Pagina 2 van 3

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 23 mar 2011 10:08
door jlthkoch
schasfoort schreef: De slogan van de TNT post pakket service "SURE WE CAN" is gewoon niet af!

Ik roep iedereen op om de slogan van de TNT post af te maken met uw eigen ervaringen met de TNT post.
SURE WE CAN..........

.. damage your package (and just add a 'sorry-note')
.. steal your package
.. not reply when you complain
.. take 2 months to investigate when your package gets lost
.. call you 'asshole' when we are in a bad mood (and after that look for another job because we got fired)
.. make a package that's too big "fit" your mailbox
.. do whatever we like with your mail when you did not add insurance

and so on...................

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 02 apr 2011 23:30
door Martin Stam
Hallo gewaarde consument.

Zefde ervaringen hebben wij ook.
Track Trace functioneerd alleen naar Duitsland, naar andere landen over de hele wereld niet. Hetgeen wat het meeste zeer doet is dat bijvoorbeeld een pakket naar de USA tot 2 KG, zonder track Trace 17,10 € kost. Met track Trace zomaar 7,20 € meer, en dit voor een service die niet functioneerd. Dit noem ik klink klare oplichting. Ik kan helaas niet meer versturen zonder Track Trace
wanneer ik wil verzekeren???? TNT verplicht mij dus te betalen voor iets wat duidelijk niet functioneerd.
Nog een leuk voorbeeld, ik wilde een brief aangetend versturen naar de USA,
gewicht was 153 gram in een bubble enveloppe.
Op de tarieven 2011 prospect van de TNT post staat geschreven, LET OP!!! met Track Trace en verzekerd tot 50,- € kost dit 16.15 €.
Een hoop geld voor een brief van 153 Gram, maaaar OK ik ga accoord.
Ineens blijkt dat de TNT computer de brief niet aanneemt????
De TNT medewerker begrijpt hier niets van en belt op. Na 5 minuten wachten blijkt dat de TNT plotseling geen aangetekende briefen meer verstuurd naar de USA & Canada??? De TNT verstuurd een aangetekende brief alleen nog maar als pakket verzekerd vanaf 500,- € tot 2 kg.
Helaas moet men daar dan 25,60 €. Wel wat duur voor een briefje van 153 gr.
Maar gewoon dikke pech, staat in de algemene voorwaarden zegt TNT,
moet u die maar gewoon even lezen. Helaas staan deze niet op hun prospect die ze uitgeven. Met zogenaamde oplossingen voor 2011
Na drie dagen controle uitgevoerd naar Track Trace.
Pakket is over de grens en niemand kan zeggen waar het is.
TNT rekent in dit geval doodleuk 7,20 € voor deze NIET SERVICE!!!!!!

Dus Rader onderneem iets aan deze pure oplichting.
Gr....Martin Stam

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 04 apr 2011 12:09
door kmpoel
Ik heb ook dezelfde ervaringen:

- aantal keren iets opgestuurd en nav van barcode op internet zending willen traceren. Nooit kan ik het vinden. Ik verstuur het dan zelfs aangetekend op! Standaard antwoord wat ik krijg is dat ik de ontvanger moet bellen. Nooit eens hand ik eigen boezem steken en zeggen, sorry mevrouw wat vervelend, nee zij kunnen er nooit iets aan doen en je moet toch echt de ontvanger bellen.

- nu een keer een zending (harde schijf) opgestuurd en die zending is helemaal niet aangekomen. Zelfde verhaal als boven. Op internet na barcode ingevoerd te hebben, niets te vinden.

We zijn nu bijna twee maanden verder en ik zit zonder harde schijf (ben fotograaf dus redelijk essentieel) en zij zijn het nog steeds aan het uitzoeken. Ze hebben een kleine achterstand.

Nu heb ik ook een bedrijf. Ik zie het al voor me dat een familie een fotosessie bij mij boekt en zegt ik wil over een week mijn foto's omdat oma dan jarig is en ik zeg: Sorry ik heb een kleine achterstand en de foto's niet uitlever.

Grappig genoeg drukte ik nu tijdens hun bandje op nr. 3 (heeft U een klacht) maar je word echt niet behandeld als iemand die een klacht indient. Er wordt slecht geluisterd, ze zeggen dat ze er niets aan kunnen doen, een leidinggevende kan ik niet spreken en ik moet maar weer afwachten. Inmiddels wacht ik dus al 2 maanden.

En een klacht kan ik per post doen. Kost mij ook weer 0,44 eurocent. Terwijl ik mijn aangetekende kosten ook al kwijt was. Geen email adres beschikbaar voor klachten!

Hoe bedoel je, met mijn rug tegen de muur!

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 15:33
door koeloejoek
Ik heb vorig jaar een pakket besteld en die werd naar Amsterdam gestuurd ip naar mij koste mij €75,-- ting kassa...

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 15:53
door JtC
Ik verstuur bijna dagelijks post, brievenbuspost, pakketpost, zowel prive als zakelijk en ik ontvang regelmatig brievenbuspost en pakketpost, zowel prive als zakelijk. Soms maak ik gebruik van verzekerde post en aangetekende. Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een probleem gehad dat er iets niet was aangekomen met TNT. Hoe kan dat? Gezien dit topic zou het toch erg raar zijn en is er iets aan de hand met het feit dat er bij mij nooit iets fout gaat...

TNT en ik zijn in ieder geval wat dat betreft dikke vrienden!

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 17:14
door kmpoel
Wacht maar tot je ooit wel een probleem hebt, dan piep je wel anders!

Zoals met alles in het leven, zolang het goed gaat ben ik ook beste vrienden!

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 17:22
door JtC
Onzin, het heeft bij de meesten toch echt met eigen instelling te maken. En gaat er dan wat fout, helaas, volgende keer beter. TNT heeft geen structureel probleem. Niet net doen alsof TNT er een zooitje van maakt of zich bezig houdt met oplichterspraktijken en weet ik wat er allemaal al niet wordt gezegd.

Als je wat relaxter doet, zul je zien dat je met "problemen" ook wat relaxter omgaat. Dat ik volgens jouw anders zal piepen als ik ooit een probleem krijg met TNT, heeft meer met jouw (en andermans) kijk op zaken te maken. Wat voor jouw een mega-probleem is, hoeft voor een ander daarom nog niet een probleem te zijn.

Maar ja, ik zal wel bij de TNT werken met een dergelijk opmerking...

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 17:32
door kmpoel
Kennelijk heb jij niets anders te doen dan de hele dag op forums te surfen.

Ik moet aan het werk en sluit hierbij de discussie!

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 17:32
door Chocomelk
JTC dan heb jij toevallig wel geluk maar begrijp ook dat bij heel
veel mensen het mis gaat met TNT, bij ontzettend veel mensen gaat het mis.
Laatst 2 en halve week moeten wachten op aangetekende brief vanuit het buitenland die er normaal gesproken 4-5 dagen op doet.
Buitenlands post gebeld, nee is al in Nederland........de fout ligt toch echt hier.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 18:00
door JtC
Mooi he, ben je jaloers dan? Niet van die domme opmerkingen maken.
kmpoel schreef:Kennelijk heb jij niets anders te doen dan de hele dag op forums te surfen.

Ik moet aan het werk en sluit hierbij de discussie!
@ Choco: definieer "ontzettend veel"? Op basis van welke gegevens? Maar goed, ik heb dus geluk omdat alles bij mij goed gaat? M.a.w. als je iets verstuurd is het maar te hopen dat het aankomt? Dat zal wel reuze reuze meevallen hoor.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 18:50
door Chocomelk
JtC schreef:Mooi he, ben je jaloers dan? Niet van die domme opmerkingen maken.
kmpoel schreef:Kennelijk heb jij niets anders te doen dan de hele dag op forums te surfen.

Ik moet aan het werk en sluit hierbij de discussie!
@ Choco: definieer "ontzettend veel"? Op basis van welke gegevens? Maar goed, ik heb dus geluk omdat alles bij mij goed gaat? M.a.w. als je iets verstuurd is het maar te hopen dat het aankomt? Dat zal wel reuze reuze meevallen hoor.
Oa deze straat hier... :wink:
En wat je allemaal leest aan klachten over TNT alleen al op dit forum.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 19:18
door JtC
Ik denk dat je wel 1 belangrijk ding vergeet: anders dan bijv. een malafide lokale autohandelaar, gaat het hier om een bedrijf dat zaken doet met bijna letterlijk haast iedereen in Nederland. Als je praat over het aantal klachten, moet je dat natuurlijk wel in verhouding zien. Daarom dat ik zeg dat het wel mee valt.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 19:28
door koeloejoek
Ik heb welgeteld 1 keer meegemaakt dat het niet goed ging maar verder heb ik nooit geen problemen met de TNT.


Maar JtC ik heb laatst een verhaal gezien over corruptie en maffia praktijken bij de "Nederlandse" TNT in Italië.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 20:03
door VioletPrue
JtC schreef:Onzin, het heeft bij de meesten toch echt met eigen instelling te maken. En gaat er dan wat fout, helaas, volgende keer beter. TNT heeft geen structureel probleem. Niet net doen alsof TNT er een zooitje van maakt of zich bezig houdt met oplichterspraktijken en weet ik wat er allemaal al niet wordt gezegd.

Als je wat relaxter doet, zul je zien dat je met "problemen" ook wat relaxter omgaat. Dat ik volgens jouw anders zal piepen als ik ooit een probleem krijg met TNT, heeft meer met jouw (en andermans) kijk op zaken te maken. Wat voor jouw een mega-probleem is, hoeft voor een ander daarom nog niet een probleem te zijn.

Maar ja, ik zal wel bij de TNT werken met een dergelijk opmerking...
Deze opmerkingen moet ik even tegenspreken.
Met je eigen instelling heeft het lang niet altijd wat te maken.
Mijn ervaring:
Mijn oom overleed 3 maart jl.
Kaart komt op 10 maart bij mij binnen.
De uitvaart was 9 maart.
Kaart gestempeld op 4 maart.
Is dus ergens 4 werkdagen blijven hangen.
Je dient een klacht in en krijgt alleen de reactie 'Sorry, erg vervelend, maar we kunnen hier niks aan doen, omdat het geen geregistreerde zending betreft'.
Nou, aanmijnhoela, ze weten donders goed wáár de post is afgestempeld (je moet verzendplaats en ontvangstadres invullen) dus kunnen ze toch op zijn mínst de moeite nemen om te vragen in dat sorteercentrum of er problemen zijn?
Het is geen kaart om me vrolijk Pasen te wensen, het is rouwpost!
Hier heeft mijn eigen instelling toch echt niks mee te maken.
Maar goed, volgende keer beter toch?

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 29 apr 2011 20:52
door JtC
Uiteraard, er zijn uitzonderingen, jouw voorbeeld is er een. Maar je noemt nu wat op, het is dan ook wel incidenteel. Hoeveel rouwkaarten krijg je op jaarbasis en ja, hoe lullig dat ook is, het kan een keer fout gaan. Om op basis van dit gegeven TNT te zien als een incompetent bedrijf, nee. Ik in ieder geval niet. En dat doen anderen dus wel. Na 1 fout doen ze net alsof het altijd fout gaat.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 30 apr 2011 11:15
door VioletPrue
Ik zal ook niet beweren dat het altijd fout gaat.
Maar ik zal ook niet zeggen dat ik de enige ben.
Na een gesprek met mijn tante blijkt dat standaard (al een jaar of 2,5/3) mijn kerstkaart en verjaardagskaart van hen (nu haar) aan mij niet aan komt.
En dat lijkt mij een iets structureler probleem.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 30 apr 2011 17:58
door koeloejoek
De Nederlandse sector van TNT in Italië is corrupt en in het bezit van de plaatselijk Italiaanse maffia, hoezo je kunt blindelings vertrouwen op de TNT...

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 14 mei 2011 21:27
door Elektrobert
Op 27 april jl. 3 pakketten aangeboden bij de Readshop in Rotterdam Zevenkamp om ca. 17.15 uur....De pakketten hebben het distributiecentrum niet gehaald en zijn niet te traceren.

Je bent al EUR 10,= kwijt als je klantenservice belt van TNT...eerst een bandje van de nodige minuten en dan mag je alles nog eens per pakket nagaan.

Mijn pakketten zijn dus gewoon ontvreemd! Alle 3 de pakketten...

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 16 mei 2011 16:59
door Beijing2008
Moraal van het verhaal; als het waardevolle zaken zijn, niet via TNT maar via bijv. DHL versturen, is wel duurder, maar altijd goedkoper dan een klant verliezen.

Re: Het "zwarte gat" dat TNT post heet!!

Geplaatst: 16 mei 2011 17:03
door Beijing2008
Elektrobert schreef:Op 27 april jl. 3 pakketten aangeboden bij de Readshop in Rotterdam Zevenkamp om ca. 17.15 uur....De pakketten hebben het distributiecentrum niet gehaald en zijn niet te traceren.

Je bent al EUR 10,= kwijt als je klantenservice belt van TNT...eerst een bandje van de nodige minuten en dan mag je alles nog eens per pakket nagaan.

Mijn pakketten zijn dus gewoon ontvreemd! Alle 3 de pakketten...
wie belt nou ook via 0900;
TNT Post

Alternatief0900nummer.nl heeft een alternatief nummer behorende bij het 0900 nummer van TNT Post gevonden. Het betaalde service nummer 09000570 is gekoppeld aan het gewone vaste nummer 0582333333 :D :wink: