LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies voor bestrating oprit

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door snepke »

Als je betonklinkers neemt,8 dik.
Wij hebben zelf zwarte bk's ,inmiddels zijn ze grijs.
Op den duur verkleurd het ,tegels ook.
Grijs verkleurd niet.

30/30 tegels zijn er ook in 8 dik(grijs/rood/ zwart)

Roelant1
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door Roelant1 »

Het beste zijn betonklinkers, maar die verkleuren en nog vrij snel ook.
Laat je niet wijs maken dat klinkers die door en door gekleurd zijn niet verkleuren want dat doen ze wel.
Als je gebakken klinkers te duur vindt moet je eens kijken bij Geo-colors van MBI of eoliet van Facade, die hebben een grove toplaag van natuurlijke mineralen en die verkleuren nauwelijks.
Ik zou kiezen voor een klinker van 8 cm dik, 10 cm is overdreven en niet iedere fabrikant heeft ze.

Groeten,

Roelant.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door kweenie »

Beton verkleurt inderdaad gegarandeerd, en ook best wel snel. Je hebt trouwens bij beton en bij gebakken dure en goedkope types, dus altijd even goed rondkijken wat er zoal te krijgen is. Ook bij verschillende aanbieders. Het zou best kunnen dat je goedkope gebakken klinkers mooier vindt dan dure betonnen klinkers, en dat je dan nog goedkoper uit bent ook. Maar het moet natuurlijk ook bij je huis passen. Bij een heel modern huis zouden wat strakkere grijze betonklinkers misschien mooier staan dan gebakken klinkers.

Nog even over die tegels. Als je zulke grote tegels zou willen, en ze voor het kunnen dragen van auto's tamelijk dik moeten zijn, dan worden ze ook zo zwaar dat ze niet te hanteren zijn. Is ook een afweging.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door snepke »

kweenie schreef:
Nog even over die tegels. Als je zulke grote tegels zou willen, en ze voor het kunnen dragen van auto's tamelijk dik moeten zijn, dan worden ze ook zo zwaar dat ze niet te hanteren zijn. Is ook een afweging.
Dat gaat met een zuignap,moet wel met 2 personen gedaan worden.
Dat is het handigste

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat niet alleen om het leggen nu, maar ook om mogelijke aanpassingen in de toekomst. Ook kan het zijn dat het leggen dan duurder wordt, maar dat weet ik niet, omdat (wat je ook aangeeft) het met meer mensen tegelijk moet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door snepke »

Ts is het beste af met klinkers,als je ze zat bent kan je ze eruit gooien.
Dat is met die grote tegels een hels karwei of je moet ze breken,in stukken eruit halen.

Je kan er natuurlijk ook asfalt in laten draaien.
Mooi zwart en strak
Geen gesjouw met klinkers en tegels,geen onkruid dat er tussen groeit.

Heeft ook wel wat.

JohnDoe1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2013 15:02

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door JohnDoe1234 »

Hallo allen,

Ik zie jullie discussie en ik denk dat ik de oplossing wel heb gevonden. Ik heb een zwarte watergedragen sealer van van den Helder Betonoplossingen gebruikt die heel goed intrekt in de ondergrond. Ik heb mijn betonnen straattegels van 60x40cm en de grindtgels en stoeptegels van 30x30 en een klein zithoekje met klinkers ermee geverfd en ik ben er super blij mee!

Groet John

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door dhc »

Nou fijn voor je...Het topic is inmiddels ruim twee jaar oud...de oprit is wel klaar denk ik....

JohnDoe1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2013 15:02

Re: Advies voor bestrating oprit

Ongelezen bericht door JohnDoe1234 »

Sommige problemen blijven actueel - vandaar mijn goed bedoelde tips.

Overigens heb ik die sealer pas een paar weken geleden aangebracht.

Groet John

Gesloten