LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marduk
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2011 14:04

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Marduk »

CaptainSlow schreef:
Telfort webcare schreef:@All,

Deze vraag had hij/zij ook aan de betreffende medewerker kunnen stellen?

Daphne
Volgens mij staat in het eerste bericht duidelijk dat dit ook gebeurd is.
Ehm. Nee. Er staat:
Deze medewerker heeft mij verteld BINNEN 10 DAGEN mijn iPhone 4 per post te zullen ontvangen. Verder heeft hij niets gezegd over de ingangsdatum van het abonnement, waardoor ik het gedachte bleef krijgen dat alles per direct in zou gaan.
Ook voor de laatste met het 800-euro nummerbehoud probleem...

Ik weet het niet hoor, maar dat zijn toch allemaal zaken waar je naar vraagt? Natuurlijk krijg je meteen een werkende SIM mee, maar bij de meeste providers gaat het abonnement pas in op de datum dat het nummer wordt overgezet. Het idee is dan dat je tot die dag met je oude SIM blijft bellen. Meestal betaal je ook pas vanaf het moment dat het nummer is overgenomen. Dat was bij mijn overstap van T-mobile naar Hi i.i.g. wel zo, ookal kreeg ik wel meteen een actieve SIM en mijn nieuwe toestel mee destijds.

Waarom laat je je niet gewoon van tevoren volledig informeren, maar ga je er vanuit dat het zo is als jij denkt dat het zou moeten zijn? Het probleem dat hier boven beschreven wordt kan ik me echt niet in vinden. Wel jammer dat de verkoper het niet zelf even vermeldt, maar goed: Je kan het ook gewoon vragen.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het gaat al een dikke 10 jaar op deze manier dat je nieuwe abo pas ingaat als a) je nummer is geporteerd of b) de datum op je contract. Tuurlijk werkt je sim al maar het is heel logisch dat er kosten in rekening worden gebracht voor gebruik voor dat je abo en dus bundels zijn ingegaan. Dit werkt al jaren zo en gezien de TS al langer een abo heeft had het kunnen weten , eigen schuld dus.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door DJM »

Het is wel vreemd dat je een werkende SIM-kaart meekrijgt terwijl je contract nog niet in is gegaan.
Ik snap niet dat onze geweldige EU dat soort dingen toestaat want je kunt erop wachten dat je dan onduidelijkheden krijgt.
Ik vind dat een bedrijf pas iets mag vrijgeven als het contract in is gegaan en als dat moeilijk is dan doen ze het maar met terugwerkende kracht.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Wat jij wil is technisch niet mogelijk want een nummer wordt geporteerd van oude simkaartnummer naar nieuwe simkaartnummer en dat kan alleen
als de nieuwe simkaart daadwerkelijk in werking is en inwerking staat gemeld in het porteringssysteem.

Eerst even je huiswerk doen over hoe het werkt en pas dan reageren.
Dit is niet gemeen bedoeld maar maakt het alleen maar makkelijker.
Laatst gewijzigd door Wolter32 op 19 jun 2011 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door DJM »

Wolter32 schreef:Is juist heel logisch want een nummer wordt geporteerd van oude simkaartnummer naar nieuwe simkaartnummer en dat kan alleen
als de nieuwe simkaart daadwerkelijk in werking is en inwerking staat gemeld in het porteringssysteem.

Eerst even je huiswerk doen over hoe het werkt en pas dan reageren.
Dit is niet gemeen bedoeld maar maakt het alleen maar makkelijker.

Je zou ook kunnen stellen dat men pas een nieuwe SIM-kaart kan ontvangen zodra het contract in is gegaan als het is zoals jij zegt.
Zo zijn er natuurlijk nog vele opties om te voorkomen dat klanten op kosten gejaagd worden.
Maar daar ga ik verder niet met jou over in discussie want je belerende toon staat mij niet aan.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Niet aanstellen. Wat jij graag zou willen is technisch gewoon niet mogelijk.
Ze kunnen natuurlijk wel pas de sim opsturen als de portering gedaan is maar dan zit je met het probleem dat klanten dus 2 a 3 dagen onbereikbaar zijn en niet kunnen bellen en daarom heeft men hiervoor gekozen en das heel logisch dus.

noelvalle
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:26

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door noelvalle »

Ik heb jullie berichten gelezen en valt me uit dat ik echt de dupe ben, mijn rekening is €8150 en nog wat centen hoog, uiteindelijk zie ik dat telfort wil maar niet mijn probleem opslossen in total is mijn rekening meer dan 10500 euros, heb ik al 3 of 5 klachten gestuur want hoe meer ik induik hoe meer fouten die ik tegen komt, in plaats daarvan kreeg ik een bericht van; voor 12 january de rekening moet betaald worden. Ik iets doen, maar wat?
en nog geen telefoon of reactie via telfort,

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door piet jagers »

er is er eentje die nog een hogere rekening heeft dan ik
mijne was 8023 euro 2weken internet :mrgreen: :mrgreen:

noelvalle
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2012 17:26

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door noelvalle »

Ik vind echt niet normal, heb je al gezien of alles klopt? ze zeggen dat de kosten zijn 50 ct per mb op mijn rekening heb ik al govonden dat ze op €1,26 per mb op rekening hebben gebraagten ik ging meer internet gebruiken want ik heb en sms gekregen die zei dat ik 5 ct per mb moest betalen buiten mijn bundel, vinden jullie niet dat een oplichterij is?.
groeten
Henry.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@noelvalle,

Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Piet H11
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 20:33

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Piet H11 »

Ik ook! Telfort is ongelooflijk, ik snap niet hoe ze dit mensen aan kunnen doen. Mijn nummerbehoud ging al in voor mijn abonnement. Met name op 1 Januari heb ik veel internet gebruikt, de kosten op die ene dag voor internet gebruik waren E 250,-!! Mijn rekening deze maand een slordige +- E 500,-.
Best bizer hoe hard een telefoon netwerk aanbieder als Telfort haar klanten tilt. Ik vind het werkelijk boeven praktijken en ik snap niet dat dit mag. Er wordt niet duidelijk vertelt wat de randvoorwaarden zijn en je weet pas hoe diep Telfort in je portemonnee graait als je de rekening krijgt.

Ik vind het schokkend.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Piet H1,

Op uw contract staat op welke datum uw abonnement ingaat. Zodra u voor de ingangsdatum gebruik maakt van uw abonnement, wordt al het verbruik tegen het buiten de bundel tarief berekend. Graag zoek ik voor u uit wat ik hierin kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

Piet H11 schreef:Ik ook! Telfort is ongelooflijk, ik snap niet hoe ze dit mensen aan kunnen doen. Mijn nummerbehoud ging al in voor mijn abonnement. Met name op 1 Januari heb ik veel internet gebruikt, de kosten op die ene dag voor internet gebruik waren E 250,-!! Mijn rekening deze maand een slordige +- E 500,-.
Best bizer hoe hard een telefoon netwerk aanbieder als Telfort haar klanten tilt. Ik vind het werkelijk boeven praktijken en ik snap niet dat dit mag. Er wordt niet duidelijk vertelt wat de randvoorwaarden zijn en je weet pas hoe diep Telfort in je portemonnee graait als je de rekening krijgt.

Ik vind het schokkend.

Contract lezen is ook zeer moeilijk zeg, of verdommen veel mensen om die te lezen?

Het feit:

Bij het overzetten van een abo bij een andere provider duurt het ongeveer 30 dagen om de boel over te zetten.
De klant krijgt een nieuwe simkaart mee met een tijdelijke telefoonnummer welke maar 30 dagen geldig is.
Voor internet: die gaat pas in met het nieuwe contract: dus pas na 30 dagen.

Veel mensen lezen het contract niet en zijn daardoor ook niet op de hoogte:

- dat men geen gebruik maakt van het nieuwe contract en internet.
Men krijgt inderdaad het nieuwe toestel mee, en men gaat gelijk volop bellen en internetten en zijn zeer verbaast en boos als ze daarvoor de rekening gepresenteerd krijgen.

De klagers hier zijn niet gedupeerd door Telfort, maar door hun eigen stommiteit.
Dat moet ook eens gezegd worden.

En nee, ik werk niet bij Telfort. En ja, ik heb al diverse keren overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud en ook een nieuw abo aangegaan bij Telfort met internet.

Als ik struikel over de informatie, begrijp ik werkelijk niet dat mensen van niets weten. Dat kan alleen dat men het verdomd om de contracten te lezen en de informatie die men krijgt tot zich te nemen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door ciske »

De klagers hier zijn niet gedupeerd door Telfort, maar door hun eigen stommiteit.
sorry hoor maar zit jij er op te wachten om mensen af te zei/ken? Telfort zou eens beter de dingen moeten regelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Toch heeft BBCS een punt, Telfort is alleen zijn contractvoorwaarden nagekomen en wordt nu beticht van misleiding.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
De klagers hier zijn niet gedupeerd door Telfort, maar door hun eigen stommiteit.
sorry hoor maar zit jij er op te wachten om mensen af te zei/ken? Telfort zou eens beter de dingen moeten regelen.
Ik zit niet af te zeuren.
Mensen moeten contracten lezen en de informatie lezen.

Telfort heeft de zaken wel goed voor elkaar, alleen de klagers zelf niet. Hun eigen verantwoordelijkheid niet.

Als Telfort heel duidelijk aangeeft dat pas na 30 dagen het nieuwe contract ingaat en in de tussentijd de klanten gebruik kunnen maken van een tijdelijke nummer, dan is het niet de fout van Telfort dat mensen toren hoge belkosten krijgen.

Als Telfort heel duidelijk aangeeft dat internet pas na 30 dagen ingaat en de mensen gaan gelijk op internet, is het niet de fout van Telfort dat mensen dan met torenhoge kosten worden geconfronteerd als men toch in die 30 dagen volop gaat internetten.

De grootste fout die mensen maken is dat als zij een nieuw toestel meekrijgen, gelijk gaan internetten (ondanks de waarschuwing van Telfort) omdat men van mening is dat men niet voor niets een toestel heeft waarmee men kan internetten.

Dat blijkt ook uit de reacties van de "gedupeerden"! Zij vinden het belachelijk dat zij niet gelijk kunnen internetten en toch gelijk gaan internetten, omdat men van mening is dat men een toestel heeft om mee te internetten: dus gaat men ook gelijk internetten.

Wie zijn schuld is het dan dat die "gedupeerden" met torenhoge kosten worden geconfronteerd? Telfort of de "gedupeerden" zelf?
Het is echt die "gedupeerden" zelf de eigen schuld en dienen dan ook gewoon de kosten te betalen. Is echt de gevolgen van hun eigen stommiteit en eigenwijzigheid.

Kort gezegd: als men er zelf voor kiest om de informatie die door Telfort gegeven wordt aan de kant te schuiven, dient men ook de consequenties daarvan te dragen.

Nogmaals: Telfort dupeert niemand, maar de "gedupeerden" duperen zichzelf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Toch heeft BBCS een punt, Telfort is alleen zijn contractvoorwaarden nagekomen en wordt nu beticht van misleiding.

Kan wel zijn ,maar zelf wil die ook niet afgekat worden maar grijpt wel elke kans aan om bij anderen dat te doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
bprosman schreef:Toch heeft BBCS een punt, Telfort is alleen zijn contractvoorwaarden nagekomen en wordt nu beticht van misleiding.

Kan wel zijn ,maar zelf wil die ook niet afgekat worden maar grijpt wel elke kans aan om bij anderen dat te doen.
Nee hoor.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:
ciske schreef:
bprosman schreef:Toch heeft BBCS een punt, Telfort is alleen zijn contractvoorwaarden nagekomen en wordt nu beticht van misleiding.

Kan wel zijn ,maar zelf wil die ook niet afgekat worden maar grijpt wel elke kans aan om bij anderen dat te doen.
Nee hoor.

lazer toch op, in plaats van mensen af te zei/ken zal je ze eens helpen, is dat zo moeilijk?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HOGE TELEFOONREKENING DOOR MISLEIDING TELFORT!!!

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef: lazer toch op, in plaats van mensen af te zei/ken zal je ze eens helpen, is dat zo moeilijk?
Hoe wil je die mensen helpen? Door maar tegen de schenen van Telfort te schoppen?

Het enige wat die mensen kunnen doen is de rekening betalen.

Qua voorlichting: lees aub altijd het contract.

Een andere tip: sluit bij een nieuwe abo een extra internet abo voor 30 dagen af (heb ik ook gedaan).

Gesloten