200,00 terug betalen. Dat van een ANW- uitkering sinds 1993 en een klein pensioen is dus veel.
De accountant geeft als verweer dat de bedragen van de SVB al zijn ingevuld in de aangifte van mijn moeder en hij hier dus niks aan kan doen als deze niet juist zijn. Hij heeft ze dus niet gecontroleerd, terwijl hij wel de jaaropgave heeft gezien. Hij ging er standaard vanuit dat dit juist zou zijn?
Kunnen wij hem hiervoor aansprakelijk stellen?
Wij laten onze aangiftes invullen omdat wij ook nooit zelf precies weten welke bedragen ingevuld moeten worden en welke niet.
Je vertrouwd hem!
Wij hebben gelijk een andere accountant genomen, toen deze fout gemaakt is.
P.S. We hebben wel bericht gehad dat onze REAAL spaarloonregelingen
afgesloten bij de "fout makende" accountant aan een andere
tussenpersoon is overgedragen. Waarom dit is weet ik niet?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |